Skellefteå AIK - resan till guldet

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Jablonic »

Fahlmans nyutkomna bok alltså. Hittade ingen annan tråd om den, men vad tycker ni om den? Jag har precis fått hem den och inte hunnit grotta ned mig i den alltför mycket än, men första intervjun jag läste gav iaf en riktigt bra känsla inför resten av boken, dvs Martin Lundbergs; "Ibland känner jag mig själv fortfarande som en riktig supporter. Jag har mycket hjärta för klubben. Jag är uppväxt med att Löven är det riktiga derbyt, och jag har verkligen fått lära mig det" och lite senare; "Precis som när alla började hoppa, det är det coolaste jag sett, jag kom på mig själv att tappa koncentrationen på matchen och sitta och kolla runt på alla som hoppade i stället för matchen. Det kommer jag minnas resten av livet".

För mig är Martin den kanske viktigaste symbolen vi har i laget. En lokal kille som är beredd att göra allt för klubben, laget och publiken. I dessa tider där gränser suddas ut, där pengar allt oftare går före hjärta och där supporterkulturen håller på att byggas bort är det så jävla skönt att ha Martin som representerar det som är grunden till att man själv förlagt en stor del av sitt liv på Västra. Jag hoppas att han en dag blir vår lagkapten.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Markman »

Å ena sidan förstår jag vad du menar med Lundberg som Cap, men när han hade A:et på bröstet så verkade det gå ut lite över hans spel. Han kommer alltid att vara en ledare och en härförare, alldeles oavsett bokstäver på bröstkorgen. Den spelartyp som han representerar är inte optimala som kaptener eller assisterande, särskilt inte när de ska spela stenhårt och lite småfult. Kontakten med domarna blir lite fel när man ska vara "grisen" i laget. Även om Jocke leder utvisningsligan blir det lite annan grej för honom kan jag tycka.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Jablonic »

Du har onekligen en poäng i det, Markman.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Markman »

För övrigt: Martins uttalande är fan underbart! Håller med i allt du skriver, förutom ovanstående invändning om det där med kaptensbiten.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Chippen »

Markman wrote:Å ena sidan förstår jag vad du menar med Lundberg som Cap, men när han hade A:et på bröstet så verkade det gå ut lite över hans spel. Han kommer alltid att vara en ledare och en härförare, alldeles oavsett bokstäver på bröstkorgen. Den spelartyp som han representerar är inte optimala som kaptener eller assisterande, särskilt inte när de ska spela stenhårt och lite småfult. Kontakten med domarna blir lite fel när man ska vara "grisen" i laget. Även om Jocke leder utvisningsligan blir det lite annan grej för honom kan jag tycka.
Jag tycker du talar emot dig själv. Först säger du att han kommer att vara en ledare oavsett bokstav för att i nästa andetag säga att hans spelartyp inte passar med bokstav.
Hur ska du ha det?

Själv har jag dock svårt att köpa argument att hans spelartyp inte passar som kapten. Se på NHL, som det kanske var, då var många fighters någon typ av Kapten.

Personligen tycker jag att Martin är en alldeles lysande framtida kapten. Han står för hjärta och hängivenhet, precis det jag vill jag vill se av en kapten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by smogz »

Jag tycker nog han är för dålig tyvärr. Han har ju karaktären.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Bilderberg »

smogz wrote:Jag tycker nog han är för dålig tyvärr.
Men han kan alltid bli bättre. :)
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by nr86 »

Håller med Chippen!
Det finns ingen större krigare i AIK tröjan än vår Gordie.
I senaste matchen mot LHC visade han att han kan spela högre upp i rangordningen oxå.
Var inte långt bort att han pytsade faktiskt.
Jag tror det finns mer "spel" i Gordie än vad många andra här inne tycks tro.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Lappmössan »

Chippen wrote: Jag tycker du talar emot dig själv. Först säger du att han kommer att vara en ledare oavsett bokstav för att i nästa andetag säga att hans spelartyp inte passar med bokstav.
Hur ska du ha det?
Va? Tyckte det var rätt klart vad han menar. Martin är en ledare med grit men när han hade bokstav spelade han sämre än någonsin, mest troligt för att han kände att han inte kunde grisa lika mycket när han har mer kontakt med domarna.

Gillade anekdoten om att han drog igång Hata Löven i guldbussen. :D Gordie är nästan så mycket AIK som det kan bli.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by svartgulsubkultur »

Finast i hela boken var nog ändå "Ett mejl på liv och död".
Gåshudsvackert.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Sv: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by Sketch »

Lappmössan wrote: Gillade anekdoten om att han drog igång Hata Löven i guldbussen. :D Gordie är nästan så mycket AIK som det kan bli.
:mrgreen:
Gordie e magnifiiik
Han drar ramsor å pyrotekniiik!
Han slår ned några till
Å gör mål när han vill
Martin Lundberg e heeelt magnifiiik!

(mel: The entertainer)
svartgulsubkultur wrote:Finast i hela boken var nog ändå "Ett mejl på liv och död".
Gåshudsvackert.
Vad handlar det om? Måste kanske köpa den trots allt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK - resan till guldet

Post by svartgulsubkultur »

En supporter i Stockholm som skrivit ett mejl till Wallson 120401 och tackade för OT-segern i andra semin. Det var med den på näthinnan och ett leende på läpparna som hennes mamma somnade in för gott i sin säng på Moröbacke den kvällen. Mejlet i sig och berättelsen om hur Wallson försökt läsa upp brevet i omklädningsrummet men rösten svikit ger garanterat gåshud.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Locked