Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Erwynn »

Lubbe wrote:Skulle ju möjligen vara tänkbart med en weekendtrip och kolla in AIK på bortaplan om man får nåt lag från nån kul storstad i gruppen, som Berlin, Prag eller Wien. Inte lika intressant om man får lag som Ingolstadt eller Vitkovice i gruppen. Krävs förstås att det blir helgmatcher också.
Vore fantastiskt trevligt!
Hata allt.
Johan30
Posts: 1
Joined: 16 Jun 2011, 02:03

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Johan30 »

Stefan Warg klar för Malmö, lite oväntat men när backar som Lindholm visar sig vara bättre kan de nog vara klokt att göra sig av med honom. Hoppas på en riktig spetsback, helst offensiv till laget senare..
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2014/2015

Post by päran »

Känner på mig att man gör plats för en #7 eller en #44 och sen pang bom är backfönstret stängt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Jag tror knappast Rundblad återvänder då han sitter på envägs och Chicago länge försökt få honom till laget. Han måste dessutom gå genom waivers om Chicago släpper honom. Erixon har alldeles för bra stats i AHL och därigenom för högt värde för att något lag skall släppa honom. Larsson kommer att tillbringa hela karriären därborta på ett eller annat sätt. Granberg kommer att vara ordinarie nästa säsong.
Rundblad är den enda som är potentiellt möjlig av dessa, men sannolikheten är extremt liten att han skulle ansluta, eftersom systemet inte medger det.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Markman »

p-play wrote:Jag tror knappast Rundblad återvänder då han sitter på envägs och Chicago länge försökt få honom till laget. Han måste dessutom gå genom waivers om Chicago släpper honom. Erixon har alldeles för bra stats i AHL och därigenom för högt värde för att något lag skall släppa honom. Larsson kommer att tillbringa hela karriären därborta på ett eller annat sätt. Granberg kommer att vara ordinarie nästa säsong.
Rundblad är den enda som är potentiellt möjlig av dessa, men sannolikheten är extremt liten att han skulle ansluta, eftersom systemet inte medger det.
Utlåning går alldeles utmärkt, men det måste ju godkännas från Chicagos sida då naturligtvis.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by 374 »

Han måste passera waivers för att de ska kunna låna ut honom.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2014/2015

Post by päran »

Tror att Rundblad har ambition att bli en toppspelare. Han har gått mellan flera klubbar och hamnat mellan stolarna hela tiden. Envägskontrakt verkar bara ha blivit ett ok. Jag tror att han vill spela, utvecklas och ta nästa steg. Varför inte en utlåning till AIK? Tror att ha själv skulle vilja sträva efter det och att han skulle må bra av det.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2014/2015

Post by päran »

374 wrote:Han måste passera waivers för att de ska kunna låna ut honom.
Är du hundra på det?
number 7
Posts: 778
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2014/2015

Post by number 7 »

Det intressantaste med Vargs övergång är väl följande stycke hos MrMadhawk.

"Värvningen gick snabbt.
Första kontakten togs igår. Sedan gick det blixtsnabbt. Man kom överens direkt och Skellefteå ansåg att man ville fylla på med första och andraback, sedan satsa på lite yngre spelare.
Kontraktet skrevs sedan på, och klubben bombade ut nyheten direkt."

;)
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Han kan inte lånas ut utan att Chicago riskerar att tappa rättigheterna. Han kan inte ens lånas ut till AHL någon längre period (endast en begränsad kort tid): det är därför han har suttit på läktaren hela säsongen.
Släpper Chicago honom genom waivers så kommer andra klubbar att plocka upp honom eftersom han är en tidig draft och har värde. Enda möjligheten är att meddelar att han bestämt sig för åka till Europa, men då har han troligtvis brännt sina broar för all framtid i NHL. Killen sitter fast i en rävsax, eller rättare sagt systemet.
Last edited by p-play on 25 Apr 2014, 14:31, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

päran wrote:
374 wrote:Han måste passera waivers för att de ska kunna låna ut honom.
Är du hundra på det?
Är väl så med alla på envägs, att de måste passera waivers om de ska "lånas" ut till AHL, random klubb.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2014/2015

Post by päran »

Chippen wrote:
päran wrote:
374 wrote:Han måste passera waivers för att de ska kunna låna ut honom.
Är du hundra på det?
Är väl så med alla på envägs, att de måste passera waivers om de ska "lånas" ut till AHL, random klubb.
Jag tackar för p-play fylliga och kunniga svar på en fråga i ett område jag är osäker på. Jag betackar mig att få ett svar som innehåller ett "väl" på en fråga om 374 är helt säker på sin sak. Over and out. Trevlig helg!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

päran wrote: Jag tackar för p-play fylliga och kunniga svar på en fråga i ett område jag är osäker på. Jag betackar mig att få ett svar som innehåller ett "väl" på en fråga om 374 är helt säker på sin sak. Over and out. Trevlig helg!
Det var väl värst till att vara väldigt dryg..men då det är fredag så har du säkert vaknat på rätt sida?

men som du ser så är jag oxå osäker på det, vilket går att utläsa av min mening som är ställd som en frågemening.
Såg inte att det hade förtydligats, men jag får väl be om ursäkt för att jag använde ditt eminenta inlägg för att få svar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Troligtvis har ingen här sett Rundblads kontrakt och vet exakt vad som står där: därför kan ett "väl" vara på plats som gardering. Dock så måste man som utomstående anta att det är ett standardkontrakt och utgå från liknande fall och vad som är skrivet i media.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Mm, man kan aldrig vara totalt säker, men vi kom fram till det där om att man måste passera waivers för några månader sedan i "AIKs NHL-exporter"-tråden. http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 4&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 2014/2015

Post by haggloader »

Är det någon som kan nämna några svenska spelare som är i Amerika och som inte har lyckats etablera sig i NHL, som har blivit utlånad till SHL en säsong och sedan återvänt till NHL och tagit en ordinarie plats?

Personligen tror jag inte att en sådan utlåning är särskilt lyckad för spelaren...
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Anti Allo »

number 7 wrote:Det intressantaste med Vargs övergång är väl följande stycke hos MrMadhawk.

"Värvningen gick snabbt.
Första kontakten togs igår. Sedan gick det blixtsnabbt. Man kom överens direkt och Skellefteå ansåg att man ville fylla på med första och andraback, sedan satsa på lite yngre spelare.
Kontraktet skrevs sedan på, och klubben bombade ut nyheten direkt."

;)
Tror nog att Mr Madhawk har ett syftningsfel i sin text.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2014/2015

Post by don_tomassso »

Vilka floppar på backen i år.Där har Lasse misslyckats.Tänker först på Heed.Bengtsson samt Wargen då.Rundblad tror jag inte kommer.Han e för envis.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ante08 »

Ryktas lite grand att AIK ska vara intresserade av Ian White?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9519" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

ante08 wrote:Ryktas lite grand att AIK ska vara intresserade av Ian White?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9519" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du hört det på Ainas?
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Jag blir direkt orolig om det ska fyllas på med backar! LJ är kung men backar kan han tamefasen inte värva... Frögga kan vi för övrigt säga tack o adjö till inom kort!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

White verkar vara en kompetent back, men han är säkerligen svindyr. Hans prestanda är lite svårbedömd och det känns inte direkt som vi behöver hans skills som puckbärare. Det lär ju dessutom ha underlättat och bättrat på statsen att ha spelat i samma backpar som Lidström!
Personligen tycker jag att det är bättre att avstå från att värva transatlantiska backar om man inte har sett dem i SHL under längre tid eftersom de alltför ofta har problem defensivt på stor isyta. Jag hade personligen lagt mycket mer pengar på att försöka få en riktigt vass ytterforward.
Sebban
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 00:54

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Sebban »

Morsan klipper Rundblads mamma och senast för en månad sen så berättade hon att David INTE har några planer på att flytta hem, att han VERKLIGEN ville och skulle ta chansen därborta så länge den fanns. Så räkna inte med någon Magic Nr. 7 tyvärr.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Bortkastad karriär av Rundblad,ja inte om han bara är penningkåt förståss...
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Sebban wrote:Morsan klipper Rundblads mamma och senast för en månad sen så berättade hon att David INTE har några planer på att flytta hem, att han VERKLIGEN ville och skulle ta chansen därborta så länge den fanns. Så räkna inte med någon Magic Nr. 7 tyvärr.
år på tiden att folk släpper det där med Rundblad och övriga killar vi har därborta. Det dröjer innan dom återvänder! Hoppas verkligen vi kan göra klart backsidan inför säsongen den här gången så vi vet vad vi har att komma med!
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lubbe »

Satt och kollade på vilka svenskar som finns i AHL/NHL och som kanske kan va på väg hemåt. Tedenby har ju harvat på länge utan att riktigt etablera sig. Han hade ju varit klockren ersättare till Holloway. Väldigt snabb på rören, skulle nog passa in i vår spelfilosofi också. Kanske nån säger att han är sörlänning men vafasen, killar som Möller och Norman verkar ju trivas. Dessutom är vi dubbla svenska mästare. Borde vara attraktivt alternativ att komma till ett topplag, för de flesta.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Eftersom Lasse bröt kontraktet med Warg så snart jag att det ätt något på ingång som möjligen redan är klart. Men har svårt att se mer än en värvning med tanke på hur stor plats juniorerna tagit på slutet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Känns ungefär lika sannolikt att Tedenby skulle komma till oss som att Rundblad skulle dra till HV.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2014/2015

Post by eiderwall »

Vad hände med värvningen av Pär Lindholm?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by 374 »

Offentliggörs nog inom de närmaste dagarna.
Locked