Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Ante wrote:Dom skulle iofs ha nåt att locka folk med så att utannonsera nån presentation vore ju det bästa dom kunde göra! Isträningen blir ju en liten fingervisning om hockeytempen i stan!
Håller med, men lär aldrig hända.

Gissar på bottenrekord i besökare på första isträningen och att det här på forumet kommer gnälla på medgångs etc, ist för att fråga om AIK verkligen gör något evenemang av det hela eller glider på gamla meriter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Bottenrekord på första isträningen? Typ 0 pers i hallen alltså?
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Blir det något TIFO på isträningen?
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by sju-t »

Hyland (I'm back) wrote:Blir det något TIFO på isträningen?

Kanske göra ett Tifo som ser ut som en annons:

"Nya spelare sökes". .... ;)
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by fwd »

Hyland (I'm back) wrote:Blir det något TIFO på isträningen?
Varför skulle det?
Charter Division
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

fwd wrote:
Hyland (I'm back) wrote:Blir det något TIFO på isträningen?
Varför skulle det?
Varför skulle det inte vara ett? Vi borde uppskatta att vi är regerande mästare under två års tid.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Skulle ju isåfall vara på premiären?
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Tobbe »

Säcken är väl inte ledig nu? Skulle varit något nu när vi inte har någon offensiv kvar? :)
Nej men seriöst nu börjar man ju bli lite orolig här. 2 topp forwards räcker väl inte så långt? Vi har ju tappat bra mycket mer än det!
User avatar
Biocellatus
Posts: 353
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Biocellatus »

Men tänk på hur jävla bra lag vi haft senaste åren. Två spetsforwards ersätter inte de vi tappat, men gör att vi får ett hyfsat stabilt lag. Vi har i princip haft 3 förstakedjor, i år har vi bara 1 (som andra lag).
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2014/2015

Post by freddus »

Tobbe wrote:Säcken är väl inte ledig nu? Skulle varit något nu när vi inte har någon offensiv kvar? :)
Nej men seriöst nu börjar man ju bli lite orolig här. 2 topp forwards räcker väl inte så långt? Vi har ju tappat bra mycket mer än det!
Vi har tappat mer (även fått in) men vi hade vunnit även utan en eller två av de tyngsta offensiva namnen.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Sportis »

freddus wrote:
Tobbe wrote:Säcken är väl inte ledig nu? Skulle varit något nu när vi inte har någon offensiv kvar? :)
Nej men seriöst nu börjar man ju bli lite orolig här. 2 topp forwards räcker väl inte så långt? Vi har ju tappat bra mycket mer än det!
Vi har tappat mer (även fått in) men vi hade vunnit även utan en eller två av de tyngsta offensiva namnen.
Det vet ingen.
Kubben
Posts: 4
Joined: 15 Jun 2011, 15:53

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Kubben »

Ryan Johansen

Ung kille men verkar vara bra på rören och bra klubbteknik, men kommer säkert att få förlängt med CBJ

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45512" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S Som vanligt kommer jag väl att få skit får denna länk (brukar få det när jag lägger ut )
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by sju-t »

Kubben wrote:Ryan Johansen

Ung kille men verkar vara bra på rören och bra klubbteknik, men kommer säkert att få förlängt med CBJ

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45512" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S Som vanligt kommer jag väl att få skit får denna länk (brukar få det när jag lägger ut )

Ja, Verkar vara en riktigt lovande kille.
Men gör man 63 poäng i NHL som 21-åring
så är man nog ganska "cementerad" där!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hank »

Ja Johansen är nog ett snäpp bättre än Norman i alla fall. Sen har PK Subban inte skrivit nytt kontrakt heller. Han skulle nog bli en Heed 2.0.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ossian »

Frågan är om vi ska satsa på Subban? Han har inte så stor erfarenhet av att spela på stor rink, ser hellre någon med mer rutin som försteback.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Rollie »

Baksidan är ju fylld enl Lasse så där lär väl inget hända förrän vid ev skador.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Forssell efter spelartappen: ”Klart det blir svårare nu”
http://www.hockeysverige.se/2014/07/26/ ... varare-nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by sju-t »

Eftersom inget annat verkar hända här inne just nu, så kan vi väl stryka "Luckey Luke" från önskelistan åtminstone!


http://sabres.nhl.com/club/news.htm?id=727233" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2014/2015

Post by don_tomassso »

Det blir ingen Ryan Lasch.Drar till TPS.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2014/2015

Post by LeeGoren »

Rollie wrote:Baksidan är ju fylld enl Lasse så där lär väl inget hända förrän vid ev skador.
Wow. Vaddå för skador?
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

don_tomassso wrote:Det blir ingen Ryan Lasch.Drar till TPS.
Här är jag helt övertygad att vi kämpat om en underskrift! Men man måste ju betala för sig oxå... Börjar luta kraftigt åt att vi kör igång säsongen med den här truppen! Bara hoppas att alla får vara hela o friska!
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Akerman2 »

Tror knappast vi kör igång matchningen med 12 forwards iallafall. Första ispasset kanske.

Är fortfarande mer än 3 veckor tills CHL drar igång och innan dess lär vi ha landat minst 1, mest troligt 2.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svartgulsubkultur »

Och den/de som landar vill då jag ska vara bättre än Ryan Lasch. Hade blivit besviken över en sån värvning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Nån jävla forward av klass borde väl kunna klämmas fram innan första is-träningen tycker man. Men det viktiga är ändå att laget är komplett och som bäst lagom till slutspel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jensaw
Posts: 31
Joined: 27 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jensaw »

Jag köpte tidig i vår nytt säsongskort. Hade jag vetat det jag vet i dag ang vårt lag denna komandesäsong hade jag inte köpt något nytt säsongskort. Backsidan är inte lysande. Vi har kvar Heed och exström som inte är några backar för SHL. Ser inte att någon av dem platsar i laget. Mer än utfyllnad i så fall. Innebär i min värld att det blrfyllas på med minsten back till av klass. Forwardsuppsättnongen skärmer inget lag i årtes SHL. Vem ska göra målen??? Det måste komma minst tre toppar till detta lag. Jag är inte intresserad av att se ett J 20 lag som är förstärkt med några seniorer. Jag kan verkligen förstå att säsongskortsförsäljningen har gått dåligt i år. För vad lockar till köp av det?? Inget som det ser ut nu. AIK har gjort stora vinste, fått bra med pengarfrån khl. Med det investeras inte någon slagkraftig trupp inför nästasäsong. Jag kommer inte att vara på första isträningen i år om inte några nya namn tillkommit. Att tro på guld igen nästa år är helt uteslutet. Vi får vara glada i fall vi går till slutspel. Känner mig besviken på hur AIK har släppt spelare med kontrakt. När det gäller NHl är dethög tid att de börjar att betala marknadspris för spelarna de tar. SHL rear ju bort spelarna dit. Avtalet SHl har med nhl är ju värdelöst. Låt istället då de enskilda klubbarna själva få avtala det marknadspris som gäller för de spelare de är intresseradeav, oavsett om han varit över tidigare eller inte. Då skulle kanske möjligen fler spelare vara kvar något år till här innan de prövar lyckan i NHL. Hur många kommer att lyckas nu av de som åkt? Inte många skulle jag säga. Blir inte förvånad i fall Lindström, Bellemar, Karlsson är tillbaka hit efter jul. När det gäller KHl borde det vara en bojkott av denna liga med tanke på hur Putin agerar mot tex Ukraina med fler länder. Stöder de länder som säger att nästa fotbolls WM inte kommer att fåspelar i Ryssland. Ser hellre att detta WM spelas i Tyskland, Holland eller England. Blev lite utvikning här nu från mig.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Markman »

Backsidan är i mina ögon fullt tillräcklig för att vinna SM-guld; Sevc-Lindgren-Burström-Andersson är en riktigt stabil grund att stå på, kryddat med Aho-Lindholm-Lundberg-Petterssonsson, och även Heed och Edström om det krisar. En bra blandning av rutin, hunger, fysik och spelsinne!

Självklart är det på forwardssidan det letas, och tro mig, det kommer att investeras i spelare! Lasse är jävligt noggrann i scoutingen (även om han har misslyckats vid några tillfällen, av olika anledningar), och vill inte köpa in vem som helst. De ska passa in i gruppen, i laget och i föreningen, inte bara ha gjort många poäng i sin karriär!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

jensaw wrote:Jag köpte tidig i vår nytt säsongskort. Hade jag vetat det jag vet i dag ang vårt lag denna komandesäsong hade jag inte köpt något nytt säsongskort. Backsidan är inte lysande. Vi har kvar Heed och exström som inte är några backar för SHL. Ser inte att någon av dem platsar i laget. Mer än utfyllnad i så fall. Innebär i min värld att det blrfyllas på med minsten back till av klass. Forwardsuppsättnongen skärmer inget lag i årtes SHL. Vem ska göra målen??? Det måste komma minst tre toppar till detta lag. Jag är inte intresserad av att se ett J 20 lag som är förstärkt med några seniorer. Jag kan verkligen förstå att säsongskortsförsäljningen har gått dåligt i år. För vad lockar till köp av det?? Inget som det ser ut nu. AIK har gjort stora vinste, fått bra med pengarfrån khl. Med det investeras inte någon slagkraftig trupp inför nästasäsong. Jag kommer inte att vara på första isträningen i år om inte några nya namn tillkommit. Att tro på guld igen nästa år är helt uteslutet. Vi får vara glada i fall vi går till slutspel. Känner mig besviken på hur AIK har släppt spelare med kontrakt. När det gäller NHl är dethög tid att de börjar att betala marknadspris för spelarna de tar. SHL rear ju bort spelarna dit. Avtalet SHl har med nhl är ju värdelöst. Låt istället då de enskilda klubbarna själva få avtala det marknadspris som gäller för de spelare de är intresseradeav, oavsett om han varit över tidigare eller inte. Då skulle kanske möjligen fler spelare vara kvar något år till här innan de prövar lyckan i NHL. Hur många kommer att lyckas nu av de som åkt? Inte många skulle jag säga. Blir inte förvånad i fall Lindström, Bellemar, Karlsson är tillbaka hit efter jul. När det gäller KHl borde det vara en bojkott av denna liga med tanke på hur Putin agerar mot tex Ukraina med fler länder. Stöder de länder som säger att nästa fotbolls WM inte kommer att fåspelar i Ryssland. Ser hellre att detta WM spelas i Tyskland, Holland eller England. Blev lite utvikning här nu från mig.
Du får väl sälja säsongskortet då! Finns nog en hel del köpare.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2014/2015

Post by marre »

Backsidan dålig? Håller inte alls med! Sjukt intressant backsida skulle jag säga! Helt klart en av seriens bästa :D Däremot forwardssidan :cry: :cry: :cry:
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Hyland! Det finns nog inte alltför många köpare av årskort i dagsläget...
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

svartgulsubkultur wrote:Och den/de som landar vill då jag ska vara bättre än Ryan Lasch. Hade blivit besviken över en sån värvning.
En värvning av Lasch skulle väl inte förhindra fler värvningar? Att han skulle förstärka dagens trupp är glasklart! Att så många luttrade forumister fortfarande tror det ska rulla ett par kanoner förvånar mig rätt kraftigt!
Locked