Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Konk »

Rollie wrote:Jamen där har vi ju förklaringen till Widings kräftgång de senaste 3-4 åren: han har inte haft någon kompis i laget! Nu blir det förmodligen en grym Widing vi får se, speciellt om han t o m får spela i samma kedja som Petterström.
Tagga ner en aning? Nämnde att det kan bli en underlättande faktor. Om du utläste att jag trodde att han skulle börja frälsa nu får jag be om att omformulera mig: Jag tror att han kan bidra med ett bättre spel än i Blues eftersom han redan från början kan känna en trygghet med Pontus i laget. Men samtidigt kan jag informera om att du inte kan förvänta dig att jag ska bidra med 100% pricksäkra analyser. Är ändå bara en vanlig supporter på ett vanligt supporterforum. Därför skulle det vara bra om du argumenterade för varför du sågar mig vid fotknölarna så att jag kan höja mig till din eminenta nivå.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Pallar han med Thomsons träningsprogram?
loffen
Posts: 20
Joined: 16 Jun 2011, 02:55

Re: Silly Season 2014/2015

Post by loffen »

då vill jag att ni som är emot widing även är det efter säsongen när han gjort 45pinnar och är en av lagets bästa spelare. För widing är bra och i rätt miljö är kommer de bli succe
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2014/2015

Post by snokia »

Självklart är han bra! Han har ju bara - 125 i +-, kanoners! Det är självklart alla andra som bidragit med en dålig miljö till honom :)
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Rollie »

Ursäkta mitt förlöjligande av dig Konk, jag är bara en bitter supporter som inte gillar värvningen av Widing.
Men jag har uppriktigt sagt lite svårt för att man per automatik försöker hitta någon bakomliggande genialitet direkt Lasse gör en värning av en - i mina ögon - föredetting som inte presterat och åstadkommit ett skit på många år. Tror inte många skulle ha tyckt vi missade något om han blivit klar för någon alpklubb i stället.
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by valhall »

F- n va jag blir less på all negativism ! :x
Ge han en chans innan ni har sågat honom jäms med fotknölarna!
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Konk »

Rollie wrote:Ursäkta mitt förlöjligande av dig Konk, jag är bara en bitter supporter som inte gillar värvningen av Widing.
Men jag har uppriktigt sagt lite svårt för att man per automatik försöker hitta någon bakomliggande genialitet direkt Lasse gör en värning av en - i mina ögon - föredetting som inte presterat och åstadkommit ett skit på många år. Tror inte många skulle ha tyckt vi missade något om han blivit klar för någon alpklubb i stället.
Var nästan det jag hade på känn ;). Tyckte antalet negativa kommentarer vägde rätt så mycket tyngre så kände att jag kunde bidra med lite nyanserad syn på det hela. Ärligt talat så är det ingen bra värvning och jag greppar nog mest efter halmstrån här.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Markman »

Att han har varit dålig de senaste säsongerna behöver ju inte innebära att han är dålig heller. Det finns gott om sentida exempel på spelare som har presterat dåligt, men sedan fått ett uppsving när de kommit till Skellefteå.

Markus Svensson - medelmåttig AS-målvakt när han kom, högklassig SHL-målvakt två säsonger senare.
Jonas Frögren - passade inte överdrivet väl in i spelsystemet, tangerade ändå sitt poängrekord i SHL, och var grymt nyttig i omklädningsrummet av allt att döma.
Pontus Petterström - medelmåttig, stundtals dålig och i frysboxen i LHC, här en pålitlig checkingspelare som kan ta i princip alla roller i laget med bravur.
Tomas Skogs - nere i skoskaften när han kom hit, rycker upp sig ordentligt och blir även han en pålitlig back att ha inne på isen, kapabel i alla moment, även om defensiven var större styrka än offensiven.
Christian Söderström - hade sina klart bästa producerande säsonger här, när han sedan lämnar till Timrå tog han ett ordentligt "nose-dive", trots mer offensiv speltid. Må vara att Timrå var ett dåligt lag, men ändå.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Han har Mycket!! att bevisa men jag ska då ge han en chans att göra det... Vem blir nästa person i inkorgen tro..?
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2014/2015

Post by phx70 »

Ryan Lasch blir näste man
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 2014/2015

Post by haggloader »

Lappmössan wrote:Första gången det är risk för burop när en spelare presenteras på första isträningen.
Brukar det vara Lulefans på första isträningen? :o
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Bilderberg »

Markman wrote:Att han har varit dålig de senaste säsongerna behöver ju inte innebära att han är dålig heller. Det finns gott om sentida exempel på spelare som har presterat dåligt, men sedan fått ett uppsving när de kommit till Skellefteå.

Markus Svensson - medelmåttig AS-målvakt när han kom, högklassig SHL-målvakt två säsonger senare.
Jonas Frögren - passade inte överdrivet väl in i spelsystemet, tangerade ändå sitt poängrekord i SHL, och var grymt nyttig i omklädningsrummet av allt att döma.
Pontus Petterström - medelmåttig, stundtals dålig och i frysboxen i LHC, här en pålitlig checkingspelare som kan ta i princip alla roller i laget med bravur.
Tomas Skogs - nere i skoskaften när han kom hit, rycker upp sig ordentligt och blir även han en pålitlig back att ha inne på isen, kapabel i alla moment, även om defensiven var större styrka än offensiven.
Christian Söderström - hade sina klart bästa producerande säsonger här, när han sedan lämnar till Timrå tog han ett ordentligt "nose-dive", trots mer offensiv speltid. Må vara att Timrå var ett dåligt lag, men ändå.
Erik Andersson.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 2014/2015

Post by tazman »

valhall wrote:F- n va jag blir less på all negativism ! :x
Ge han en chans innan ni har sågat honom jäms med fotknölarna!
Skriver under på det.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Akerman2 »

Ett stort nja på denna värvning.
Widing är till trots en underhållande spelartyp, rivig och kan göra nytta i en 3e men fanns det ingen annan som behärskar den rollen känner man.

Men som någon skrev, han ligger på minus och får visa och bygga upp en respekt.
Beter man sig som ett riktigt rövhål så är inte allt glömt bara för han kritar på, däremot får han av mig en chans och upp till honom att förvalta den

Mycket möjligt att han efter 20 omgångar är en hyllad spelare, då har han tagit chansen vilket vi kan hoppas.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by fwd »

Nä fy fan vad det känns piss att måsta se honom i AIK nästa säsong. Så jävla äckligt.
Charter Division
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Hur mycket det än gnälls så handlar det om en spelare som tillhör vårat lag.
benka
Posts: 18
Joined: 22 Jun 2011, 14:11

Re: Silly Season 2014/2015

Post by benka »

Vi kommer att fixa guldet ändå, en spelare gör inte hela laget !!!!! ge han en chans..
En Skellefteåit i Timråland..
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Markman »

Bilderberg wrote:
Markman wrote:Att han har varit dålig de senaste säsongerna behöver ju inte innebära att han är dålig heller. Det finns gott om sentida exempel på spelare som har presterat dåligt, men sedan fått ett uppsving när de kommit till Skellefteå.

*flera spelare*
Erik Andersson.
Fick visst inte med honom, men absolut! Rent poängmässigt har han ju varit sämre här än i LHC, men spelmässigt får man väl ändå säga att vi har fördelen på vår sida.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Fdskebo »

Tänk på att vi kanske ska värva 5-6 spelare till.
Om Widing inte hör till de bättre av dessa så är då jag nöjd.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

haggloader wrote:
Lappmössan wrote:Första gången det är risk för burop när en spelare presenteras på första isträningen.
Brukar det vara Lulefans på första isträningen? :o
Hoppas verkligen Lappmössan inte bara buar framför datorn utan nu kliver fram även på läktaren och visar sitt missnöje mot Widing!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svea_man »

Det var då ett jävla gnäll här inne vill inte heller widing men nu är han här så lev med det....

O tänker man bua åt han när han spelar i vårt AIK då har man fan inget supporter man buar inte åt sitt eget lag tycker
Jag hur jävla dåligt det än är vi ska inte glömma vars vi var bara för några år sen...
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Talbot25 »

Ante wrote:
haggloader wrote:
Lappmössan wrote:Första gången det är risk för burop när en spelare presenteras på första isträningen.
Brukar det vara Lulefans på första isträningen? :o
Hoppas verkligen Lappmössan inte bara buar framför datorn utan nu kliver fram även på läktaren och visar sitt missnöje mot Widing!
Nu missuppfattar du lappmössan.
Andreas är du nöjd med värvningen av Widing?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Markman wrote:Att han har varit dålig de senaste säsongerna behöver ju inte innebära att han är dålig heller. Det finns gott om sentida exempel på spelare som har presterat dåligt, men sedan fått ett uppsving när de kommit till Skellefteå.

Markus Svensson - medelmåttig AS-målvakt när han kom, högklassig SHL-målvakt två säsonger senare.
Jonas Frögren - passade inte överdrivet väl in i spelsystemet, tangerade ändå sitt poängrekord i SHL, och var grymt nyttig i omklädningsrummet av allt att döma.
Pontus Petterström - medelmåttig, stundtals dålig och i frysboxen i LHC, här en pålitlig checkingspelare som kan ta i princip alla roller i laget med bravur.
Tomas Skogs - nere i skoskaften när han kom hit, rycker upp sig ordentligt och blir även han en pålitlig back att ha inne på isen, kapabel i alla moment, även om defensiven var större styrka än offensiven.
Christian Söderström - hade sina klart bästa producerande säsonger här, när han sedan lämnar till Timrå tog han ett ordentligt "nose-dive", trots mer offensiv speltid. Må vara att Timrå var ett dåligt lag, men ändå.
Nu drar du något för förhastade slutsatser.
Markus Svensson: Han var en bra allsvensk målvakt (en av de bästa i serien) med extremt hög högsta nivå, men väldigt ojämn, lite oskolad. Holm har fått ordning på hans jämnhet, men även Stefan Persson jobbade hårt på det.
Jonas Frögren: Imponerade inte på isen, men hade en lugnande effekt på vår unga backsida i slutspelet. Nyttig, men kanske inte så bra "bang for the buck".
Pontus Petterström: Han fick spela några landskamper när han var i Linköping, så i någon frysbox var han inte. Han var mycket uppskattad, men de beslutade att inte förlänga av ekonomiska orsaker då Pontus hade en hög lön. Du förväxlar honom med Erik Andersson, som blev placerad i kylan av orsaker som inte är kända.
Tomas Skogs: Jag håller med om att han var nere i skoskaften när han kom. Han var alltid mycket bra i grundserien, men gjorde ganska svaga slutspel med en hel del felpass.
Christian Söderström. Han var ungefär lika bra hos oss som i Färjestad. Motivationen till att verkligen bli en bra spelare har alltid varit hans akilleshäl.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Erwynn »

Fdskebo wrote:Tänk på att vi kanske ska värva 5-6 spelare till.
Om Widing inte hör till de bättre av dessa så är då jag nöjd.
5-6 till? Lugn nu.
Hata allt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Ante wrote:
haggloader wrote:
Lappmössan wrote:Första gången det är risk för burop när en spelare presenteras på första isträningen.
Brukar det vara Lulefans på första isträningen? :o
Hoppas verkligen Lappmössan inte bara buar framför datorn utan nu kliver fram även på läktaren och visar sitt missnöje mot Widing!
Jag skulle aldrig bua åt en spelare i vårt lag, men jag kommer knappast hurra när han skrinnar in. Nu finns det ju bevisligen folk som inte drar sig för att bua åt vårt lag och om dessa personer ogillar honom lika mycket som jag bör det ju finnas en risk för att det buas. Förstod du nu?
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2014/2015

Post by kurin »

Man skäms över våra fans som måste gnälla över spelare i vårat lag.Widing ingen toppvärvning men ändå vår spelare. Sedan kommer det spelare var lugna.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Det vore väl å andra sidan jävligt tråkigt om alla vore nöjda med allt på ett forum. Tror nog innan säsongen börjar att vi alla sluter upp bakom laget. Men två dagar efter att man värvat mitt hatobjekt nr ett anser jag mig ha rätt att gnälla lite. Även om jag när säsongen börjar helt står bakom även honom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Silly Season 2014/2015

Post by skellsupport »

kurin wrote:Man skäms över våra fans som måste gnälla över spelare i vårat lag.Widing ingen toppvärvning men ändå vår spelare. Sedan kommer det spelare var lugna.

Du får ju förstå besvikelsen över att vi värvat SHLs vidrigaste spelare. De enda som konkurrerar om posten är Jämtin och Ledin.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Talbot25

Jag är nöjd! jag tror han kommer göra ett jävligt bra jobb i en låt säga tredjekedja. Han kommer garanterat jobba extra hårt med tanke på historiken för att bevisa vad han går för! Han kan helt klart bli en publikfavorit om bara folk släpper prestigen. Jag ser hellre en billig Widing som går på 100 % än nån som glider omkring halvhjärtat med en jättelön som senaste säsongen!

Hela prylen är bara så jävla patetiskt! Widing må ha uppträtt som en gris mot oss tidigare! Men nu är han våran gris. Det är en rätt stor jävla skillnad!
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

Så sant så sant!
Undrar hur många konkurrenter som gillar Jimmie Ericsson? :)
Men skulle vilja ha honom i sitt eget lag.
Locked