Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Vi kommer aldrig kunna fylla rad 1-2 mot Örebro en tisdag i november så länge arenan ser ut som den gör.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

Abrahamsson på AB hävdar att vi har sämst publiksnitt. och om man bara tittar på siffrorna utan att ta hänsyn till något annat så stämmer det ju. men sett till publiksnitt/maxkapacitet så ligger vi på 79,4% långt för Brynäs som har under 70% och jag tror det finns ett par lag till som har sämre procent. Tråkigt då dom inte tar och ger relevanta uppgifter istället för bara gör det enkelt för sig.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

Känns ju rätt relevant att titta just på de faktiska siffrorna om man pratar publiksnitt.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

kanske det. men problemet med dom siffrorna är att det ger ändå inte hela sanningen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Publiken

Post by Talbot25 »

Nyhetsbrevet från Skellefteå AIK. "Det händer mycket på torsdag"
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken. :lol:

En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Publiken

Post by msoe »

Talbot25 wrote:Nyhetsbrevet från Skellefteå AIK. "Det händer mycket på torsdag"
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken. :lol:

En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
Det lät ju inte så spännande. Däremot ska Wallsson hyllas och ta emot pris för bästa tränare förra säsongen och det förtjänar uppmärksamhet kan jag tycka..
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Publiken

Post by fwd »

msoe wrote:
Talbot25 wrote:Nyhetsbrevet från Skellefteå AIK. "Det händer mycket på torsdag"
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken. :lol:

En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
Det lät ju inte så spännande. Däremot ska Wallsson hyllas och ta emot pris för bästa tränare förra säsongen och det förtjänar uppmärksamhet kan jag tycka..
Minst 45 minuter. Allt annat är ovärdigt.
Charter Division
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Publiken

Post by Akerman2 »

Färjestad 29/9, 19.00
Sittplats: 1412 st
Ståplats: 997 st
Rullstol: 1 st

Uppdaterat 2014-09-29, 15:24
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Är sittplats som är det största problemet...
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Publiken

Post by persson82 »

freddus wrote:Är sittplats som är det största problemet...

FÖR DYRT....om man ska ha prissättningen som är så kanske man ska se över något erbjudande, tex köp en biljett till fullpris och få nästa match till halva priset, eller något liknande
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

persson82 wrote:
freddus wrote:Är sittplats som är det största problemet...

FÖR DYRT....om man ska ha prissättningen som är så kanske man ska se över något erbjudande, tex köp en biljett till fullpris och få nästa match till halva priset, eller något liknande
Har priserna ens gått upp från förra säsongen?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Nej, men folks snålhet har.
För många är det helt enkelt inte lika intressant och "värt" att gå på hockey längre. Vore intressant att se hur det skulle bli om vi hade några matcher per säsong som ingen TV eller radiokanal sände från.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Framtidens AIK:are, 300kr (ordinarie pris 500kr)
Gäller barn födda 2002-2007

Stå 79, 600kr (ordinarie pris 800kr)
Gäller högstadieelever födda 1999-2001

Erbjudandet gäller under september så passa på! Ni köper enklast korten på webben. (http://www.skellefteaaik.se/biljetter/seriekort" onclick="window.open(this.href);return false; )
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Robzon, har ni sett några av förslagen som skrivits här i tråden? Vad säger ni om dem?
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Kikar in här allt som oftast och hittar jag nåt bra förslag så tar jag självklart upp det.

Profilera sina blivande stjärnor lite hårdare bra idé som vi klurar på.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Publiken

Post by Talbot25 »

robzon wrote:Kikar in här allt som oftast och hittar jag nåt bra förslag så tar jag självklart upp det.

Profilera sina blivande stjärnor lite hårdare bra idé som vi klurar på.
Jag måste säga att det är väldigt bra att ha en länk mellan supportar och ledning.
Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Publiken

Post by dj_tobias »

Talbot25 wrote:Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Jag undrar hur det känns att höra sådan svidande kritik då man jobbar dag ut och dag in med att marknadsföra laget, föreningen och matcherna mot både publik och sponsorer? Hur det känns när man väl gör "jippon"/happenings i hallen och borde få applåder (enligt alla önskemål om "förändring") istället får höra skit, hot och att "allt ska vara som det alltid ha varit"? Hur det känns när man spottar ur sig schyssta videos, hyllningar av spelare, tröjor i taket, firande av SM-guld och det ena med det andra men ändå bara får negativa kommentarer? Hur det känns när man sedan tidigt 2000-tal byggt upp det överlägset mest exponerade hockeyvarumärket i Sverige (kan jag lova utan källa), när man gått från en omsättning på 35 miljoner till 130 och ändå får höra att "det har hänt absolut ingenting sen 2006"?

Jag bara undrar, hur känns det? Det måste kännas...förjävligt. Och otacksamt. :(
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Publiken

Post by Talbot25 »

dj_tobias wrote:
Talbot25 wrote:Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Jag undrar hur det känns att höra sådan svidande kritik då man jobbar dag ut och dag in med att marknadsföra laget, föreningen och matcherna mot både publik och sponsorer? Hur det känns när man väl gör "jippon"/happenings i hallen och borde få applåder (enligt alla önskemål om "förändring") istället får höra skit, hot och att "allt ska vara som det alltid ha varit"? Hur det känns när man spottar ur sig schyssta videos, hyllningar av spelare, tröjor i taket, firande av SM-guld och det ena med det andra men ändå bara får negativa kommentarer? Hur det känns när man sedan tidigt 2000-tal byggt upp det överlägset mest exponerade hockeyvarumärket i Sverige (kan jag lova utan källa), när man gått från en omsättning på 35 miljoner till 130 och ändå får höra att "det har hänt absolut ingenting sen 2006"?

Jag bara undrar, hur känns det? Det måste kännas...förjävligt. Och otacksamt. :(
Förstår inte riktigt vad du dillar om. Produkten AIK är i stort sett självsäljande i och med stor fanskara och fantastiska prestationer på isen.Men det betyder väl inte att allt är fullständigt och perfekt.
De som arbetar med jippon och videos får betalt, och med tanke på hur många anställda vi har inom de områdena så är produktivitet låg. Sötebrödsdagarna kommer troligtvis att ta slut inom en snar framtid och då är det viktigt att hela organisationen genererar pengar, då kommer vi få betala dyrt för friåkande kanslister.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Publiken

Post by Colton »

Luleå har ett erbjudande om 150 kr för studenter där det ingår mat före matchen och sittplatsbiljetter. Säga vad man vill om luleå men det utklassar Skellefteå på marknadssidan.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Publiken

Post by Balotelli »

dj_tobias wrote:
Talbot25 wrote:Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Jag undrar hur det känns att höra sådan svidande kritik då man jobbar dag ut och dag in med att marknadsföra laget, föreningen och matcherna mot både publik och sponsorer? Hur det känns när man väl gör "jippon"/happenings i hallen och borde få applåder (enligt alla önskemål om "förändring") istället får höra skit, hot och att "allt ska vara som det alltid ha varit"? Hur det känns när man spottar ur sig schyssta videos, hyllningar av spelare, tröjor i taket, firande av SM-guld och det ena med det andra men ändå bara får negativa kommentarer? Hur det känns när man sedan tidigt 2000-tal byggt upp det överlägset mest exponerade hockeyvarumärket i Sverige (kan jag lova utan källa), när man gått från en omsättning på 35 miljoner till 130 och ändå får höra att "det har hänt absolut ingenting sen 2006"?



Klart saker och ting delvis blivit bättre, Skellefteå Aik är marknadsledande på mycket, däremot finns det mycket att efterfråga när det kommer till PR.
Varför syns inte AIK mer ut på de stora företagen? De största sponsorerna? Ute på skolor runt om på orten mm.
Tror det var Linköping som hade en pigg kampanj, de erbjuder billiga biljetter ( på svårsålda platser ) på matcher där de inte räknar med mycket folk typ Örebro en tisdag i februari till ruggit bra pris för de anställda på största sponsorerna.
Jag tror det genererar mer intäkter iom fler på matcherna, samt många av dessa kommer förmodligen välja att gå oftare.
när det kommer till skolor måste de prioriteras, det är där framtidens aikare finns.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Bra krönika i ämnet av Sibner.
http://www.hockeysverige.se/sibner/2014 ... likkrisen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Att skapa en jedermann zusammen-känsla och upplevelsen av att det är på läktarna i SKA det händer måste prioriteras högre av AIK.
En affischkampanj likt den Lappmössan skrev om tidigare är ett bra sätt att nå dit.
6000 och du-kampanjen ifjol hade kunnat funka om den utvecklats till mer än bara en slogan och låttitel.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Det här var en annan bra idé från PR-sidan på kansliet men då det stannar där istf att drivas hårdare och ända in i kaklet så får den inte önskad effekt.
Attachments
injury.jpg
injury.jpg (55.99 KiB) Viewed 3427 times
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

http://blogg.svt.se/hockey/rekrytera-pr ... likkrisen/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Värst är ändå de som resonerar som en jag pratade med idag: "Ska man ha råd med C-more kan man ju inte gå på hemmamatcher." Bara att se bortamatcherna på fulstream och spara pengarna till liveupplevelsen. Herregud.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

Lappmössan wrote:Värst är ändå de som resonerar som en jag pratade med idag: "Ska man ha råd med C-more kan man ju inte gå på hemmamatcher." Bara att se bortamatcherna på fulstream och spara pengarna till liveupplevelsen. Herregud.
Håller med. Speciellt mtp att Cmore Sport 8 mån kostar 3432 kr medan Ståplats (2800 kr) + Cmore Bortakort (995 kr) tillsammans kostar 3795 kr. 45 kr/mån sparar man alltså under säsongen.

Edit:
Fanns ju streamingalternativ för Cmore Sport också såg jag nu. Kostar bara 2392 kr. Då skiljer det ju faktiskt 1400 kr på en säsong.

Oavsett så måste antingen AIK halvera sina priser eller CMORE bli gratis för att en sån person ska anse sig ha råd att gå på hockey.
Ante121
Posts: 2
Joined: 20 Apr 2014, 20:37

Re: Publiken

Post by Ante121 »

Bra!
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: Publiken

Post by krekula »

Ante121 wrote:Bra!
Utveckla dina tankar??
Ante121
Posts: 2
Joined: 20 Apr 2014, 20:37

Re: Publiken

Post by Ante121 »

Tack krekula!
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: Publiken

Post by krekula »

Ante121 wrote:Tack krekula!
Vad är bra? Mitt nickname:)?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Publiken

Post by bsa »

C-sport SHL 299:- i månaden
Post Reply