Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Börjar vara stor inflation på dessa, men den var bra, speciellt bryggan/refrängen.
Köp och stöd ungdomsverksamheten!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by fwd »

Börjar bli tröttsamt, samma stuk på alla låtar. Ramsorna slaktas och har blivit världens jippogrej.
Nä dags att sluta.
Charter Division
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Bono är inte AIK supporter. Ett lokal band kan inte producera världshits. Helt okej tycker jag i alla fall.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sketch »

Vore jättebra om AIK fanns på twitter, men snälla, säg att detta är fejk: https://twitter.com/AIKSkelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;
Både att man skriver "Svenska mästare 1978,2013" och "#SAIK"
Annars kan ju alla avgå.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Sketch wrote:Vore jättebra om AIK fanns på twitter, men snälla, säg att detta är fejk: https://twitter.com/AIKSkelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Både att man skriver "Svenska mästare 1978,2013" och "#SAIK"
Annars kan ju alla avgå.
Skellefteå AIK finns inte på Twitter. Tror knappast det där är officiella kontot.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lurch »

Tycker de är kanon att dom förankrar låtarna i kända AIK ramsor. Riktigt bra låt,igen!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Gött att det inte var någon popdänga, utan lite mer fart i den! Första intrycket tycker jag är ganska skönt! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by zharky »

Missade när Kapten Ericsson och John Klingberg var gäster, i glashuset, i musikhjälpen. Har sökt på musikhjalpen.se man kan inte hitta klippet. Om nån sitter och trycker på klippet så får ni gärna länka!
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bilderberg »

Wikegård, Garpenlöv och Sanny Lindström hade mycket gott att säga om AIK på tv4 i "hockeycentralen" idag :)
User avatar
Toddbertuzzi
Posts: 43
Joined: 15 Jun 2011, 21:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Toddbertuzzi »

Sketch wrote:Skellefteå AIK finns inte på Twitter. Tror knappast det där är officiella kontot.
Är inte @Skelleftaaik det officiella kontot på twitter?
“I may have many faults, but being wrong ain't one of them.” James R. Hoffa ( Jimmy)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Toddbertuzzi wrote:
Sketch wrote:Skellefteå AIK finns inte på Twitter. Tror knappast det där är officiella kontot.
Är inte @Skelleftaaik det officiella kontot på twitter?
Det där var iofs felstavat, du menade väl @Skellefteaaik. Men det innehas av en Stefan Gustafsson med noll tweets så jag tror inte det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblo ... abComments

Ja varför inte? Kan de i Ryssland borde vi oxå kunna göra det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Men vad tusan har hänt med Norrans Hockeyblogg? Ingen träningsrapport eller info om skadeläget jag vet inte på hur länge. För Som det är nu så skriver Hockeybloggen mer hur går för AIK spelarna i NHL än det egna laget.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Akerman2 »

Håller med föregående att det är riktigt dåligt med uppdateringar.
Klart läsvärt det som skrivs men för lite kring träningar, småprat, nördig info osv.

Förvisso juletider nu men har väl varit så sedan första veckan är min personliga känsla.

För bloggens skull så lever dom på att dom är etablerade och saknar konkurrens.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Intressant om år 2013:
http://www.hockeysverige.se/blogg/rober ... giska-2013
Totalt har man spelat 78 matcher och vunnit 62. Förlorat 16. Ett galet facit.
Avslutningsvis en lista med de matcher Skellefteå förlorat. Hade gärna bifogat en med alla vinster, men tyvärr fanns det inte plats nog på servern för det.

HV borta 0-4
Timrå borta 2-3
Linköping borta 0-6
Växjö borta 2-4
Frölunda borta 1-3
Brynäs hemma 3-7
Leksand hemma 1-2
Luleå hemma 3-5
Frölunda hemma 1-6

Luleå straffar hemma
Linköping OT hemma
Frölunda OT borta
Örebro straffar hemma
Färjestad straffar hemma
Brynäs OT borta
Växjö straffar borta
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Alltså, vad fan är det med Norranbloggen?
Inte en enda uppdatering om AIK på de 10 senaste uppdateringar som är gjorda. Är det så att AIK är helt träningslediga nu? Kan förvisso vara så då det varit nyår, det är fullt möjligt.

Men generellt tycker jag att bloggen har gått så jävla mycket nedåt sedan David slutade. Som det är nu kan de lika gärna lägga ner skiten, som det blivit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lidlund »

Inge konstigt dom skriver mycket om J-vm!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Jo, jag finner det konstigt att de skriver såp pass mycket om JVM och så lite om AIK.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Idag var det ju lite på bloggen om dagens träning, men det står ju inget om skadan på Frögren som Svartgul berättade om i träningstråden.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Jo, jag finner det konstigt att de skriver såp pass mycket om JVM och så lite om AIK.
Inte när det händer så lite runt laget nu. Kan dock tycka dom borde öka fokusen kring j-18 & j-20!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

men jag pratar inte bara om just nu, utan rent generellt så har bloggen blivit betydligt sämre sedan David slutade.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Mange »

Chippen wrote:men jag pratar inte bara om just nu, utan rent generellt så har bloggen blivit betydligt sämre sedan David slutade.
Du saknar hans nonsensinlägg om allt utom hockey?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

enkelt läs inte Norran bloggen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Special Brew wrote:Idag var det ju lite på bloggen om dagens träning, men det står ju inget om skadan på Frögren som Svartgul berättade om i träningstråden.
Beror nog på att Marklund dök upp 11:03 och spelarna klev av isen 11:00.
På schemat hade AIK två ispass, 10:15-11:00 och 11-12:30.
Jag kom dit 10:16 och då var träningen redan i full gång så jag gissar att de började 10:00.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

jag vet inte ett mycket om lönerna i SHL eller Skellefteå, men det här var ändå bland det mest krystade jag läst på länge!
http://battrehockey.wordpress.com/2014/ ... as-recept/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jocke inte egen produkt, ej heller Forre.. Allt beror ju vad man jämför med men nog törs jag granska vår trupp i avseendet "lokala produkter" jämfört andra klubbar. Sen missar han ju helt att det dom som skriver på säger (varenda en faktiskt) att det är en bra förening att utvecklas ytterligare i!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Tror han är ute och cyklar en hel del vad gäller lönerna. Lasse överbetalar ingen, så enkelt är det.

Att Jocke och Forsell inte listas som "egna produkter" är väl i sig rätt kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Nog har vi en rätt dyr trupp även om inte det där blogginlägget är bland de bättre jag läst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Vi har självklart en dyr trupp, men det där blogginlägget var ju ren spekulation, delvis baserat på det rätt komiska antagandet att Jocke och Forre skulle kosta mer pga att de "inte är egna produkter".
Tigerränderna går aldrig ur.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

Säkert skrivet av en luleå fan.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Rampa »

Ja det är ju han Tervainen. Har väl varit moderator på svenskafans lulesida.
Post Reply