Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by dovienya »

Gjorde även en lista på vilka profiler som är kvar, och det är inte jättejättemånga svenska namn i den listan.

Snacka om att KHL och NHL (läs: AHL) dammsuger Sverige på ens möjligheten till talang bara för att vara på den säkra sidan.

Finns någon statistik på antal europeer i AHL rep NHL?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

SHL kommer att vara bra nästa säsong också och nya profiler kommer att stå i strålkastarljusen..!
Tycker allt som sker är jävligt taggande och gör kommande säsong jävligt intressant på eg alla plan..
Vi har tappat spelare förr och ändå svarat upp bra på det, det kommer vi att göra nu också..

Vad gäller profiler slipper jag gärna några av dom där gamla tråkiga stofilerna som bytt talang mot gnäll..
Va inte så jäkla negg peeps!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by fwd »

King Kong wrote:Va inte så jäkla negg peeps!
Är ju faktiskt Skellefteåbor som hänger här.
Charter Division
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by dovienya »

På det sportsliga planet är jag beredd att hålla med kk; frånvaron av profiler gör att nya måste skapas, men frånvaron av profiler gör också det riskerar att blir ett mellanår i alla fall profilmässigt tills nya skapats..
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Vi kanske ska ta i beaktande att de inte är bekräftat att Möller far än. It aint over til the fat lady sings..
Crownos
Posts: 1
Joined: 09 Jun 2014, 18:29

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Crownos »

Jaså nu ska Möller till Khl istället...
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Tycker AIK ska markera ifall Ryssarna vill köpa ut Oscar. Oscar har kontrakt och jag tror inte han blir sur om vi vill behålla honom i varje fall verkar Oscar vara en hyvens kille de gånger jag pratat med honom.

Kontrakt är ju annars ingenting värt! Jag börjar snart gråta.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Kontrakt ÄR inget värt. Vet egentligen inte varför man skriver såna längre..
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by dovienya »

För att det ska kosta att köpa loss...
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

jo men inte hos oss va ja kan förstå,vi släpper dom för "lång å trogen tjänst".. Kontrakt betyder bara nåt mot andra SHL lag,dom kan inte gå dit,men mot NHL/AHL å KHL betyder dom inte nåt.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by dovienya »

Mot KHL betyder dom nog nåt än så länge, men avtalet mot NHL är ju så sjukt värdelöst för våra klubbar här i Sverige...
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Skriver man ett avtal utan klausuler är det väl tänkt från både spelare och klubb att spelaren i fråga ska stanna kvar? Att vi får pengar för Möller är ju en sjukt klen tröst då det inte finns jackshit att ersätta med... Avgå tamefan alla!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

lurch wrote:Hörde idag att Rundblad är på väg hem för spel,källan bor i Lycksele kan jag säja.
Svammel! Källa, flera som bor i Lycksele...
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by bsa »

En stor säck med pengar kan förändra de mesta. Ingen statsmur är så hög att inte en åsna lastat med guld kan klättra över den (ett gammalt arabiskt ordspråk).
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Ante wrote:
lurch wrote:Hörde idag att Rundblad är på väg hem för spel,källan bor i Lycksele kan jag säja.
Svammel! Källa, flera som bor i Lycksele...
Hörrudu surgubbe,de där var ett seriöst silly rykte,i motsats till de vansinniga rykten som florerar här vanligtvis..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Hyland (I'm back) wrote:Tycker AIK ska markera ifall Ryssarna vill köpa ut Oscar. Oscar har kontrakt och jag tror inte han blir sur om vi vill behålla honom i varje fall verkar Oscar vara en hyvens kille de gånger jag pratat med honom.

Kontrakt är ju annars ingenting värt! Jag börjar snart gråta.
Inte blir sur? Han blir nog inte jättenöjd om han får meddelande om att han INTE får åka till KHL, samtidigt som vi släppt Jimmie.
Nu kanske det står längre back i tråden men saknar även Möller klausul mot KHL? Behöver ju iofs inte göra det bara för Kazan vill köpa ut honom.
Men har han en klausul blir nog Möller jävligt sur om AIK inte går med på den, dessutom har vi satt oss i en sits där vi inte riktigt kan neka någon att bryta sitt kontrakt avsett klausul eller inte. De gjorde vi iom att vi släppte Jimmie trots kontrakt och avsaknad av klausul.

Dock lär vi gå med på det hela, vi har ju bra juniorer och en kö med spelare som vill till oss.
Sedan ska vi inte glömma bort pengar på banken. Vad har det då för betydelse att vi inte blir lika starka på det sportsliga planet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Belsibub »

Nä Rundblad kommer INTE hem...
Det kommer från mycket nära Rundblad, om ingen ändring skett senaste 1-2 veckorna
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Rundblad måste ju genom waivers för att lånas ut alt att AIK/Rundblad löser kontraktet. Lär aldrig hända och minst troligt att vi köper ut honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Silly Season 2014/2015

Post by micktålbot »

bsa wrote:En stor säck med pengar kan förändra de mesta. Ingen statsmur är så hög att inte en åsna lastat med guld kan klättra över den (ett gammalt arabiskt ordspråk).
Det där är nog det sämsta ordspråket jag någonsin hört. Nilecity kvalla på den där.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Silly Season 2014/2015

Post by micktålbot »

Ta och kamma er, Rundblad har envägskontrakt med Chicago över nästa säsong. Klart som korvspad han inte kommer hem förrän det kontraktet gått ur.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

Helt i linje med AIKs filosofi att släppa Möller till KHL, förhoppningsvis får man en sopsäck med guldpengar för honom som man kan fortsätta att säkra framtiden med..
Nya lerklumpar att forma och jobba med för AIK och förhoppningsvis fortsätter man att jobba på det sätt som gett oss 2 guld och 4 finaler på raken och skiter i att handla allt för mycket etablerat, rutinerat, mätt och dyrt..

Fan så sjukt intressant säsong det här kommer att bli..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Mitt SHL intresse har då svalnat betydligt,känns lite mer som As me namn man inte hört å spelare som inte märks...
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

lurch wrote:
Ante wrote:
lurch wrote:Hörde idag att Rundblad är på väg hem för spel,källan bor i Lycksele kan jag säja.
Svammel! Källa, flera som bor i Lycksele...
Hörrudu surgubbe,de där var ett seriöst silly rykte,i motsats till de vansinniga rykten som florerar här vanligtvis..
Skulle säga att det där tvärtom var ett väldigt oseriöst rykte! Kommer inte att hända!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Chippen wrote:
Hyland (I'm back) wrote:Tycker AIK ska markera ifall Ryssarna vill köpa ut Oscar. Oscar har kontrakt och jag tror inte han blir sur om vi vill behålla honom i varje fall verkar Oscar vara en hyvens kille de gånger jag pratat med honom.

Kontrakt är ju annars ingenting värt! Jag börjar snart gråta.
Inte blir sur? Han blir nog inte jättenöjd om han får meddelande om att han INTE får åka till KHL, samtidigt som vi släppt Jimmie.
Nu kanske det står längre back i tråden men saknar även Möller klausul mot KHL? Behöver ju iofs inte göra det bara för Kazan vill köpa ut honom.
Men har han en klausul blir nog Möller jävligt sur om AIK inte går med på den, dessutom har vi satt oss i en sits där vi inte riktigt kan neka någon att bryta sitt kontrakt avsett klausul eller inte. De gjorde vi iom att vi släppte Jimmie trots kontrakt och avsaknad av klausul.

Dock lär vi gå med på det hela, vi har ju bra juniorer och en kö med spelare som vill till oss.
Sedan ska vi inte glömma bort pengar på banken. Vad har det då för betydelse att vi inte blir lika starka på det sportsliga planet?
Jag tror att jag väljer att syna den där kön som det talas om. Med tanke på att Widing slank in så känns den mer som en kö på Statt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

Sveriges sista klasslag var Skellefteå AIK säsongen 13-14. I stället för att bli bättre får lagen jobba på att försämras så lite som möjligt mellan säsongerna. Riktigt tråkig utveckling. Hoppas inte det blir allt för stort publiktapp nu när i stort sätt alla klasslirare lämnat.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

p-play wrote:
Chippen wrote:
Hyland (I'm back) wrote:Tycker AIK ska markera ifall Ryssarna vill köpa ut Oscar. Oscar har kontrakt och jag tror inte han blir sur om vi vill behålla honom i varje fall verkar Oscar vara en hyvens kille de gånger jag pratat med honom.

Kontrakt är ju annars ingenting värt! Jag börjar snart gråta.
Inte blir sur? Han blir nog inte jättenöjd om han får meddelande om att han INTE får åka till KHL, samtidigt som vi släppt Jimmie.
Nu kanske det står längre back i tråden men saknar även Möller klausul mot KHL? Behöver ju iofs inte göra det bara för Kazan vill köpa ut honom.
Men har han en klausul blir nog Möller jävligt sur om AIK inte går med på den, dessutom har vi satt oss i en sits där vi inte riktigt kan neka någon att bryta sitt kontrakt avsett klausul eller inte. De gjorde vi iom att vi släppte Jimmie trots kontrakt och avsaknad av klausul.

Dock lär vi gå med på det hela, vi har ju bra juniorer och en kö med spelare som vill till oss.
Sedan ska vi inte glömma bort pengar på banken. Vad har det då för betydelse att vi inte blir lika starka på det sportsliga planet?
Jag tror att jag väljer att syna den där kön som det talas om. Med tanke på att Widing slank in så känns den mer som en kö på Statt.
Jo, jag med. Så sista stycket jag skrev ska läsas som ironi.
Kön må vara lång, men jag tror den är ung och till HG ist för klassfylld och till A-truppen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Teemu Laine verkar bli kvar i KHL. Denna sommar kommer verkligen att bli LJs första stora riktiga prövning som värvande sportchef. Tidigare har han inte behövt bygga hela lag utan bara behövt värva en eller annan spetsspelare eftersom vi har haft så otroligt bra juniorer som fyllt på underifrån.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Poet »

lurch wrote:
Ante wrote:
lurch wrote:Hörde idag att Rundblad är på väg hem för spel,källan bor i Lycksele kan jag säja.
Svammel! Källa, flera som bor i Lycksele...
Hörrudu surgubbe,de där var ett seriöst silly rykte,i motsats till de vansinniga rykten som florerar här vanligtvis..
Finns ingen sanning alls i det.
2012-05-19
Bistre
Posts: 21
Joined: 29 Aug 2011, 20:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Bistre »

Jag skriver inte mycket här nu för tiden!! Men - Knulla B-landet öster om Finland!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Larstage »

King Kong wrote:Helt i linje med AIKs filosofi att släppa Möller till KHL, förhoppningsvis får man en sopsäck med guldpengar för honom som man kan fortsätta att säkra framtiden med..
Nya lerklumpar att forma och jobba med för AIK och förhoppningsvis fortsätter man att jobba på det sätt som gett oss 2 guld och 4 finaler på raken och skiter i att handla allt för mycket etablerat, rutinerat, mätt och dyrt..

Fan så sjukt intressant säsong det här kommer att bli..
Jo, kvalserien var ju grymt spännande, på många sätt och vis...... (Äh, skojar bara till det lite)
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Locked