Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Chippen »

Svensson, Sundqvist och Heed tycker jag var våra 3 bästa idag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by lurch »

Frögren kommer att bli ovärdelig i slutspelet! Kommentatorn,herregud,titta upp från papperet å se på spelet!!!
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Chippen »

Vad jag inte begriper är varför Norman inte får spela högre upp.
Han borde verkligen soela på den plats som Melker har.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Hällgren »

Sunken kanske gör en Emanuelsson och slår igenom stort i slutspelet. Det hade varit sjukt roligt :)
Tim
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Sv: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Tim »

Chippen wrote:Vad jag inte begriper är varför Norman inte får spela högre upp.
Han borde verkligen soela på den plats som Melker har.
Kanske för att han tappar mer puck än Bud och Jocke, och han inte besitter i närheten av den kvalité man ska göra för att kunna komma undan med det. I hela defensiven är han helt värdelös, bland de sämsta i ligan enligt mig.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Trollet »

TigerShark wrote:Jag vet inte riktigt hur många 4-1 vinster vi har denna säsong men det måste ju vara en 6-7 st iaf?
6 st, varav 5 borta.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by jokarfo »

Alltså, jag tycker Norman ofta gör rätt hyggliga förstaperioder i rätt många matcher faktiskt. Hans stolpskott i första i den här matchen hade gärna fått gå in för han låg på som bara satan i bytena. Reagerade positivt på att han faktisk till och med vann puck på defensiv blå nån gång. Kanske har en del med orken att höra för det känns som att han blir mer och mer osynlig ju längre matcherna går.

Annars tycker jag att man börjar kunna se lite av fjolårets lugn och självsäkerhet i laget. Den här matchen kontrollerar de jättefint och spelar av den lugnt och metodiskt. Tycker det bådar gott att laget faktiskt ser ut att hantera sina olika växlar i spelet bättre än tidigare under säsongen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Chippen »

Tim wrote:
Chippen wrote:Vad jag inte begriper är varför Norman inte får spela högre upp.
Han borde verkligen soela på den plats som Melker har.
Kanske för att han tappar mer puck än Bud och Jocke, och han inte besitter i närheten av den kvalité man ska göra för att kunna komma undan med det. I hela defensiven är han helt värdelös, bland de sämsta i ligan enligt mig.
Öh???
Vad har Jocke och Bud med Norman vs Melker att göra?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Tim
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Tim »

Ingenting alls, bara det att han tappar mest puck i laget. Jocke och Bud är två exempel som också tappar väldigt mkt puck, men dom väger upp det, det gör inte John. Han har fina handleder, javisst, men får inte ut nog mkt för att väga upp det han ställer till med, enligt mig.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Chippen »

Han får ut massor med tanke på vilka han spelar med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by lurch »

Norman kan åka jättefort men sen äre int nå mycke mer..
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Larzon »

lurch wrote:Norman kan åka jättefort men sen äre int nå mycke mer..
Missat hans teknik? Har många gånger trott det varit Antos på isen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
päran
Posts: 539
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by päran »

TigerShark wrote:Så det blir avvaktande utvisning, AIK behåller pucken men domaren blåser av ändå? Sen blir det tekning i mittcirkeln?
Kunde inte se matchen, men utan att ha sett situationen är jag 99% säker på att AIK bytte in sin sjätte utespelare innan Svensson kommit in i bytesområdet. Konsekvensen blir då avblåsning och tek i mittzon. I så fall helt korrekt av domarna.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46: Brynäs IF - Skellefteå AIK 1/2 16:00

Post by Chippen »

päran wrote:
TigerShark wrote:Så det blir avvaktande utvisning, AIK behåller pucken men domaren blåser av ändå? Sen blir det tekning i mittcirkeln?
Kunde inte se matchen, men utan att ha sett situationen är jag 99% säker på att AIK bytte in sin sjätte utespelare innan Svensson kommit in i bytesområdet. Konsekvensen blir då avblåsning och tek i mittzon. I så fall helt korrekt av domarna.
Om jag inte minns fel har vi fått en sådan avblåsning mot på hemmaplan oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked