S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7854
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Markman »

OBS! Notera tiden 15.15!

Dags för matchboll i semifinalserien! En match som vi de senaste åren har haft svårast för, av uppenbara anledningar. Motståndet vill visa en gång för alla att de inte tänker lägga sig ner och självdö, medan vi leder med 3-0 och knappast är motiverade till tusen att vinna. Förutsättningarna är enklast möjliga - do or die för LHC!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Rampa »

Skulle gissa att det blir ett Lhc som vill sälja sig dyrt inför fansen på deras kanske sista hemmamatch för säsongen.

I övrigt tycker jag Walle kan vila Sundkvist. Han har inte alls kommit upp i sin normala standard under semin.
Kanske skulle han må bra av ett ytterligare år hemma i Shl.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by burk »

Rampa wrote:Skulle gissa att det blir ett Lhc som vill sälja sig dyrt inför fansen på deras kanske sista hemmamatch för säsongen.

I övrigt tycker jag Walle kan vila Sundkvist. Han har inte alls kommit upp i sin normala standard under semin.
Kanske skulle han må bra av ett ytterligare år hemma i Shl.
Alla andra spelare som har spelat dåligt och varit ur form har blivit bänkade denna säsong men inte Sundqvist, kan han ha nånting inskrivet i kontraktet med AIK att han ska spela i toppformationerna match efter match ?
Trollet
Posts: 8488
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Trollet »

NP-pub även i morgon, vi ser såklart matchen tillsammans!

https://www.facebook.com/events/1632104343676713/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8488
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Trollet »

burk wrote:Alla andra spelare som har spelat dåligt och varit ur form har blivit bänkade denna säsong men inte Sundqvist, kan han ha nånting inskrivet i kontraktet med AIK att han ska spela i toppformationerna match efter match ?
Nej.

Sundqvist gör mycket nytta, han är bättre än Sörensen och Schremp i slutspel. Tycker han ska fortsätta.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Skidrow »

Hoppas Hanses får stå imorgon.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Larzon »

Trollet wrote:
burk wrote:Alla andra spelare som har spelat dåligt och varit ur form har blivit bänkade denna säsong men inte Sundqvist, kan han ha nånting inskrivet i kontraktet med AIK att han ska spela i toppformationerna match efter match ?
Nej.

Sundqvist gör mycket nytta, han är bättre än Sörensen och Schremp i slutspel. Tycker han ska fortsätta.
Brytningen vid 2 mot 1an kan ha räddat matchen igår.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Hoppas Hanses får stå imorgon.
Varför? Svensson är SHLs bästa målvakt enligt mig, långt före Hanses.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Special Brew »

Onödigt att spela Hanses och ge LHC chansen att förlänga matchserien. Vinner vi imorgon så hinner Svensson vila ändå.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by burk »

Trollet wrote:
burk wrote:Alla andra spelare som har spelat dåligt och varit ur form har blivit bänkade denna säsong men inte Sundqvist, kan han ha nånting inskrivet i kontraktet med AIK att han ska spela i toppformationerna match efter match ?
Nej.

Sundqvist gör mycket nytta, han är bättre än Sörensen och Schremp i slutspel. Tycker han ska fortsätta.
Kanske han gör mycket nytta men han gör garanterat fler snedträffar och pucktapp,hade han varit värvad utifrån och inte kommit från juniorlaget hade han varit bänkad för längesen
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by burk »

Special Brew wrote:Onödigt att spela Hanses och ge LHC chansen att förlänga matchserien. Vinner vi imorgon så hinner Svensson vila ändå.
Tror inte de låter likadant imorgon om tex mcdonell har kört över Svensson med skada som följd, dessutom borde hanses få någon match ändå men tacke på att Svensson kan ju bli skadad i finalen annars och de kan ju inte isf vara så lätt för hanses att komma in och stå en match igen efter kanske 1 månad eller vad de blir
mistererik
Posts: 79
Joined: 10 Jul 2014, 10:38

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by mistererik »

Svensson ska självklart stå, lite tveksam angående sunken. Gör vissa riktigt bra saker men sumpar alltför många chanser match efter match.
Chippen
Posts: 14298
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Chippen »

burk wrote:
Trollet wrote:
burk wrote:Alla andra spelare som har spelat dåligt och varit ur form har blivit bänkade denna säsong men inte Sundqvist, kan han ha nånting inskrivet i kontraktet med AIK att han ska spela i toppformationerna match efter match ?
Nej.

Sundqvist gör mycket nytta, han är bättre än Sörensen och Schremp i slutspel. Tycker han ska fortsätta.
Kanske han gör mycket nytta men han gör garanterat fler snedträffar och pucktapp,hade han varit värvad utifrån och inte kommit från juniorlaget hade han varit bänkad för längesen
Utan puck är Sunken nyttig och gör det bra. Riktigt bra i defensiven, men med puck är han bedrövlig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Skidrow »

Och Svensson blir skadad i Finalen vad gör vi då när inte Hanses har fått stå nått? match 4 är ofarlig om vi så skulle förlora den. Sen är Hanses helt okej också.
User avatar
Markman
Posts: 7854
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Markman »

Skidrow wrote:Och Svensson blir skadad i Finalen vad gör vi då när inte Hanses har fått stå nått? match 4 är ofarlig om vi så skulle förlora den. Sen är Hanses helt okej också.
Om t.ex. Svensson skulle bli skadad i match 5 då (om det nu blir en sådan så klart)? Skulle match 4 fortfarande vara ofarlig?
Personligen ser jag ingen anledning att inte spela Svensson. Vi går för seger med bästa möjliga laget vi kan ställa på isen, och det innebär Svensson i mål.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Skidrow »

Tidigare slutspel har 2 målvakten fått spela 1match och sen tycker jag han är värd minst 1 match.

Sörensen har spelat en del och han är sämre än Widing så bra att hålla igång så många som du kan.
User avatar
Markman
Posts: 7854
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Markman »

Skidrow wrote:Tidigare slutspel har 2 målvakten fått spela 1match och sen tycker jag han är värd minst 1 match.

Sörensen har spelat en del och han är sämre än Widing så bra att hålla igång så många som du kan.
Nja, i fjol stod Svensson varenda match, så det stämmer inte riktigt.
Jag förstår ditt syfte, men nu har Svensson stått 7 matcher sedan 5:e mars, vilket inte på något sätt är en övermäktig mängd. Visst har han stundtals fått jobba, men jag är fullt övertygad om att han klarar det och mer därtill utan problem. Skulle han inte vara det är jag helt säker på att Holm och övriga tränare har koll på läget.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
mistererik
Posts: 79
Joined: 10 Jul 2014, 10:38

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by mistererik »

Jag tar hellre risken att spela svensson så mycket som möjligt. Han gör det sjukt bra, orkar inte riskera att hanses ska spela och släppa in flera lätta puckar. Det är semifinal vi pratar om, en till match sen får vi vila i väntan på finalen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by freddus »

Mycket prat om Sundqvist, jag vill lägga mer fokus på Pettersson. Gör han någon nytta nu? I början av säsongen syntes han mycket offensivt men överspelade situationerna. Nu tycker jag inte att han kommer någonstans.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Hank »

Om Svensson går sönder i en eventuell final är det ju en katastrof oavsett om Hanses spelat en eller noll matcher före det. Självklart ska Svensson stå.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Larzon »

Folk här inne verkar enbart tänka på offensiven och förväntar sig att alla ska bli nya Jocke L. Det är arbetet i det tysta som gett oss 2 raka guld. Sundqvist och Pettersson är 2 av dom absolut bästa spelarna i serien i det fallet, med marrelumba och petterström som härförare.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by freddus »

Jag värderar då flera högre än Pettersson i defensiven även om han kan ha ruggigt starka perioder där. Fast han speltid i försvaret gör ju även att övriga inte behöver slita lika mycket.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by skellsupport »

Kan bara hålla med om att det vore intressant att se Schremp på Sundkvists plats. Han får inte på långa vägar ut vad man inför året hoppats på. Inte Schremp heller, men det känns som att man har mer att hämta ur honom ändå.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by schteffe »

Arvid borde få lira. Var bäste back i sina matcher mot Bif. Vila EA.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by Rampa »

Om vi nu ska fortsätta diskutera Sundkvist så får jag stå skället eftersom jag startade det hela. :oops:

Risken med Sunken är hans snabba ork-tapp. Pettersson håller en hel minut, först en intensiv forechecking och sen ett uppoffrande försvarsspel.
Oscar orkar en intensiv offensiv i ca halvminuten, sen har full sjå att ta sig hem. Handlar det däremot om enbart försvar så är han okej.
Så jag tycker inte dessa två är att jämföra. Jag vill hellre att till exempel Schremp provas i morron exempelvis.
Eller Sörensen. Vad har han för nick förresten?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:NP-pub även i morgon, vi ser såklart matchen tillsammans!

https://www.facebook.com/events/1632104343676713/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom in i värmen!
Jäkligt laid back stämning och galet billig bärs.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
p-play
Posts: 6820
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by p-play »

Dags för Schremp.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by lurch »

Jobbet har varit i vägen i veckan men äntligen får man se en match! Så då lär vi ju förlora.. Nä,tror vi stänger serien nu!
User avatar
ossian
Posts: 3693
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by ossian »

Sundqvist har nu i två matcher i rad brutit i sista sekund och räddat ett givet baklängesmål. 5-stjärniga defensiva insatser. Under dessa två matcher har han 2 assist, +3 i plusminus och 4 tacklingar.
User avatar
ossian
Posts: 3693
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S4 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/4 kl. 15.15

Post by ossian »

p-play wrote:Dags för Schremp.
Vilken center ska Schremp ersätta? Eller ifall han inte spelar på sin naturliga centerposition, vilket ytter ska han ersätta?
Locked