Klackanekdoter

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Klackanekdoter

Post by Melon »

En liten anekdot som hände nu i Torsdags var att jag och polaren var rätt tidiga till SKA och gick runt och undrade lite smått var bussen skulle stå, när vi plötsligt upptäckte att en buss stod parkerad bredvid spelaringången. Vi traskade iväg dit och där stod det 2 st äldre herrar utanför förardörren och rökte och inne i bussen satt det redan en hop med ungdomar.

Polaren frågade en av gubbarna "Om vi fick hänga med?", "Jodå" sa dom, "det är lugnt". Just när kompisen var på väg att äntra bussen så anade jag lite ugglor i mossen och frågade "Visst är det här supporterbussen?" "-Nä för fan, det här är J-18 på väg upp till Luleå" fick jag till svar! :oops: :oops:

När vi sen lite skamset var på väg därifrån frågade gubbarna om dom inte fick behålla våra ryggsäckar så dom skulle ha nåt att dricka på vägen... :lol: :lol:

Hade i och för sig varit lite småkul att stå uppe i Coop och sjunga fram våra smågrabbar men är nog ändå lite lättad över att vi kunde åka med på resan söderut istället... :D
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Hahaha! Klockrent.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klackanekdoter

Post by Jokard »

DET BLIR EN RAPPORT, DET BLIR EN RAPOOOOORT! KONDUKTÖREN SÄGER, DET BLIR EN RAPPORT! :twisted:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Hittade ingen lämpligare tråd, så jag länkar Kongs krönika här:

http://northpower.nu/wordpress/?p=4745" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klackanekdoter

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:Hittade ingen lämpligare tråd, så jag länkar Kongs krönika här:

http://northpower.nu/wordpress/?p=4745" onclick="window.open(this.href);return false;
Utmärkt krönika, men det borde nästan finnas ett sådant där "Varning, följande kan upplevas som obehagligt/äckligt"-filter över bilderna... Jag menar; GD bilder på NP? :evil:
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Klackanekdoter

Post by Melon »

Lappmössan wrote:
svartgulsubkultur wrote:Hittade ingen lämpligare tråd, så jag länkar Kongs krönika här:

http://northpower.nu/wordpress/?p=4745" onclick="window.open(this.href);return false;
Utmärkt krönika, men det borde nästan finnas ett sådant där "Varning, följande kan upplevas som obehagligt/äckligt"-filter över bilderna... Jag menar; GD bilder på NP? :evil:

Håller med, man kände sig nästan lite antastad och smutsig efter att ha läst den där krönikan... :cry: :? :oops:
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klackanekdoter

Post by Lappmössan »

Fler anekdoter efterfrågas! Måste ju finnas en del från årets säsong och guldfirandet?

Tipsar även om detta: http://www.hockeysverige.se/blogg/sibne ... nnor-sokes" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns ju oändligt många bra skribenter på detta forum! Historier från supportrar som gått från gokart-tifo i träsket och matcher mot Teg och Danderyd/Täby till SM-finaler och SM-guld med en hoppande arena? Upplagt för poesi! :D
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Klackanekdoter

Post by lill-akka »

Kan bidra med en:

Efter många års frånvaro från läktarhockey så fick jag plötsligt en födelsedagspresent till en hockeymatch för hela familjen. Arlanda Wings vs Skellefteå AIK. Vi åkte till "arenan" i Märsta och fick platser nära sargen (finns bara platser nära sargen). Men det var bra sikt och man fick verkligen närkontakt med spelet, sargsmällar, svordomar och domarsnack.
Det var fullsatt (c:a 800 pers) med mycket svart och gult (Wings färger) så man fick ju ligga lite lågt med sin entusiasm sa jag till ungarna.
Åkerman, Krekula, Mikaelson, Lindgren m.fl. var på isen. Så gör AIK mål!
Hela hallen reser sig och jublar!
Det var nästan bara AIK-are på läktaren.

Sedan blev det fler matcher...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Klackanekdoter

Post by 374 »

Skulle AIK någon gång varit så dåliga att de spelat mot Arlanda Wings? Knappast. Så länge jag kan minnas har AIK alltid varit i elitserien. Jag har i och för sig en minneslucka på 16 år mellan 1990 och 2006.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Klackanekdoter

Post by addebeck »

Minns en hemmamatch på mitten av 90-talet, motståndarna minns jag inte namnet på, men AIK låg under med 2-0 tills en sekund återstod av matchen då Jörgen Wännström reducerade. Direkt efter målet skanderade en snubbe vid namn Palle (fd fystränare!?) ut att "älskar man AIK så älskar man AIK i 60 minuter", riktat som en passning mot alla "supporters" som knallat tidigare för en framskjuten placering i bilkön.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Klackanekdoter

Post by Hank »

addebeck wrote:Minns en hemmamatch på mitten av 90-talet, motståndarna minns jag inte namnet på, men AIK låg under med 2-0 tills en sekund återstod av matchen då Jörgen Wännström reducerade. Direkt efter målet skanderade en snubbe vid namn Palle (fd fystränare!?) ut att "älskar man AIK så älskar man AIK i 60 minuter", riktat som en passning mot alla "supporters" som knallat tidigare för en framskjuten placering i bilkön.
Var mot Huddinge. Jiro Nihei stod i mål.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klackanekdoter

Post by svartgulsubkultur »

Sushikocken! :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Foffe
Posts: 47
Joined: 12 Jul 2011, 19:12
Location: Kusmark
Contact:

Re: Klackanekdoter

Post by Foffe »

Fjodor var en trevlig sak på en resa till Boden för några år sedan :D Sen vakten som var där är den härligaste vakt jag stött på i mitt liv, han sa ni som har några "läskedrycker" med er vifta inte med dom så jag ser dom 8-) Nä han var underbar. Den Boden resan var kul vi var inte många i bussen men kul hadde vi. Fjodor var en av bidragende orsakerna till att resan blev rolig :lol:
LÖVEN FINNS DOM ???
Cletus
Posts: 19
Joined: 29 Dec 2011, 14:05
Location: "Sönnsvall"

Re: Klackanekdoter

Post by Cletus »

Skidrow wrote:Flygliftade ner till Stockholm 93 och PO-match 3 mot Solna och det var samma plan som AIk åkte med, sen på Globen i andra perioden stod Blackarmy nedanför oss när en Solna spelare satt på Dick Andersson och slog han varpå Lasse Marklund sa att så ska du inte göra och Lasse fick 2+2+2 medans solna spelaren fick 2+2 så dom fick spela 3-5 (var en bunt till utvisningar) och vände där matchen, då sprang jag ner för att svära åt domaren men ångrade mej 5m från blackarmy och for upp igen. Sen efter matchen sov jag ute på Arlanda utrikes och vid 3 på natten la en en hand på min axel och det första jag såg när jag vände mej om var en Pistol och jag titade då upp och ser att det är en Polis så då tog man en lätnad suck, fölg också hem med AIK då, spelade kort med några av dom i planet.
På tal om denna matchserie så vill jag minnas att direkt efter slutsignalen hemma (alltså match 2) tog någon ur publiken tag i speakermicken och eldade på alla inför den avgörande matchen i Globen. Känslan var god inför avgörandet, jäkligt trist bara att man fick höra Sportradions måljingel komma tätare och tätare som förkunnade att Gnaget gjort det ena målet efter det andra ackompanjerad av "Det kommer mera" ur Globens högtalare.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Klackanekdoter

Post by Akerman2 »

Tror denna tråd kan hjälpa dig Benny:
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... =35&t=1487" onclick="window.open(this.href);return false;
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Klackanekdoter

Post by Fox »

fwd wrote:Växjöresan i år var ju verkligen en som kommer gå till historien för alla inblandade, eller nåja. Nästan alla.
Som när Mordorhären med den tjocke Uruk hai-ledaren längst bak ur mörkret svepte över växjös vackra kullar för att sedan nästan bli överkörda av farbror blås bil. Samma farbror fick senare köra minibussen till vandrarhemmet då det inte gick att lämna den i Mordor samtidigt som ingen ville åka fast för en solklar rattfylla framför snuten.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Klackanekdoter

Post by Jathy »

lill-akka wrote:Kan bidra med en:

Efter många års frånvaro från läktarhockey så fick jag plötsligt en födelsedagspresent till en hockeymatch för hela familjen. Arlanda Wings vs Skellefteå AIK. Vi åkte till "arenan" i Märsta och fick platser nära sargen (finns bara platser nära sargen). Men det var bra sikt och man fick verkligen närkontakt med spelet, sargsmällar, svordomar och domarsnack.
Det var fullsatt (c:a 800 pers) med mycket svart och gult (Wings färger) så man fick ju ligga lite lågt med sin entusiasm sa jag till ungarna.
Åkerman, Krekula, Mikaelson, Lindgren m.fl. var på isen. Så gör AIK mål!
Hela hallen reser sig och jublar!
Det var nästan bara AIK-are på läktaren.

Sedan blev det fler matcher...
Har ungefär en liknande match bakom mig.. Var och jobbade på vildmarksmässan i Stockholm i början på 2000 ( minns tyvärr inte exakt vilket år ), hur som helst hade en kompis fått tag på 4 biljetter till Solna - AIK som AIK vann och där även AIK vann på klacksidan..
Minns så väl när jag läste expressen dagen efter och dom skrev att det kändes som Hovet låg i Norrland just denna kväll på grund av det underbara trycker från många av er som fortfarande är aktiva här skulle jag kunna tänka mig!
Detta var som jag vill minnas en kvalseriematch och skulle hemskt gärna vela komma ihåg vilket år det var men minnet sviker en :(
Efter denna match har det blivit AIK för hela slanten i alla fall!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Klackanekdoter

Post by smogz »

när jag bodde i Stockholm 2000-2004 var jag på alla Skellefteåmatcher jag kunde. På en av dom mot gnaget kom två gnagare släntrande över mot Skellefteås klack och stod nere mellan läktare och sarg och mässade skoterraggare. Plötsligt stämde hela Skellefteåklacken i, skoterraggare, skoterraggare, skoterraggare. Skön självdistans och effektivt sänkande av de två gnagarnas stridslust.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply