CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by 374 »

Ingen motgång nu heller. :cry:
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Empress »

Mikko ser väldigt glad och lättad ut!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by jokarfo »

HAHAHAHAHA. Fy fan så pinsamt värdelös engelska intervjuaren snackar... Kalkonproduktion.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by freddus »

LHC i kvarten :/
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Jablonic »

Ruskigt jävla kul att vi löser det. Finns det fortfarande folk som på allvar sitter och hoppas att vi ska åka ur? Jag tycker det här är riktigt kul. Hoppas fler kommer tycka det till hemmamatchen i kvartsfinalen och att det blir betydligt fler på läktaren då.
User avatar
TigerShark
Posts: 3927
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by TigerShark »

jokarfo wrote:HAHAHAHAHA. Fy fan så pinsamt värdelös engelska intervjuaren snackar... Kalkonproduktion.
Är det inte han Roger Lindström på Norran? Såg aldrig ansiktet så är inte säker, men fick för mig att det var han.
User avatar
TigerShark
Posts: 3927
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by TigerShark »

Jablonic wrote:Ruskigt jävla kul att vi löser det. Finns det fortfarande folk som på allvar sitter och hoppas att vi ska åka ur? Jag tycker det här är riktigt kul. Hoppas fler kommer tycka det till hemmamatchen i kvartsfinalen och att det blir betydligt fler på läktaren då.
Håller med helt och hållet! Förstår att folk tycker det känns onödigt i gruppspelet när man möter blåbärslag som inte har en chans och istället spelar fult. Men i kvartsfinal lär det ju inte vara så många sånna lag kvar.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by jokarfo »

TigerShark wrote:
jokarfo wrote:HAHAHAHAHA. Fy fan så pinsamt värdelös engelska intervjuaren snackar... Kalkonproduktion.
Är det inte han Roger Lindström på Norran? Såg aldrig ansiktet så är inte säker, men fick för mig att det var han.
Inte alls omöjligt. Dock lite förvånande isf att han inte vet att Mikko inte snackar svenska. Den typen av dålig koll och värdelös engelska ger ju inget direkt seriöst intryck.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Chippen »

Chippen wrote:Du ska se att Mikko kommer få lägga en, och kommer säkerligen sätta den och bli matchvinnare.
Haha!!
Undra hur mycket man vunnit på det Livebetet, om det ens gått att spela :)

Faktiskt ganska otroligt att vi går vidare, för totalt sett spelar vi inte riktigt bra.
Tycker ändå att vi på något sätt är värda det med tanke på sättet vi stålsätter oss i förra matchen och alla stolpskott i denna match.
Ska man summera de 6 perioderna, så gör vi väl bara 2 godkända, och det är de två sista i varsin match.

Det känns faktiskt lite som om det varit en känsla runt laget, och spelet, där man egentligen inte brytt sig om man åkt ut eller inte.
Hoppas nu att när vi väl gått till Kvarten, att de bestämmer sig för att köra fullt ut.

Nu vill jag även läsa vad de som dömer ut Hanses säger nu då.
Han vann denna match, gjorde en del riktigt bra räddningar. Dessutom vann han straffläggningen mot Tarkki och blev tillsammans med Mikko matchvinnare. Var väl någon förståsigpåare som inte såg honom som matchvinnare bland annat.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6806
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by p-play »

Hanses är riktigt usel. Det är omöjligt att påstå något annat. Första målet på friläget var väldigt billigt, likaså straffen där skottet kom från halvplan. Han hamnar snett i nästan varje situation.
Dock så kan jag inte bestämma mig vem som är sämst av han, Widing eller snubben som gjorde intervjuerna efter matchen. Kalkonturnering på alla plan.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Akerman2 »

– Det är en mjukdelsskada på underkroppen. Vi utvärderar mer i morgon, berättar hon för bloggen.
Enligt rapporterna så ska Markus vara vid gott mod.
User avatar
TigerShark
Posts: 3927
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by TigerShark »

Det blir alltså LHC nu då i kvartsfinalen, spännande!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by schteffe »

p-play wrote:Hanses är riktigt usel. Det är omöjligt att påstå något annat. Första målet på friläget var väldigt billigt, likaså straffen där skottet kom från halvplan. Han hamnar snett i nästan varje situation.
Dock så kan jag inte bestämma mig vem som är sämst av han, Widing eller snubben som gjorde intervjuerna efter matchen. Kalkonturnering på alla plan.
De utklassas alla av Drama-Dusan.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by 374 »

Akerman2 wrote:– Det är en mjukdelsskada på underkroppen. Vi utvärderar mer i morgon, berättar hon för bloggen.
Enligt rapporterna så ska Markus vara vid gott mod.
Han har spelat mer än han klarar av.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by freddus »

2518 publiksiffran enligt svttext.
Har sett alldeles för många likadana mål, som 1-2, för att kalla det väldigt billigt. Ofta som motståndare bryter in från kanten, i ett halvt friläge, och lägga in pucken mellan benen när målvakten förflyttar sig och backen inte når/ hinner fram.
Straffen var överraskande och han var på den. Vet inte vad man ska säga. Han hade nog velat ha den men en straff är en straff.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by 374 »

Två mål med uttagen målvakt, när hände det senast?
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Chippen »

Har det ens hänt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Wolfman »

Jablonic wrote:Ruskigt jävla kul att vi löser det. Finns det fortfarande folk som på allvar sitter och hoppas att vi ska åka ur? Jag tycker det här är riktigt kul. Hoppas fler kommer tycka det till hemmamatchen i kvartsfinalen och att det blir betydligt fler på läktaren då.
Ja, jag vart riktigt glad då Calof nätade! Vill inte att vi åker ur nu. GO FOR THE CUP NU, så kan vi nästa år köra uppdelat: "CHAMPIONS OF EUROPE, CHAMPIONS OF SWEDEN!" (Superjinx)
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by smogz »

Men jag kan inte låta bli att tycka det är tråkigt att det bara är Svenska och Finska lag kvar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by smogz »

Önskar också att Sudden var sudden - inga jävla straffar. Men straffar har ju blivit standard så det är väl bara att suga i sig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nr86
Posts: 5367
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by nr86 »

Vi verkar ha fått igång straff skyttet nu så straffar gör inget. :)
Schremp som sparkapital.
Lindholm ( Pär ) var en gigant igår tillsammans med Sundqvist.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Skidrow »

Eftersom jag har klagat på EA så måste han få lite beröm för igår, 3gånger såg jag han försvara offensiv blå.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by smogz »

Skidrow wrote:Eftersom jag har klagat på EA så måste han få lite beröm för igår, 3gånger såg jag han försvara offensiv blå.
Jag har också gnällt på Erik av den anledningen, men har försökt studera honom just ur den synvinkeln och det är inte en slump att han gjort det den här matchen. Han gör det i alla matcher i mycket högre utsträckning än förut. Jag tror faktiskt inte han släpper blå mer än nån annan längre. Och med det sagt så tycker jag han var näst bästa back igår efter Heed som var makalöst jävla bra i tredje.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by snokia »

Ja det var inget större fel på spänningen igår. Sen var det trevligt att det ändå droppade in ganska bra med folk dom sista minuterna före match (med CHL mått tänkte jag då.) För 20 min före matchstart var det rätt tomt.

Bitvis var spelet minst sagt jävla uselt! Kolla bara på Sevc fipplande med puck & pass, fan man skämdes ju. Nu var han långt ifrån ensammen från att kunna lägga ett drägligt pass periodvis. Men då man vet nivån som grabbarna kan hålla egentligen blir man lite lätt frustrerad.

Däremot tycker jag att det visar på bra kärraktär att reda ut det och gå vinnande från matchen :)

Som redan nämnts så tror även jag att det var en viktig match för Hanses och inte minst Lehtonen. Det behövdes!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by jokarfo »

Håller i mycket som skrivits redan. Heed var outstanding, främst i tredje och jag måste säga att jag tycker Mikko så betydligt piggare ut än innan hans viloperiod. En fysik på tillbakagång och självförtroende från sitt matchavgörande är förhoppningsvis precis det han behöver för att komma upp i nivå.

Segern visar på bra karaktär och det här har vi ju sett prov på några gånger under SHL-säsongen också. AIK har jobbat sig in i matcherna och kommit starkt som fan på slutet. Det som däremot oroar lite är ju hur relativt lätt många lag vi mött får etablera spel och skapa tryck i AIK:s zon i början av matcherna. Vet inte om det är attityden hos killarna eller bara om tempot inte riktigt finns där från första stund.

Finns mycket vettigt att ta med i fortsättningen av säsongen. Hoppas Widing och Schremp växer in i det allteftersom.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: CHL-åttondelsfinal, Skellefteå AIK- JYP Jyväskylä

Post by Lappmössan »

Känslan är att folk som ser matcherna på TV bryr sig mer om CHL än vi som faktiskt går på matcherna. Hur konstigt det än låter.
Locked