LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Lappmössan »

Någon som pysslar med detta fortfarande? Har kört LH i några år nu men funderar på att testa något annat manager-spel. Några tips? Eller är LH det bästa där ute?
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by lazerkrobbe »

Lappmössan wrote:Någon som pysslar med detta fortfarande? Har kört LH i några år nu men funderar på att testa något annat manager-spel. Några tips? Eller är LH det bästa där ute?
Östanbäck Hockey kämpar på, har precis påbörjat ett nytt projekt där alla spelare ska vara egna Svenska produkter. För närvarande är 14 av 22 egna produkter, men endast 3 är från Sverige.
Annars är det överlägset roligaste managerspelet jag testat är Hattrick, men då är det ju fotboll.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by lazerkrobbe »

User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Markman »

Yahoo fantasy hockey håller riktigt hög kvalitet måste jag säga: http://hockey.fantasysports.yahoo.com/hockey" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag och några polare körde en liga där vi tävlade i totalt 12 olika kategorier (G, A, +/-, PIM, PP-poäng osv.). Det finns hur mycket olika inställningar som helst, beroende på hur nördig man vill vara! Den är ju naturligtvis NHL-baserat och hur bra det går beror på hur bra spelaren producerar i verkliga livet, men det kanske inte riktigt är det som efterfrågas heller?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by arsenal »

East side hockey manager är grymt spel!!!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Lappmössan »

lazerkrobbe wrote:
Lappmössan wrote:Någon som pysslar med detta fortfarande? Har kört LH i några år nu men funderar på att testa något annat manager-spel. Några tips? Eller är LH det bästa där ute?
Östanbäck Hockey kämpar på, har precis påbörjat ett nytt projekt där alla spelare ska vara egna Svenska produkter. För närvarande är 14 av 22 egna produkter, men endast 3 är från Sverige.
Annars är det överlägset roligaste managerspelet jag testat är Hattrick, men då är det ju fotboll.
Kan bara hålla med om hattrick, men att det är fotboll tar bort en stor del av spelglädjen...
Markman wrote:Yahoo fantasy hockey håller riktigt hög kvalitet måste jag säga: http://hockey.fantasysports.yahoo.com/hockey" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag och några polare körde en liga där vi tävlade i totalt 12 olika kategorier (G, A, +/-, PIM, PP-poäng osv.). Det finns hur mycket olika inställningar som helst, beroende på hur nördig man vill vara! Den är ju naturligtvis NHL-baserat och hur bra det går beror på hur bra spelaren producerar i verkliga livet, men det kanske inte riktigt är det som efterfrågas heller?
Inte riktigt, men det låter intressant, ska kolla in det mer! Gillar dock att ha mitt egna lag och kunna avancera i divisioner. ;)
Någon som provat Hockey Arena? Ser ut som en potentiell hockeyversion av hattrick men man blir avskräckt av en massa dåliga översättningar...
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Markman »

I Yahoo fantasy hockey kan man till och med ställa in hur mycket olika kategorier ska vara värda, typ att ett mål i PP är värt 0,87 poäng, ett mål 5-v-5 är värt 1,31 och ett BP-mål är värt 2,13 poäng. Allt för att få ett så balanserat spel som möjligt.

Jag var med i en "rotisserie"-liga med sex andra, och då fick den som hade flest mål totalt just för stunden 7 poäng, nästa 6 och så vidare. Det lag som hade bäst statistik i varje kategori fick alltså 7 poäng, men till omgången efter kunde ju tre-fyra lag ha gått om, så då var man nere på 3 poäng istället. Alltså inte ett visst antal poäng efter varje omgång eller så, utan högsta totala antalet mål för samtliga spelare i laget gav totalt 7 poäng oavsett när i serien det var. Eftersom vi körde 12 kategorier (inklusive målvakterna) så var alltså maxpoäng 84 (12*7).

Jag måste säga att det var riktigt roligt, så nu ska vi försöka tweaka till det ännu mer till nästa säsong för att få det ännu bättre. Det är jag och några kompisar som lirar, och vi skulle eventuellt behöva några till om det är någon som är intresserad. Skicka PM i så fall, så får vi se om vi kan lösa något! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
jpb
Posts: 9
Joined: 16 Jun 2011, 08:19

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by jpb »

Lapplagets "dyraste" junior genom tiderna!

3. Anders Blomstrand
Lag: Rangkesjohke Nordiques
Position: Målvakt
Ålder: 17 år
Värde: 2 656 616 kr
Moderklubb: Rangkesjohke Nordiques
"-Hadelöv står bakom sin egen puck."
© Bo Johander, Sportradion
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Chippen »

Markman wrote:I Yahoo fantasy hockey kan man till och med ställa in hur mycket olika kategorier ska vara värda, typ att ett mål i PP är värt 0,87 poäng, ett mål 5-v-5 är värt 1,31 och ett BP-mål är värt 2,13 poäng. Allt för att få ett så balanserat spel som möjligt.

Jag var med i en "rotisserie"-liga med sex andra, och då fick den som hade flest mål totalt just för stunden 7 poäng, nästa 6 och så vidare. Det lag som hade bäst statistik i varje kategori fick alltså 7 poäng, men till omgången efter kunde ju tre-fyra lag ha gått om, så då var man nere på 3 poäng istället. Alltså inte ett visst antal poäng efter varje omgång eller så, utan högsta totala antalet mål för samtliga spelare i laget gav totalt 7 poäng oavsett när i serien det var. Eftersom vi körde 12 kategorier (inklusive målvakterna) så var alltså maxpoäng 84 (12*7).

Jag måste säga att det var riktigt roligt, så nu ska vi försöka tweaka till det ännu mer till nästa säsong för att få det ännu bättre. Det är jag och några kompisar som lirar, och vi skulle eventuellt behöva några till om det är någon som är intresserad. Skicka PM i så fall, så får vi se om vi kan lösa något! :)
Men Yahoo hockey är inte ens i närheten av att vara likt Livehockey, och inte alls vad som diskuteras här.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by arsenal »

tror jag skriver i rätt tråd nu :) East side hockey manager 2007,hur får jag tag i det till datorn?kollat på google lite osv,men vet ej vad ja ska välja,senaste med cracken osv,att spelet är uppdaterat med spelare rätt lag osv,sen språk svenska???

Något data proffs som kan skicka länk på filen de är jag ska ladda hem för att få de funka osv :)?

//Tommy
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Lidlund »

Senaste spelarna och allt sånt är nog bara glömma.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Foppas skridskocoach »

Lidlund wrote:Senaste spelarna och allt sånt är nog bara glömma.
Nja, det fanns då en datauppdatering med fjolårssäsongernas trupper att tillgå på nåt EHM-forum vid den här tidpunkten ifjol.
Tigerränderna går aldrig ur.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by arsenal »

Lidlund wrote:Senaste spelarna och allt sånt är nog bara glömma.

Alltså menar uppdateringar av spelet,alltså trupparna i spelet är rätt,haft de förut på datorn då var spelat uppdaterat med övergångar till lag osv!!

Men vilken fil är de ja ska ladda hem?någon som vet vilken länk ja behöver för att ladda hem de(språk svenska)
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by shaquille »

lazerkrobbe wrote:Det var tider det...: http://www.freewebs.com/nplivehockey/
Saknar dessa tider :cry:
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: LiveHockey (Hockeymanager/simulator spel)

Post by Akerman2 »

:D
Post Reply