Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Raderna närmast isen skulle garanterat bli mer eftertraktade men är inte så säker på att det skulle locka mer publik för det. Att expandera ståplats är väl inte det första som behöver göras med alla luckor som finns där de flesta matcherna redan idag.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Publiken

Post by fwd »

Isen går fortfarande inte sänka.
Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Skidrow wrote:
Larzon wrote:
Skidrow wrote:Skellefteå AIK använder SAIK ofta.
Skellefteå AIK vill inte förkortas med SAIK.
Ta ett matchprogram och läse igenom, eller kolla igenom spelprogramslistan som AIK ger ut sen återkommer du i frågan.
Har nu lusläst 3 matchprogram och endast hittat Saik på ett ställe.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Freke
Posts: 20
Joined: 08 Oct 2013, 23:08

Re: Sv: Publiken

Post by Freke »

På tal om publiken. 4802 idag, såg ändå rätt bra ut, men sista raderna gapar ju tomma. Hur mycket skulle vi tjäna på att sänka isen? Publikintäkter tänker jag. Får man folk till rad 1 & 2 med sänkt is? Ståplats skulle väl också expandera ifall man sänkte isen.
Det lär ligga dragband under isen som håller ihop takbågarna. Så att sänka isen kräver en ny takkonstruktion, därför är det ekonomiskt omöjligt.

Jag skulle vilja att man tog bort de tre nedersta raderna och gjorde ståplats med världens(?) längsta bardisk runt nästan hela arenan! Serveringspersonalen skulle kunna röra sig i utrymmet mellan sarg och bardisk. :-) Ge ideerna plats!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

dovienya wrote:Kränkningar ska alltid ses i betraktarens ögon, därför har du per definition fel, Hank; det är alltså inte du, Hank, som bestämmer om någon blir kränkt av ett uttryck eller annat..
Är du dum i huvet?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Larzon wrote:
Skidrow wrote:
Larzon wrote:Skellefteå AIK använder SAIK ofta.
Skellefteå AIK vill inte förkortas med SAIK.
Ta ett matchprogram och läse igenom, eller kolla igenom spelprogramslistan som AIK ger ut sen återkommer du i frågan.
Har nu lusläst 3 matchprogram och endast hittat Saik på ett ställe.
Snabb tittade igenom igår på matchen sidan efter mitten (första som inte bara är reklam) står det i rubriken och i texten några gånger.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Publiken

Post by Perli »

Hank wrote:
dovienya wrote:Kränkningar ska alltid ses i betraktarens ögon, därför har du per definition fel, Hank; det är alltså inte du, Hank, som bestämmer om någon blir kränkt av ett uttryck eller annat..
Är du dum i huvet?
Bra och sakligt inlägg i en diskussion om kränkningar.. :shock:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

Jag är nog beredd att hålla med Hank i den frågan, att likställa användandet av "SAIK" med Neger o likn är enbart korkat och respektlöst.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Fortsätt gärna debatten här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... f=24&t=544" onclick="window.open(this.href);return false;
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

http://m.shl.se/articles/44984" onclick="window.open(this.href);return false;

Just att ha fullsatt innan 2016 vid varje match.. undrar vad som krävs?
Nu är vi för bra så folk tycker knappt det är spännande gå?

Hmm...
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Publiken

Post by LeeGoren »

dovienya wrote:Kränkningar ska alltid ses i betraktarens ögon, därför har du per definition fel, Hank; det är alltså inte du, Hank, som bestämmer om någon blir kränkt av ett uttryck eller annat..
Men herregud så pantad.
dovienya
Posts: 2235
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken

Post by dovienya »

Smashbollen smashades utanför...

Allt ligger i betraktarens öga. Vi har alla olika gränser för när vi blir kränkta och inte. Jag personligen kan inte ens minnas när jag känt mig kränkt sist. Andra blir kränkta över det mesta, att någon råkar titta på dom kan ses som en hot, att någon lägger en hand på deras axel kan ses som ett övergrepp, att någon frågar hur ens mamma mår kan ses som en attack på familjen, att säga “Hoppas du mår bra” kan ses som ett förtäckt hot. Allt är en tolkningsfråga. Att kalla Skellefteå AIK för SAIK kan således kännas som en attack mot föreningen i hjärtat, därför kan det i betraktarens ögon vara en ständigt återkommande kränkning. Den egna föreningen som man absolut inte vill ska få dubbla tolkningar...

Men det är ju en tolkningsfråga i sig..
Dessutom skulle det avhandlas i en annan tråd. :)
Ha en fortsatt god måndag ;)
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Publiken

Post by don_tomassso »

Empress wrote:http://m.shl.se/articles/44984" onclick="window.open(this.href);return false;

Just att ha fullsatt innan 2016 vid varje match.. undrar vad som krävs?
Nu är vi för bra så folk tycker knappt det är spännande gå?

Hmm...
Det som krävs.Är att C--moore går under.Och att det blir billigare att gå på hockey.
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Eller att TV 4 börjar sända SHL, för då kommer inte en jävel att stå ut med att se det på TV.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Har dom inte kvar statistik kring publiksnitt på shl.se (årets säsong) eller är det jag som är dålig på att söka? Förra säsongen var ju sådant väldigt lätt att hitta till...
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Publiken

Post by patrik71 »

freddus wrote:Har dom inte kvar statistik kring publiksnitt på shl.se (årets säsong) eller är det jag som är dålig på att söka? Förra säsongen var ju sådant väldigt lätt att hitta till...
http://stats.swehockey.se/Teams/Statist ... dance/3905" onclick="window.open(this.href);return false;

För övrigt tråkigt att vi inte fyller SKA mer än vi gör med tanke på att vi leder serien och spelar en bra hockey (ja oftast iaf ska väl tilläggas), under 5000 i snitt måste vara en bit från budget gissar jag?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Publiken

Post by Zimme »

5000 är det väl budgeterat för.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

freddus wrote:Har dom inte kvar statistik kring publiksnitt på shl.se (årets säsong) eller är det jag som är dålig på att söka? Förra säsongen var ju sådant väldigt lätt att hitta till...
Tycker också det blivit svårt att statistik på shl.se.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

patrik71 wrote:
freddus wrote:Har dom inte kvar statistik kring publiksnitt på shl.se (årets säsong) eller är det jag som är dålig på att söka? Förra säsongen var ju sådant väldigt lätt att hitta till...
http://stats.swehockey.se/Teams/Statist ... dance/3905" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

För övrigt tråkigt att vi inte fyller SKA mer än vi gör med tanke på att vi leder serien och spelar en bra hockey (ja oftast iaf ska väl tilläggas), under 5000 i snitt måste vara en bit från budget gissar jag?
Ska dock komma ihåg att vi har rätt bra publikmatcher närmsta månaden om man ser till sålda sittplatser iaf.
Idag är det strax över 300 sittplatser kvar sen är det modo med än färre platser kvar och sen väntar Luleå. Efter det är det en rätt sval Brynäsmatch innan mellandagarna kommer in i bilden (Frölunda & HV där iaf Frölundamatchen verkar ha sålt rätt bra).
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Skulle tro att 4 av de kommande 5 hemmamatcherna kommer vara i det närmaste slutsålda (Modo, Lule, +2 hemvändarmatcher.) Trevligt!
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Liten parentes, jag försökte räkna på Arena Layout på Ticnet eller vad det nu heter..
Rad 1 & 2 hela varvet runt är nog nästan 350 platser!! Har man suttit där en gång så ska det mycket till innan man köper en sån biljett igen :( Tycker nog man borde rea ut dessa rejält
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Hela varvet runt är dock inte överjävligt dåligt. Kortsidan ska gå rätt bra och är stor skillnad bakom sekretariatet mot spelarbåsen.
Sen med prisdumpning där så har vi problemet som många nämnt, att är det billigare än ståplats så köper folk de biljetterna och sen går till stå ändå.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Publiken

Post by Wolfman »

Nu skriver jag säkert detta på helt fel ställe. Men ja, hur går arbetet med att stänga igen ingångarna bakom västra under perioderna? Händer det något?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Vet att det konsulteras med en akustikexpert. Ett konkret förslag lär följa.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Med tanke på hur seg biljettsidan är nu när de har släppt biljetter till 2 kvartsfinaler (där vi inte ens vet motstånd) ska det bli väldigt intressant att se belastningen längre in i slutspelet om det blir aktuellt. Tror jag fick en biljett men kom ingen bekräftelse efter betalningen och nu kommer jag inte in på sidan för att kolla mina biljetter :)
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Publiken

Post by Ante »

5225 i snitt över säsongen måste väl ses som rätt bra siffror? Kan inte tänka mig att AIK budgeterat med mer än så?
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Publiken

Post by BigGuyJohan »

tror dom är rätt nöjda med snittet. dom har väl budgeterat med ungefär förra årets publiksnitt, kanske något lägre.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken

Post by Empress »

Kollade biljetter till lördag, otroligt mycket osålt på sittplats. Fast så är det väl alltid i första kvarten.
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

KVARTSFINAL 1, 15/3
Sittplats: 398 st
Ståplats: 764 st
Rullstol: 0 st
Uppdaterad igår. Så jäkla mycket osålt är väl det inte.
Hata allt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Förra året var det slutsålt i alla matcher förrutom första kvarten, men tvivlar på att första och andra säljer ut i år.
Post Reply