Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

smogz wrote:Eftersom Lasse bröt kontraktet med Warg så snart jag att det ätt något på ingång som möjligen redan är klart. Men har svårt att se mer än en värvning med tanke på hur stor plats juniorerna tagit på slutet.
Nja, jag tror nog ändå på fler än en. Känns ju som im någon av de tre som spelade frekvent i Slutspelet kommer att lida av den typiska "andra säsongen" och får en dipp. Skulle förvåna mig mycket annars, och skulle den utebli är det ju bara att tacka och ta emot.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:Känns ungefär lika sannolikt att Tedenby skulle komma till oss som att Rundblad skulle dra till HV.
Losermentalitet. Så hade folk tänkt om nån föreslagit Möller för några år sen också.
Våga gå efter toppnamn. Vår klubb inhyser respekt och erbjuder chans att vinna titlar. Underskatta inte det.
Dessutom har Tedenby norrländska rötter. Om det är värt nåt kanske är högst osäkert.
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Ingen omöjlig värvning, men Tedenby har ryktats till Modo då han har rötterna i den bygden. Jag skulle dock gissa på KHL, eftersom han tidigare förhandlade med Lev om ett kontrakt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Lubbe wrote:
Lappmössan wrote:Känns ungefär lika sannolikt att Tedenby skulle komma till oss som att Rundblad skulle dra till HV.
Losermentalitet. Så hade folk tänkt om nån föreslagit Möller för några år sen också.
Våga gå efter toppnamn. Vår klubb inhyser respekt och erbjuder chans att vinna titlar. Underskatta inte det.
Dessutom har Tedenby norrländska rötter. Om det är värt nåt kanske är högst osäkert.
Möller spelade till största del i Spånga och drog sedan och lirade juniorhockey i nordamerika. Tedenby är smålänning och en riktig HV-profil sedan ung ålder; ett HV som fortfarande har bra med ekonomiska muskler.
Säger inte att det är omöjligt, bara osannolikt.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

Tedenby måste ses som ett riktigt långskott.......
Men det är klart om Jimmie avlossa bössan så vet man ju aldrig vad som kan hända. :D :D :D
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Bud spelar i Schweiz kommande säsong
Källa schweisiska hockeyfans
Der Kanadische Stürmer Bud Holloway der soeben zum zweitenmal in Serie die Schwedische Liga mit Skelleftea gewonnen hat, soll kurz vor der Unterschrift beim EVZ stehen. Er war auch beim SCB ein Thema.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 2014/2015

Post by haggloader »

lurch wrote:Bortkastad karriär av Rundblad,ja inte om han bara är penningkåt förståss...
Här skulle han säkert ha 4 miljoner i årslön, vad har han i NHL?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by 374 »

5,6 miljoner räknat på en dollarkurs på 6,50.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Skiter det sig med NHL för grabben hoppas jag att vi i framtiden värvar Harkins systerson, bara för att hålla legenden levande.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=160158" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

Hoppas verkligen det ligger substans i SSK ryktet ang Heed.
Galna höken skriver att SSK ska vara sugna på honom och att han inte får vara kvar i AIK.
Rätt väntat men ändå skönt om det löser sig för båda parter.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lubbe »

Vad är kontraktsläget på Axel Holmström?
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

nr86 wrote:Hoppas verkligen det ligger substans i SSK ryktet ang Heed.
Galna höken skriver att SSK ska vara sugna på honom och att han inte får vara kvar i AIK.
Rätt väntat men ändå skönt om det löser sig för båda parter.
Skulle även det stämma så är det ju inte alls otroligt att vi ska plocka in 2 st backar av rang. man kan ju alltid hoppas måste jag säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Lubbe wrote:Vad är kontraktsläget på Axel Holmström?
Enligt tidigare inlägg här på forumet så sitter han på ett långstidskontrakt precis som Marcus Pettersson. Frågan är dock om han klarar av att ta steget in i SHL nästa år? Han behöver förbättra skridskostyrkan. Jag fick lite lex Wallmark-vibbar när jag såg honom.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Sportis »

p-play wrote:
Lubbe wrote:Vad är kontraktsläget på Axel Holmström?
Enligt tidigare inlägg här på forumet så sitter han på ett långstidskontrakt precis som Marcus Pettersson. Frågan är dock om han klarar av att ta steget in i SHL nästa år? Han behöver förbättra skridskostyrkan. Jag fick lite lex Wallmark-vibbar när jag såg honom.
Tror Axel kommer få det största genombrottet i laget nästa år. Tycker han har betytligt mer potential än Oskar Sundqvist tex.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lubbe »

p-play wrote:
Lubbe wrote:Vad är kontraktsläget på Axel Holmström?
Enligt tidigare inlägg här på forumet så sitter han på ett långstidskontrakt precis som Marcus Pettersson. Frågan är dock om han klarar av att ta steget in i SHL nästa år? Han behöver förbättra skridskostyrkan. Jag fick lite lex Wallmark-vibbar när jag såg honom.
Jag såg några streamade matcher från U18-VM senaste veckan. Vissa tillskriver hans poängsucce i turneringen till att han lirade med Nylander men jag undrar om folk har sett matcherna. Nylander är onekligen en blivande stjärna, men Holmström bidrog mkt också. Vann många sargdueller och har ett fysiskt inslag i sitt spel som var en av Wallmarks svaga sidor. Han har grymma skills som playmaker, bra tekare osv. Wallmark orsakade turnovers i J20-VM av en kaliber som jag då aldrig sett Holmström göra. Wallmark tappade puck genom duttigt spel, Holmström är mer resolut. Tycker att Holmström har betydligt mer på plussidan. Sen blir det ju alltid en omställning till seniorhockey, men jag skulle bli förvånad om AIK inte har en bra utvecklingsplan för det också.
Last edited by Lubbe on 28 Apr 2014, 14:39, edited 1 time in total.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Lubbe - hur upplevde du hans skridskoåkning?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lubbe »

smogz wrote:Lubbe - hur upplevde du hans skridskoåkning?
Kanske inte top notch, men vi har många forwards i a-laget idag som inte var skridskovirtuoser som juniorer. Grunderna finns där, och inget är så illa att det inte går att skruva till. Han är bara 17 bast. Och 17-åringar är ju alltid bara råmaterial. Det är framöver det avgörs. Det mesta är upp till dem själva, träningsviljan osv.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

När det gäller backar så har nu MrMadhawk uppdaterat sin text som förr kunde mistolkas.
Skellefteå ansåg att man ville fylla på med första och andraback, sedan satsa på lite yngre spelare.
Det stämmer ju också rätt bra i linje med att Heed släpps till Södertälje (som det verkar)

Lindgren - Burström - Alm (eventuellt) - Lindholm - Lundberg - Aho - Pettersson - Öhman? plus en första och en andraback - ja det funkar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Jag håller med om att Holmström har väldigt många positiva attribut som hockeyspelare och man har säkert någon plan för honom. I årets seniormatcher som han deltog i hade han dock svårt att komma till de riktigt heta chanserna eftersom han inte hann med i tempot. Han har dock ganska många kilon att bära på och mycket kan hända för unga spelare på kort tid. Sundqvist har t ex utvecklat skridskoåkningen rejält under sista året och blivit mer explosiv.

Holmström och Wallmark är inte samma typ av spelare så det kan vara svårt att jämföra dem. Wallmark blev kanske onödigt mycket hypad under junior-vm, men jag tycker nog att han har många positiva styrkor. Wallmarks enda riktigt stora svaghet är just skridskoåkningen och den blev oerhört avslöjad i SHL i år. Jag tror att Wallmark passar bättre på liten rink och han kommer säkert att bli en AHL-stjärna.
Last edited by p-play on 28 Apr 2014, 15:28, edited 1 time in total.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Folk är fantastiska. Nåddes just av ett rykte att att Ian White och Mattias Tedenby var aktuella för AIK. Undrar vart dom fått det ifrån...
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

En kille som jag tyckte överraskade positivt när han fick chansen var Henrik Marklund. Någon som vet vad som händer med honom och Sebastian Manberg?
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Bob Probert »

Ingen av dem är shl-material enligt mig. Min gissning är toppklubb i div 1 eller i bästa fall allsvenskan.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Bob Probert »

En annan viktig skillnad mellan holmström o wallmark, vad jag hört, är att holmström har bättre attityd och träningsvilja. När de släppte wallmark var ett av argumenten att de trodde mer/ville satsa på holmström.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Har någon koll på vad som kommer hände med Sam Marklund? Hans kontrakt gick ju ute efter den just avslutade säsongen. Kommer AIK ens att föröka förlänga eller? Vad tror ni andra?

Jag själv har ingen uppfattning, men det känns som om om han är förlorad då han inte varit hemplockad en enda gång under sin utlåningsperiod.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Bob Probert wrote:Ingen av dem är shl-material enligt mig. Min gissning är toppklubb i div 1 eller i bästa fall allsvenskan.

Jag skulle också gissa på att de får gå denna väg. Det är en naturlig och smart väg att börja i division 1 för att sedan gå vidare till allsvenskan om man vill etablera sig som en offensiv spelare.
Last edited by p-play on 28 Apr 2014, 16:14, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Chippen wrote:Har någon koll på vad som kommer hände med Sam Marklund? Hans kontrakt gick ju ute efter den just avslutade säsongen. Kommer AIK ens att föröka förlänga eller? Vad tror ni andra?

Jag själv har ingen uppfattning, men det känns som om om han är förlorad då han inte varit hemplockad en enda gång under sin utlåningsperiod.
Knappast. Han behöver nog ett par säsonger i allsvenskan.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

p-play wrote:
Chippen wrote:Har någon koll på vad som kommer hände med Sam Marklund? Hans kontrakt gick ju ute efter den just avslutade säsongen. Kommer AIK ens att föröka förlänga eller? Vad tror ni andra?

Jag själv har ingen uppfattning, men det känns som om om han är förlorad då han inte varit hemplockad en enda gång under sin utlåningsperiod.
Knappast. Han behöver nog ett par säsonger i allsvenskan.
Vad syftar "knappast" till?
Att vi knappast kommer förlänga, eller att vi knappast kommer släppa honom utan förlänga och ha honom utlånad?

Vi verkar ju även rensa ut spelare nu oxå. Undra om nästa man, förutom Heed, som det kanske bryts med kommer att vara Edström eller ser AIK något i honom som inte andra ser?
Last edited by Chippen on 28 Apr 2014, 16:23, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by 374 »

Officiellt med Lindholm.
http://skellefteaaik.se/artikel/55083/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Härligt!

Byagrabbarnas förstaline VS stadsgrabbarnas, vem vinner?

Pär-Melker-Arvidsson
Nisse-Anton

Pettersson-Forre-JockeL
Alm-Arvid
p-play
Posts: 6798
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Chippen wrote:
p-play wrote:
Chippen wrote:Har någon koll på vad som kommer hände med Sam Marklund? Hans kontrakt gick ju ute efter den just avslutade säsongen. Kommer AIK ens att föröka förlänga eller? Vad tror ni andra?

Jag själv har ingen uppfattning, men det känns som om om han är förlorad då han inte varit hemplockad en enda gång under sin utlåningsperiod.
Knappast. Han behöver nog ett par säsonger i allsvenskan.
Vad syftar "knappast" till?
Att vi knappast kommer förlänga, eller att vi knappast kommer släppa honom utan förlänga och ha honom utlånad?

Vi verkar ju även rensa ut spelare nu oxå. Undra om nästa man, förutom Heed, som det kanske bryts med kommer att vara Edström eller ser AIK något i honom som inte andra ser?
Jag har ingen information om hur LJ ser på honom, men jag tror inte att vi förlänger. Han behöver ha regelbunden speltid.
Locked