En uppmaning inför kvällens drabbning!

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

En uppmaning inför kvällens drabbning!

Post by Bobby »

Åtta timmar till nedsläpp i säsongens hittills hetaste hemmamatch och ikväll ska vi sjunga ut Luleå som aldrig förr!
Runt 500 ståplats finns kvar och de går åt i bra takt, så slit med dig en kompis och se till att vi blir 6001 för första gången 14/15.

Väl på plats på Västra gäller det att ALLA tar i, och då menar jag ALLA. Gensvaret från särskilt norra delen har varit bedrövligt i år, vissa matcher har det mer låtit som en skock blyga söndagsskolebarn där borta och så kan vi såklart inte ha det. Lulefans kommer med mycket folk idag men de ska inte få höras en sekund. Abbottar och andra ska sitta på spelarbussen norrut ikväll med tom blick och tänka en enda tanke. "Det går inte att vinna i Skellefteå".

21.30 ikväll, sittandes i bilköerna från ladan, ska varenda människa kunna säga "fan, det där gjorde vi bra, TILLSAMMANS".

Här följer några dåliga ursäkter vi brukar höra, och rätt svar på dem.

"Jag kan inte sjunga"
Nä, vem kan det? Lev om så mycket du bara kan, det är inte Idol det här.

"Jag skäms att sjunga för de runt mig står tysta"
Det är de som ska skämmas, spänn blicken i dem och berätta att de inte är på bio.

"Jag har ont i halsen"
Halva stan har ont i halsen på hösten. Ta en Fisherman's och bit ihop.

"Jag kan inte texten till ramsorna så det är ingen idé"
Nä, alla kan inte alla ramsor och snart har NP en bunt fina texthäften för att råda bot på problemet. Men tills dess, visst klarar du att komma ihåg "Jobba jobba AIK", "AIK visa hjärta" och "Framåt AIK"?

"Jag har köpt biljett och vill ha stämning"
(Här gäller det att bita ihop och koppla på sitt charmigaste leende)
Ja fast stämning skapar vi tillsammans, klacken får inte en del av biljettpriset för att underhålla resten av publiken.

Nu kör vi! Mot tre nya poäng och en påminnelse om vilka som är kungarna av Norrland! Alla till ladan!
FRAMÅT KAMRATER!
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply