Minska ståplatsläktaren

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Akela
Posts: 5
Joined: 05 Jul 2011, 12:21

Minska ståplatsläktaren

Post by Akela »

Ville bara kolla med er, här inne, om ni hört talas om att 1000 ståplatser ev. ska försvinna och ersättas med 400 sittplatser?
Det kommer då att bli kvar 800 ståplatser och kvoten för fullsatt blir 5 400. Det sägs att ni är tillfrågade - men då tycker jag att någon sorts diskussion borde synas här i forumet.... eller?!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by Skidrow »

Tror jag inte på, man vill ha över 6000 åskådare för att få kallas evenemangs arena lr vad det nu är.
Akela
Posts: 5
Joined: 05 Jul 2011, 12:21

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by Akela »

Jo, men det är en sanning som man diskuterar - ingenting är väl helt spikat, men dock. Och detta med 6000 åskådare är också ändrat sen en tid tillbaka
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by Trollet »

North Power är inte tillfrågade. Däremot vet jag att det är svårt att göra vettiga sittplatser på västra pga sikten, många platser får balkar i vägen.
/Fredrik
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by Skidrow »

I år iaf känns det som det har varit bättre beläggning på stå än sitt.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by Jablonic »

Skulle vara mycket tveksam till det. Vår ståplats är en maktfaktor när den är full och en viktig kraft när det bränner till i slutspelen. Det hoppande publikhavet skulle inte se lika mäktigt ut om det blev sittplatser av stora delar av Västra.
Akela
Posts: 5
Joined: 05 Jul 2011, 12:21

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by Akela »

Bara att vänta och se då.... Jag hoppas förstås att de kommer att ha någon sorts diskussion med er innan dess de börjar förändra :-/
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Minska ståplatsläktaren

Post by don_tomassso »

Kanske dags o minska ståplats ändå.När det bara är 100 pers som sjunger,där varje match.Tänk om alla som står där tar i.Det skulle va mäktigt.
Post Reply