Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Publiken

Post by Dr. Gilbert »

Lappmössan wrote:Klippet på http://skellefteakraftarena.se/guide/historia.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; har ju annars många sköna bilder.
Verkligen fina bilder! Pjäxdansen -68 glömmer jag inte i första taget, ladan var full med fagra damer och brännvin.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Hm..idag var jag och köpte familjebiljetter till matchen i helgen.
Hade räknat med förköpsavgiften men den kom inte.
Biljettpriset var 120 kr, så är förköpsavgiften slopad numera eller inräknad direkt i priset?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Sv: Publiken

Post by freddus »

Chippen wrote:Hm..idag var jag och köpte familjebiljetter till matchen i helgen.
Hade räknat med förköpsavgiften men den kom inte.
Biljettpriset var 120 kr, så är förköpsavgiften slopad numera eller inräknad direkt i priset?
Försvann väl tillsammans med Ticnet. Förhoppningsvis för alltid :)
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Publiken

Post by qerzeboy »

Går det att bara komma med biljetten som pdf i telefonen?

Edit: Ser att man fick med en mobilbiljett efter köpet var gjort
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Publiken

Post by Plissken »

Enligt uppgift blir det bra med tryck på andra kortsidan nu under Lördagsmatchen mot Gnaget, 150+ vuxna som skall ge draghjälp. Minns inte vilka det var, något större företag som har nån happening
Blir spännande!
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Local Store som kör ett litet event. Trevligt!
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Publiken

Post by Chippen »

Gjorde det inte samma sak förra året?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

Vet att det är väldigt kort varsel men hade inte varit roligt om dom visade Västerbottens semifinal i sportbaren imorgon kl14.30. Som uppladdning inför AIK matchen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Det hade det. Maila!
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

reagerade precis på detta. trodde det var en ny levande sittplats först.

oavsett bra initativ
shaquille
Posts: 1971
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Fy fan vad jag hatar AIK:s biljett system.inne och ska boka och enda det gör är att sega och krascha inte underligt att det inte är fullt på matcherna heller.folk ger ju upp å stannar hemma istället.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

shaquille wrote:Fy fan vad jag hatar AIK:s biljett system.inne och ska boka och enda det gör är att sega och krascha inte underligt att det inte är fullt på matcherna heller.folk ger ju upp å stannar hemma istället.
Har iofs aldrig köpt något där men det jag varit in och tittat har det funkat klanderfritt speciellt om man jämför med ticnet.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Publiken

Post by lurch »

Va ju fullständigt kaos där idag! Hur fan kan dom släppa alla matcher före jul på samma dag,samma klockslag!!? Jisses..
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Tradition, vana kalla det vad du vill, dom har alltid gjort så.
shaquille
Posts: 1971
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Jag ledsna då,skulle boka till jag och tjejen.kom så långt att jag skulle betala sen krascha skiten,sen när jag kom in så fanns bara skitplatser kvar.så nu blir det tv istället.åker inte 45 mil för att sitta bakom spelarbåset.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Testa igen efter ett tag. Hände likadant med ticnet titt som tätt och kom alltid tillbaka bra platser efter 10-30min.
Är väl nästan hela SHL som bytt system (tror det finns någon klubb som fortfarande använder ticnet).
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Publiken

Post by jokarfo »

Och adressjäveln är ännu saik.ebiljett.nu... :evil:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Skellefteå AIK använder SAIK ofta.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Tror inte det är AIKs fel, SAIK används på grejerna som är kopplade till SHL.se
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Skellefteå AIK använder SAIK ofta.
Skellefteå AIK vill inte förkortas med SAIK.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Publiken

Post by don_tomassso »

Facebook Saik-fansen verkar finnas överallt.Kryllar av dom som skriver SAIK.Snart dags för AIK lektion!!
Last edited by don_tomassso on 12 Nov 2013, 22:58, edited 1 time in total.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Vem bryr sig, tror det.är SkeAIK arna som är i minoritet. Det viktiga är väl vilket lag man håller på inte vad man kallar det. Jag som bor i Sundsvall säger aldrig AIK, för då tror alla jag pratat om gnaget. Säger inte Saik heller. Men som sagt, vem bryr sig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Publiken

Post by micktålbot »

Jag bryr mig. Att kalla oss SAIK är som att kalla svarta för negrer, eller asiater för orientaler.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Publiken

Post by kurtivar »

i princip alla sittplatsbiljetter är slutsålda till luleå matchen den 6:e. skulle in och boka 8 sittplatsbiljetter igår kväll och det fanns bara rad 1 kvar, härligt med mycket folk i alla fall:)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Larzon wrote:
Skidrow wrote:Skellefteå AIK använder SAIK ofta.
Skellefteå AIK vill inte förkortas med SAIK.
Ta ett matchprogram och läse igenom, eller kolla igenom spelprogramslistan som AIK ger ut sen återkommer du i frågan.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Publiken

Post by micktålbot »

Det är rätt självklart att Skellefteå AIK anammar 'SAIK' då de är ett företag som vill sälja och expandera och därmed tänker på sitt 'brand'. Att bråka med Solna om AIK är knappast en kamp värd att ta då de helt enkelt kan anamma SAIK och marknadsföra efter det då SAIK är en mycket stark organisation ute i landet och ett växande varumärke. En företagsledare och en supporter har lite olika syn på sådant här. SAIK-skiten och Löven-härvan är tyvärr bara ytterligare symptom på vårt växande entreprenörsamhälle där medborgare blivit kunder, där en gemensam historia inte betyder en prutt i vinden om inte aktiekursen går att höja.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Jag vet iaf att dom bett tex c-more att kalla dom för SKELL eller SKEÅ när dom använder förkortningar.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

micktålbot wrote:Jag bryr mig. Att kalla oss SAIK är som att kalla svarta för negrer, eller asiater för orientaler.
Nej det är det givetvis inte. Däremot är det ett otyg för det.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Publiken

Post by dovienya »

Kränkningar ska alltid ses i betraktarens ögon, därför har du per definition fel, Hank; det är alltså inte du, Hank, som bestämmer om någon blir kränkt av ett uttryck eller annat..
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Publiken

Post by Jokard »

dovienya wrote:Kränkningar ska alltid ses i betraktarens ögon, därför har du per definition fel, Hank; det är alltså inte du, Hank, som bestämmer om någon blir kränkt av ett uttryck eller annat..
Fel. Men förstår hur du tänker.

På tal om publiken. 4802 idag, såg ändå rätt bra ut, men sista raderna gapar ju tomma. Hur mycket skulle vi tjäna på att sänka isen? Publikintäkter tänker jag. Får man folk till rad 1 & 2 med sänkt is? Ståplats skulle väl också expandera ifall man sänkte isen.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Post Reply