Träningsrapporter 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by svartgulsubkultur »

Fint som snus Snokia!
Filmkameranissarna, kan det ha varit SKA St Petersburgrepresentanter?

Glädjande att höra att Calof tar för sig, som jag skrev för nån vecka sen så hoppas jag det finns tillräcklig speldosepotential där för att bära en andra PP-uppställning i vinter.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Alltså det kan det kanske ha varit.. Han som Bert skällde på hade väl lite ryskt utseende. Men den andra såg ut som en Sydeuropé typ och hade en gopro kamera som han sprang runt med.

Vissa gånger var den som kan ha varit ryss verkligen 10 cm från spelarnas ansikten med kameran. Riktiga close ups.. Bägge stod utanför arenan då jag kom dit. Kändes inte som att dom varken hittade bra eller hörde dit. Kändes inte som hockeysnubbar direkt..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Lappmössan »

Säkert nån turismgrej.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Norrland74 »

snokia wrote:Idag blir det bara en kortare rapport.

Bitvis ursinnigt tempo.. Alla orkade inte ens stå på benen efter en riktig mördarövning i slutet!

Widing ser rätt slö ut idag.

Calof är enligt mig bäst på isen idag! Jobbar och sliter utav helvete och allt blir rätt :)

Kabanov, Lehtonen gör det mesta bra också!

Kabanov och Calof hade flera riktigt fina samarbeten.

Överlag så ser alla rätt pigga ut och det märks att vi går in i en tyngre träningsperiod nu. Allt börjar skruvas upp mer och mer!

Allt ser självklart bättre och bättre ut också :)

Bert och Walle oerhört angagerade i träningen idag.. Skriker push, go go, skate osv!

Var även två stycken som var och filmade träningen. Dock ingen från våran organisation antar jag då dom pratade engelska. Bert läxade upp den ena då han var på isen utan hjälm. Berättade om sin olycka och att det är därför har hjälm.

Det är allt jag bjuder på idag :)
Tack som fan för rapport!!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by jokarfo »

Alltså Snokia, du är ju fan etta på det här med träningsrapporterande! Grymt kul och bra läsning! :!:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Lappmössan »

Ingen rapport om Zackrisson... Avgå norran :(
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by VonCheese »

Tänkte även jag försöka mig på någon form av träningsrapport, hur resultatet sedan blir återstår att se.

Var uppe på ladan och kikade från 10 tiden till halv 1. Till att börja med så drillas Svensson och Hanses av Holm samt Lundberg på ena sidan. Måste säga att jag tycker Lundberg ser hetare ut än förra säsongen. Bättre avslut, men fortfarande inte vidare bra. Hanses ser oerhört trygg ut. Gillar det jag ser där och han verkar även ha ett temperament som heter duga. FAN ekar i hela ladan flera gånger om sedan han släppt någon enkel puck. Svensson har fortfarande en del att jobba med för att komma upp i den nivån han kan. Men säsongen är lång och han kommer såklart att bli bra även i år. Känns som det kommer bli ett liknande upplägg som tidigare att dem splittar på målvaktssysslan under säsongen för att sedan välja en målvakt i slutspelet.

Sörensen, Petterström och Heed får köra på sidan om med Klockare. Däcket är återigen igång. De får dra varandra oräknerliga gånger fram och tillbaka. Petterström ser stark ut i skridskoåkningen. Heed lite tung skridskoåkning med tuggar ändå på bra. Jag tror på den killen i år. Sörensen ser dock riktigt slut ut när han får dra fram och tillbaka. Kan knappt stå upp och Klockare får mana på honom hela tiden för att han inte ska stanna. Detta följs av skridskoåkning längs med långsidan ett antal gånger för dessa 3. Nu syns det att det börjar tryta på krafterna för alla 3. Efter detta kliver samtliga av isen för att sedan återkomma med resten av laget lite senare. Sörensen, Petterström och Heed finns dock inte med på isen då utan går till gymmet.

Ja som sagt, resten av laget på is alltså. Samtliga på is förutom tidigare nämnda (Nick, Pontus, Heed). Tänkte att jag skippar att skriva alla övningar dom körde med mera. Skriver lite mer personlig kritik istället.
Vita nr 1: Pettersson - Norman - Lundberg
Vita nr 2: Calof - Holmström - Lindholm (Bellemare)
Svarta nr 1: Lehtonen - Zackrisson - Sundqvist
Svarta nr 2: Kabanov - Forssell - Widing (Lindström)
Backparen byttes hejvilt och jag fick ingen riktig klarhet i vem som är tänkt att spela med vem. Men jag återkommer till det senare. Adam P ser riktigt bra ut. Bra avslut och jag tror på genombrott här med rätt förtroende till vintern. Norman likaså om än han behöver förbättra sitt skott avsevärt. Just det är på pojklags-nivå. Lundberg nämnde jag tidigare, tycker han ser lite bättre ut i år faktiskt. Även om Martin aldrig varit någon personlig favorit.

Calof är jävligt svårbestämd. Han har kvalitéer, han kan åka skridskor relativt bra, skottet är okej och han har tekniken. Men han gör allt i så fruktansvärt mycket lägre fart än alla andra. Så det fungerar inte. Får gång på gång utskällningar av Bert för att han glider, inte är ordentligt osv. Men jag ser trots det ingen förbättring. "Go out there and fucking work Andrew" hör man Bert skrika. Men som sagt han har kvalitéer så man måste ge honom tid. Men just nu ser det inte alltför positivt ut.

Holmström är jag rätt övertygad om att han INTE kommer ta en plats i år. Jag vet inte, men personligen tror jag inte alltför mycket på honom. Lindholm däremot jobbar och sliter men får det inte riktigt att klicka. Tror dock att han kan bli riktigt bra. En skicklig brunker är min beskrivning av honom. På det stora hela känns dom denna kedja med Calof - Holmström - Lindholm som "bänknötar-kedjan" nu. När alla är friska och krya så tror jag att de är dessa 3 som hamnar utanför. I alla fall som det ser ut i dagsläget.

Lehtonen ser sin vana trogen riktigt het ut. Han kommer bli bra. Hänger kasse efter kasse. Tar oerhört mycket avslut. Ser dessutom fruktansvärt vältränad ut. Kom från gymmet utan tröja och helvete vad stor han ser ut.

Nu till Zackrisson som jag specialstuderade hela träningen, och jag måste säga, jag är oerhört positivt överraskad. Visst ska man ha höga förväntningar, men samtidigt har jag alltid tidigare tyckt att Zackrisson varit lite överskattad. Men han var, utan tvekan hetast på träningen idag. Oerhört fin skridskoåkning, hårda pass, bra skott, fin teknik. Ja jag är riktigt imponerad. Ingen frälsare som kommer spruta in mål. Med jag tror med lättja att han är god för 35p+. Passade dessutom riktigt bra med Mikko och hittade fin kemi direkt. En riktig fin värvning. Verkade dessutom glad att vara här, skojade och såg ut att ha roligt. Hade dessutom långa snack med Klockare där han fick dirigering hur han skulle agera och tränarna verkade riktigt nöjda. "Bra Zacke" hörde man flera gånger.

Kabanov fortsätter vara väldigt lekfull, skojar med allt och alla och gör lite som han vill. Han gör inte som alla andra och gör övningarna på sitt eget sätt. Det är roligt och precis en sådan som drar publik och vad AIK och SHL behöver. Dessutom är det en riktigt skicklig hockeyspelare som kommer bli bra i rätt omgivning. Denna omgivning stavas dock inte Erik Forssell och Daniel Widing. Visst, Forssell kan jag köpa där. Han gör det han ska och ser ut precis som vanligt, men Widing ser dock riktigt vilsen ut. Jag anser inte att Widing ska spela i en "lirade" kedja. Han är en tuggare som kan skjuta och gå på mål. Perfekt i en tredjekedja. Men inte där han spelar nu. Dessutom måste han upp flera snäpp i nivå. Han kan bättre. Tycker han konkurrerar om sämst på isen träning efter träning. (har sett ett antal nu).

Backsidan vet vi på förhand är bra. Den kommer att bli bra också. Lindgren - Burström spelade en del ihop och ett tryggare backpar kan man knappast hitta i SHL. Dem är sig lika, och Burström, kanske till och med lite bättre i år.

Aho - Sevc är ett oerhört spännande backpar. Aho är jag övertygad kommer ta plats på 7 backar. Han ser riktigt bra ut. Vilket han var redan i fjol. Skridskoskicklig som få och dessutom väldigt tekniskt skicklig och fin blick. Sevc är enligt mig SHLs bästa back, som dessutom bara kommer bli bättre och bättre. Där behöver inte så mycket mer sägas.

Lindholm - Andersson är också ett spännande backpar, även om jag hoppas att Heed blir så pass bra i år att han tar Anderssons plats här. Men Lindholm såg vi redan i slutet av förra säsongen var bra. Han kommer bli bra också och förmodligen säsongens "överraskning". Om det nu kan kallas en överraskning..
Andersson gör det han ska men inte så mycket mer än så. Missar ofta mål tycker jag när han tar avslut.

Pettersson - Lundberg (Edström) är förmodligen de backar som hamnar utanför truppen i dagsläget. Även om Pettersson ser ruskigt bra ut och får mycket beröm av tränarna. Stark på isen trots sin vikt kontra längd. Är ordentlig i det han gör och kan nog överraska i vinter. Lundberg är sig lik sen förra säsongen och kan mycket väl ta en plats. Skador kommer. Edström kommer dock absolut inte ta en plats. Tycker rent utsagt han ser dålig ut. Här finns inte ens en liten gnutta hopp. Denna stjärna är släckt.

För oss nördar så verkar AIK ha fått en ny sponsor på sin utrustning när i princip alla bytt handskar från CCM till Warrior. Ruskigt snygga och roligt enligt mig.

Ingen Anton Karlsson på träningen. Misstänker att han kommer börja träna med j20.

Kort och gott en bra träning där jag framförallt imponerades av Zackrisson och Lehtonen (den mannen slutar aldrig förvåna mig). Hoppas man kan få sig en liten bild av hur det var utifrån min rapport, även om jag inte är någon stjärna på att uttrycka mig i skrift.. ;)
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Hade egentligen inte någon ork att skriva idag. Men eftersom Norran inte skrivit något precis som Lappmössan säger så får ni några ord av mig då..

Zacke såg väl rätt pigg ut tyckte jag. Rappare än vad jag iaf trodde på rören. Bra pass och hyfsat skott vad jag kunde se :) Gjorde enligt mig en bra första träning!

Börjar ju ha sett nån träning nu faktiskt.. Typ alla ;)

Annars var det väl inte så mycket mer direkt!

Bert var bestämd under träningen! Fick göra om och göra rätt flera gånger!

Calof tror jag kan ha större potential än många tror.. ;) Han måste bara snäppa upp sig liiiite mer.

Kass rapport jag vet, men bättre än ingen :)

Resten av veckan är det tveksamt om jag kan vara på plats så vill vi ha rapporter så får någon fler offra sig :)

Ha en bra dag! :)
Last edited by snokia on 18 Aug 2014, 14:26, edited 1 time in total.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by msoe »

Tack som fan Voncheese! Och även Snokia. era träningsrapporter är rejält uppskattade.
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Scandic24 »

VonCheese wrote: För oss nördar så verkar AIK ha fått en ny sponsor på sin utrustning när i princip alla bytt handskar från CCM till Warrior. Ruskigt snygga och roligt enligt mig.
Först ett riktigt stort TACK till er som engagerar er i att skriva träningsrapporterna! Det uppskattas verkligen.

Sen funderar jag på ovanstående, jag tror inte att AIK bytt sponsor. Jag är nästan bombis på att killarna spelar in sig med nya handskar och hjälmar inför CHL. Warrior är storsponsor för CHL och alla lag kommer att spela i deras prylar - matchställ, hjälmar och handskar.
http://www.championshockeyleague.net/ne ... iforms/41/
Last edited by Scandic24 on 18 Aug 2014, 14:24, edited 1 time in total.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by VonCheese »

Scandic24 wrote:
VonCheese wrote: För oss nördar så verkar AIK ha fått en ny sponsor på sin utrustning när i princip alla bytt handskar från CCM till Warrior. Ruskigt snygga och roligt enligt mig.
Först ett riktigt stort TACK till er som engagerar er i att skriva träningsrapporterna! Det uppskattas verkligen.

Sen funderar jag på ovanstående, jag tror inte att AIK bytt sponsor. Jag är nästan bombis på att killarna spelar in sig med nya handskar och hjälmar inför CHL. Warrior är storsponsor för CHL och alla lag kommer att spela i deras prylar - matchställ, hjälmar och handskar.
Aha. Det hade jag inte koll på, förmodligen är det så. Dock borde dom fortsätta på den inslagna vägen i SHL då också ;)
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Snyggt jobbat VonCheese! :)
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by VonCheese »

snokia wrote:Snyggt jobbat VonCheese! :)
Tack för fina ord allihopa. Dock är jag inte i din klass än Snokia. Du leverar ju dag efter dag! :)
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by nomercy »

Just nu är detta den klart bästa tråden. Stort tack till er som bevistar träningarna och har ork att dela med er. Suveränt!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Lappmössan »

Stort stort tack VonCheese och snokia! Vem behöver norran när man får sådana rapporter direkt på forumet :D
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by hillbilly »

Tack som tusan! Bästa tråden!
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by PackSwede »

Får sälla mig till hyllningskören, oerhört uppskattat!
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Colton »

Fantastiskt bra!!

Lehtonen har jag hört har varit i ruggig fysisk form, en av de som tränat med laget hade sagt att han var bäst tränad av alla.

Håller inte alls med om Lindholm, ser honom som given i en tredjefemma. Mot Luleå var han riktigt riktigt bra, stenhårt jobb men även starkt bidragande offensivt. Skulle inte förvåna mig om vi får se honom i landslaget i år om allt klickar. Calof kan bli hursomhelst, sämst på isen nästan i mot Luleå, bland de bästa mot MODO. Gillar förövrigt kedjorna något oerhört!!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Ante »

Vet inte om ämnet var uppe i nån annan tråd? Men varför ska Arvidsson träna med Lejon och inte med AIK?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Larzon »

Ante wrote:Vet inte om ämnet var uppe i nån annan tråd? Men varför ska Arvidsson träna med Lejon och inte med AIK?
Vet att Arvidsson har väldigt många kompisar som spelar i Lejon.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Ante »

Larzon wrote:
Ante wrote:Vet inte om ämnet var uppe i nån annan tråd? Men varför ska Arvidsson träna med Lejon och inte med AIK?
Vet att Arvidsson har väldigt många kompisar som spelar i Lejon.
Möjligt! Men lite märkligt är det ju ändå?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

Han känner säkert några i AIK också.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Larzon »

Foppas skridskocoach wrote:Han känner säkert några i AIK också.

Vi fortsätter denna diskussion i Arvidssons tråd.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by dj_tobias »

När vi likaså är inne på konspirationsteorier om vem som tränar med vem, varför är det bara Jocke och Bellemare som tränar med A-laget av de som lämnar?

EDIT: Av träningsrapporterna att döma alltså. Det kanske är fler som gjort det?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Bilderberg »

Intressant med såpass många olika intryck av Calof såhär långt. Bara han fortsätter vara bra i matcherna så är det okej om han ser dålig ut på träningarna ibland. Att han suger i sig spelsystemet är det viktigaste i nuläget då han enligt rapporter/matchbilder redan tycks behärska de flesta grundläggande spelegenskaperna rätt så bra. Kan tänka mig att han överanalyserar situationerna på träningarna vilket gör att ser ut att vara långsammare/trögare än vad han faktiskt är. Överanalyserade gjorde han dock inte mot Modo senast då det var naturliga matchsituationer han tog sig an på ren instinkt. En del har svårt för att glänsa på kommando under specifika träningsövningar - även om man ändå suger åt sig kunnande från dessa - fast med mottot att: "ta det lugnt och metodiskt".

Att svinga hejvilt med ett tillhygge kan alla göra men att bemästra svärdkonsten till sin sanna natur kräver mycket tid, tålamod, närvaro, korrigerande och finslipande för att tillämpa den i skarpa lägen.

Men bland vikingar är samurajen otillräcklig tänker den enfaldige.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Skidrow »

Var och tittade en kvart imorse och märks tydligt att man har bättre fart och det går smidigare för spelarna nu än för en vecka sen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by 374 »

Fight mellan Martin Lundberg och Burström tydligen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Larzon »

374 wrote:Fight mellan Martin Lundberg och Burström tydligen.
Nisse vann på TKO va?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

Man körde i gula/röda ställ på den andra träningen. I övrigt inte mycket att rapportera från de fem minuter jag var där. Lehtonen ser dock sylvass ut.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by kopitar »

Fan vad norran bloggen har gått ner sig. Lika bra att lägga ner skiten! här har man ju den bästa läsningen, tummen upp till er som skriver rapporter
Locked