Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Skulle tro att Rasmussen eller Thuresson ligger mest pyrt till då de varit extra forwards i båda matcherna hittills.
Blir dock inte heller förvånad om Jocke ryker till förmån Järnkrok. Mårts verkar ju ha knasiga idéer vad gäller laguttagningar.

Intressant att se Marttinen i Finlands lag och lika intressant att se Eriksson i målet, men hans ingripande på 0-1 målet var inte bra och gav flashback på Jocke första året hos oss.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

374 wrote:Jocke Eriksson gjorde just en Salo.
Nja, inte fullt jämförbar kanske men en tabbe var det allt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: Tre Kronor

Post by 374 »

Chippen wrote:Skulle tro att Rasmussen eller Thuresson ligger mest pyrt till då de varit extra forwards i båda matcherna hittills.
Blir dock inte heller förvånad om Jocke ryker till förmån Järnkrok. Mårts verkar ju ha knasiga idéer vad gäller laguttagningar.
Jocke ryker inte.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Alltså, är det bara jag som är sjukt less på Franssons ständiga sjabblande med pucken jämt och ständigt? Killen har bra skridskoåkning och kan göra en del riktigt fina grejer då och då men om tanken är att vi ska ha en back som bär puck med fart in i offensiv zon, så borde väl kravet vara att i alla fall hälften av passen sitter rätt och att han inte tappar pucken oftare än han behåller den?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Med Mårts skulle inget vara förvånande faktiskt, se bara på att Järnkrok kallas in, men jag tror inte heller att Jocke ryker.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

374 wrote:Jocke Eriksson gjorde just en Salo.
Nej, det är inte alls samma. Jocke försöker rädda men misslyckas brutalt. Salo försökte vifta bort flugor från hjälmen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

jokarfo wrote:Alltså, är det bara jag som är sjukt less på Franssons ständiga sjabblande med pucken jämt och ständigt? Killen har bra skridskoåkning och kan göra en del riktigt fina grejer då och då men om tanken är att vi ska ha en back som bär puck med fart in i offensiv zon, så borde väl kravet vara att i alla fall hälften av passen sitter rätt och att han inte tappar pucken oftare än han behåller den?
Jag håller med dig, men är väl en uttagning som är typisk för Mårts.
Tycker inte han är bra i SHL och så ska han vara med Internationellt. Nja, bara hoppas Tim blir tillgänglig och får ta hans plats, även om de kanske inte är samma typ av spelare.

En som jag faktiskt hade sett istället är Grizzly Eriksson, men han verkar ju vara helt bortglömd.
Skulle fan hellre sett Rundblad ist för Fransson eller Mange Johansson (fast han har väl tackat nej)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Snyggt mål i PP som vi sett så många ggr förut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Snyggt mål av Möller där. Jocke, Jimmie och Backlund gör det bra.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Chippen wrote:
jokarfo wrote:Alltså, är det bara jag som är sjukt less på Franssons ständiga sjabblande med pucken jämt och ständigt? Killen har bra skridskoåkning och kan göra en del riktigt fina grejer då och då men om tanken är att vi ska ha en back som bär puck med fart in i offensiv zon, så borde väl kravet vara att i alla fall hälften av passen sitter rätt och att han inte tappar pucken oftare än han behåller den?
Jag håller med dig, men är väl en uttagning som är typisk för Mårts.
Tycker inte han är bra i SHL och så ska han vara med Internationellt. Nja, bara hoppas Tim blir tillgänglig och får ta hans plats, även om de kanske inte är samma typ av spelare.

En som jag faktiskt hade sett istället är Grizzly Eriksson, men han verkar ju vara helt bortglömd.
Skulle fan hellre sett Rundblad ist för Fransson eller Mange Johansson (fast han har väl tackat nej)
Ja, ska man jämföra spelare av samma snitt eller iaf likartade uppsidor är ju fan Mange Johansson klart bättre än Frallan. Egentligen Rundblad också, i synnerhet i ett läge med ett självförtroende hos Lycksele-pajken av samma dignitet som det hos rostmackan från Kalix.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Tycker Renberg och Pebben borde se att inte bara Hersley ligger i farozonen då Gustsfsson ansluter. Fransson borde ligga i farozonen.

Sedan undrar jag om någon läst något om Grossman. Är han skadad och därför tackat nej?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Möller-Backlund-Lindström spelar riktigt bra ihop och hittar varandra på ett fint sätt.
Bara måste vara 1:a kedjan som ska leda Tre Kronor i VM.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Grossmann har enligt ESPN genomgått "ankle surgery" för bara några dagar sen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Ok, måste hänt något mitt i Stanley Cup då, eller så opererades han dagen efter de åkt ut.

Hm...är det olika på Internationell "too many players on ice" än Nationell?
Tänkte på det att en av de som är på isen då det sker tydligen måste sitta av 2 min utv.

Sedan så kan jag inte undgå att tycka att varken Jocke E eller Nilsson överglänser Svensson är och ger en större trygghet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Sv: Tre Kronor

Post by p-play »

Chippen wrote:Tycker Renberg och Pebben borde se att inte bara Hersley ligger i farozonen då Gustsfsson ansluter. Fransson borde ligga i farozonen.

Sedan undrar jag om någon läst något om Grossman. Är han skadad och därför tackat nej?
Burström kan också ligga i farozonen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Ok, måste hänt något mitt i Stanley Cup då, eller så opererades han dagen efter de åkt ut.
Så måste det vara. Hörde inte heller nåt om skada på honom under tiden Flyers ännu spelade SC.

Synd där att Finland tar ledningen för i övrigt tycker jag faktiskt Sveriges spel sett rätt ok ut. Tror Nisse drar nytta av att spela med Ahnelöv före Hersley. Förstalinan ser ut som en fullträff där Backlund faktiskt gör ganska mycket av det hårda jobbet runt kassen som Melker gör i deras kedja i AIK. Utöver att Backlund är en ruskigt bra spelare överlag alltså. Jimmie ser het ut också tycker jag, samtliga AIK:are bör ha stärkt sina aktier inför VM med viss reservation för Nisse som blandat litegrann.

Hittills anser jag att Hersley och ev. Fransson borde utgå på backsidan och framåt antar jag att Thuresson och Rasmussen hänger lösast men med Mårts vet man som sagt aldrig. Tycker Danielsson är överskattad och varken Klasen eller Dicken har direkt briljerat. Samtidigt har vi ju den trupp vi har. Börjar man plocka de som man tycker egentligen inte hör hemma i ett VM, blir det ju inte supermånga kvar.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Inte imponerad av Olausson heller, men det blir väl som en frukt av att Axelsson och Klasen spelar för svårt.
Sätter även frågetecken efter Ekholm.

Nisse borde helt klart komma bättre till pass med Ahnelöv då Hersley inte hör hemma på denna nivå.

För att se till spelare från andra klubbar som spelar bra, förutom nämnda Backlund så måste man nog lyfta fram Rahimi och Sjögren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Inte imponerad av Olausson heller, men det blir väl som en frukt av att Axelsson och Klasen spelar för svårt.
Sätter även frågetecken efter Ekholm.

Nisse borde helt klart komma bättre till pass med Ahnelöv då Hersley inte hör hemma på denna nivå.

För att se till spelare från andra klubbar som spelar bra, förutom nämnda Backlund så måste man nog lyfta fram Rahimi och Sjögren.
Instämmer. Tycker iofs inte att Ekholm varit jättedålig men han känns inte som nån kioskvältare direkt. Nygren har varit hyfsad också faktiskt. Ser gärna mer av William Karlsson.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Omo levererar även i 3Kr 8-)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Tänkte mest med frågetecknet att Ekholm syns väldigt lite. Får han ens speltid eller är Mårts så säker på honom att han spelar lite?

Håller med om Nygren och Karlsson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Tänkte mest med frågetecknet att Ekholm syns väldigt lite. Får han ens speltid eller är Mårts så säker på honom att han spelar lite?

Håller med om Nygren och Karlsson.
Då är jag med på hur du tänker.

Fan på tal om Fransson alltså, han har ju sumpat 3-4 lägen med chans till eller redan etablerat spel i offensiv zon med sitt förbannade snurrande. Han ska under inga omständigheter vara på isen samtidigt som Jocke för han sumpar tamejfan allt och han är inte ens i närheten av lika bra på att hålla puck som Jocke eller Möller tex. Ut med fanskapet för helvete.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tre Kronor

Post by Lappmössan »

De får skärpa sig och spela lite sämre nu innan NHL-scouterna börjar dregla...
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:De får skärpa sig och spela lite sämre nu innan NHL-scouterna börjar dregla...
Ja, presterar våra killar i VM som de gör nu så lär det ju inte minska "risken" att några välsockrade erbjudanden slängs åt deras håll. Haha.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Jo Frallan sänker tempot för mycket för Möller/Jocke/Backlund
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Backlund imponerar faktiskt i sitt sätt att komma in i Jocketempot :)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

dovienya wrote:Backlund imponerar faktiskt i sitt sätt att komma in i Jocketempot :)
Hehe, ja det är ju en duktig grabb det där. 8-)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det jag har lite oro för är att Tre Kronor endast gjort ett mål i 5vs5 om jag ser rätt, på två matcher.
Känns så där.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Akerman2 »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Ok, måste hänt något mitt i Stanley Cup då, eller så opererades han dagen efter de åkt ut.
Så måste det vara. Hörde inte heller nåt om skada på honom under tiden Flyers ännu spelade SC.
Klev av i andra perioden i match 4 och missade sedan match 5,6 och 7.
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Akerman2 wrote:
jokarfo wrote:
Chippen wrote:Ok, måste hänt något mitt i Stanley Cup då, eller så opererades han dagen efter de åkt ut.
Så måste det vara. Hörde inte heller nåt om skada på honom under tiden Flyers ännu spelade SC.
Klev av i andra perioden i match 4 och missade sedan match 5,6 och 7.
Ok. Tack för info
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Tim
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Tim »

Chippen wrote: En som jag faktiskt hade sett istället är Grizzly Eriksson, men han verkar ju vara helt bortglömd.
Skulle fan hellre sett Rundblad ist för Fransson eller Mange Johansson (fast han har väl tackat nej)
Grizzly Eriksson? Karlskogas gamla målvakt som gjorde en helt otrolig match mot oss för en sisådär dryga tio år sedan? Nej, vem kan glömma honom?
Post Reply