Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: Tränarna

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:Tycker inte att Bert borde nämnt det alls. Nu fick ju AF en reaktion, säkert den har ute efter oxå.

Smartare hade varit att nämnt något alls. För nu lever ju soppan fortfarande och jag trodde att AIK ville lämna det bakom sig.
Jag håller med . Onödigt och ogenomtänkt. Men man älskar ju hans passion!
Tigerränderna går aldrig ur.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Tränarna

Post by Jocko Homo »

Värdegrunden säger "vi unnar varandra framgång", så där vart det ju fel.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Jocko Homo wrote:Värdegrunden säger "vi unnar varandra framgång", så där vart det ju fel.
Tänkte väl :-)
Sedan kanske det som Bert sa är hans egen personliga värdegrund och som vinnare, som han är, så är det inget fel i det. Dock som förening blir det fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Klantigt att skicka ditt Bert, men Bert är Bert, då blir det så. Wallson borde tagit den.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Tränarna

Post by tazman »

Tror att både styrelsen och Forsberg gjort en hel del fel i detta, inte alls säkert att Robertsson har all bakgrundsfakta gällande varför Forsberg fick kicken.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tränarna

Post by Zimme »

smogz wrote:Klantigt att skicka ditt Bert, men Bert är Bert, då blir det så. Wallson borde tagit den.
Är ju inte säkert att Bert lät nån annan bestämma vem som skulle ta pk:n.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Tränarna

Post by King Kong »

Bert är en känslomänniska med otrolig passion för hockeyn, Skellefteå AIK och alla spelare och ledare inom föreningen.
Jag tror att Bert trivs otroligt, otroligt bra här och han har tagit både laget och staden till sitt hjärta, han älskar verkligen Skellefteå och Skellefteå AIK.

Jag tycker det är förbannat vackert av Robertsson att vara så jävulskt passionerad, och att han delar samma passion för Skellefteå som jag gör.
Jag tror att Bert är väldigt tacksam för att han fick chansen att komma hit, med facit i hand har det säkert blivit tusen gånger bättre än han trodde innan.

Skellefteå AIK har en fantastisk grupp runt A-laget där han trivs otroligt bra, han får spelarna att prestera på absolut topp och spelarna lägger ner all sin energi på att bli bättre och att prestera bra för Skellefteå AIK..
Alla runt A-laget jobbar hela tiden för AIKs bästa..

Han och hans familj har utan tvekan blivit otroligt bra mottagna här i Skellefteå..

När så Forsberg genom media går ut och kallar AIK för lögnare och att personer på ledande positioner måste ha varit avundsjuka på Forsberg, för att det inte funnits någon annan anledning att sparka honom rinner det helt enkelt över för Bert..

Jag känner likadant faktiskt, jag hatar när AIK svartmålas i media på ett orättvist sätt..

Vad gäller hela affären runt Foppas uttåg är iaf helt på det klara med att Skellefteå AIK som förening är så pass stark att man inte tar några fjantiga prestige beslut..
Får man foten av AIK finns det en bra och klar grund för det..
Den som följt AIK genom åren borde förstå det..
AIK är tveklöst en av Sveriges absolut starkaste föreningar när det gäller att ta tuffa beslut, men man gör det oavkortat för klubbens bästa..

Nu målas Bert ut som en fjant och clown i media och motståndarnas fans och experter är såklart inte sena att bre på med allt dom bara kan för att smutskasta honom offentligt...
Dom kan inte förstå den passion Bert bär på och det är förjävligt att han skall jagas och hånas i media pga detta..

Jag skulle önska ett tydligt och smart budskap från fansen nästa match, att vi står axel mot axel med Bert..
Att vi delar den passion han känner för staden och laget..
Då får folk utifrån tycka och säga vad fan dom vill, tillsammans är vi starka..!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Gonzo
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 20:16

Re: Tränarna

Post by Gonzo »

Är väl tyvärr så att säga sen lasse johansson kom in är AIK en hemsk SEKT som man inte känner nåt för!
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Bra skrivet King Kong, visst har Bert en jävla passion. Men just därför ska nån ser till att han inte tar den pkn. För det var helt enkelt jävligt korkat.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Tränarna

Post by freddus »

Säger inte att det var "rätt" av Bert att ta upp det på presskonferensen och jag säger inte heller att det var "rätt" att skicka upp honom när han uppenbarligen var så förbannad över det som skrivits... MEN jag älskar samtidigt det som Bert visar upp i inledningen av presskonferensen (det blev för mycket i slutet ja). Den där passionen han visar upp ska belönas och King Kong har helt rätt i när han skriver:
"Jag skulle önska ett tydligt och smart budskap från fansen nästa match, att vi står axel mot axel med Bert..
Att vi delar den passion han känner för staden och laget..
Då får folk utifrån tycka och säga vad fan dom vill, tillsammans är vi starka..!"
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

smogz wrote:Bra skrivet King Kong, visst har Bert en jävla passion. Men just därför ska nån ser till att han inte tar den pkn. För det var helt enkelt jävligt korkat.
Håller med till fullo.
Nu förvrängdes ju även en av våra värdegrunder så att vi framstår som en förening som inte har ett dugg med empati för andra utan enbart ser till våran egen vinning.

Det som Bert tog på sig att säga/framföra på presskonfen är sådant som Styrelsen ska bemöta. Bert ska summera matchen och inte snurra in sig i det han göra.

Dock är det stor respekt för hans passion och hjärta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Sv: Tränarna

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:Det som Bert tog på sig att säga/framföra på presskonfen är sådant som Styrelsen ska bemöta.
Kanske också varför känslorna svämmade över tillslut?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Tränarna

Post by Sketch »

Tänka sig att Robert Pettersson(!) är den i media som skriver mest sansat om detta: http://www.hockeysverige.se/blogg/robert-pettersson" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Angående "vi unnar ingen annan framgång" är det ju rätt klart att det var en felsägning, låter som han tänkte säga "missunnar" vilket är logiskt med tanke på sammanhanget.
Tycker egentligen bara att det är dumt att han riktar frustrationen mot media och deras besatthet när alla fattar att det är AF och hans uttalande han egentligen är förbannad på.
Självklart borde han ha gjort som ledningen och inte kommenterat något öht. Samtidigt hade han väl inte varit Bert om han hållit käft. :D
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tränarna

Post by ante08 »

Ren tillfällighet att AIK väljer att publicera detta på hemsidan idag.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/44984/" onclick="window.open(this.href);return false;
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Bert verkar ju ha lyckats psyka ner hela Hockeysverige. Bra så.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tränarna

Post by ante08 »

374 wrote:Bert verkar ju ha lyckats psyka ner hela Hockeysverige. Bra så.
Ganska livat bland vissa Skellefteåbor på Facebook om detta också ett urval här nedan.


Glad att folket och media äntligen insett att en hel kennel ligger begravd i gårdagens debatt. Dax att bli ödmjuk inför människan nu den innre kretsen! Berätta nu alla sanningar om kartellen,samverkan med agentfirman,slagsmål på fest,kategoriseringar,änvändandet av utomstående rådgivning som ryktes spridare, journalister poliser och makten i stan som täcker upp då oegentligheter begås!berätta sanningen nu! Ni har möjlighet att visa ryggrad och värdegrund är ngt.ni kan tänkas stå för i framtiden iaf.annars hoppas jag huvud sponsorerna kommer kräva det av er!

Verkar svida i skinnet med sanningar för organisationen!!! Vilket skamligt uppträdande på presskonferensen!!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Tränarna

Post by freddus »

Tyvärr fortsätter det i expressen:
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... pa-anders/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Tränarna

Post by Sketch »

ante08 wrote:...
Låter som samma bittra människa du refererade till för ett tag sedan i juniortråden.
freddus wrote:Tyvärr fortsätter det i expressen:
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -pa-anders" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske spär på mer men det är ju första gången någon officiellt bekräftar att AF försökte locka med spelare. Nu fick media vad de ville ha.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Låt det bara vara nu då.
Känns som att det är den pajkastning som Bert ville undvika.

Sedan kan man ju undra vilka spelarna är. Möller skulle väl vart en, men han dementerade ju rätt hårt och det finns ju ingen anledning för honom att dölja sanningen.

Är det någon som har någon som helst koll på det? Har ett namn iaf, om det sedan stämmer eller inte vette fan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tränarna

Post by ossian »

Bert känns lite krystad i media ibland, men gosse vilket hjärta snubben har. Han säger det jag vill höra, han skyddar Skellefteå AIK om än på ett lite klumpigt sätt ibland. Men vad är det viktigaste? Att man är smooth på presskonferensen, att man har en snygg kostym, att man säger de "rätta" sakerna? Eller att man är genuin och har integritet och arbetar för klubbens bästa?

Vi är inte ett politiskt parti, utan en hockeyförening. Vi är ett lag från en liten arbetarstad i norra Sverige, vi är inte en förmögen PR-firma. Att MoDo-Rönnqvist angriper oss är helt förståeligt.

Däremot är vi Sveriges ledande förening inom ishockey på de flesta mätbara plan, och det borde inge ganska mycket förtroende i leden? Men icke. Näe, vi är en sekt. Vi ljuger. Vi är korrumperade.

Det blåser på toppen, och motståndarna försöker splittra oss då de just nu inte har en sportmössa att utmana oss på isen. Anders Forsberg går ut i media samma dag som vi möts, och sen sitter han knäpptyst under presskonferensen, för att sen gå ut i media igen efteråt. Planerat och smart. Bert framstår som boven fast han är den som säger sanningen. Så kan det vara i livet ibland, och det man måste göra är att lära sig och inte sjunka till en lika låg nivå som sin motståndare, även om sanningen givetvis alltid är sanningen.

Vi måste vara förberedda på att våra rivaler kommer att ta till alla trix de kan ens komma på för att rubba oss. Därför är värdegrunden viktig.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Tränarna

Post by cechise »

Gonzo wrote:Är väl tyvärr så att säga sen lasse johansson kom in är AIK en hemsk SEKT som man inte känner nåt för!
Det är ju precis det som gjort oss bra. Det är det vi ska ha. Om du inte känner något för klubben är du för objektiv och då spelar det ingen roll vad du tycker.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Tränarna

Post by cechise »

Wikegård snackar lite om Bert, Sanny och Rönnkvist. Inte helt oväntat har han en annan syn på saken än Petter och Sanny.
Wikegård wrote:Petter och Sanny i studion tyckte det var pinsamt, jag tycker inte det är ett dugg pinsamt. Jag tycker det är otroligt häftigt att man visar känslor, att man pratar om saker och ting och vågar ta för sig.
Wikegård wrote:... men hans passionerade sätt kan absolut inte beskrivas som pinsamt. Tvärtom, jag tycker det är underbart. Underbart med människor som vågar vara sig själva. Står upp för sin förening till 110%. Älskar sitt Skellefteå, älskar sin[sic] Skellefte som stad och allting. Det är underbart, det kan man aldrig säga att det är pinsamt.
Wikegård wrote:... så jag blev frustrerad. Men där tror jag Petter och Sanny har den här spelarbakgrund, dom har inte den här känslan som ledarna har.
Wikegård wrote:... en av många anledningar, till att Skellefteå är så bra som dom är. Bert är där och alla vet att han är 100-jävla-procent trovärdig. Varje dag. Varje kväll.
Wikegård wrote:Så att säga att det är pinsamt och säga att man spelar teater, det tycker jag va fördjävla svagt av mina båda kollegor. Det är under all kritik. Jag önskar att jag hade varit en av dom som stod i studion igår.
http://wikegard.blogg.tv4.se/2013/11/17 ... om-orebro/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Har suttit och diskuterat om det hela på flashback hela kvällen. Bara ett slöseri med tid men lite roligt att skjuta ned de som bara vill klanka ned på Bert och AIK utan belägg. Det jag utläst är att de flesta som skriver ned Bert och AIK helt enkelt gör det för att de är Modo- eller Lulesupportrar. Utöver det finns det även de som tror att AF fick kicken utan anledning (trots de fakta man presenterar) och att Bert bara spelar. Finns egentligen att göra åt dessa människor, bara ignorera och gå vidare.
Såg att AF nu säger att "det är utagerat nu" och att han bara svarar med en massa "inga kommentarer". Man kan ju tycka att både han och Bert borde tillämpat den taktiken redan från start.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tränarna

Post by nr86 »

Kan inte annat än tycka om wikegård.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tränarna

Post by Skidrow »

Känns mycket klantigt av föreningen att skicka Bert, man borde ha skickat Klockare.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tränarna

Post by ante08 »

http://www.youtube.com/watch?v=WLrMcfgAx8M" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Vad fan?
Var det någon som hann läsa något på det falska twitterkonto som skapades i Berts namn?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Sv: Tränarna

Post by micktålbot »

Chippen wrote:Vad fan?
Var det någon som hann läsa något på det falska twitterkonto som skapades i Berts namn?
Jo, jag såg två tweets iaf. En tweet sa nånting om att han hade lovat sig själv att inte backstabba Forsberg igen, men kunde inte hålla sig från det på grund av nån anledning jag inte kommer ihåg vad som stod. Sedan var det nån sarkastisk tweet om att han är känslomänniska och ska visa folket eller nåt. Man förstod efter 2 sekunder att det var ett parodikonto, det hade den typiska twittersarkasmen och överdrivna narcissismen över sig vilket ironiskt nog är den typiska twitteranvändaren i normalt fall vilket är enligt mig en rätt underhållande kommentar som parodikonton ofta tar fram men som folk utan självinsikt inte begriper.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Oki okej. Tycker att sådant där är att gå övet gränser.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply