Omröstning: Säsongens bästa tifo

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply

Vilket var säsongens bästa tifo?

*Genom hela livet*
3
2%
*Vi kämpade hårt för guldet och ska försvara det ännu hårdare*
54
37%
*Charter Division*
4
3%
*Det här är guldstaden*
52
35%
*Historien skrivs av de som segrar*
18
12%
*En bygd, en stad, ett lag, ett mål*
13
9%
*Dynastin fortsätter*
3
2%
 
Total votes: 147

User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by Bobby »

Som rubriken lyder så är det dags för ni forumiter att utse säsongens tifo.


Image

Större:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5507_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by Markman »

Jag måste ändå säga "Vi kämpade hårt" som det bästa! Mängden detaljer och de fantastiska scenerna som utspelar sig är magiskt bra! Konkurrensen är dock stenhård, särskilt från "Guldstaden" och "en bygd"!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by nomercy »

La min röst på "En bygd...". Men det var med vånda, ni som fixar och donar med tifona är så jämrans bra att jag knappt finner ord för hur mycket jag uppskattar dem. Rejäla, detaljerade, genomtänkta och väl utförda. Tack!

(Min favvo hittills är dock "Brothers in arms")

Keep on keeping on!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by svartgulsubkultur »

Droppade min subjektiva röst på premiärtifot. Som Markman säger så innehåller den galet bra och många detaljer.
Titta t.ex på bilden av Fredrik Lindgren som kysser Le Mat mitt på flaggan. Man kan för fan se Lindgrens spegelbild i den glänsande pokalen!!! En stor eloge där för Moss fingertoppskänsla i gråskalan och Sketchs välgjorda förarbete.
Dessutom var det ett tvåstegstifo, flaggkoreografin innan är kanske inte überspektakulär men genomfördes bra och synkade klockrent mot bakgrundsfälten på flaggan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by kurtivar »

la min röst på premiärtifot, oerhört snyggt. 9/10 får den. renkrigaren från finalen mot luleå är fan magiskt. har haft den som skrivbordsbakgrund i 1 år snart och jag har inga planer på att byta
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by fwd »

kurtivar wrote:la min röst på premiärtifot, oerhört snyggt. 9/10 får den. renkrigaren från finalen mot luleå är fan magiskt. har haft den som skrivbordsbakgrund i 1 år snart och jag har inga planer på att byta
Den är riktigt bra med. Tror inte folk riktigt förstår detaljerna i den heller.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by Lappmössan »

Oavgjort mellan premiärtifot och guldstaden för mig, men alla är grymma! Fantastiskt bra jobbat av alla involverade!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by jokarfo »

Alla tifon är fantastiskt bra och speciella på sitt sätt men för mig måste det bli premiärtifot som får rösten. Detaljrikedomen är som många påpekar obehagligt bra och storleken på själva banderollen och kvalitén i utförandet gör att dt blir en fullpoängare för min del. Dessutom i premiären av ytterligare en historisk säsong där vi påbörjade resan mot något få andra lag och föreningar mäktat med; försvara guldet.

Rentifot från finalserien mot lhf ligger på nästan samma nivå, det håller jag med om. Glimten i ögat och toksnygga färgkombinationer gör det till ett topp3-tifo, helt klart.

Grymt bra jobbat, alla ni dom kämpat med tifon och läktarkultur. Hatten av. I salute you!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Tobban
Posts: 44
Joined: 20 Apr 2012, 14:05

Re: Omröstning: Säsongens bästa tifo

Post by Tobban »

"Det här är Guldstaden" beskrev verkligheten på ett så tydligt sätt att t.o.m. Tollefsen förstod att finalserien var avgjord redan innan den börjat.

Utöver detta så var tifot så generöst att det bjöd på sig självt till de stackare som inte fick plats bland de 6001, med en underhållande sejour på parkbron...
Post Reply