Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svartgulsubkultur »

kopitar wrote:Vad säger vi om detta ?

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ill-loven/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Stå på er AIK. Både LJ och tex Robertsson har efter säsongen pratat om vilket misstag det blev att skeppa spelare til tattarstan. Ska inte hända igen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Helt rätt, men om nu Rasmus verkligen vill till Löven får han helt enkelt bryta nuvarande kontrakt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svartgulsubkultur »

Folk som vill till Löven borde omhändertas och skickas till Öjebyn.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Tycker det är lika bra att bryta kontraktet och låta honom gå till Löven. Han lär inte ligga högt på listan för att få spela.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

freddus wrote:
Ante wrote:Som sagt! Efter att Kabanov blev klar så letade man två etablerade nyförvärv! Det kommer garanterat ett namn och då handlar det inte om nån ersättare till Mikko!
Ajdå, hade känts bättre om du skrivit att det inte kommer någon till. Då hade jag trott på en värvning redan under morgondagen ;)
Många sa det var färdigvärvat inför säsongen efter Kabanov! Jag har hävdat att det kommer två bra namn till! Zacke är ett! Vi får se hur fel jag har den här gången!...
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

När det gäller Edström så är det ju helt underbart att AIK visar stolthet och lyssnar av fansen den här gången! Vill nu Edström verkligen sänka sin karriär helt så är det ju lika bra att slänga honom på skräphögen!
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Colton »

Ante wrote:
freddus wrote:
Ante wrote:Som sagt! Efter att Kabanov blev klar så letade man två etablerade nyförvärv! Det kommer garanterat ett namn och då handlar det inte om nån ersättare till Mikko!
Ajdå, hade känts bättre om du skrivit att det inte kommer någon till. Då hade jag trott på en värvning redan under morgondagen ;)
Många sa det var färdigvärvat inför säsongen efter Kabanov! Jag har hävdat att det kommer två bra namn till! Zacke är ett! Vi får se hur fel jag har den här gången!...
Vill inte vara sån men vill minnas att du pratade om att det inte skulle bli några nyförvärv alls...

Känns som att det behövs mer spets till laget, vi saknar spelare som kan göra skillnad, även med Lehtonen i laget. Första powerplay behöver en klasspelare på Adam Petterssons plats, om det inte kommer en sådan så kommer vårat PP inte fungera som förra året. Gillar våran bredd i år som är klart bättre än förra året till och med, men börjar bli för mycket som luleå med bara bredd och ingen spets.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Jag trodde inte på nåt fler nyförvärv tills jag fick lite bättre insyn i hur man såg på lagbygget! Men skitsamma vem som har rätt eller inte! Det ska bli spännande att se vilket namn som är sist in i truppen!
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ante08 »

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/e ... ven-254235" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Ser ingen mening med låna ut honom. Iofs är det väl kanske en billigare lösning än att bryta/köpa ut Edström.

Är väl kanske den bästa lösningen för honom oxå, om han nu själv vill det.
Ser dock inte att han lär bli tillbaka plockad en enda gång. Känns lite som Bengtsson ifjol: "tack för visat intresse, där är dörren".

För går han till Löven nu är det nog det sista vi sett av honom.
Synd iofs, för han har ju verktygen att spela i SHL. Saknar tyvärr det viktigaste dock, psyket och mentaliteten verkar det som.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Det är huvudet som spökar på Edström precis som du säger. Det vet jag till 100% säkerhet! Tror inte heller vi ser mer av honom i AIK om han lånas ut.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Markman »

snokia wrote:Det är huvudet som spökar på Edström precis som du säger. Det vet jag till 100% säkerhet! Tror inte heller vi ser mer av honom i AIK om han lånas ut.
Klart som fan att huvudet spökar om han frivilligt vill till Löven!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Lånar de ut honom hela säsongen istället för att bryta kontraktet är det ju som om de i enkom försöker pissa på fansen igen. Gå till löven bäst du vill men då ska du inte tillhöra AIK.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Markman wrote:
snokia wrote:Det är huvudet som spökar på Edström precis som du säger. Det vet jag till 100% säkerhet! Tror inte heller vi ser mer av honom i AIK om han lånas ut.
Klart som fan att huvudet spökar om han frivilligt vill till Löven!
Hahaha, ja även på det sättet så spökar det ;)
KurreKloss
Posts: 63
Joined: 08 Jun 2012, 12:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by KurreKloss »

Luleås Hjelm ska visst vara på Lasses radar, Fransson är visst på väg tillbaka till Norrbottningarna.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Själv tycker jag väl det känns som att projektet Rasmus Edström definitivt börjar närma sig den bortre parentesen. Att låna ut honom känns mindre bra för såväl klubben som honom själv så att bryta kontraktet är faktiskt det enda rimliga med tanke på hur små hans reella chanser att ta en ordinarie plats faktiskt är. Oavsett om Rövlöven är laget som hägrar för killen och vad skälet är. Och löven-hat i all ära men är det dit han behöver går är det bara att göra det, inte mer med det. Dock inte som lån och AIK som den gode samariten i bakgrunden. Är det av nåt skäl inte aktuellt att bryta kontraktet för AIK:s del tycker jag att man borde kontakta Piteå för en mer långsiktigt utlåning. Det borde vara de enda valen han blir erbjuden från klubben.

Sen har jag inte så bra koll på vad skälet är att just löven skulle vara dit han vill. Killen är ung och har troligen en pung han vill tömma. Romans med en röbäcksta.....?

Hjelm tackar jag själv helst nej till. Ser inte vad han ska tillföra om vi fimpar Rasmus och dessutom har Heed i truppen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Rasmus tjej kommer från Arvidsjaur och bor i Skellefteå. Förövrigt så jobbar hon på Ohlsson Tyger. Däremot så har han en av sina storebröder i Umeå. Jobbar som sportchef på Tegs SK.

http://www2.idrottonline.se/TegsSK-Isho ... sportchef/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Oavsett vilka skäl han har så ser jag inte något annat alternativ än att kontraktet bryts med honom.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Att bryta ett kontrakt är väl inte bara att. Om inte Rasmus vill bryta så bryts det ju inte. Om han ändå får gå, fine, men då måste AIK betala lön till honom plus att han får lön av Löven, det känns om möjligt ännu sämre.

Men visst, går Rasmus med på att bryta håller jag med om att det vore det bästa, nu verkar han ju inte göra det, eller så tror AIK fortfarande på honom och vill ha honom kvar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hank »

Löven får väl köpa ut honom.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

smogz wrote:Om han ändå får gå, fine, men då måste AIK betala lön till honom plus att han får lön av Löven, det känns om möjligt ännu sämre.
Är du säker på att AIK måste betala lån om vi lånar ut honom?
Betvivlar att vi MÅSTE göra det, utan det handlar väl om hur låneavtalet skrivs. På ett korttidskontrakt så skulle vi nog betala full lån hela tiden, men om det nu rör sig om en säsong så betvivlar jag att vi går med på ett lån om vi måste betala lön.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2014/2015

Post by freddus »

Chippen wrote:
smogz wrote:Om han ändå får gå, fine, men då måste AIK betala lön till honom plus att han får lön av Löven, det känns om möjligt ännu sämre.
Är du säker på att AIK måste betala lån om vi lånar ut honom?
Betvivlar att vi MÅSTE göra det, utan det handlar väl om hur låneavtalet skrivs. På ett korttidskontrakt så skulle vi nog betala full lån hela tiden, men om det nu rör sig om en säsong så betvivlar jag att vi går med på ett lån om vi måste betala lön.
Han pratade inte om lån.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Det ser jag väl, men det är ju lån som det handlar om eller hur?

Men om vi låter honom gå på ett icke låneavtal så behöver vi ju inte direkt betala någon lön heller. Då får ju Löven helt enkelt ta över hans kontrakt som råder, och vi blir väl inte skyldiga att betala en krona?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2014/2015

Post by freddus »

Chippen wrote:Det ser jag väl, men det är ju lån som det handlar om eller hur?

Men om vi låter honom gå på ett icke låneavtal så behöver vi ju inte direkt betala någon lön heller. Då får ju Löven helt enkelt ta över hans kontrakt som råder, och vi blir väl inte skyldiga att betala en krona?
Om du ser att han inte pratar om lån varför frågar du då: "Är du säker på att AIK måste betala lån om vi lånar ut honom?"
Han pratar ju om möjligheten att bryta kontraktet. Vill inte Rasmus bryta kontraktet rakt av så lär vi behöva betala honom för att få bryta det.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Ja, för att om AIK bryter kontrakt så lär det vara mot ekonomisk ersättning, men osäker/tveksam om det gäller på lån över hela säsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Larzon »

Bert sa på årsmötet att vi inte kommer låna ut någon spelare till Röven igen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Fdskebo »

Edström = ekonomisk uppgörelse.

Antingen så köper vi ut honom från kontraktet, och han är fri att gå vart han vill.
Eller så hyr vi ut honom till en klubb som är beredd att betala hans lön.

Om vi lånar/hyr ut honom till löven hela säsongen mot full kostnadstäckning så är väl det smartare än om vi köper ut honom och han går dit ändå?

Om löven är beredd att ta hela kostnaden så fine.
Win win för oss och Edström. (Vi får kosttäckning och Edström speltid)
Köper vi ut honom så finns risken att löven tar honom ändå, fast billigare.
Då är vi de stora förlorarna. Edström och löven vinnarna. (Edström får lön från två håll, och löven kan förhandla direkt med honom).
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Larzon »

Fdskebo wrote:Edström = ekonomisk uppgörelse.

Antingen så köper vi ut honom från kontraktet, och han är fri att gå vart han vill.
Eller så hyr vi ut honom till en klubb som är beredd att betala hans lön.

Om vi lånar/hyr ut honom till löven hela säsongen mot full kostnadstäckning så är väl det smartare än om vi köper ut honom och han går dit ändå?

Om löven är beredd att ta hela kostnaden så fine.
Win win för oss och Edström. (Vi får kosttäckning och Edström speltid)
Köper vi ut honom så finns risken att löven tar honom ändå, fast billigare.
Då är vi de stora förlorarna. Edström och löven vinnarna. (Edström får lön från två håll, och löven kan förhandla direkt med honom).
Larzon wrote:Bert sa på årsmötet att vi inte kommer låna ut någon spelare till Röven igen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Fdskebo, varför skulle vi köpa ut Rasmus om det är han som vill röra på sig?
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Vad de olika parterna vill är väl lite oklart. Rasmus vill säkert spela i AIK. Det är väl om inte AIK tror mycket på honom längre rätt troligt att han spelar i Löven i vinter. Och om AIK inte längre lånar ut till Löven då lär ju isåfall kontraktet brytas. Får Rasmus spela i Löven vore han ju en idiot om han hellre lånades till Piteå division längre ner bara för att behålla kontraktet med AIK där det känns som att det är rätt stor risk att han aldrig platsar.
Last edited by smogz on 27 Aug 2014, 13:01, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Nya E.P appen för Android!

https://play.google.com/store/apps/deta ... eprospects" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked