Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Hockeys Champions League

Post by Skidrow »

Lite svårt när det inte är AIK som håller I det.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Klart som fan att AIK styr sina egna biljettpriser och biljettupplägg.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeys Champions League

Post by ante08 »

svartgulsubkultur wrote:Klart som fan att AIK styr sina egna biljettpriser och biljettupplägg.
Nja tror faktiskt inte det i det här fallet. Dom skulle gå efter vad dom andra klubbarna skulle ta sa dom på infomötet.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

ante08 wrote:
svartgulsubkultur wrote:Klart som fan att AIK styr sina egna biljettpriser och biljettupplägg.
Nja tror faktiskt inte det i det här fallet. Dom skulle gå efter vad dom andra klubbarna skulle ta sa dom på infomötet.
Även om dom skulle gå efter de andra klubbarna är det väl AIK som väljer att gå på den prissättningen och inte själva CHL som styr det?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

Både CHL och IIHF är ju inblandade här, så helt fritt är det ju inte.

Arenan kommer ju säkert vara klädd i CHL-skrud under matcherna också.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Blir ett himla jobb för vaktmästare då sargen ska ha speciell reklam och även isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

Spelschemat klart.

http://skellefteaaik.se/artikel/55552/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Bortamatcherna landade alltså på en torsdag, en lördag och en tisdag.
Att åka Tyskland-Danmark på en långhelg 21-23 Augusti kanske vore nåt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hockeys Champions League

Post by cechise »

Låter inte alls dumt.

Provade boka flyg på travelocity. Skellefte -> Dusseldorf -> Billund -> Skellefte. Kostar $580 (ca 3900kr)

Annars kanske man kan flyga till Malmö och hyra en buss där.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeys Champions League

Post by ante08 »

Matchtider till dom flesta matcher ligger upp nu.

http://www.championshockeyleague.net/page/schedule/8/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Nottingham presenterade sin CHL-tröja idag, när kommer Skellefteås?
http://www.panthers.co.uk/content/champ ... rts-arrive" onclick="window.open(this.href);return false;
Väldigt fri från reklam vilket får ses som ett plus.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hockeys Champions League

Post by Ante »

Har någon turnering någonsin känts iskallare än denna? Fast nu kanske matcherna mot Vojens blir lite jämnare!
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeys Champions League

Post by ante08 »

Ante wrote:Har någon turnering någonsin känts iskallare än denna? Fast nu kanske matcherna mot Vojens blir lite jämnare!
Vi får ge det här chansen en säsong i all fall. Görs det här på rätt sätt så kan det här utvecklas till något bra i framtiden.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Har bekanta som ska åka och matchen i Kresen.
Tycker de kom undan billigt: 2500 kr/pers för flyg ToR Skellefteå-Dusseldorf och hotell 3 nätter.

Biljetter har de inte hittat hur de ska köpa ännu, men de lär väl ligga i klass med vad vi skulle ta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hockeys Champions League

Post by cechise »

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Hahaha, grymt cechise :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Top scorer, schmopp schmorer....
http://www.championshockeyleague.net/ne ... erseys/89/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cirkusfasonerna börjar lysa igenom.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Usch och fy. Först pajaslottning, och sedan detta.
Du har helt rätt. Börjar bli en väldigt oseriös stämpel på detta, och jag trodde att ledningen för CHL iaf ville försöka göra något bra och seriöst.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Hockeys Champions League

Post by p-play »

Kan inte Gävle kommun lösa detta på något sätt?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Det är alltså typ så här som det kommer att se ut i CHL. Fy fan...ogillar det där verkligen.
Attachments
16.jpg
16.jpg (73.57 KiB) Viewed 3652 times
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Hockeys Champions League

Post by Skidrow »

Är träningsmatcher så låt dom testa, här har det ju varit Silver och Guld hjälmar.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Jo men va fan? Lite seriöst kam det väl vara iaf,
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hockeys Champions League

Post by King Kong »

Ja asså det här är ju rent fördjävligt! Tror fan jag bojkottar skiten! Hur faan vågar dom!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hockeys Champions League

Post by karjala »

Kul hur du låter Kingen. Du som skämdes inför hela laget när några grabbar i klacken bojkottade NHL-kvällen.

Tack för ett gott skratt iaf!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

King Kong wrote:...
Lustigt att just du ondgör dig över folks skeptiska inställning till sånt här. För visst förespråkar du fortfarande klyschor som "laget före jaget", "spela för märket på bröstet, inte namnet på ryggen" etc? Det gör iaf jag och jag tycker såna här påhitt strävar i motsatt riktning.
Att alla i ett och samma lag har likadana tröjor är för mig en given självklarhet.
Sen blir det i mina ögon också en jävla flopp rent estetiskt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hockeys Champions League

Post by King Kong »

karjala wrote:Kul hur du låter Kingen. Du som skämdes inför hela laget när några grabbar i klacken bojkottade NHL-kvällen.

Tack för ett gott skratt iaf!
Japp, trodde min ironi lyste igenom här, men kanske inte för alla..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hockeys Champions League

Post by King Kong »

svartgulsubkultur wrote:
King Kong wrote:...
Lustigt att just du ondgör dig över folks skeptiska inställning till sånt här. För visst förespråkar du fortfarande klyschor som "laget före jaget", "spela för märket på bröstet, inte namnet på ryggen" etc? Det gör iaf jag och jag tycker såna här påhitt strävar i motsatt riktning.
Att alla i ett och samma lag har likadana tröjor är för mig en given självklarhet.
Sen blir det i mina ögon också en jävla flopp rent estetiskt.
Japp, jag är helt för den totalhockey som spelas i AIK just nu, där alla drar sitt strå till stacken och lägger ner ett förbannat hårt jobb, oavsett om du spelar i en 4:e lina som Lundberg eller är en offensiv Gud som Jocke Lindström.
Den åsikt jag stått för till synes ganska ensam på detta forum under perioder, där jag tydligt fått berättat för mig att poängmaskiner inte skall slösa energi på att jobba hårt, och att just kreativa killar som Jocke blir sämre av att tillföra även defensivt då deras offensiv tydligen blir väldigt lidande då. Amen.

Vad gäller detta med tröjorna så blev jag faktiskt full i skratt av reaktionerna och att det nästan lät som att hela turren Iom detta redan var ren kalkon. Därav min överironiska ton i inlägget, men den kanske blev onödigt överdriven också. ;)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Nu har tydligen AIK gett ut ett erbjudande till de med årskort iaf.
100 kr för gruppspel
150 kr för 8-del och kvartsfinal
200 kr för semi
300 kr för final

Totalt max 1000 kr, som ska faktureras i efterhand då man inte på förhand kan sia om hur många matcher det blir. Minst 200 kr iaf, för gruppspelet.
Samma pris ska gälla alla med årskort, oavsett vart man sitter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hockeys Champions League

Post by fwd »

Hur ska du ha det? 100 eller 200 för gruppspelet?
Charter Division
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeys Champions League

Post by ante08 »

Chippen wrote:Nu har tydligen AIK gett ut ett erbjudande till de med årskort iaf.
100 kr för gruppspel
150 kr för 8-del och kvartsfinal
200 kr för semi
300 kr för final

Totalt max 1000 kr, som ska faktureras i efterhand då man inte på förhand kan sia om hur många matcher det blir. Minst 200 kr iaf, för gruppspelet.
Samma pris ska gälla alla med årskort, oavsett vart man sitter.
Vars hittar du den infon?
Post Reply