Silly season övriga lag 11/12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Spökplumpen »

svartgulsubkultur wrote:Lär inte ha fått dåligt pröjs i HV. Hans AHL-lön i vinter var 550.000$, ca 3.500.000 kr.
Hade han inte tvåvägskontrakt?
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Konk »

Spökplumpen wrote: Hade han inte tvåvägskontrakt?
http://capgeek.com/players/display.php?id=680 Tydligen så verkar han fått glida runt i AHL på samma pengar som vissa NHL-lirare. Det blir inte billigt för HV att spela den gamla räven.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by anton95uppsala »

Malmö har gjort klart med Alexander Barta, (Tyskland). Han verkar vara en duktig spelare. När VM spelades i Tyskland förra året blev han både mål- och poäng-kung i tyska landslaget.

http://www.malmoredhawks.com/Blog/110617%20Barta.aspx
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Ante »

Enligt MRMadhawk är Tomas Holmström aktuell för spel i Luleå...
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Ante wrote:Enligt MRMadhawk är Tomas Holmström aktuell för spel i Luleå...
Han börjar tappa kontrollen.. Var ett tag där man kunde stämma truppen efter han..

Men holmström har uttryckligen sagt att det blir inget ES för han.. Och när hans kropp inte håller för NHL längre lägger han av å får en roll i DET.

Desstuom rätt övertygad om att han sagt han blir kvar i NA, dvs ingen ambtion att flytta till sverige.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by svartgulsubkultur »

http://mrmadhawk.se/2011/june/rykte-fer ... ml#comment

Fernholm till Lakers i stället för Dan Spang?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Rampa »

lidlund wrote:
Ante wrote:Enligt MRMadhawk är Tomas Holmström aktuell för spel i Luleå...
Han börjar tappa kontrollen.. Var ett tag där man kunde stämma truppen efter han..

Men holmström har uttryckligen sagt att det blir inget ES för han.. Och när hans kropp inte håller för NHL längre lägger han av å får en roll i DET.

Desstuom rätt övertygad om att han sagt han blir kvar i NA, dvs ingen ambtion att flytta till sverige.
Har även för mig att Holmström till och med deklarerat att han aldrig kommer att spela mer hockey överhuvudtaget i Sverige. Och 38-årig kropp med 18 säsonger i ES (3) och Nhl har satt sina spår, så visst gör han rätt som lägger av nästa vår.
Däremot tror jag nog han flyttar hem till "sommarstugan" i Hortlax, om än det kan dröja några år. De är ju från Piteå båda två, frugan och han och förr eller senare blir väl hemlängtan för stor.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

Rampa wrote:Har även för mig att Holmström till och med deklarerat att han aldrig kommer att spela mer hockey överhuvudtaget i Sverige. Och 38-årig kropp med 18 säsonger i ES (3) och Nhl har satt sina spår, så visst gör han rätt som lägger av nästa vår.
Däremot tror jag nog han flyttar hem till "sommarstugan" i Hortlax, om än det kan dröja några år. De är ju från Piteå båda två, frugan och han och förr eller senare blir väl hemlängtan för stor.
Du tror inte att dom rotad sig rätt bra i förorten efter 15 år? :)

Blir nog bara fortsatt sommarboende i Sverige.. Har för mig han har barn i typ 10 års åldern.. Nån som kan bekräfta?
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Har för mig att han kommer att få fortsätta inom wings organisation om han vill det, men det kan vara fel också..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Lite OT, men enligt hockeykanalen gör Frölunda en förlust på 19 (!) miljoner för säsongen.. Det svider nog ordentligt det.. Oh, vad ledsen jag blir.. :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Zimme »

Inte 19, 29!
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Det står 19 på hockeykanalen, men 29 är ju ännu värre/bättre (beroende på vilka ögon man vill använda!) :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Artikel om HV:s intresse av Pesonen, men inga större nyheter.. Det står dock att HV uteslutit värvning av Hannu Pikkarainen, att de har två platser kvar i laget: en ytter och en back, samt att de främst kollar på den europeiska marknaden innan de vänder blickarna över havet..
http://jnytt.se/nyhet/40976/hv-bekrafta ... -vm-hjalte
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Rampa »

Zimme wrote:Inte 19, 29!
Hur man ska tolka Expressens siffror? Tjaa....likt när en företagsekonom säjer att hans företag gått xxx miljoner back, så kan det betyda att företaget gjort lika många miljoner mindre i vinst.
Citat ur expr.
"klart att koncernen backar 19 miljoner kronor – där hockeyföreningen visar ett underskott på drygt 29 miljoner kronor."
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Zimme »

Jo jag såg det sen, första siffran som skrevs var 29 mille. men jag orkade inte ändra.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Zimme »

Markman wrote:Artikel om HV:s intresse av Pesonen, men inga större nyheter.. Det står dock att HV uteslutit värvning av Hannu Pikkarainen, att de har två platser kvar i laget: en ytter och en back, samt att de främst kollar på den europeiska marknaden innan de vänder blickarna över havet..
http://jnytt.se/nyhet/40976/hv-bekrafta ... -vm-hjalte
Av artikeln kan man inte dra slutsatsen att HV är speciellt mycket närmare än oss att signa Pesonen, verkar ju vara mer en önskedröm hos Stillman.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Plissken »

Zimme wrote:
Markman wrote:Artikel om HV:s intresse av Pesonen, men inga större nyheter.. Det står dock att HV uteslutit värvning av Hannu Pikkarainen, att de har två platser kvar i laget: en ytter och en back, samt att de främst kollar på den europeiska marknaden innan de vänder blickarna över havet..
http://jnytt.se/nyhet/40976/hv-bekrafta ... -vm-hjalte
Av artikeln kan man inte dra slutsatsen att HV är speciellt mycket närmare än oss att signa Pesonen, verkar ju vara mer en önskedröm hos Stillman.
Den där artikeln finns nu överallt, med i princip samma innehåll, mao samma intervju som 'råmaterial' . Vad jag kan tycka är anmärkningsvärt är hur Stillman pratar så öppet om det. Visst har de alltid varit lite diskreta, som oss?

Tror inte heller Pesonen är närmare HV än oss, OM vi alltså vill vara med i racet.

Det är ju egenteligen en No-brainer för honom, ett av lagen är på uppgång, det andra har stagnerat en smula.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Ante »

Plissken wrote:
Zimme wrote:
Markman wrote:Artikel om HV:s intresse av Pesonen, men inga större nyheter.. Det står dock att HV uteslutit värvning av Hannu Pikkarainen, att de har två platser kvar i laget: en ytter och en back, samt att de främst kollar på den europeiska marknaden innan de vänder blickarna över havet..
http://jnytt.se/nyhet/40976/hv-bekrafta ... -vm-hjalte
Av artikeln kan man inte dra slutsatsen att HV är speciellt mycket närmare än oss att signa Pesonen, verkar ju vara mer en önskedröm hos Stillman.
Den där artikeln finns nu överallt, med i princip samma innehåll, mao samma intervju som 'råmaterial' . Vad jag kan tycka är anmärkningsvärt är hur Stillman pratar så öppet om det. Visst har de alltid varit lite diskreta, som oss?

Tror inte heller Pesonen är närmare HV än oss, OM vi alltså vill vara med i racet.

Det är ju egenteligen en No-brainer för honom, ett av lagen är på uppgång, det andra har stagnerat en smula.
Tror du verkligen Pesonen tittar på dagsformen på lagen? Är nog mera en no-brainer då ett lag förmodligen erbjuder en bra mycket bättre lön!
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Plissken »

Ante wrote:Tror du verkligen Pesonen tittar på dagsformen på lagen? Är nog mera en no-brainer då ett lag förmodligen erbjuder en bra mycket bättre lön!
Nja, det sa jag inte, Det var ju min personliga reflektion. En annan variant är att man går till det lag som erbjuder mest i lön också. Då kommer jag till min fråga:
Vad får dig att tro att HV71 skulle ha så mycket mer i sitt budgetutrymme än oss till sista wingen? (Frågan förutsätter att det var HV71 du tänkte skulle bjuda mycket mer i lön)
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

DIF återförenar bröderna Tjärnqvist, Daniel och Mathias.. Båda har kontrakt för året ut, och Daniel har ett optionsår på det..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Ante »

Plissken wrote:
Ante wrote:Tror du verkligen Pesonen tittar på dagsformen på lagen? Är nog mera en no-brainer då ett lag förmodligen erbjuder en bra mycket bättre lön!
Nja, det sa jag inte, Det var ju min personliga reflektion. En annan variant är att man går till det lag som erbjuder mest i lön också. Då kommer jag till min fråga:
Vad får dig att tro att HV71 skulle ha så mycket mer i sitt budgetutrymme än oss till sista wingen? (Frågan förutsätter att det var HV71 du tänkte skulle bjuda mycket mer i lön)
HV har tappat tungt, har en riktigt tjock bankbok och kommer till skillnad från oss vara mera desperata när det gäller Pesonen. Handlar det om ren budgivning så kan vi fortfarande inte mätta oss med dom stora klubbarna. Vilket lag det än blir som vinner dragkampen så går han inte billigt, den saken är säker.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Plissken »

Någon reporter twittrade om att Harju har fått kontraktförslag av Tampa.
Har dock inte kollat och letat info.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by ante08 »

Plissken wrote:Någon reporter twittrade om att Harju har fått kontraktförslag av Tampa.
Har dock inte kollat och letat info.
http://m.expressen.se/sport/hockey/1.2482796
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Lidlund »

ante08 wrote:
Plissken wrote:Någon reporter twittrade om att Harju har fått kontraktförslag av Tampa.
Har dock inte kollat och letat info.
http://m.expressen.se/sport/hockey/1.2482796
http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... bbar-tampa
bautin
Posts: 2
Joined: 22 Jun 2011, 16:07

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by bautin »

HV värvar Finländske anfallaren Jesse Joensuu, 23, och amerikanske backen Noah Welch, 28, ansluter till HV71. http://www.jnytt.se/nyhet/41155/hv71-gj ... e-och-back
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Spökplumpen »

Och med det har HV tretton forwards, bortsett från två youngsters. Innebär det att Pesonen är förlorad för dom?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by TS_ »

Edit: NVM
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by Markman »

Nashville signar Niclas Bergfors med en ett-års-deal värd $ 575 k.

http://predators.nhl.com/club/news.htm?id=568396
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by King Kong »

9 utlänningar i Växjö nu..
Try-out på Sloveniska backen Mitja Robar..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17421
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Silly season övriga lag 11/12

Post by tord »

Locked