NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Så egentligen har det kanske inte ökat i antal mot tidigare, utan att det är bara medicinskt det ökat?
Om du förstår hur jag menar. Typ att mörkertalet nu blivit synligt.

I sig är det riktigt bra att det är hårda krav ur ett medicinskt perspektiv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: NHL

Post by BubbelVe »

Har flera gånger disskuterat rinkstorleken här inne och klargjort min åsikt (De har för liten rink så matcherna ser ut som tennismatcher, INGEN kan vara kreativ i mittzon. )Jag blev nyfiken vad de i nordamerika tyckte så jag googlade upp några forum...

De tycker i huvudsak som jag :o
Det kreativa spelet är lidande, farten för lätt att bromsa, anfallsspel skulle förenklas och stora tröga backar skulle bli mindre värda

View Poll Results: What's the best rink size?
NHL: 200 feet long and 85 feet wide . 27.91%
International: 210 feet long and 98 feet wide . 26.74%
Midway: 205 feet long and 91 feet wide . 45.35

Bara 28 % vill behålla sin storlek och de flesta av dem gör det för att det skulle vara för svårt anpassa arenorna till större måttet,klubbarna inte skulle tolerera minskade intäkter på sätena som försvann. Vissa tar upp alla brunkarspelare som vuxit upp i nordamerika som helt plötsligt inte skulle platsa, och vissa tar upp att det fysiska spelet kan bli lidande....nästan INGEN påstår att spelet är bättre på liten rink och då undrar jag varför en massa folk i Sverige (inkl Wikegård) tycker motsatsen. Många ser sin egen lilla rink som den största anledningen till att underhållande hockey uteblir.

Jag hoppas de behåller den lilla isen och spelar sin ping pong hockey för om de skulle gå till internationell storlek till sommaren skulle 5 Skellefteåforwards platsa rakt av. SHL skulle inte se en Ahlbrandt, Lindström, Klasen eller dylikt på flera år
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Sitter och tittar på Winter Classic och fan vilken match, inte spelmässigt för där är det ingen höjdare pga all snö på isen.

Dock är det mäktigt som fan. Lär vara dryga 100K på läktaren, skön inramning och lagen gör sitt. De spelar i speciella matchställ, målvakterna verkar ha speciella skydd matchen till ära.

Det är bara att se och lära SHL. Vi kan inte ens fylla Gamla Ullevi och det verkar inte ens vara "krav" på speciella matchställ.
Vi har lång väg att vandra tills det blir något väldigt unik i SHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Brun målvaktsutrustning is the shit!
Märkligt att ingen på allvar till varddags kör retrostajl.
Minnena seglar tillbaka till idoler som Mats Abrahamsson, Reino Sundberg mfl.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Tycker det verkar som om Bernier även kör retrostyle på klubban.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

svartgulsubkultur wrote:Brun målvaktsutrustning is the shit!
Märkligt att ingen på allvar till varddags kör retrostajl.
Minnena seglar tillbaka till idoler som Mats Abrahamsson, Reino Sundberg mfl.
Håller med. Jag skulle vilja se någon av våra målvakter träna med gammal målvaktsbenskydd. Typ från Sam Lindståhls tid. Undra om de skulle orka en hel träning utan att gnälla på benvärk pga tyngden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Dom behöver ju inte vara old school rent tekniskt och materialmässigt, det är bara den naturläderbruna färgen jag saknar.
Att spela butterfly med 80-talets standupskydd funkar så klart superkasst.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

svartgulsubkultur wrote:Dom behöver ju inte vara old school rent tekniskt och materialmässigt, det är bara den naturläderbruna färgen jag saknar.
Att spela butterfly med 80-talets standupskydd funkar så klart superkasst.
Jag förstod det.

Det jag var ute efter är att målvakterna ska få känna skillnaden vikt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: NHL

Post by fwd »

Vad ska det ge?
Charter Division
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Kul grej?
Men nu får vi fokusera på topicen innan forumpolisen kommer igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Nicklas Lidström väljs föga överraskande in i IIHFs Hall of Fame, tillsammans med Detroitbekantingarna Steve Yzerman och Ruslan Salei. Även före detta Soviet-/NLA-spelarna Vyacheslav Bykov och Andrei Khomutov väljs in. Bykov är väl mest känd för den stora svenska allmänheten som head coach för Ryska landslaget mellan 2006 och 2011.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Markman wrote: Bykov är väl mest känd för den stora svenska allmänheten som head coach för Ryska landslaget mellan 2006 och 2011.
Nu tillhör jag kanske inte den stora allmänheten men för mig är han mest den grymme andracentern bakom Larionov som hade rejäla acneärr.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

svartgulsubkultur wrote:Nu tillhör jag kanske inte den stora allmänheten men för mig är han mest den grymme andracentern bakom Larionov som hade rejäla acneärr.
Nej, det kan man nog inte riktigt räkna dig till. Du har nog bättre koll än de allra flesta på hockeyhistoria! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Markman wrote:Bykov är väl mest känd för den stora svenska allmänheten som head coach för Ryska landslaget mellan 2006 och 2011.
Hm...jag skulle nog säga att Bykov är betydligt mera känd hos den svenska allmänheten än t.ex Salei. Att Salei är mera okänd tror jag beror på att han mestadels varit i NHL och spelat och väldigt lite i Europa i landslaget, vilekt har sina naturliga orsaker oxå.

Men att säga att Bykov skulle vara mest känd som förbundskapten och inte som spelare tycker jag verkar naivt att tro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Beror ju så klart också på hur gammal man är. Man bör ju vara född på sjuttiotalet eller tidigt åttio för att minnas hans storhetstid som spelare.
Är man född efter 84 minns man nog honom mest som stenansiktet bakom ryssarnas bänk.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Så kan det ju vara, självklart. Att ör man för ung har man inte koll på Bykov, helt naturligt.

Fast vart fick du in "född 84", och just det årtalet ifrån? Bara taget ur luften?

Dock känner jag ändå att för den svenska allmänheten är nog Bykov mera känd än Salei.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Sv: NHL

Post by Trollet »

Chippen wrote:Så kan det ju vara, självklart. Att ör man för ung har man inte koll på Bykov, helt naturligt.

Fast vart fick du in "född 84", och just det årtalet ifrån? Bara taget ur luften?

Dock känner jag ändå att för den svenska allmänheten är nog Bykov mera känd än Salei.
För då var man 10 år när han gjorde sin sista landskamp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Globen-VM, Bern-VM och Åbo-VM, nån av de turneringarna bör man ha sett för att minnas honom för vad han var.
En 84:a var 5, 6 och 7 år vid dom turneringarna.
Är man hockeyintresserad av normalgraden så har man järnkoll vid den åldern men är man yngre kan det vara tungjobbat. 84 är så klart en lite diffus siffra, hade kunnat skriva 83 eller 82 också.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Chippen wrote:Så kan det ju vara, självklart. Att ör man för ung har man inte koll på Bykov, helt naturligt.

Fast vart fick du in "född 84", och just det årtalet ifrån? Bara taget ur luften?

Dock känner jag ändå att för den svenska allmänheten är nog Bykov mera känd än Salei.
För då var man 10 år när han gjorde sin sista landskamp.
Jaja, kan väl iofs bero på när ens hockeyintresse föddes oxå. Så visst, men att generalisera så hårt är ju rätt lätt iofs.

Nåja, dock visste jag inte att Bykov höll i Polens landslag ett år. Man lär så länge man lever.

Visst är det OSS som det ska stå som Landslag där det står unified team?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: NHL

Post by svartgulsubkultur »

Eliteprospects är ju en engelskspråkig site, OSS är en förkortning för Oberoende Staters Samvälde.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Jo. Var lite otydlig. På svenska blev det ju OSS, vad de hette internationellt kommer jag inte ihåg.
Vad jag var ute efter var väl att det var under den OS turneringen som det varken var Sovjet eller Ryssland.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Sv: NHL

Post by Trollet »

Chippen wrote:Jo. Var lite otydlig. På svenska blev det ju OSS, vad de hette internationellt kommer jag inte ihåg.
Vad jag var ute efter var väl att det var under den OS turneringen som det varken var Sovjet eller Ryssland.
Commonwealth of independent states.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Förkortades CIS va?

Har IIHF inval i Hall of Fame årligen även de och finns det någon typ av ranking på alla Hall of Fame? Tänkte NHL rankas högre?
Borde ju inte göea det kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: NHL

Post by lundkvist »

svartgulsubkultur wrote:Globen-VM, Bern-VM och Åbo-VM, nån av de turneringarna bör man ha sett för att minnas honom för vad han var.
En 84:a var 5, 6 och 7 år vid dom turneringarna.
Är man hockeyintresserad av normalgraden så har man järnkoll vid den åldern men är man yngre kan det vara tungjobbat. 84 är så klart en lite diffus siffra, hade kunnat skriva 83 eller 82 också.
Jag tror du är rätt ute med 84, själv född 82 och kommer ihåg Bykov som spelare, Globen-VM är första turneringen jag har minnen från.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Detta är nog det roligaste som hänt i NHL denna säsong.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

”Om så tv-bolaget HBO sålde Tortorellas presskonferens efter matchen för tusen dollar skulle jag köpa den”, skriver Phoenix Coyotes hårdföre forward Paul Bissonnette.

8 matchstraff för slagsmål efter 2 sekunder av matchen säger en hel del om matchen! :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: NHL

Post by p-play »

Tortorella är rätt så begränsad vad gäller stategi och coachning, men man kan bara älska karaktären.
Det känns lite annorlunda än Wallsson som säger att allting är toppen, men att vi bara ska ta betalt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

p-play wrote:Tortorella är rätt så begränsad vad gäller stategi och coachning, men man kan bara älska karaktären.
Det känns lite annorlunda än Wallsson som säger att allting är toppen, men att vi bara ska ta betalt.
Canucks är inte direkt etta i NHL med 12 poängs marginal.

Nästan så man borde spara alla bortskämda kommentarer här på forumet denna säsong för att sedan ta fram och gråta över dem i sämre tider... :)
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: NHL

Post by p-play »

Om du läser kommentaren så ser du att det är karaktären av personen som jag kommenterar. Tortorella skulle få problem att genomföra sina spelfilosofier på stor rink. Canucks har för övrigt som jag ser det problem med truppen och påminner om Linköping: spets i förstaformationen, men saknar djup i truppen. De kommer inte att gå hela vägen.

Men visst, de goda åren är här och man borde njuta. Dock så är det omöjligt att inte reta sig på Wallson när han upprepar som ett mantra att man bara ska ta betalt också. Sanningen är att det inte alls såg så bra ut mot Modo rent strukturellt. Han var pigg på att kasta om formationerna i förra årets slutspel, men nu påminner han mer om Forsberg i coachningen av forwards. Checkinglinen fungerar dåligt med två lättviktare och de lyckas inte hålla kvar spelet i anfallszon. Jag tycker inte heller att 3:e-linan känns väl sammansatt. Jag skulle hellre vilja se Melker och Emanuelsson på kanterna, alternativt flytta Emanuelsson till samma kedja som Jocke L då jag tror att de två skulle kunna passa bra ihop. Med ett antal poäng ned till FHC har man råd att prova lite olika konstellationer till slutspelet.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Jadå, jag förstod vad du menade. Själv menar jag bara att är vi inte glada över denna säsong kommer vi aldrig vara det. "Ta betalt" är väl bara hans version av samma sak som alla säger när man spelat bra men inte får ut det sista som krävs. Han säger åtminstone inte att vi lirar bra när vi åker på däng med 0-6. ;)
Post Reply