Slutspelet 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Slutspelet 14/15

Post by tord »

Bara synd att det är bäst av 3 hade varit kul att se dom banka skiten ur varann i en bäst av 7 serie :D
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Som jag skrev i en annan tråd så tror jag att LHF gynnas av kortare matchserier. De har visat sig svagare sett till mer kontinuerligt spel och lyckats toppa formen till enstaka avgöranden, Lex CHL visavi SHL. Håller således med Tord. Hade varit både underhållande och gynnsamt för AIK ifall PlayIn spelats över 5 eller 7 matcher.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5698
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspelet 14/15

Post by smogz »

Hörde i Cmoresändningen igår att AIK kör fys som satan just nu. Dubbla pass och att man släpper på träningen på söndag inför slutspelet. Wallson hade tydligen sagt det. Låter bra att de gör en sån bra match mot Växjö trots detta.

En sak till. Har alltid smågillat Växjö lite men igår kände jag att det var så långt mellan att de nämnde en svensk i laguppställningen att jag helt vände blad.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Slutspelet 14/15

Post by nr86 »

Ja vad ska vi tro om play in då?
Är det så säkert att det blir Groko i kvarten?
Självklart kommer jag att hålla mina tummar för DIF. Vilket snöpligt slut det vore för CHL mästarna att åka redan där.
Annars får vi hoppas på riktigt fult spel med mycket skador o avstängningar. Tror DIF kommer att ge dem en match helt klart.

FBK kommer att göra processen kort med BIF det är jag säker på nu när Andrsén blev skadad.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Slutspelet 14/15

Post by bsa »

Är det bra eller dåligt att bli hyllad av Wikegård, det är frågan?
petterrr_dd
Posts: 348
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Slutspelet 14/15

Post by petterrr_dd »

Sjukt taggad på slutspel nu!! eftersom man har bott i Los angels detta år så har man fått slita sig upp kl 0700 varje lördag när AIK spelat... fattar inte, dom har inte haft många kvällsmatcher på lördagara i år...

Hur som helst så borde alla som känner sig lite mätta på hockeyn och framgången fara bort ett år. Det är fruktansvärt jobbigt för mig just nu, vill bara vara på plats !

Hoppas att staden sluter upp, kan faktiskt vara sista chansen på ett tag! man måste i allafall tänka lite så.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Slutspelet 14/15

Post by tazman »

Rätt säker på att Lindköping blir svåra i år.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Slutspelet 14/15

Post by Lappmössan »

Trevligt att köpelagen Växjö-Örebro får ta ut varandra.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Slutspelet 14/15

Post by p.north »

tazman wrote:Rätt säker på att Lindköping blir svåra i år.
nja.. dom har en kedja som levererar, tror inte att man orkar göra det i en hel matchserie.
pucken
Posts: 5
Joined: 16 Jun 2011, 12:16

Re: Slutspelet 14/15

Post by pucken »

p.north wrote:
tazman wrote:Rätt säker på att Lindköping blir svåra i år.
nja.. dom har en kedja som levererar, tror inte att man orkar göra det i en hel matchserie.
nja skytteliga vinnaren i kedja 2 och poängliga tvåan i kedja 1 så dom har nog mer än en kedja
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Slutspelet 14/15

Post by p.north »

Jag trodde nog inte att jag skulle tänka så men den värdefullaste spelaren i AIK, Pesonen. Skulle han gå sönder då blir riktigt riktigt svårt att ta hem guldet, samma sak gäller detsamma med Svensson.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

p.north wrote:Jag trodde nog inte att jag skulle tänka så men den värdefullaste spelaren i AIK, Pesonen. Skulle han gå sönder då blir riktigt riktigt svårt att ta hem guldet, samma sak gäller detsamma med Svensson.
På förhand ser det verkligen ut så. Jag håller med. Det lyft för målskyttet och vinnarattityden Pesonens ankomst inneburit för laget är smått fantastiskt. Även om en spelare som säg Kabanov mycket väl skulle kunna kliva fram ordentligt i slutspelet så råder ju inga tvivel om att Pesonens eventuella frånvaro skulle kunna vara tungan på vågen mot AIK. Det här är ju alla AIK:s potentiella slutspelsmotståndare väl medvetna om så alla tjuvhugg och gula efterslängar på Pesonen i sluttampen av serien har förstås inte varit en slump. Blir det en kvartsfinal mot LHF så tror jag tex att man kallt får räkna med att nån av Mensa Norrs stjärnskott tar på sig ett kamikazeuppdrag för att oskadliggörs Pesonen.

Som tur är märks det att han har en jävla rutin och dessutom tål en hel del stryk. Han är ingen glaslirare direkt.

Summa summarum, i år känns AIK mer sårbara på spetsfronten.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Slutspelet 14/15

Post by Rollie »

Jaha, då får vi snart se om vi har ett lag som även är byggt för slutspel. Hade känts tryggare om såna som typ Kabanov, Schremp och Sundqvist varit mer framträdande för att slippa vara så beroende av en superb Pesonen. Zacce lär hålla en hög nivå medan en som Calof mycket väl kan försvinna i ett slutspel. Jag tror mycket handlar om hur mycket våra motståndare kan höja sig och orkar spela fysiskt och disciplinerat mot oss. Kan dom inte göra det och vi får igång maskineriet så kan vi mycket väl klippa en tredje raka.
User avatar
smogz
Posts: 5698
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspelet 14/15

Post by smogz »

Det jag vet är att ska man slå ut Skellefteå måste man vara jävligt bra. Tror på guld
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lobo
Posts: 1577
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Slutspelet 14/15

Post by lobo »

Biljetter borde släppas på måndag va? Eller måste man vänta till onsdag för att veta motståndare
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Slutspelet 14/15

Post by Skidrow »

lobo wrote:Biljetter borde släppas på måndag va? Eller måste man vänta till onsdag för att veta motståndare
Släpps nu 10.00
lobo
Posts: 1577
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Slutspelet 14/15

Post by lobo »

Åfan, tack!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
pargus
Posts: 9
Joined: 28 Nov 2012, 14:33

Re: Slutspelet 14/15

Post by pargus »

Första kvarten släppt, andra släpps på onsdag. Inget jättetryck än så länge, avvaktar folk motståndet eller är det "bara kvartsfinal"?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Slutspelet 14/15

Post by freddus »

Första kvarten brukar inte locka mycket folk.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Slutspelet 14/15

Post by Jmaarklund »

Blir det mot lule borde de väl ändå bli slutsålt men om de blir mot t.ex. Brynäs lär de bli rätt lite folk som vanligt..
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Slutspelet 14/15

Post by micktålbot »

Står det bara mellan Brynäs och Luleå? Är det inte det lägst rankade laget vi kommer möta? Om t.ex Färjestad och Djurgården vinner sina play-in möten blir det väl Djurgården för oss? Jag tror faktiskt inte et kommer bli fullsatt mot Luleå den här gången, skullea tippa på runt 5400-5600 i en kvart den här säsongen, Lulemötena är inte lika heta och publiken är för mätt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Slutspelet 14/15

Post by Skidrow »

1. Brynäs 2. Djurgården 3. Luleå
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Abbotten som mörsade in i skallen på Erik Gustafsson blir avstängd i 3+2. Missar alltså play in. Gillar absolut inte "tacklingen" och tycker att Abbottarna ofta beter sig som psykfall med klart överskattade hockeykvalitéer men det är ett rätt kraftigt straff från DN eller? Dumjäveln får mer än gärna missa varenda match lhf har kvar att spela - i den händelsen att de nu skulle gå vidare - men kan ändå inte undgå att få lite av känslan att det faktum att LHF möter just DIF spelar in. Tror för övrigt inte att det är nån slump alls att dem här s.k. granskningen av de kommunala stöden till lagen, görs nu heller.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Slutspelet 14/15

Post by Chippen »

Jag tycker att det är ett alldeles för hårt straff. Chris fick 2 min utv och Gustafsson spelade väl klart matchen oxå och är väl inte skadad heller. Så här döms ett hårt straff ut där ingen skada sker och det är faktiskt bara 2 matcher mindre än vad Forsberg fick. Galet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspelet 14/15

Post by 374 »

Det anses försvårande att tacklingen var blindside och att Abbott kom in som tredje man. Jag tycker straffet är rimligt och att eventuella konspirationsteorier om Djurgården löjliga.
User avatar
smogz
Posts: 5698
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspelet 14/15

Post by smogz »

Får passa på att kasta in ett litet Heja Brynäs..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Lidlund »

Hoppas verkligen Brynäs slår ut färjestad!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Har kollat en del på lule-DIF och blir fan mörkrädd av hur jävla uselt lagen spelade. Lule ställer upp köttmuren de luxe med extra smältost och DIF satte nog fan inte en endaste pass på bladet under hela matchen. Ett hockeymord in the making.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Special Brew
Posts: 10065
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Special Brew »

Känns bra att Brynäs vann.
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Slutspelet 14/15

Post by nr86 »

Synd barra att dif inte gjorde detsamma
Locked