Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Hank »

haggloader wrote:Förmodligen hade A-foppa även en relativt hög lön av AIK. A-foppa och LJ rök ihop, när två personer ryker ihop på arbetet brukar lönebiten vara en stor anledning...
Varför skulle han ha haft det? Det var hans första kontrakt som tränare på den här nivån. Det kan ju också vara nån bonus eller nåt när han signade för Modo som drar upp siffran, eller om ham haft andra uppdrag utöver hockeyn?
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

Jag tror att AIK jobbar mycket med "egna pensionsinbetalningar" som inte syns i taxerad inkomst och det förklarar den relativt låga lönen på tränarna som syns på aftonbladet.

Som jag förstår det är väl AIK:s spelarbudget relativt hög och så borde väl också tränarbudgeten vara.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Sist jag såg har jag det för att den är på 42M till spelare, tränare sen kommer jag inte ihåg vad mer som var med i den potten.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by cechise »

13/14 hade vi ca 18m i "övriga pensionskostnader" och ca 28m till "spelare och tränare".
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by BigGuyJohan »

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/t ... tid-284938" onclick="window.open(this.href);return false;

som nog många av oss misstänkt är calofs sparsamma speltid pga att han inte är riktigt ikapp med fysen :)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/

Zaacke verkar ha ca 300 K i månaden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

Chippen wrote:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/

Zaacke verkar ha ca 300 K i månaden.
Expressen lyckades inge vidare med dagens löp.

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54B8B086" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

100 000 kr/poäng än så länge alltså.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Vem bryr sig, AIK har pengar.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snokia »

Har funderat ett tag över hur dåligt Skellefteå AIK syns i sociala medier jämfört med många andra klubbar. Då tänker jag i första hand på Facebook, Twitter och Instagram. Där finns det en hel del att jobba på. Dessutom så är den marknadsföringen helt gratis, ja förutom tiden man lägger ner på det såklart!

Kollade in Brynäs Twitter ikväll och dom har en enklare matchrapportering. Skellefteå AIK's Twitter är det inte ett ord på. Samma om jag kollar på Facebook. Skellefteå AIK uppdaterar förmodligen sin Facebook imorgon skulle jag kunna tänka mig.

Detta skulle klubben kunna bli betydligt bättre på. Det väcker ju intresse för laget då man syns utåt. Gissningsvis så är vi sämst i SHL på detta, lite synd då vi är bäst på allt annat ;) Eller är det tanken att Norrans hockeyblogg ska sköta detta?

Är det verkligen bara jag som uppmärksammat detta?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Har inte tänkt på det innan jag läste detta men självklart har du rätt.
Har sagt det förut, men marknadssidan ligger inte på samma nivå som den sportsliga sidan.

Visst görs det förbättringar etc, men som du nämner så utnyttjar vi de kanaler finns på ett dåligt sätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Alla säger ju det, klubben är t.o.m. sämre än de flesta allsvenska lagen när det kommer till marknadsföring.

De borde ge Kavanov ett eget program, snacka om citatmaskin. :lol:
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Lång (not!) intervju med Jocke
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -forvanad/" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

AIK i samarbete med Snow Pride.
http://norran.se/sport/aik-i-samarbete- ... ide-287812" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

lobo wrote:Lång (not!) intervju med Jocke
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -forvanad/" onclick="window.open(this.href);return false;

- SAIK har ett klockrent spelsystem och sedan är man väldigt noggranna med detaljer, det har en avgörande betydelse för framgångarna, säger Jocke.

Säger han inte alls.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Inte en chans att Jocke sa Saik.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Poet »

Larzon wrote:Inte en chans att Jocke sa Saik.
Till skillnad från hans Twitter menar du?
Då är han nöjd att ha kritat på för "saik" och att få spela för "saik".
2012-05-19
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Japp!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

http://www.vk.se/plus/1309001/pettersso ... att-brinna" onclick="window.open(this.href);return false;?
Nån som har plus och vill dela med sig?
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kurtivar »

ISHOCKEY Det finns elaka tungor som säger att Björklöven och Skellefteå AIK inte är varandras motpoler. Jag har ett nyligt insamlat bevis på att det inte är sant.
Vad vore idrotten utan rivaler, bittra fiender?
Som basketspelare var det speciellt att besegra Höken, som var just mitt lags värsta rivaler. I mitt supporterskap till Liverpool är nästan matcherna mot Manchester United viktigare än hur det går i ligan.
I Umeå finns ett antal lag som byggt upp rivalförhållanden, men som ni kommer att märka är det ganska vagt.
För Umeå IK var det en gång Djurgården/Älvsjö, men sedan allsvenskan förändrats – och så även UIK – har det snarare blivit Piteå som är rivalen. Alltså knappt någon rivalitet alls.
IBK Dalen slåss med Iksu på ena flanken och Thorengruppen lokalt, visserligen ganska ljummet, men i superligan på herrsidan skulle jag säga att Granlo är rivalen och på damsidan för Iksu är det Djurgården eller Mora. Kan Thoren gå upp då får vi se riktiga rivalmöten.
Umeå FC försökte i år att piska upp stämningen inför mötet med Skellefteå FF med Älska lillebror-kampanjen, men intrycket var ändå, trots storpublik, att det inte riktigt fanns några känslor där.
Udominate skulle nog gärna säga att Northland är deras rival, men då lagen historiskt varit så resultatmässigt väsensskilda köper jag inte det – inte än.
Som ni märker: Umeå är en stad med många elitlag, men med få riktiga rivalmöten.
Det finns ett undantag. Elaka tungor menar att Skellefteå AIK och Björklöven inte längre är varandras motpoler.
Att Skellefteå är på en så långt högre nivå att lagen hittat nya rivaler. Att Asplöven är Björklövens nya rival, att Luleå är Skellefteås nya derbymöte.
Kan det stämma?
Nyligen var en vän till mig i Skellefteå med jobbet. Han gillar ishockey och det var Skellefteå AIK mot Helsingfors i Champions Hockey League. Så varför inte gå och kika?
Han tog på sig sin Björklövenhalsduk och promenerade till Skellefteå Kraft arena.
På väg upp till läktaren är det en supporter som plötsligt skriker:
”Såna får inte va här. Nån säkerhetspersonal. Ta bort honom”, menande mot min vän som bara försökte att inte bry sig om det han såg och hörde.
Supportern springer då fram till honom, sliter halsduken av honom och löper ut till parkeringen. Väl där eldar han upp halsduken med en tändare.
Mannen som gjorde detta fick en längre avstängning från all ishockey. Det är naturligtvis ett fullständigt idiotiskt tilltag, men trots det säger jag ”tack för att du brände upp min väns halsduk”.
Nu kan vi kallt konstatera att känslorna mellan Björklöven och Skellefteå inte har svalnat och att fejden inte är över, oavsett serietillhörigheter.
Det är en eld som aldrig slutar att brinna. Länge leve polariteter. Bara därför hoppas jag att det blir en träningsmatch på försäsongen 2015. Det skulle bli årets match.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kurtivar »

undrar om det är någon som vet vilken låt som spelas ibland innan tekning, kan inte melodin. men det visslas enbart. dock så hinner man inte höra så mycket.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Hahahahaha, hälsa VK-reportern från mig. Och hans polare är ett jävla bläck.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... dsdrommar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Intervju med Calof. Sånt här känns riktigt bra att läsa:

"....när Lasse ringde så var det en otrolig chans för mig och det fanns ingen chans att jag skulle tacka nej till denna möjlighet. Jag pratade med ett par spelare i Ottawa som har varit i Europa och dom sa att om Skellefteå var intresserade av mig så var det vart jag skulle gå för att Skellefteå är den kanske bästa organisationen i Europa så för mig så var det en helt otrolig känsla när Lars som sagt ringde."
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Akerman2 »

Riktigt kul att läsa.. Här är citat från Aftonbladets intervju tidigare (om någon missat):

Hur gick det till när de kontaktade dig?
– Jag visste att det fanns en chans att spela i Europa. Min agent hade berättat vilka lag som var intresserade och efter det pratade jag med en vän till familjen, Brendan Bell (tidigare i Frölunda), som har spelat i olika ligor i Europa. Han sa: "jag är överraskad att du nämner Skellefteå, de är bäst av de bästa. Om du får chansen att gå dit ska du absolut ta den. Det spelar egentligen ingen roll vilka du pratar med annars ”, säger Calof.

Nog har vi ett rätt ok rykte när tom. motståndare utan någon som helst koppling till oss tokhyllar föreningen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:Hahahahaha, hälsa VK-reportern från mig. Och hans polare är ett jävla bläck.
Hahaha! 5-stjärnigt! :D

LJ och Co. måste ju fråga Calof om han inte har några fler NCAA-polare att rekommendera...
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Lappmössan wrote:
svartgulsubkultur wrote:Hahahahaha, hälsa VK-reportern från mig. Och hans polare är ett jävla bläck.
Hahaha! 5-stjärnigt! :D

LJ och Co. måste ju fråga Calof om han inte har några fler NCAA-polare att rekommendera...
Undra om det skulle vara lika negativt kring en ny värvning därifrån, som det var kring Calofs signatur ;)
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bilderberg »

http://norran.se/hockeybloggen/vem-ar-m ... aik-293489" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog tycker jag Kabanaov hade förtjänat en plats i topp-5, förstår inte riktigt hur Norran tänker när man har t.ex Pettersson före på listan?! Visst sista matcherna för månaden har han varit bra, men Kabanovs senaste är helt klart jämnbördiga, om inte ännu bättre. Sen i resterande matcher för Oktober månad var ju Adam helt under isen i stort sett. När jag hör begreppet "Månadens lirare" är det väl inte senaste 2-3 matcherna man ska göra slutbedömningen på?

Om istället Aftonbaldet rankat spelarna hade man nog haft lite mer överseende trots allt...
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Jo, riktigt märkligt att Kabanov inte är med samtidigt som Adam är med.
Tycker nog att Heed och Burström oxå hade kunnat byta plats.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bilderberg »

Tyckte ni att Robertsson var "nära till tårarna" på senaste PK:n?

http://www.skellefteaaik.se/artikel/59570/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enligt Expressen så var han det: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... osamt-tal/" onclick="window.open(this.href);return false;

Samma författare i Lövenbloggen: http://blogg.vk.se/lovenbloggen/2013/04 ... -min-laxa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kanske inte ett så konstigt sammanträffande dårå?

Det är journalistik på hög nivå alltså...
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by micktålbot »

Sedan hans gruvan-utbrott så har det varit ett handfull sådana här påståenden att han skulle ha gråten i halsen eller brutit ut i gråt vilket han inte gjort. Han kommer få leva med det här i flera år framöver, kanske för alltid om jag kan svensk media rätt.
Post Reply