Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Fdskebo »

Larzon wrote:
Fdskebo wrote:Edström = ekonomisk uppgörelse.

Antingen så köper vi ut honom från kontraktet, och han är fri att gå vart han vill.
Eller så hyr vi ut honom till en klubb som är beredd att betala hans lön.

Om vi lånar/hyr ut honom till löven hela säsongen mot full kostnadstäckning så är väl det smartare än om vi köper ut honom och han går dit ändå?

Om löven är beredd att ta hela kostnaden så fine.
Win win för oss och Edström. (Vi får kosttäckning och Edström speltid)
Köper vi ut honom så finns risken att löven tar honom ändå, fast billigare.
Då är vi de stora förlorarna. Edström och löven vinnarna. (Edström får lön från två håll, och löven kan förhandla direkt med honom).
Larzon wrote:Bert sa på årsmötet att vi inte kommer låna ut någon spelare till Röven igen.
Jag tycker inte heller att vi ska låna ut honom, dvs att han spelar i löven på vår bekostnad. Men om löven tar all kostnad, dvs att de antingen tar över hans kontrakt alternativt hyr honom för motsvarande summa kontraktstiden ut så är det en perfekt lösning enligt mig.

Rätt säker på att LJ tänker likadant.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Verkar enligt vad han säger till norran lånas ut till Löven ändå? Har vi en opålitlig lögnare till sportchef med andra ord?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

Haha, jag tror jag dör..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Edström hyrs ut...

http://skellefteaaik.se/artikel/56775/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Att man inte vågar skriva att det är löven är ju nästan lika äckligt som själva utlåningen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svea_man »

Sluta fåna er nu Edström platsar inte låt han fara till löven ....
Jarl
Posts: 12
Joined: 27 Aug 2014, 15:22

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Jarl »

svea_man wrote:Sluta fåna er nu Edström platsar inte låt han fara till löven ....
Sant. Han behöver speltid och i Allsvenskan får han det uttrymmet han såväl behöver. Gynnar bägge partnerna. Den dagen Rasmus är redo för Shl så finns det ändå bara en klubb för honom.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Fåna er? Det är utlåningen vi snackar om. Och det faktum att de nu ljugit för supportrarna.
svartgulsubkultur wrote: Stå på er AIK. Både LJ och tex Robertsson har efter säsongen pratat om vilket misstag det blev att skeppa spelare til tattarstan. Ska inte hända igen.
Larzon wrote:Bert sa på årsmötet att vi inte kommer låna ut någon spelare till Röven igen.
Har inget förtroende för vår ledning nu.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svea_man »

Kanske är så att AIK inte vill låna ut han dit men Edström vill dit och då ger man med sig....

Allt är inte svart eller vit i bland måste man kompromissa fast man kanske inte vill..

Sen kan jag tycka att bara för att dom lånar ut han ska man sluta lite på klubben då vet ja int va man är för supporter.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Erwynn »

Jarl wrote:
svea_man wrote:Sluta fåna er nu Edström platsar inte låt han fara till löven ....
Sant. Han behöver speltid och i Allsvenskan får han det uttrymmet han såväl behöver. Gynnar bägge partnerna. Den dagen Rasmus är redo för Shl så finns det ändå bara en klubb för honom.
Vilken då?
Hata allt.
Jarl
Posts: 12
Joined: 27 Aug 2014, 15:22

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Jarl »

Jag vet inte hur kontraktet dess detaljer ser ut ser ut men för mig så känns det mer som en sign än utlåning. Han har ett år med Löven och har därmed gjort sitt i Skellefteå, för den här gången.

10-15 matcher och återkalla hade känns mer som ett lån. Du har givetvis rätt att vara upprörd, försöker mer förklara hur jag resonerar.


Erwynn:

Blattnicksele Hk.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Glommers?
svea_man wrote:Kanske är så att AIK inte vill låna ut han dit men Edström vill dit och då ger man med sig....

Allt är inte svart eller vit i bland måste man kompromissa fast man kanske inte vill..

Sen kan jag tycka att bara för att dom lånar ut han ska man sluta lite på klubben då vet ja int va man är för supporter.
Man verkar ju inte ha kompromissat alls. Varför kunde vi inte bryta med Edström? Vi bröt ju nyss med Stefan Warg. För att Edström inte ville bryta? Då kan han gott stanna här eller hitta sig någon annan klubb. En utlåning till löven på ett år när han bara har ett år på kontraktet - det är som ett medvetet Fuck You till fansen.

En eller ett par personer utgör inte Skellefteå AIK.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Silly Season 2014/2015

Post by micktålbot »

Om det är så att Edström vägrar bryta kontraktet med AIK (förutsatt att AIK vill detta, vilket jag tror) men vill lånas ut till Löven denna säsong med chans att komma tillbaka (som AIK inte vill) så kan han dra åt h-vete.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Stefan Warg hade kanske +1 i sitt kontrakt och vi utnyttjade därmed optionen på att bryta kontraktet, men det känns rätt irrelevant.
Edström har spelet i sig för att kunna spela i SHL, behöver dock få upp sitt självförtroende för att hitta tillbaka (om han nu kan det). Tror att AIK kan se en chans att få upp honom på banan för att sitta på läktaren i SHL hjälper inte honom, eller AIK, alls.
Nu finns det ju iofs inget som tyder på att det ska bli bättre iom denna utlåning då han inte tagit en annan chans som han getts tidigare så visst hade man egentligen kunnat bryta kontraktet rakt av, men de vill väl ha kvar en möjlighet att kunna plocka tillbaka honom om någon mirakulös transformation sker.

Vad som är rätt eller fel i detta vette fan, men det är nog rätt från Edströms sida iaf. Att han tar klivet ner i Allsvenskan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2014/2015

Post by freddus »

Lappmössan wrote:Glommers?
svea_man wrote:Kanske är så att AIK inte vill låna ut han dit men Edström vill dit och då ger man med sig....

Allt är inte svart eller vit i bland måste man kompromissa fast man kanske inte vill..

Sen kan jag tycka att bara för att dom lånar ut han ska man sluta lite på klubben då vet ja int va man är för supporter.
Man verkar ju inte ha kompromissat alls. Varför kunde vi inte bryta med Edström? Vi bröt ju nyss med Stefan Warg. För att Edström inte ville bryta? Då kan han gott stanna här eller hitta sig någon annan klubb. En utlåning till löven på ett år när han bara har ett år på kontraktet - det är som ett medvetet Fuck You till fansen.

En eller ett par personer utgör inte Skellefteå AIK.
Vad får vi ut av att helt förstöra 1 år av hans liv genom att betala hans lön men inte ge honom någon som helst chans att spela hockey? Kommer det göra att han (eller någon i hans närhet) är intresserad av att komma tillbaka till oss om han nu skulle få igång hockeyn igen (han har visat att han har kvalitéer i sig)? Blir det bra marknadsföring hos Edströms agent?
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Talbot25 »

Piteborna verkar ha svårt att hålla sig till sanningen. Först Foppa-gate och sen detta svek.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2014/2015

Post by don_tomassso »

Jo jo.Mycket kan dom säga ledningen och tränarna.Ändå så lånas det ut till Löven.Trots löftet till fansen.Riktigt uselt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Foppas skridskocoach »

Att ni orkar bli upprörda...

För vår del innebär detta att vi slipper betala hela, eller delar av, Edströms lön, varken mer eller mindre. Han hade med allra största sannolikhet inte platsat i år så på isen gör det varken till eller från.

Att ta en kostnad för att "inte hjälpa Löven" är inget jag skulle jubla över. LJ & co måste givetvis se till vad som är bäst för AIK, inte vad som är sämst för Löven.
Last edited by Foppas skridskocoach on 28 Aug 2014, 17:00, edited 1 time in total.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:Att ni orkar bli upprörda...

För vår del innebär detta att vi slipper betala Edströms lön, varken mer eller mindre. Han hade med allra största sannolikhet inte platsat i år så på isen gör det varken till eller från.

Att ta en kostnad för att "inte hjälpa Löven" är inget jag skulle jubla över. LJ & co måste givetvis se till vad som är bäst för AIK, inte vad som är sämst för Löven.
Håller fullt och fast med!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10060
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

Foppas skridskocoach wrote:Att ni orkar bli upprörda...

För vår del innebär detta att vi slipper betala hela, eller delar av, Edströms lön, varken mer eller mindre. Han hade med allra största sannolikhet inte platsat i år så på isen gör det varken till eller från.

Att ta en kostnad för att "inte hjälpa Löven" är inget jag skulle jubla över. LJ & co måste givetvis se till vad som är bäst för AIK, inte vad som är sämst för Löven.
+1
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by fwd »

Äckligt.
Charter Division
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Talbot25 »

Foppas skridskocoach wrote:Att ni orkar bli upprörda...

För vår del innebär detta att vi slipper betala hela, eller delar av, Edströms lön, varken mer eller mindre. Han hade med allra största sannolikhet inte platsat i år så på isen gör det varken till eller från.

Att ta en kostnad för att "inte hjälpa Löven" är inget jag skulle jubla över. LJ & co måste givetvis se till vad som är bäst för AIK, inte vad som är sämst för Löven.
Det var flera klubbar i allsvenskan som ville hyra Rasmus men han själv vägrade gå till någon annan klubb än löven.
Han vägrar bryta kontraktet för att inte förlora pengar.
Och Lasse blåljuger rakt upp i ansiktet på en av skellefteås mest hängivna fans.
Det är fullt naturligt att vara lack.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Foppas skridskocoach »

Talbot25 wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Att ni orkar bli upprörda...

För vår del innebär detta att vi slipper betala hela, eller delar av, Edströms lön, varken mer eller mindre. Han hade med allra största sannolikhet inte platsat i år så på isen gör det varken till eller från.

Att ta en kostnad för att "inte hjälpa Löven" är inget jag skulle jubla över. LJ & co måste givetvis se till vad som är bäst för AIK, inte vad som är sämst för Löven.
Det var flera klubbar i allsvenskan som ville hyra Rasmus men han själv vägrade gå till någon annan klubb än löven.
Han vägrar bryta kontraktet för att inte förlora pengar.
Och Lasse blåljuger rakt upp i ansiktet på en av skellefteås mest hängivna fans.
Det är fullt naturligt att vara lack.
Alltså hade AIK att välja mellan att hyra ut honom (och tjäna en slant) eller att behålla honom och betala full lön kontraktstiden ut. Ur AIK's synvinkel är det självklart bättre att få en slant för honom än att behålla honom som nionde back och bekosta full lön.

Man kan givetvis argumentera för att vi ska ta en kostnad för att göra livet surt för Löven (och Rasmus). Jag tycker dock inte att det är rätt. Lasse & co ska enligt min mening alltid agera utifrån vad som är bäst för AIK.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Silly Season 2014/2015

Post by karjala »

Foppas skridskocoach wrote:Att ni orkar bli upprörda...

För vår del innebär detta att vi slipper betala hela, eller delar av, Edströms lön, varken mer eller mindre. Han hade med allra största sannolikhet inte platsat i år så på isen gör det varken till eller från.

Att ta en kostnad för att "inte hjälpa Löven" är inget jag skulle jubla över. LJ & co måste givetvis se till vad som är bäst för AIK, inte vad som är sämst för Löven.
Du verkar ha läst något som jag inte har läst.

Bekräfta gärna att AIK slipper betala lön till honom så är jag nöjd.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Foppas skridskocoach »

Jag utgår från att vi inte har gett bort honom. Det står ju uttryckligen att de "hyr" honom vilket bör betyda att vi får betalt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Löven lär inte betala en krona för Rasmus! Men det må så vara. Vi har råd! Men det är jävligt svagt av lagledningen att lova oss fans på ett möte att det inte blir några mer utlåningar till röbäckstattarna sen gör man exakt tvärtom! Det sämsta av allt är dock att han kommer vara bäste back i Löven! Måtte äckliga laget få en riktigt tung säsong!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2014/2015

Post by freddus »

Ante wrote:Löven lär inte betala en krona för Rasmus! Men det må så vara. Vi har råd! Men det är jävligt svagt av lagledningen att lova oss fans på ett möte att det inte blir några mer utlåningar till röbäckstattarna sen gör man exakt tvärtom! Det sämsta av allt är dock att han kommer vara bäste back i Löven! Måtte äckliga laget få en riktigt tung säsong!
Vi "hyr" alltså ut honom gratis menar du? Klart det inte är gratis för dom.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Fdskebo »

Ante wrote:Löven lär inte betala en krona för Rasmus! Men det må så vara. Vi har råd! Men det är jävligt svagt av lagledningen att lova oss fans på ett möte att det inte blir några mer utlåningar till röbäckstattarna sen gör man exakt tvärtom! Det sämsta av allt är dock att han kommer vara bäste back i Löven! Måtte äckliga laget få en riktigt tung säsong!
Skitsnack!
Kan bekräfta att löven hyr honom resten av säsongen, dvs betalar för honom.
Vet inte om de tar all kost eller bara merparten (oklart kring ev pension osv).
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Larzon »

Fdskebo wrote:
Ante wrote:Löven lär inte betala en krona för Rasmus! Men det må så vara. Vi har råd! Men det är jävligt svagt av lagledningen att lova oss fans på ett möte att det inte blir några mer utlåningar till röbäckstattarna sen gör man exakt tvärtom! Det sämsta av allt är dock att han kommer vara bäste back i Löven! Måtte äckliga laget få en riktigt tung säsong!
Skitsnack!
Kan bekräfta att löven hyr honom resten av säsongen, dvs betalar för honom.
Vet inte om de tar all kost eller bara merparten (oklart kring ev pension osv).
Hur kan du bekräfta det? källa?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Fdskebo »

Larzon wrote:
Fdskebo wrote:
Ante wrote:Löven lär inte betala en krona för Rasmus! Men det må så vara. Vi har råd! Men det är jävligt svagt av lagledningen att lova oss fans på ett möte att det inte blir några mer utlåningar till röbäckstattarna sen gör man exakt tvärtom! Det sämsta av allt är dock att han kommer vara bäste back i Löven! Måtte äckliga laget få en riktigt tung säsong!
Skitsnack!
Kan bekräfta att löven hyr honom resten av säsongen, dvs betalar för honom.
Vet inte om de tar all kost eller bara merparten (oklart kring ev pension osv).
Hur kan du bekräfta det? källa?
Jo jag kan bekräfta.
Kolla PM.
Locked