Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by schteffe »

För övrigt, skönt inlägg på bloggen av Adam. Riktiga LL-takter.
"lång formtopp"
"Nu har laget, som på en femöring, gått till att vara seriens främsta igen."
"AIK:s powerplay avgjorde toppmötet i Växjö och den spelformen kommer att ha en nyckelbetydelse framöver."
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Oliman »

Tihi
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

schteffe wrote:Klubben borde driva frågan om byte till SKE som förkortning hellre än dagens SAIK. Skulle alltså stått SKE-VLH igår på tavlan. Så får folk lära sig säga "Skellefte"; inte jobbigare än "Frölunda" eller något annat trestavigt lag :)
Håller verkligen med! Ske ska det vara. :D
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Lyfte ärendet med kanslipersonalen idag.
Nån jävla ordning får det ändå lov att vara.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Pontusbackstrom »

http://skellefteaaik.se/artikel/48837/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad tycker ni?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Själlöst efterapningsjippo.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Möjligtvis att jag ska skicka in en mediakubsgratulation till Löven för 63 vinstfria dagar i streck.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Amen fyfan
Hata allt.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

Orgel musik alltså.Och speakerns tjat en hel kväll.Tror fan att man stannar hemma.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bobby »

Men hur i hela helvetet kan såna här förslag gå igenom?
Gör om, gör rätt och avgå omedelbart!
Dä ä bra Mikalsån!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Känns förbannat löjligt och själalöst.

Alla event som AIK gör ska de väl ha en plan för, så vad är meningen med detta? Känns helt klart som om detta är något någon kommit fram på under en fyllefest och tyvärr har det slunkit igenom rullarna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bobby »

Chippen wrote:Känns förbannat löjligt och själalöst.

Alla event som AIK gör ska de väl ha en plan för, så vad är meningen med detta? Känns helt klart som om detta är något någon kommit fram på under en fyllefest och tyvärr har det slunkit igenom rullarna.
Har väl kommit in en order från högre ort där man kräver att arbetet med att jippofiera "sporten" skall intensifieras...

Vidrigt!
Dä ä bra Mikalsån!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Vidhåller fortfarande att det känns som ett fyllebeslut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:Känns förbannat löjligt och själalöst.

Alla event som AIK gör ska de väl ha en plan för, så vad är meningen med detta? Känns helt klart som om detta är något någon kommit fram på under en fyllefest och tyvärr har det slunkit igenom rullarna.
Vill man ha ett tema eller arbetsnamn på den matchen så borde det ju räcka med att hylla Shelter för hans OS-insats (och medalj?).
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:
Chippen wrote:Känns förbannat löjligt och själalöst.

Alla event som AIK gör ska de väl ha en plan för, så vad är meningen med detta? Känns helt klart som om detta är något någon kommit fram på under en fyllefest och tyvärr har det slunkit igenom rullarna.
Vill man ha ett tema eller arbetsnamn på den matchen så borde det ju räcka med att hylla Shelter för hans OS-insats (och medalj?).
Det går ju absolut inte. På tok för äkta med en sådan aktion.
Mer plast och jippo åt folket säger jag bara! För den moderna ishockeyn. Slopa 51%-regeln.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
TigerShark
Posts: 3908
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

Förstår inte alls varför folk blir så upprörda över den här grejen. Tycker det låter ganska roligt och sen går ju mjukisdjuren till barn i fattiga länder så det är ju fint!

Om ni inte vill skiljas från era gosedjur så får ni väl lämna kvar dom hemma i sängen ;)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Älskar Nallekastningen, en av få grejer jag gillar från AHL. Problemet är bara att det roliga (att kasta det efter första målet) försvinner här... Resten är ju bara skit.

Nä, ett riktigt teddybear toss samt Chuck-a-puck går jag med på. Börjar de med orgelmusik och MAAAKE SOME NOOOOISE etc stannar jag fan hemma...
TigerShark wrote:Förstår inte alls varför folk blir så upprörda över den här grejen. Tycker det låter ganska roligt och sen går ju mjukisdjuren till barn i fattiga länder så det är ju fint!

Om ni inte vill skiljas från era gosedjur så får ni väl lämna kvar dom hemma i sängen ;)
Folk blir upprörda för att det är NHL-trams vilket man generellt sett hatar i Sverige. Förstår inte hur en ledning som själva inte gillar klappor kan godkänna något som är precis lika pinsamt. Vad säger Robzon?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

svartgulsubkultur wrote:
Chippen wrote:Känns förbannat löjligt och själalöst.

Alla event som AIK gör ska de väl ha en plan för, så vad är meningen med detta? Känns helt klart som om detta är något någon kommit fram på under en fyllefest och tyvärr har det slunkit igenom rullarna.
Vill man ha ett tema eller arbetsnamn på den matchen så borde det ju räcka med att hylla Shelter för hans OS-insats (och medalj?).
Det hade haft ett syfte och varit något som förknippats med Skellefteå AIK som varumärke.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

Nallarna kan jag leva men resten är ju inte bra. Kan det ha varit småflickorna på kansliet som hittade på detta dagen Robert var hemma och kikade på OS?!
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Pontusbackstrom »

Jag gillar också nallegrejen, men det borde slängas in vid första målet och inte när matchen är slut.. Hatar att SHL ska försöka ta allt som dom har i NHL. Kisscam(!) ja ni hör ju!
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Skellefteå AIK i media

Post by haggloader »

När AIK är en ledande förening borde det ju vara rimligt att också styra agendan vad gäller jippon och hitta på något eget, vara trendsättare.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by fwd »

Riktigt jävla tragiskt. Känns som AIK håller på förlora sin själ.
Allt som klubben gått igenom, allt som lett oss dit vi är idag är fan på väg att försvinna bara för att produkten SHL ska utvecklas till ett wannabe-NHL.

Pea Israelsson mfl skiter nog fullständigt i detta när det i slutändan bara är hur mycket som finns på kontot som är viktigt. Det är rent jävla vidrigt.

Dra åt helvete.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Går det igenom ska det självklart vara NHL-stämning på läktaren också, det hoppas jag klubben tar för givet.
När matchen drar igång börjar alla äta popcorn.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

De gör ju förstås inte detta för att locka klackmänniskorna. De gör detta för att locka såna som inte går på hockey i vanliga fall. Tycker det är riktigt jävla tragisk att läsa era inlägg som är emot allt, tror inte jag läst ett enda positivt inlägg kring något AIK hittat på utöver det vanliga för att locka folk. Det är en match av 55.

Kul idé, hoppas det lockar och skapar ett hockeyintresse för ytterligare några Skelleftebor. Med nallarna är det väl vara att ta med och kasta in efter första målet som i NHL.

Ni som tycker så jävla illa om det. Kom med några förslag som dels lockar lite mer folk till läktarna en match, och som gör klacken nöjd. Få höra nu om ni är så jävla bra själva. Jag ska personligen kapa era förslag vid fotknölarna på ett väldigt övertygande sätt precis som ni gör med allt AIK hittat på. Trodde ni var för klubben. Ni verkar ner vara för laget och er själva i klacken och eran jävla fantastiska hockeykultursekt där allt måste vara precis enligt era regler för att det ska vara bra. Allt annat är skit.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

smogz wrote: Ni som tycker så jävla illa om det. Kom med några förslag som dels lockar lite mer folk till läktarna en match, och som gör klacken nöjd. Få höra nu om ni är så jävla bra själva.
Grym nivå.
Vad har vi varit emot förutom detta? Kisscam och liknande NHLfasoner är just det vi försökt motarbeta.
Var det någon som klagade på skoterkvällen?

Tar för givet att du tar bilen från Sundsvall till denna NHL tillställning.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dr. Gilbert »

Svartgul varför har du tagit bort din kommentar på facebook där du skrev "hockeykulturell mörkläggning"?
Kommer man se dig med en gratiskorv nästa match nu?
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Dr. Gilbert wrote:Svartgul varför har du tagit bort din kommentar på facebook där du skrev "hockeykulturell mörkläggning"?
Kommer man se dig med en gratiskorv nästa match nu?
Det var som fan. Givetvis plockar jag inte bort ett jävla nåt, inte ens när jag skriver korkade grejer.
Finns den inte där längre så är det AIK-censuren som slagit till.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dr. Gilbert »

svartgulsubkultur wrote:
Dr. Gilbert wrote:Svartgul varför har du tagit bort din kommentar på facebook där du skrev "hockeykulturell mörkläggning"?
Kommer man se dig med en gratiskorv nästa match nu?
Det var som fan. Givetvis plockar jag inte bort ett jävla nåt, inte ens när jag skriver korkade grejer.
Finns den inte där längre så är det AIK-censuren som slagit till.
Det var underligt! Finns ju kommentarer (bl.a. min) som är mindre rumsrena.
Lill-Råbban vad är det som händer på kansliet?
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Spökplumpen »

Tycker det är en kul engångsgrej. Notera engångsgrej.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

Larzon wrote:
smogz wrote: Ni som tycker så jävla illa om det. Kom med några förslag som dels lockar lite mer folk till läktarna en match, och som gör klacken nöjd. Få höra nu om ni är så jävla bra själva.
Grym nivå.
Vad har vi varit emot förutom detta? Kisscam och liknande NHLfasoner är just det vi försökt motarbeta.
Var det någon som klagade på skoterkvällen?

Tar för givet att du tar bilen från Sundsvall till denna NHL tillställning.
Vad är ni för?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply