K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Pontusbackstrom »

ossian wrote:Förbannat irriterande med C+. Lyckades inte logga in förrän 10 minuter in på andra, och sen dör sändningen ett par minuter innan 3e avslutas. Han se i 30 sekunder innan avgörandet. Alltså missar jag mer än halva matchen då jag sitter i någon telefonkö. Förbannade amatörer, det är samma visa i var och varannan match. Skickade ett mail och frågade om de inte kan avsluta sitt hockeymonopol eftersom de är totalt värdelösa amatörer med noll koll. Canal+ är fan sämre än domarna, fast ikväll såg jag inga domare under den korta tiden jag fick se, det verkade som man fick göra vd man ville ungefär.
Helt bedrövligt är det, Har Csports appen på telefonen och då jag jobbar är det perfekt att titta på den. Men 18:59 in i tredje så dog appen sedan kunde jag inte se mer, fick följa matchen via SHL.SE .....
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Hank »

burk wrote:
nr86 wrote:NR 25,7,55,37 var topp kvartetten i AIK i går tycker jag.
Det händer nästan alltid något kreativt i offensiv zon när Holmström är där. Gud den killen kommer att bli hur bra som helst! Snart lossnar det för Kabanov och då tror jag på en ketchup effekt.
Sedan undrar jag om det är en skada på Pesonen? Han är sig inte lik.
En annan som också steppat upp är 52 an Lundberg! Riktigt bra matcher av honom i slutspelet så här långt.
Tror ändå det är en markering från Lasse ang 2 ans petning. Visst han gjorde ingen bra match mot BIF hemma men jag tycker ändå han sätter bra fart på spelet.
Pesonen har aldrig varit riktigt bra med i spelet utanför anfallszon, däremot är han ju en grym måltjuv/sniper och de vet ju också motståndarna om och markerar han och plockar bort honom riktigt bra från att ta sig in på mål nu när de är slutspel. Om vi tar Zackrisson som exempel att om han inte bidrar i offensiven så är alltid ändå lika bra i det defensiva jobbet de är inte Pesonen han är en väldigt begränsad spelare och uträttar inte så mycket när han inte gör mål utan då blir han helt osynlig och de har han varit ända sedan han kom hit men så länge han gjorde massor med poäng så har alla blundat för det och tänkt att de inte gör nå
Jag trodde på förhand att Pesonen skulle vara betydligt mer endimensionell än vad han faktiskt är.
persson82
Posts: 667
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by persson82 »

Vad händer med Sunken?....riktigt usel för stunden, läge å sätta i schremp och vila sunken en match?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Bilderberg »

persson82 wrote:Vad händer med Sunken?....riktigt usel för stunden, läge å sätta i schremp och vila sunken en match?
+1
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Bilderberg »

barrskog wrote:Sörensen går före #12 iaf i mina ögon.
Jo, helt klart, Sörensen känns dessutom väldigt allround, tycker inte han gör bort sig oavsett formation.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Skidrow »

Vila Pesonen och Sundqvist i match 4, låt Petterström och Schremp spela.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by Markman »

Hank wrote:http://www.gd.se/ishockey/shl/jag-vill- ... a-w-namnet

Stisse Åbergs krönika efter matchen. Han lanserar också termen Bulan Bob.
Bagdad Bulan tycker jag personligen låter bättre, och målar också en tydligare bild av honom.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: K3 - Skellefteå AIK - Brynäs IF - 16/3 kl. 18.30

Post by karjala »

Hank wrote:http://www.gd.se/ishockey/shl/jag-vill- ... a-w-namnet

Stisse Åbergs krönika efter matchen. Han lanserar också termen Bulan Bob.
Segerkonceptet är alltså Handklappor, hockeyorglar och Bulan i båset. Bra där. :)
Locked