Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by hillbilly »

Sevc är väl rätt okej, men jag vill ha en arg jävel på 100 kg + som kan sänka Ledin och Abotts när dom kör över Svensson i mål.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Larzon »

hillbilly wrote:Sevc är väl rätt okej, men jag vill ha en arg jävel på 100 kg + som kan sänka Ledin och Abotts när dom kör över Svensson i mål.
Tror A. Lindholm kommer sköta den uppgiften rätt bra.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by hillbilly »

Larzon wrote:
hillbilly wrote:Sevc är väl rätt okej, men jag vill ha en arg jävel på 100 kg + som kan sänka Ledin och Abotts när dom kör över Svensson i mål.
Tror A. Lindholm kommer sköta den uppgiften rätt bra.
Och när har Lindholm någonsin kastat handskarna och fått match penalty för fisticuffs? Vi behöver en arg jävel.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2014/2015

Post by BigGuyJohan »

hillbilly wrote:
Larzon wrote:
hillbilly wrote:Sevc är väl rätt okej, men jag vill ha en arg jävel på 100 kg + som kan sänka Ledin och Abotts när dom kör över Svensson i mål.
Tror A. Lindholm kommer sköta den uppgiften rätt bra.
Och när har Lindholm någonsin kastat handskarna och fått match penalty för fisticuffs? Vi behöver en arg jävel.
Och du tror inte att Sevc skulle kunna göra det? vi behöver inte en Arg jävel. Däremot har vi flera som kommer markera med eftertryck om såna saker som påkörning av målvakt osv sker. Sevc kan mycket väl ta en fight, och han har även attityden att avskräcka folk. många gånger då de varit gruffigt å så har motståndarn tittat upp och slutat rätt fort när dom sett att de varit Sevc. A.Lindholm kommer inte tillåta jävulskap på målvakten. inte heller arvid. sen kan jag ju tycka att du väljer 3 st som de inte behövs en Sevc lr M.Lundberg för att sänka. räcker med en Adam P lr Widing bara som exempel. om vi däremot snacka om en som t.ex Granström så behövs de lite tyngre pjäs/nån som är riktigt van att plocka ner folk på jorden (typ Martin lr Martin). Sevc som exempel är en spelare som har ett rykte med sig att inte backa undan, att vara otroligt stark och hård i kroppen. alla shl-spelare som åkte på en tackling av Sevc lr försökt tackla och fått tvärstopp.

apropå Anton Lindholm. om man ser till den typ av spel som han visade i slutspelet, så förefaller det väldigt troligt att om det skulle behövs så är han inte rädd att kasta handskarna även om de sku va råttan ledin lr nån av systrarna..
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Larzon »

hillbilly wrote:
Larzon wrote:
hillbilly wrote:Sevc är väl rätt okej, men jag vill ha en arg jävel på 100 kg + som kan sänka Ledin och Abotts när dom kör över Svensson i mål.
Tror A. Lindholm kommer sköta den uppgiften rätt bra.
Och när har Lindholm någonsin kastat handskarna och fått match penalty för fisticuffs? Vi behöver en arg jävel.
Ptja, med 23 (räknar när han varit dressad) A-lags matcher så förstår jag att han försöker fokusera på att behålla sin plats i laget istället för att ta en fight som inte har behövts.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

hillbilly wrote:
Larzon wrote:
hillbilly wrote:Sevc är väl rätt okej, men jag vill ha en arg jävel på 100 kg + som kan sänka Ledin och Abotts när dom kör över Svensson i mål.
Tror A. Lindholm kommer sköta den uppgiften rätt bra.
Och när har Lindholm någonsin kastat handskarna och fått match penalty för fisticuffs? Vi behöver en arg jävel.

Fast jag kan tycka att vikten av det just det du beskriver är onödigt.
Vad tjänar vi på att agera så, förutom rykte?

Då är det bättre att ha en Sevc som med sin spelstil visar vad som är tillåtet utan att ta matchstraff.
Kommer ihåg HV-matchen då Lundberg-Nilsson slogs. Jämtin var, som vanligt kaxig och ville ja en catfight med Sevc. Vad gör Sevc då? Jo han bemöter med ett stort flin vilket gör Jämtin argare.

Så jag har hellre en hård, tuff och arg jävel med ice-smartness än en som tar matchstraff.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Att Sevc inte skulle ha en avskräckande effekt på motståndarnas grisar är ju bara hittepå. Samma sak med sur-Martin. Det är ju bara kolla de senaste finalserierna hur det såg ut. När det blev gruff och stön från Abbots, Jonsson mfl så lugnade det ner sig gode pronto när nån av våra Martins tittade förbi. Har sällan sett systrarna pigfuck så beskedliga. Mot FBK senast syntes inte så mycket hetta öht men det var väl snarast för att FBK innerst inne visste att de inte hade en chans. Var väl bara Berglund som egentlige försökte grisa men inte var det mycket.

Nä, en goon vars uppgift är att sänka folk behöver vi inte. Däremot en rivig jävel framåt med fart, handleder och blick för spelet. Om han kan ta en fajt bryr jag mig mindre om.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Colton »

Tycker ni allvarligt att det behövs nån som kan ta en fight då och då, istället för en som kan styra upp ett första powerplay? De två senaste åren har visar att en goon är totalt överskattat.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Jag håller med, behovet av en som styr första PP är väldigt mycket större än behovet av nån som fajtas. Ofta är en fighter alldeles för dålig hockeyspelare i övrigt så han drar ner laget mycket mer än han höjer det. Sevc är väl nånstans mittemellan, ingen större hockeyspelare men tillräckligt bra på skridskorna och hård gör att han blir rätt viktig. Tror ändå varumärket Sevc gör honom viktigare än han egentligen är.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Nåja, alla ni som gnäller på att vi saknar en kille som sätter sig på matchstraff etc.
Hade ni varit nöjdare spm Sevc inte värvats utan ist t.ex Jean-Luc Grand Pierre?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by bsa »

Final match två, Tollesen førsøker få till en annan matchbild med massa gruff. Då plockar Frøgren ner honnom på isen och viskar något i hans øra, sen kom Tollesen av sig i sitt uppsåt. Har du ingen Polis ær du beroende av dommarna. :mrgreen:
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

bsa wrote:Final match två, Tollesen førsøker få till en annan matchbild med massa gruff. Då plockar Frøgren ner honnom på isen och viskar något i hans øra, sen kom Tollesen av sig i sitt uppsåt. Har du ingen Polis ær du beroende av dommarna. :mrgreen:
Och nu har vi en GRU-agent istället för en sheriff. Vad gnäller folk på? Sevc är iofs ingen Rundblad men är alla dagar bättre än Frögren på i princip alla moment på isen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6806
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

I dagsläget är det målfarliga ytterforwards vi behöver och inte fighters. Vi har Lundberg, Sevc och Linholm som alla kan ta för sig om det behövs.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3081
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Foppas skridskocoach »

Och jag säger att det vi behöver är en playmaker som kan styra upp första PP.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Säg som det är; vi behöver en JockeL...
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2014/2015

Post by kopitar »

Corey Locke vore inte helt fel, han kan lätt styra upp ett PP

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10314" onclick="window.open(this.href);return false;

Jim O'Brien lär nog också kunna styra ett pp
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9319" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Mancari poängstark men seg på grillorna,
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8955" onclick="window.open(this.href);return false;

Matt Fraser målspruta !
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=37148" onclick="window.open(this.href);return false;

Spencer Abbott vore guld, men kommer nog mest troligt lira i NHL kommande säsong
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=24817" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Själv hade jag oxå önskat att vi hade haft en uttalad förstegris i truppen! Vi har absolut killar som kan stå upp men samtliga ör för bra för att vara avstängda! Matcherna mot Luleå o FBK kommer bli rekordgrisiga i år... Hoppas vi klarar av det spelet oxå!
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Grisar är i min åsikt dökött och tillför inget alls i dagens hockey.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lidlund »

smogz wrote:Grisar är i min åsikt dökött och tillför inget alls i dagens hockey.
Agree.

Ska man köra på Antes linjen så har man mao en spelare i truppen som inte tillför något. Då kan man lika gärna plocka Mattias Lindström!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Ante wrote:Själv hade jag oxå önskat att vi hade haft en uttalad förstegris i truppen! Vi har absolut killar som kan stå upp men samtliga ör för bra för att vara avstängda! Matcherna mot Luleå o FBK kommer bli rekordgrisiga i år... Hoppas vi klarar av det spelet oxå!
Jag håller med om att just de lagen verkar gå in lite extra i år för att vara "tunga, fysiska och tuffa att möta" o.s.v. men jag tror att både LHF och FBK i det långa loppet faktiskt kommer förlora på det "vägvalet". Utvecklingen i svensk hockey mot att allt fler och mer tekniskt avancerade moment sker i högre fart än tidigare är ju skitpositiv och fler och fler har blivit tvungna att anpassa sig för att kunna konkurrera i de högre skikten, se FHC, kanske även VLH o.s.v. Ska man hårddra det så hoppas man ju lite på att de som väljer en annan väg med sitt spel sakta ska dö sotdöden för att de helt enkelt inte är tillräckligt bra.

Så jag undrar om det ens behövs en Överstegeneral Svinpäls längre? Duger det inte med ett gäng jävligt tuffa, hårdföra och elaka knytnävssluggers som också råkar vara riktigt kompetenta hockeyspelare, som då det verkligt behövs kliver in och står upp? Förstegris för mig är en sån som Ledin och jag ser inte vad en sån kille skulle göra i AIK annat än att sabba hela spelidén.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
nr86
Posts: 5367
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

Kanske lämpligt att diskutera detta på lagbygge 14/15?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

nr86 wrote:Kanske lämpligt att diskutera detta på lagbygge 14/15?
Jo, du har nog fan rätt. Sorry att jag gick OT. Vill nån moderator flytta det hela får de gärna göra det för jag vet inte hur fan man gör. Om jag ens får.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6806
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Både Locke och Spencer Abbott vore nog fel. Båda har svag skridskoåkning. Framtidens hockey på stor rink bygger på speed.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2014/2015

Post by schteffe »

Enligt SVT ska Videll vara klar för KHL trots att AIK jagade karln.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by sju-t »

p-play wrote:Både Locke och Spencer Abbott vore nog fel. Båda har svag skridskoåkning. Framtidens hockey på stor rink bygger på speed.
Då passar nog kanske Palushaj bättre : "Owns tremendous speed, Can score goals and also set up linemates at lower levels. Speedy depth winger with a little upside"

Mycket rykten om Europa, men hittar ändå inget om att han är på väg till något speciellt lag.
(förutom CSKA-ryktet)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Har gett upp hoppet om att LJ ska lyckas med något. En sådan som Palushaj har vi knappast råd med då flera av våra nyförvärv är välbetalda [överbetalda].
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Silly Season 2014/2015

Post by cechise »

Lappmössan wrote:
smogz wrote:win(AIK)-win(Rasmus)-win(Löven)-loose (fansens ilska).
public boolean winAIK()
{
if (winLöven == true)
{
return false;
}
}

Code: Select all

public boolean winAIK(){
    return !winLöven;
} 
50% mer effektivt lövenhat.
p-play
Posts: 6806
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Lappmössan wrote:Har gett upp hoppet om att LJ ska lyckas med något. En sådan som Palushaj har vi knappast råd med då flera av våra nyförvärv är välbetalda [överbetalda].
LJ har haft lite otur att han måste ersätta så många just den här säsongen. Av de etablerade forwards som gått till SHL eller bytt klubb inom ligan så är det väl bara bara Janmark och Tedenby som man troligtvis velat ha, men de har ju snarare valt klubb efter redan etablerade kontakter.
Jag säger dock som jag gjort hela tiden att det kommer att komma loss bra spelare den närmsta månaden. Dessutom kommer det att kickas spelare från KHL senare. Personligen är jag mer orolig för att vi har överbetalat för vattenbärare som Zackrisson och inte har tillräckligt med deg tillgängligt när det kommer loss spets.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Drömvärvningen vore väl Goren för en 4-5 år sedan..............
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hank »

Drömvärvningen vore Jocke för ett år sedan.
Locked