Slutspelet 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

nr86 wrote:Synd barra att dif inte gjorde detsamma
De var, som sagt, U S L A. Dessutom beseglade nog Marcus Sörensen deras öde genom att sopa upp armbågen - hur tydligt som helst för övrigt - i pallet på Harju så han blir säkert avstängd innan returen på Hovet. WO till fördel LHF alltså. Inte smart agerat.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Slutspelet 14/15

Post by nr86 »

Nä DIF har inget i play in att göra..
Men man vill ju ha så lätt resa som möjligt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Special Brew »

Vinner Brynäs så tar Frölunda hand om Luleå. Anledningen till att jag inte vill att vi möter Luleå är att det skulle bli en hel del onödiga skador på väg mot final.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Slutspelet 14/15

Post by freddus »

jokarfo wrote:
nr86 wrote:Synd barra att dif inte gjorde detsamma
De var, som sagt, U S L A. Dessutom beseglade nog Marcus Sörensen deras öde genom att sopa upp armbågen - hur tydligt som helst för övrigt - i pallet på Harju så han blir säkert avstängd innan returen på Hovet. WO till fördel LHF alltså. Inte smart agerat.
"Situationsrummet har tittat på tacklingen och valt att inte gå vidare med den. "
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0431865.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

freddus wrote:
jokarfo wrote:
nr86 wrote:Synd barra att dif inte gjorde detsamma
De var, som sagt, U S L A. Dessutom beseglade nog Marcus Sörensen deras öde genom att sopa upp armbågen - hur tydligt som helst för övrigt - i pallet på Harju så han blir säkert avstängd innan returen på Hovet. WO till fördel LHF alltså. Inte smart agerat.
"Situationsrummet har tittat på tacklingen och valt att inte gå vidare med den. "
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0431865.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha. Fy fan vilket skämt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspelet 14/15

Post by 374 »

Har ni andra bilder än de där? För på de där bilderna ser det inte särskilt farligt ut.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspelet 14/15

Post by 374 »

Sörensen blir som väntat inte anmäld, om inte Osten gör det.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Slutspelet 14/15

Post by cechise »

Verkar som osten inte tänker anmäla: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... stangning/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Slutspelet 14/15

Post by nr86 »

Är lite rädd för ett möte med Groko faktiskt. Det spelet de visade upp mot oss i CHL kommer att finnas kvar hos spelarna. I fjol var det Lakers och FHC som vi slapp. Nu känns LHF och LHC som lag jag inte vill möta.Tar mycket hellre ÖHK,HV71, och FHC än dessa båda.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

nr86 wrote:Är lite rädd för ett möte med Groko faktiskt. Det spelet de visade upp mot oss i CHL kommer att finnas kvar hos spelarna. I fjol var det Lakers och FHC som vi slapp. Nu känns LHF och LHC som lag jag inte vill möta.Tar mycket hellre ÖHK,HV71, och FHC än dessa båda.
Det säger sig självt att det är en gameplan som liknar deras spel i CHL som de skulle plocka fram i en eventuell kvart mot oss. De vann ju med det spelet så varför skulle de inte fortsätta i samma spår. Jag tror dock att dagens formtoppade version av AIK kommer åka sönder den typen av spel och helt enkelt inte ha samma benägenhet att trilla dit i sluskhockeyn på samma sätt. Tror även att lules spel kom som en oförberedd kalldusch för många i AIK i CHL-semin och att de är mentalt mer redo att hantera alla lules s.k. tricks. En match där en taggat Anton Lindholm, en jävligt sur Martin Lundberg och en slutspelstoppad Martin Sevc finns på isen tror jag faktiskt att LHF:s s.k. tuffingar skulle vara rätt lugna och beskedliga. Finns ju en anledning till att INGEN av deras coolaste killar ens var i närheten av att tordas ge sig på Martin L efter att han brottade ner Ledin i senaste mötet t.ex.

För min del är orosmolnet att LHF bryr sig lika mycket eller mer om att AIK inte ska vinna som/än att de själva ska göra det och att det är ett ganska behändigt incitament för att avsluta säsongen för nån av våra framträdande killar när man själva ser ut att inte slå AIK. Den risk det innebär för bestående och potentiellt guldhotande skador att möta LHF är en större risk än att faktiskt åka ut mot dem i kvartsfinalspelet.

Det är i alla fall vad jag tror.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Lidlund »

Man ska komma ihåg att Lule vann EN match mot oss i CHL... Och det var väldigt knappt..
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Lidlund wrote:Man ska komma ihåg att Lule vann EN match mot oss i CHL... Och det var väldigt knappt..
+1
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Slutspelet 14/15

Post by Jablonic »

Vi kommer ju att ta både Luleå och Brynäs, men stor skillnad i hur mycket energi vi lär få ödsla för att göra det. Brynäs känns som fyra raka. Luleå kan gå till sex-sju matcher i värsta fall. Plus att det blir mer fysiskt.

Jag säger, får vi Brynäs är guldet klart. Med en enkel kvart får vi en halvtrött motståndare i semi, och en ännu tröttare motståndare i final.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Slutspelet 14/15

Post by nr86 »

I år är guldet INTE klart. Om vi skulle gå hela vägen kommer det att bli tight mycket tight.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspelet 14/15

Post by smogz »

Brynäs kvitterar med en minut kvar och börjar förlängningen med PP. Heja Brynäs
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Pitefoppa krediteras för LHF:s 3-1-mål mot DIF. Känns rätt vidrigt faktiskt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Färjestad avgör i Sudden och tar hem serien till Karlstad.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Slutspelet 14/15

Post by Akerman2 »

"Risken" för att vi får Luleå ökade gigantiskt mycket.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Akerman2 wrote:"Risken" för att vi får Luleå ökade gigantiskt mycket.
Blir nog en kvart mot lule, ja. Ju mer jag sett av lhf efter CHL desto mindre orolig blir jag för att förlora mot dem. De orkade ju förfan knappt spela sitt "tunga" spel i två hela perioder mot ett DIF som knappt håller allsvensk klass. De kan köra sitt trashtalkande, smågruff i avblåsningarna och ständiga filmande bäst de vill men är det spelet som de visade upp mot DIF som ska "putta ner Skellefteå från tronen" så kan jag till och med ta två förluster i matchserien bara för att se dem bli sönderåkta och överkörda av mjölksyretåget. Har sagt det förr och säger det igen, LHF håller inte över en matchserie över fler än 3 kanske max 4 matcher.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Slutspelet 14/15

Post by tord »

Men? Va inte dom ett cuplag? :D
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Slutspelet 14/15

Post by barrskog »

Ikväll blir vi BIFare för en kväll! :ugeek: Vore skönt att slippa sliten med Groko i kvarten + att de mot FHC skulle bli en intressant serie. FHC kan ju inte vara jätteglada på Groko efter deras filmningar och tjuvsmällar.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Slutspelet 14/15

Post by snokia »

Vet inte om det här är rätt tråd men slänger in LeMarklund (feat. Dan & Dom)

http://skellefteaaik.se/artikel/65006/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://open.spotify.com/track/3efeUwcJ0RMCy77a9OhuJn" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by snokia on 10 Mar 2015, 10:54, edited 1 time in total.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Slutspelet 14/15

Post by Rampa »

Jag tar hellre Luleå. Brynäs har målskyttar, det har inte lulää.
Dessutom kortare resor och publik.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Spinner vidare på fys-teorin angående lhf. De har ett i kilo jävligt tungt lag och tänker sig att med dump and chase och tackla motståndarna till frimärken mot sargen så checkar de fast sig i offensiv zon och tröttar ut motståndet. Problemet är att oavsett hur jävl stark du är så är det en nackdel att vara jävligt tung. I det långa loppet är det en kombination av råstyrka, explosivitet, snabbhet och mjölksyretålighet till en något lägre totalvikt som vinner i en uthållighets som slutspelshockey i mång ät och mycket är. Når DIF plockade fram desperationen igår kändes det naturligt att de parkerade i LHF:s zon men vad ännu viktigare är, många lulespelare såg rejält tröttkörda ut. En av få som hade någorlunda speed kvar i kroppen var Johan Forsberg och varför hans fysiska status är bäst i lhf vet vi hänger ihop med hans år som Thomson-adept. Tror därför inte att det är en slump att det är just Forsberg som ofta kommer till lägen och stänker dit nån puck i den typen av lägen när mjölksyran tar ut sin rätt på såna som Petrell och Sylvegård.

Jag håller med Rampa om att lulää saknar riktigt naturliga målskyttar - just nu iaf - men tycker att det i händelse av en kvart mellan AIK och dem blir viktigt att vara extra vaksam mot Forsbergs förmåga att komma med fart när många andra i hans pisslag ser riktgt spaka ut. Han har ju dessutom en vidrig benägenhet att alltid göra - oftas riktiga - (skit)mål mot oss också.

Nä, blir det lhf i kvarten så hoppas och tror jag att deras svullskalle åker på en rejäl punka av ett AIK mer taggat än nånsin under säsongen och som börjar vrida upp tempot närmare max. Då har de inte en chans i en serie om först till fyra.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Slutspelet 14/15

Post by Lubbe »

Sportsligt sett tycker jag FBK är att föredra. Vi sopade ut dem i finalen ifjol, och har starkt mentalt övertag på dem.

Fördelen med Luleå är väl främst att vi skulle dra mer folk till arenan i kvartsfinalerna.
Men jag tror att en kvart mot Luleå har något snäpp ovissare utgång än en kvart mot Färjestad. Rent ekonomiskt är det därför mer gambling att välja Luleå.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspelet 14/15

Post by 374 »

Det kan inte bli Färjestad i kvarten.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Slutspelet 14/15

Post by Lubbe »

374 wrote:Det kan inte bli Färjestad i kvarten.
Ah. Tackar. Luleå eller Brynäs.
Det blir alltså automatiskt det sämst placerade laget vi får möta. Hade glömt bort att vi inte väljer längre.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Slutspelet 14/15

Post by Bilderberg »

Leif Boork tjatade förra slutspelet om att han var så förtjust över Skellefteås tempoväxlingar i matcherna och menade att det var nyckeln och den sista pusselbiten för dominansen i spelet. Har inte tänkt på det så mycket under säsongen då media mest fokuserat på avsaknaden av individuella prestationer i laget och att det skulle vara anledningen att man inte kommer räcka hela vägen. Men tempoväxlingarna under matcherna anser åtminstone jag vara en extra dimension i spelet rent kollektivt vilket behärskars av i princip samtliga spelare men tyvärr förekommer hopplösa undantagsfall. Allt som behövs för att kunna applicera den dimensionen i spelet är bra skridskoåkning och ett tryggt passningsspel i grunden; vilket AIK givetvis förfogar över. Men hur har det sett ut hittills, någon som reflekterat kring det?
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by vonschnauser »

Tycker ändå Harju i LHF får ser som målskytt, då han inte bidrar med mycket annat än just mål
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Slutspelet 14/15

Post by freddus »

Mycket som tyder på en kvart mot Luleå.
Brynäs ligger under, med 1-0, inför tredje perioden och börjar visa lite trötthetstecken.
Locked