Luleå HF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
TigerShark
Posts: 3938
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Luleå HF

Post by TigerShark »

Kul att läsa på luleås forum om detta. Jacob Porsér verkar vara en aktiv medlem där och får mottaga hyllningar från samtliga. Ännu inte läst en enda kommentar med någon som ställer sig kritisk till detta. Dom förstår väl ändå att i andras ögon så kommer dom bli ett köpelag, iaf så det kommer låta ifall dom når någon framgång genom att kasta in miljoner på att värva vissa spelare.

Läste ju inget om att det skulle gå pengar till någon juniorsatsning men får väl hoppas för deras skull att det finns med i planerna också.
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Luleå HF

Post by Sed »

Nu har nsd snackat med han.

"Jakob Porser berättar att han inte kommer att kommer att lägga upp någon jättesumma direkt, utan att han snarare tänker portionera ut sina pengar under flera års tid."

http://nsd.se/sport/luleas-nya-storspon ... 54693.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Luleå HF

Post by Special Brew »

Från och med nu kommer varje seger vi tar mot Luleå kännas mycket skönare. Hoppas inte dom får ihop det.
User avatar
nr86
Posts: 5383
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Luleå HF

Post by nr86 »

Nu har de i alla fall inget att skylla på längre.
Stålar kommer att finnas en lång tid framöver.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by Hank »

Porser verkar sympatisk, så det är bara att hoppas att Osten blir kvar länge till.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Luleå HF

Post by lurch »

Porser,"Frukthamstern",har ett genuint Skellefteå hat.De är bara att gå in å läsa på lules forum..
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Luleå HF

Post by schteffe »

Uppges att han vill vara långsiktig - säg åtminstone 5 år. Hur mycket toppspelare får man då, i fem år, om man dessutom ska köpa från khl och kompensera för högre skatt och dessutom lägga på sociala avgifter - utifrån t ex ett antagande att hamstern ifråga vill lägga 100mkr?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by Hank »

lurch wrote:Porser,"Frukthamstern",har ett genuint Skellefteå hat.De är bara att gå in å läsa på lules forum..
Jaha, är det han. Jaja, det kan väl vara motiverande för andra att även om du är sådär som bloggare eller skribent så kan du vara bra på andra saker.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by Hank »

schteffe wrote:Uppges att han vill vara långsiktig - säg åtminstone 5 år. Hur mycket toppspelare får man då, i fem år, om man dessutom ska köpa från khl och kompensera för högre skatt och dessutom lägga på sociala avgifter - utifrån t ex ett antagande att hamstern ifråga vill lägga 100mkr?
Två-tre spelare per år?

Sen kan det ju vara så att det kan räcka med att minska gapet till KHL för att locka toppspelare och att man inte behöver matcha fullt ut.

Så... fyra spelare kanske?

Men då relativt rimliga namn (som fortfarande är SHL-stjärnor).
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Luleå HF

Post by Skidrow »

Vi pratar Osten, Lasse J kommer att råka slinka en spelare som vi absolut vill ha och man kommer trissa upp priset så Luleå spenderar allt på en spelare som inte alls fungerar.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Luleå HF

Post by King Kong »

Pengar är inte lika med framgång, det finns det gott om exempel på.
Vår organisation är en av de bästa, kanske rent av den bästa på den här sidan pölen och det är klart viktigare än någon extra mille.
Sen är det såklart ingen nackdel att ha pengar, men att detta på något sätt per automatik kommer att ge Lulä framgång är väl naivt av den som tror det.
Men det sätter ju en härlig press på Luleå att leverera, redan till nästa säsong.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Luleå HF

Post by Konk »

Nu har det väl även snackats om att reglera värvningar till hockeygym(kanske tom. juniorer öht?) så att det inte hänger på vem som pröjsar mest. Luleå vill nog gärna ha monopol på Norrbotten och kanske tom. börja plocka några Västerbottningar såsom AIK har plockat Norrbottningar de senaste åren.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Luleå HF

Post by p-play »

Det är ju underbart att deras fans redan har diskonterat in ett antal värvningar såsom Anton Rödin mfl. Nu vet vi inte hur mycket snubben går in med men det finns en underbar risk för besvikelse nästan oavsett vad som värvas.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Luleå HF

Post by Rollie »

Man vill väl alltid att dom misslyckas, men nu blir den önskan starkare än någonsin.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Luleå HF

Post by jokarfo »

p-play wrote:Det är ju underbart att deras fans redan har diskonterat in ett antal värvningar såsom Anton Rödin mfl. Nu vet vi inte hur mycket snubben går in med men det finns en underbar risk för besvikelse nästan oavsett vad som värvas.
Ja, det vet inga riktiga gränser. Varenda en av alla ännu aktiva som nånsin spelat bra i lhf förväntas tydligen vara beredda att släppa allt de har just nu och bara vänta på samtal från Osten. Klart chanserna ökar med spelare med anknytning till ett lag och en region, att vända hem men det blir intressant att se hur många som faktiskt i slutändan kritar på. Fransson har ju redan nu sagt att han helst ser att Rappetswill löser hans kontrakt med lhf inför nästa säsong så att han slipper fara tillbaka.

Om det här med pengarna tycker jag faktiskt att den där snubben Johansson skrev vettigt om på sin NSD-blogg, länkade till den tidigare men här är den igen: http://mobil.nsd.se/sport/bloggar/k-mar ... ry=9052505" onclick="window.open(this.href);return false;, som sätter lite perspektiv på saker och ting. Framförallt vilka summor det måste handla om för att skriva fast en kille som Omark länge även om han tar en Pay Cut.

Sen förundras jag över hur det här mer och mer utvecklas till ett renodlat projekt att bli av med lillebrorskomplexet gentemot AIK. I NSD-intervjun med Porsér är det ju tydligt att det resten av hockeysverige kallar unikt, banbrytande och framgångsrikt kallar han för "stolpe in, fyra år på raken". I sin iver att försöka ge AIK en näsbränna tror jag faktiskt att det lan finnas risk att det tas en del genvägar nu när extra cash finns och vill man att det msn håller på med ska hålla långsiktigt är det värsta man kan göra att ta genvägar. Kanske framförallt när grunden ska läggas.

Lhf kommer säkert ha ett bra lag att ställa på isen nästa säsong men jag tror nog att risken för att de extremt uppblåsta förväntningarna kan tappa luften litegrann även om laget i sig visar sig vars ett konkurrenskraftig SHL-lag.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Luleå HF

Post by skellsupport »

Ryktas om pk kl 10 i Luleå imorgon. Personalen ska bli informerad en timme innan.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Luleå HF

Post by GroovyEd »

Gissning: man byter namn på arenan till Frukthamster Arena. Ett villkor för Porsén att gå in som sponsor.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Luleå HF

Post by skellsupport »

GroovyEd wrote:Gissning: man byter namn på arenan till Frukthamster Arena. Ett villkor för Porsén att gå in som sponsor.
Jag gissar att Osten avgår.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Luleå HF

Post by jokarfo »

De hat väl säkrat upp Omark med hamsterslantar.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Luleå HF

Post by ossian »

skellsupport wrote:
GroovyEd wrote:Gissning: man byter namn på arenan till Frukthamster Arena. Ett villkor för Porsén att gå in som sponsor.
Jag gissar att Osten avgår.
Då blir jag på riktigt orolig. Hoppas inte, snälla Osten kläng dig fast vid jobbet likt en blodigel suger sig fast i ljumsken på en gnu med stor pung.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Luleå HF

Post by p-play »

Han lär knappast avgå när han nu får en extra påse pengar att värva för. Jag tycker för övrigt att han är underskattad som värvare. Luleå har inga unga talanger från de egna leden som vi vilket innebär att de får lägga ut mer pengar på komplementspelare och inte kan lägga lika mycket på absolut spets.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Luleå HF

Post by skellsupport »

p-play wrote:Han lär knappast avgå när han nu får en extra påse pengar att värva för. Jag tycker för övrigt att han är underskattad som värvare. Luleå har inga unga talanger från de egna leden som vi vilket innebär att de får lägga ut mer pengar på komplementspelare och inte kan lägga lika mycket på absolut spets.
Truppen Luleå startade denna säsong med var ju ett skämt. Utan KHL-förstärkning hade de förmodligen Fått kvala för att hålla sig kvar.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Luleå HF

Post by p.north »

ossian wrote:
skellsupport wrote:
GroovyEd wrote:Gissning: man byter namn på arenan till Frukthamster Arena. Ett villkor för Porsén att gå in som sponsor.
Jag gissar att Osten avgår.
Då blir jag på riktigt orolig. Hoppas inte, snälla Osten kläng dig fast vid jobbet likt en blodigel suger sig fast i ljumsken på en gnu med stor pung.
https://www.youtube.com/watch?v=cKKHSAE1gIs" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Luleå HF

Post by Foppas skridskocoach »

Blir det någon presskonferens?
Tigerränderna går aldrig ur.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Luleå HF

Post by burk »

10.30 skulle väl pkn vara, tror säkert de är att dom har antingen förlängt sponsringen av arenan med Coop eller också hittat en ny sponsor till den eller nånting sånt där oviktigt :)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Luleå HF

Post by jokarfo »

Munksunds damlag äts upp av LHF.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Luleå HF

Post by burk »

Jaha var de bara damhockeyn :) jag som Pitebo anser att att munksunds damerna säljer sin själ när dom går över till Luleå
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Luleå HF

Post by jokarfo »

burk wrote:Jaha var de bara damhockeyn :) jag som Pitebo anser att att munksunds damerna säljer sin själ när dom går över till Luleå
Wälkömmen dell klubben! ;)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Luleå HF

Post by burk »

Luleå hockey presenterar sin mångmiljonsatsning,Munksunds damhockey går över till Luleå hockey, Luleås framtid är räddad ;)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Luleå HF

Post by jokarfo »

Ja, i sig ser jag inget större fel med satsningar på damhockeyn. Tvärtom tycker jag att det är bra att det byggs upp verksamhet på fler ställen runtom i landet också på damsidan. Tycker att AIK på medellång sikt borde jobba för en sån etablering också men Munksund till LHF? usch så vidrigt. Nu kan man ju inte ens hålla på det laget heller. Uääk.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply