Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tränarna

Post by ante08 »

Det slog ned som en bomb i hockeysverige i februari.

I en nyskriven bok, "Skellefteå AIK – resan till guldet", kommer fler avslöjanden runt Skellefteås sparkning av Anders Forsberg

Bland annat bekräftas att han försökte värva med sig spelare från Skellefteå till Modo.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7802812.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Tränarna

Post by Sketch »

Årets sämst bevarade hemlighet?
Silverhjälmar på den där bilden! Blir bojkott. :ugeek:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Intervjun i Expressen alltså. AF försöker sig på media-psykning som i slutspelet 2012. :lol:
Några fina lögner där, snygg dold kritik mot LJ. Fattar inte varför de inte kan säga att de inte drog jämt. Hoppas laget behåller fokus på matchen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Tyckte inte det var då dolda kängor till LJ utan ganska öppna. :-)

Men håller med om att de borde kunna vara så ärliga och säga det som många "vet". Att de inte drog jämt och att med den nya organisationen var en omöjlighet att ha kvar AF.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Tränarna

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:Tyckte inte det var då dolda kängor till LJ utan ganska öppna. :-)

Men håller med om att de borde kunna vara så ärliga och säga det som många "vet". Att de inte drog jämt och att med den nya organisationen var en omöjlighet att ha kvar AF.
För oss kanske, men tvivlar på att folk utifrån uppfattar t.ex. det där med "Svårt att ta det på allvar. Det skulle vara helt främmande för mig att någon i den positionen skulle lägga sig i såna saker." Vi vet ju att det hände.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Fast med tanke på hur andra lag har det uppstyrt så är det nog inte så främmande trots allt.

Men visst har du en poäng.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Tränarna

Post by Bilderberg »

K U N G !!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Hm, tycker nästan att, även om det var ett bra statement från Bert, att det var lite onödigt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Tränarna

Post by Akerman2 »

Känslor är bra.

Kan tillägga att det är snudd på dags att agera mot Afop. Han har sjunkit i mina ögon och förtjänar skit.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Fast jag vet inte riktigt. När det gäller spelare och värvningsförsöken så tror jag att sanningen ligger mittemellan. Klubben kan nog uppfatta det som ett försök, medans det från AF ses som rådgivning och det vet jag att han gjort tidigare oxå med spelare.

Sedan kan man ju alltid diskutera huruvida det är rätt eller fel att prata om nästkommande säsong med en kontraktslös spelare och när man bör göra det.
För generellt känns det ju som om vissa värvningar är klara redan under innevarande säsong, och det gäller alla lag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Tränarna

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Fast jag vet inte riktigt. När det gäller spelare och värvningsförsöken så tror jag att sanningen ligger mittemellan. Klubben kan nog uppfatta det som ett försök, medans det från AF ses som rådgivning och det vet jag att han gjort tidigare oxå med spelare.

Sedan kan man ju alltid diskutera huruvida det är rätt eller fel att prata om nästkommande säsong med en kontraktslös spelare och när man bör göra det.
För generellt känns det ju som om vissa värvningar är klara redan under innevarande säsong, och det gäller alla lag.
Är man anställd och betald av ett lag så ska man jobba för det lagets bästa och inte försöka påverka spelare att lämna. Om man däremot snackar lite med spelare i ett annat lag så jobbar man ju fortfarande för dom som betalar ut lönen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Sant, fast i grund och botten borde det vara förbjudet att prata med spelare innan sista finalmatchen klar, i respektive nations liga, och det är något som IIHF borde sätta ner foten i.
Last edited by Chippen on 16 Nov 2013, 21:27, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Tränarna

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Sant, fast i grund och botten borde det vara förbjudet att prata med spelare innan sista finalmatchen klar.
Så borde det givetvis vara.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Älskar Robertssons AIK-hjärta som fan, men han tog kanske intervjun med Forsberg i Expressen lite väl personligt. Mötena mot Modo har blivit som matcherna mot gnaget ungefär. Mot gnaget blir det alltid skriverier om vilket som är det riktiga AIK och mot Modo ska dom alltid ta upp Forsberg mot AIK snacket. Det är bara att gå vidare och skita i media.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Tränarna

Post by barrskog »

AF borde sluta göra intervjuer om det i media, eller är han så naiv att han inte förstår vad det leder till? Pinsamt att snacka massa i tidningen, sen när Bert callar synar hans snack på presskonfen så säger han bara "inga kommentarer".
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Special Brew wrote:Älskar Robertssons AIK-hjärta som fan, men han tog kanske intervjun med Forsberg i Expressen lite väl personligt. Mötena mot Modo har blivit som matcherna mot gnaget ungefär. Mot gnaget blir det alltid skriverier om vilket som är det riktiga AIK och mot Modo ska dom alltid ta upp Forsberg mot AIK snacket. Det är bara att gå vidare och skita i media.
Bara hålla med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Tränarna

Post by tazman »

Det känns verkligen utagerat, Forsberg kan aldrig vinna denna diskussion.

En spelare/tränare vs AIK är som att ifrågasätta sitt supporterskap, att gå emot klubben finns inte hos de allra flesta fans.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Tränarna

Post by Fdskebo »

Hmm tänkte jag, är vi inte större än så?
Är inte AIK större än att de rakryggat bara kan läsa artikeln och skaka på huvudet?
Är jag ensam om att tycka att det var löjligt och pinsamt agerat av Bert?

Fan, hans tårar vid finalförlusten är kulturminnesmärkt och fastbränt i min hornhinna, men hans tårar i dag gjorde att den bilden falnade. FAN BERT! Du är mer än så!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Fdskebo wrote:Hmm tänkte jag, är vi inte större än så?
Är inte AIK större än att de rakryggat bara kan läsa artikeln och skaka på huvudet?
Är jag ensam om att tycka att det var löjligt och pinsamt agerat av Bert?

Fan, hans tårar vid finalförlusten är kulturminnesmärkt och fastbränt i min hornhinna, men hans tårar i dag gjorde att den bilden falnade. FAN BERT! Du är mer än så!
Nej, du är inte ensam. Jag tyckte oxå att det var onödigt att helt på egen hand dra upp det hela.
Hade förväntat mig att det var som svar på frågor, inte att det togs upp på Berts initiativ.

Helt enkelt fruktansvärt onödigt att lägga mera ved på brasan och elda igång igen.
Fast media gnuggar ju naturligtvis händer. Nu fick de ju gratisvinklar till nästa möte.
Last edited by Chippen on 16 Nov 2013, 23:58, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tränarna

Post by p-play »

Nix,håller med. Anders Forsberg gillrade en fälla och Bert trampade rakt in i den. Forsberg är kall och listig och lägger rätt saker i journalisternas mun. Med hans ödmjuka, lite tafatta framtoning så framstår han som offer och inte förövare i fallet och vinner sympati. Jag misstänker att det är det som retar Bert. Han borde ha varit lite kall och inte kommenterat artikeln och istället berömt Forsberg. Forsberg behärskar spelet bättre. Helt onödigt att dra den här soppan ett varv till. Det finns ingen vinning i det.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Det bästa är att vi spöar skiten ur Modo oavsett tårar eller trash talk.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Tränarna

Post by Fdskebo »

p-play wrote:Nix,håller med. Anders Forsberg gillrade en fälla och Bert trampade rakt in i den. Forsberg är kall och listig och lägger rätt saker i journalisternas mun. Med hans ödmjuka, lite tafatta framtoning så framstår han som offer och inte förövare i fallet och vinner sympati. Jag misstänker att det är det som retar Bert. Han borde ha varit lite kall och inte kommenterat artikeln och istället berömt Forsberg. Forsberg behärskar spelet bättre. Helt onödigt att dra den här soppan ett varv till. Det finns ingen vinning i det.
Precis.
Bert borde inte nämnt ett ord, och om han fått frågan skulle han ha spelat ovetande med kommentaren: Öhh, va? Jag får be om ursäkt, men jag har inte läst artikeln. Vi har fullt fokus med att förbereda laget för att vinna matcher så jag har helt enkelt inte tid att läsa Expressen.
Sen skulle han ha hyllat Afop för MODOs insats.

Då hade AIK vunnit presskonferensens match på knock också.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Oväntat att Bert tände till på alla cylindrar när A-Fop av allt att döma far med rätt syrliga osanningar i kvällspressen? LJ borde ha styrt upp och beordrat fram Wallson till presskonfan som kunde sagt ungefär som Fdskebo skriver.

För övrigt framstår tråkigt nog A-Fop allt mer som en jäkla lismande snackare som inte har torrt på fötterna.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Exakt. En känslomänniska som min favorit Bert var inte rätt människa att skicka fram till presskonferensen. Gillar hans sätt att vara i båset mm. men vi måste vara iskalla inför provokationerna.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Tränarna

Post by Sketch »

Håller med, hade varit bättre med Walle eller Klockare. Samtidigt kan man inte annat än älska karlns passion. De som tycker att han spelade över måste vara döda inombords och ha noll koll på hur han är som person.
Vi är bröder!
(Och till er utomstående som tydligen sitter och snokar på detta forum: Det syftar på Bert Robertsson egna "vi är bröder" som i sin tur anknyter till NP's "Brothers in Arms"-tema under hela förra slutspelet. Kalla oss gärna inavel om det får er att må bättre, här tar vi SM-guld tillsammans.)
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Med facit i hand borde Holm tagit denna presskonf med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Hm, jag tycker det låter som om Bert säger: " vi unnar ingen annan framgång, det står i våra värdegrunder". (Eller nått i den stilen)

Om han sa så, så tycker jag det låter konstigt. Är vi verkligen så ego och löjliga?
Känns verkligen inte som den bild jag hade av AIK och en konstig värderingar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Tränarna

Post by Akerman2 »

Möller på Twitter: "Alla ni som tror Bert spelar teater vet ingenting. INGENTING."

Det Afop gjorde ifjol fick föreningen att tända på alla cylindrar, det Afop gör nu med bisarra anklagelser gör att föreningen blir förbannad. Bert skulle om möjligt vara lite kallare på presskonferensen. Tycker han skulle gått hårdare åt Afop och inte media om han nu ville öppna soppburken igen.

Fyfan för Afop!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tränarna

Post by Chippen »

Tycker inte att Bert borde nämnt det alls. Nu fick ju AF en reaktion, säkert den har ute efter oxå.

Smartare hade varit att nämnt något alls. För nu lever ju soppan fortfarande och jag trodde att AIK ville lämna det bakom sig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply