Publiken
Moderator: Styrelsen
Re: Publiken
Vi kommer aldrig kunna fylla rad 1-2 mot Örebro en tisdag i november så länge arenan ser ut som den gör.
- BigGuyJohan
- Posts: 841
- Joined: 30 Nov 2011, 12:02
Re: Publiken
Abrahamsson på AB hävdar att vi har sämst publiksnitt. och om man bara tittar på siffrorna utan att ta hänsyn till något annat så stämmer det ju. men sett till publiksnitt/maxkapacitet så ligger vi på 79,4% långt för Brynäs som har under 70% och jag tror det finns ett par lag till som har sämre procent. Tråkigt då dom inte tar och ger relevanta uppgifter istället för bara gör det enkelt för sig.
Re: Publiken
Känns ju rätt relevant att titta just på de faktiska siffrorna om man pratar publiksnitt.
- BigGuyJohan
- Posts: 841
- Joined: 30 Nov 2011, 12:02
Re: Publiken
kanske det. men problemet med dom siffrorna är att det ger ändå inte hela sanningen.
Re: Publiken
Nyhetsbrevet från Skellefteå AIK. "Det händer mycket på torsdag"
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken.
En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken.
En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
Re: Publiken
Det lät ju inte så spännande. Däremot ska Wallsson hyllas och ta emot pris för bästa tränare förra säsongen och det förtjänar uppmärksamhet kan jag tycka..Talbot25 wrote:Nyhetsbrevet från Skellefteå AIK. "Det händer mycket på torsdag"
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken.
En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
Re: Publiken
Minst 45 minuter. Allt annat är ovärdigt.msoe wrote:Det lät ju inte så spännande. Däremot ska Wallsson hyllas och ta emot pris för bästa tränare förra säsongen och det förtjänar uppmärksamhet kan jag tycka..Talbot25 wrote:Nyhetsbrevet från Skellefteå AIK. "Det händer mycket på torsdag"
Det är skridskotävling för kunder från SEB-banken.
En storstädning bland kanslipersonalen skulle ha varit en bättre idé.
Charter Division
Re: Publiken
Färjestad 29/9, 19.00
Sittplats: 1412 st
Ståplats: 997 st
Rullstol: 1 st
Uppdaterat 2014-09-29, 15:24
Sittplats: 1412 st
Ståplats: 997 st
Rullstol: 1 st
Uppdaterat 2014-09-29, 15:24
Re: Publiken
Är sittplats som är det största problemet...
Re: Publiken
freddus wrote:Är sittplats som är det största problemet...
FÖR DYRT....om man ska ha prissättningen som är så kanske man ska se över något erbjudande, tex köp en biljett till fullpris och få nästa match till halva priset, eller något liknande
Re: Publiken
Har priserna ens gått upp från förra säsongen?persson82 wrote:freddus wrote:Är sittplats som är det största problemet...
FÖR DYRT....om man ska ha prissättningen som är så kanske man ska se över något erbjudande, tex köp en biljett till fullpris och få nästa match till halva priset, eller något liknande
- Lappmössan
- Posts: 3897
- Joined: 15 Jun 2011, 17:15
Re: Publiken
Nej, men folks snålhet har.
För många är det helt enkelt inte lika intressant och "värt" att gå på hockey längre. Vore intressant att se hur det skulle bli om vi hade några matcher per säsong som ingen TV eller radiokanal sände från.
För många är det helt enkelt inte lika intressant och "värt" att gå på hockey längre. Vore intressant att se hur det skulle bli om vi hade några matcher per säsong som ingen TV eller radiokanal sände från.
Re: Publiken
Framtidens AIK:are, 300kr (ordinarie pris 500kr)
Gäller barn födda 2002-2007
Stå 79, 600kr (ordinarie pris 800kr)
Gäller högstadieelever födda 1999-2001
Erbjudandet gäller under september så passa på! Ni köper enklast korten på webben. (http://www.skellefteaaik.se/biljetter/seriekort" onclick="window.open(this.href);return false; )
Gäller barn födda 2002-2007
Stå 79, 600kr (ordinarie pris 800kr)
Gäller högstadieelever födda 1999-2001
Erbjudandet gäller under september så passa på! Ni köper enklast korten på webben. (http://www.skellefteaaik.se/biljetter/seriekort" onclick="window.open(this.href);return false; )
- Lappmössan
- Posts: 3897
- Joined: 15 Jun 2011, 17:15
Re: Publiken
Robzon, har ni sett några av förslagen som skrivits här i tråden? Vad säger ni om dem?
Re: Publiken
Kikar in här allt som oftast och hittar jag nåt bra förslag så tar jag självklart upp det.
Profilera sina blivande stjärnor lite hårdare bra idé som vi klurar på.
Profilera sina blivande stjärnor lite hårdare bra idé som vi klurar på.
Re: Publiken
Jag måste säga att det är väldigt bra att ha en länk mellan supportar och ledning.robzon wrote:Kikar in här allt som oftast och hittar jag nåt bra förslag så tar jag självklart upp det.
Profilera sina blivande stjärnor lite hårdare bra idé som vi klurar på.
Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Re: Publiken
Jag undrar hur det känns att höra sådan svidande kritik då man jobbar dag ut och dag in med att marknadsföra laget, föreningen och matcherna mot både publik och sponsorer? Hur det känns när man väl gör "jippon"/happenings i hallen och borde få applåder (enligt alla önskemål om "förändring") istället får höra skit, hot och att "allt ska vara som det alltid ha varit"? Hur det känns när man spottar ur sig schyssta videos, hyllningar av spelare, tröjor i taket, firande av SM-guld och det ena med det andra men ändå bara får negativa kommentarer? Hur det känns när man sedan tidigt 2000-tal byggt upp det överlägset mest exponerade hockeyvarumärket i Sverige (kan jag lova utan källa), när man gått från en omsättning på 35 miljoner till 130 och ändå får höra att "det har hänt absolut ingenting sen 2006"?Talbot25 wrote:Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Jag bara undrar, hur känns det? Det måste kännas...förjävligt. Och otacksamt.
Re: Publiken
Förstår inte riktigt vad du dillar om. Produkten AIK är i stort sett självsäljande i och med stor fanskara och fantastiska prestationer på isen.Men det betyder väl inte att allt är fullständigt och perfekt.dj_tobias wrote:Jag undrar hur det känns att höra sådan svidande kritik då man jobbar dag ut och dag in med att marknadsföra laget, föreningen och matcherna mot både publik och sponsorer? Hur det känns när man väl gör "jippon"/happenings i hallen och borde få applåder (enligt alla önskemål om "förändring") istället får höra skit, hot och att "allt ska vara som det alltid ha varit"? Hur det känns när man spottar ur sig schyssta videos, hyllningar av spelare, tröjor i taket, firande av SM-guld och det ena med det andra men ändå bara får negativa kommentarer? Hur det känns när man sedan tidigt 2000-tal byggt upp det överlägset mest exponerade hockeyvarumärket i Sverige (kan jag lova utan källa), när man gått från en omsättning på 35 miljoner till 130 och ändå får höra att "det har hänt absolut ingenting sen 2006"?Talbot25 wrote:Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Jag bara undrar, hur känns det? Det måste kännas...förjävligt. Och otacksamt.
De som arbetar med jippon och videos får betalt, och med tanke på hur många anställda vi har inom de områdena så är produktivitet låg. Sötebrödsdagarna kommer troligtvis att ta slut inom en snar framtid och då är det viktigt att hela organisationen genererar pengar, då kommer vi få betala dyrt för friåkande kanslister.
Re: Publiken
Luleå har ett erbjudande om 150 kr för studenter där det ingår mat före matchen och sittplatsbiljetter. Säga vad man vill om luleå men det utklassar Skellefteå på marknadssidan.
Re: Publiken
Jag undrar hur det känns att höra sådan svidande kritik då man jobbar dag ut och dag in med att marknadsföra laget, föreningen och matcherna mot både publik och sponsorer? Hur det känns när man väl gör "jippon"/happenings i hallen och borde få applåder (enligt alla önskemål om "förändring") istället får höra skit, hot och att "allt ska vara som det alltid ha varit"? Hur det känns när man spottar ur sig schyssta videos, hyllningar av spelare, tröjor i taket, firande av SM-guld och det ena med det andra men ändå bara får negativa kommentarer? Hur det känns när man sedan tidigt 2000-tal byggt upp det överlägset mest exponerade hockeyvarumärket i Sverige (kan jag lova utan källa), när man gått från en omsättning på 35 miljoner till 130 och ändå får höra att "det har hänt absolut ingenting sen 2006"?dj_tobias wrote:Talbot25 wrote:Men varför är marknadsföring- och eventpersonalen så handlingsförlamade? Det har hänt absolut ingenting sen 2006 då arenan färdigställdes. Ni serverar fortfarande samma pizzabuffé, har kvar det väldigt tråkiga 50/50 lotteriet, inte byggt någon vägg bakom västra, och inte byggt en ordentlig bar i nordvästra hörnet.
Klart saker och ting delvis blivit bättre, Skellefteå Aik är marknadsledande på mycket, däremot finns det mycket att efterfråga när det kommer till PR.
Varför syns inte AIK mer ut på de stora företagen? De största sponsorerna? Ute på skolor runt om på orten mm.
Tror det var Linköping som hade en pigg kampanj, de erbjuder billiga biljetter ( på svårsålda platser ) på matcher där de inte räknar med mycket folk typ Örebro en tisdag i februari till ruggit bra pris för de anställda på största sponsorerna.
Jag tror det genererar mer intäkter iom fler på matcherna, samt många av dessa kommer förmodligen välja att gå oftare.
när det kommer till skolor måste de prioriteras, det är där framtidens aikare finns.
- svartgulsubkultur
- Posts: 11014
- Joined: 25 May 2011, 11:59
Re: Publiken
Bra krönika i ämnet av Sibner.
http://www.hockeysverige.se/sibner/2014 ... likkrisen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Att skapa en jedermann zusammen-känsla och upplevelsen av att det är på läktarna i SKA det händer måste prioriteras högre av AIK.
En affischkampanj likt den Lappmössan skrev om tidigare är ett bra sätt att nå dit.
6000 och du-kampanjen ifjol hade kunnat funka om den utvecklats till mer än bara en slogan och låttitel.
http://www.hockeysverige.se/sibner/2014 ... likkrisen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Att skapa en jedermann zusammen-känsla och upplevelsen av att det är på läktarna i SKA det händer måste prioriteras högre av AIK.
En affischkampanj likt den Lappmössan skrev om tidigare är ett bra sätt att nå dit.
6000 och du-kampanjen ifjol hade kunnat funka om den utvecklats till mer än bara en slogan och låttitel.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
- svartgulsubkultur
- Posts: 11014
- Joined: 25 May 2011, 11:59
Re: Publiken
Det här var en annan bra idé från PR-sidan på kansliet men då det stannar där istf att drivas hårdare och ända in i kaklet så får den inte önskad effekt.
- Attachments
-
- injury.jpg (55.99 KiB) Viewed 3428 times
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
- BigGuyJohan
- Posts: 841
- Joined: 30 Nov 2011, 12:02
Re: Publiken
http://blogg.svt.se/hockey/rekrytera-pr ... likkrisen/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lappmössan
- Posts: 3897
- Joined: 15 Jun 2011, 17:15
Re: Publiken
Värst är ändå de som resonerar som en jag pratade med idag: "Ska man ha råd med C-more kan man ju inte gå på hemmamatcher." Bara att se bortamatcherna på fulstream och spara pengarna till liveupplevelsen. Herregud.
Re: Publiken
Håller med. Speciellt mtp att Cmore Sport 8 mån kostar 3432 kr medan Ståplats (2800 kr) + Cmore Bortakort (995 kr) tillsammans kostar 3795 kr. 45 kr/mån sparar man alltså under säsongen.Lappmössan wrote:Värst är ändå de som resonerar som en jag pratade med idag: "Ska man ha råd med C-more kan man ju inte gå på hemmamatcher." Bara att se bortamatcherna på fulstream och spara pengarna till liveupplevelsen. Herregud.
Edit:
Fanns ju streamingalternativ för Cmore Sport också såg jag nu. Kostar bara 2392 kr. Då skiljer det ju faktiskt 1400 kr på en säsong.
Oavsett så måste antingen AIK halvera sina priser eller CMORE bli gratis för att en sån person ska anse sig ha råd att gå på hockey.
Re: Publiken
Utveckla dina tankar??Ante121 wrote:Bra!
Re: Publiken
Vad är bra? Mitt nickname:)?Ante121 wrote:Tack krekula!