J-18

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: J-18

Post by MrBlaser »

Stålberg är skadad, kan bli långvarigt tyvärr..
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: J-18

Post by p-play »

Synd att Danielsson har lämnat. Mycket vass skridskoåkare.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

Lubbe wrote:
Bob Probert wrote:Synd. Mycket hockey i sig, bra på skridskorna. Kunde möjligtvis ha blivit A-lags material samtidigt som det finns intressantare backar i nuläget. Lubbe har du kollat varför han lämnat?
Ingen aning.
Han är duktig, men jag håller honom efter Thilander & Moverare. Kanske kommer han först i backhierarkin i ett annat lag(?), vilket ger honom mer speltid och spotlight, ökar chanserna för att ta sig till juniorlandslag osv. Jag gissar på det, strikt karriärtänk. Antagligen klokt av honom. Jmfr med P.Granberg, han hade säkerligen kommit fram snabbare om vi inte hade haft så tjockt med unga backar som stod före i kön.
Tråkigt tappa honom, även om han bara kom hit och vände, men det råder ingen nöd på oss för det. V har riktigt bra bredd på backsidan i 98-kullen ändå. Alla(!) åtta backarna (dra bort Danielsson) i TV-puckslaget representerar Skellefteå AIK. Vet inte om det hänt förut.
Verkar som att den teorin (fetstil) var rätt rimlig ändå.
Hugo Danielsson spelar nu i Djurgårdens J20-lag. Thilander och Moverare har bara fått spela i Skellefteå J18, än så länge.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1514
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: J-18

Post by Humlannitton »

Lubbe wrote:
Lubbe wrote:
Bob Probert wrote:Synd. Mycket hockey i sig, bra på skridskorna. Kunde möjligtvis ha blivit A-lags material samtidigt som det finns intressantare backar i nuläget. Lubbe har du kollat varför han lämnat?
Ingen aning.
Han är duktig, men jag håller honom efter Thilander & Moverare. Kanske kommer han först i backhierarkin i ett annat lag(?), vilket ger honom mer speltid och spotlight, ökar chanserna för att ta sig till juniorlandslag osv. Jag gissar på det, strikt karriärtänk. Antagligen klokt av honom. Jmfr med P.Granberg, han hade säkerligen kommit fram snabbare om vi inte hade haft så tjockt med unga backar som stod före i kön.
Tråkigt tappa honom, även om han bara kom hit och vände, men det råder ingen nöd på oss för det. V har riktigt bra bredd på backsidan i 98-kullen ändå. Alla(!) åtta backarna (dra bort Danielsson) i TV-puckslaget representerar Skellefteå AIK. Vet inte om det hänt förut.
Verkar som att den teorin (fetstil) var rätt rimlig ändå.
Hugo Danielsson spelar nu i Djurgårdens J20-lag. Thilander och Moverare har bara fått spela i Skellefteå J18, än så länge.
Fick höra på omvägar att det var den sociala biten som inte funkat, att Danielsson inte fixade flytten riktigt utan fick för mycket hemlängtan. Det ska alltså inte ha rört det hockeymässiga, utan vanlig "omognad".
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

bruno wrote:Är ju uppenbart att nåt inte står rätt till i vissa årgångar. När tex Tim Söderlund (-98), som jag förstått det är vår mest talangfulla -98:a, först byter till Clemensnäs mitt under säsong och nu är klar för Luleås j-18 till nästa säsong så måste ju nåt ha hänt. Även Elias Hult (-97) är ju klar för Luleå.

Varför byter man från Sveriges bästa juniorverksamhet till en, bevisligen, mycket sämre juniorverksamhet kan man ju fråga sig.
Hult är tillbaks i stan. Uppsatt som 13e forward i Clemensnäs J18 i kvällens match.
Detta med att det "uppenbart inte står rätt till" är väl kanske inte sådär alldeles självklart, speciellt inte när man ser i backspegeln och ser att TV-puckarna tog guld med ett lag som hade väldigt hög andel Skellefteåspelare.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: J-18

Post by bruno »

Lubbe wrote:
bruno wrote:Är ju uppenbart att nåt inte står rätt till i vissa årgångar. När tex Tim Söderlund (-98), som jag förstått det är vår mest talangfulla -98:a, först byter till Clemensnäs mitt under säsong och nu är klar för Luleås j-18 till nästa säsong så måste ju nåt ha hänt. Även Elias Hult (-97) är ju klar för Luleå.

Varför byter man från Sveriges bästa juniorverksamhet till en, bevisligen, mycket sämre juniorverksamhet kan man ju fråga sig.
Hult är tillbaks i stan. Uppsatt som 13e forward i Clemensnäs J18 i kvällens match.
Detta med att det "uppenbart inte står rätt till" är väl kanske inte sådär alldeles självklart, speciellt inte när man ser i backspegeln och ser att TV-puckarna tog guld med ett lag som hade väldigt hög andel Skellefteåspelare.
Ja, det verkar ju gå rätt bra för den kullen trots "turbulensen" som varit. Om det nu ens har varit nån turbulens? När jag skrev det där så drog jag bara mina egna slutsatser då vår bästa 98:a och även Hult bytte klubb till Luleå. Vet ingenting om det egentligen så var onödigt att skriva någonting överhuvudtaget. Men nån anledning till att de bytte klubb måste ju ha funnits.

Blir för övrigt intressant om vi vinner kampen mot MODO till nästa säsong om lövarna William Eriksson och Oskar Lyrenäs Stål som jag tycker var Västerbottens bästa forwards i tv-pucken. Antar att både vi och MODO kommer rycka i dessa två.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

bruno wrote:
Lubbe wrote:
bruno wrote:Är ju uppenbart att nåt inte står rätt till i vissa årgångar. När tex Tim Söderlund (-98), som jag förstått det är vår mest talangfulla -98:a, först byter till Clemensnäs mitt under säsong och nu är klar för Luleås j-18 till nästa säsong så måste ju nåt ha hänt. Även Elias Hult (-97) är ju klar för Luleå.

Varför byter man från Sveriges bästa juniorverksamhet till en, bevisligen, mycket sämre juniorverksamhet kan man ju fråga sig.
Hult är tillbaks i stan. Uppsatt som 13e forward i Clemensnäs J18 i kvällens match.
Detta med att det "uppenbart inte står rätt till" är väl kanske inte sådär alldeles självklart, speciellt inte när man ser i backspegeln och ser att TV-puckarna tog guld med ett lag som hade väldigt hög andel Skellefteåspelare.
Ja, det verkar ju gå rätt bra för den kullen trots "turbulensen" som varit. Om det nu ens har varit nån turbulens? När jag skrev det där så drog jag bara mina egna slutsatser då vår bästa 98:a och även Hult bytte klubb till Luleå. Vet ingenting om det egentligen så var onödigt att skriva någonting överhuvudtaget. Men nån anledning till att de bytte klubb måste ju ha funnits.

Blir för övrigt intressant om vi vinner kampen mot MODO till nästa säsong om lövarna William Eriksson och Oskar Lyrenäs Stål som jag tycker var Västerbottens bästa forwards i tv-pucken. Antar att både vi och MODO kommer rycka i dessa två.
Tycker vi ska hålla ett öga på Tim Kämpeberg i Piteå också.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: J-18

Post by bruno »

Jo, Kämpeberg verkar ju intressant om man kollar stats från tv-pucken iaf, har nämnt honom förr i nån tråd men har bara sett honom när Västerbotten mötte Norrbotten i gruppen. Jäkligt stor för att vara 15 bast iaf.

Backar tycker jag då verkligen inte behöver värvas när man såg på tv-pucken så förhoppningsvis riktar dom in sig på forwards utifrån. Eriksson, Lyrenäs och Kämpeberg borde väl ligga bra till för ett samtal från Lasse kan jag tänka mig.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

Lyrenäs verkar då vara för mycket lövare för att komma hit om man tittar på tweetsen. https://twitter.com/OLyrens" onclick="window.open(this.href);return false; (Dock lite tragiskt att "spionera" på 15åringar. )
Hur bra är Filiph Laine och Niclas Lyckeholt i Clemens? Ingen koll på speltid etc. men de verkar producera mer än 97:orna i AIK
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

Sketch wrote:Lyrenäs verkar då vara för mycket lövare för att komma hit om man tittar på tweetsen. https://twitter.com/OLyrens" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; (Dock lite tragiskt att "spionera" på 15åringar. )
Hur bra är Filiph Laine och Niclas Lyckeholt i Clemens? Ingen koll på speltid etc. men de verkar producera mer än 97:orna i AIK
Hade ju varit skoj om nån undersökte saken på söndag då det är derby i Kopparhallen. Och lämnade en rapport här.
Klassiska Clemens-AIK-derbyn växer inte på trän nuförtiden.
Och Kopparhallen är hockeykultur om något. Kaffet blir ju så mycket godare när man står där och småhuttrar.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: J-18

Post by Bob Probert »

Lubbe wrote:
bruno wrote:Är ju uppenbart att nåt inte står rätt till i vissa årgångar. När tex Tim Söderlund (-98), som jag förstått det är vår mest talangfulla -98:a, först byter till Clemensnäs mitt under säsong och nu är klar för Luleås j-18 till nästa säsong så måste ju nåt ha hänt. Även Elias Hult (-97) är ju klar för Luleå.

Varför byter man från Sveriges bästa juniorverksamhet till en, bevisligen, mycket sämre juniorverksamhet kan man ju fråga sig.
Hult är tillbaks i stan. Uppsatt som 13e forward i Clemensnäs J18 i kvällens match.
Detta med att det "uppenbart inte står rätt till" är väl kanske inte sådär alldeles självklart, speciellt inte när man ser i backspegeln och ser att TV-puckarna tog guld med ett lag som hade väldigt hög andel Skellefteåspelare.
Lubbe:

Inte för att vara den som är den men de va ju i 97:orna de skulle ha varit "turbulent". Tim spelade ju med dem dom underårig. Nu är jag inte säker på att de var du menade men=)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

Bob Probert wrote:
Lubbe wrote:
bruno wrote:Är ju uppenbart att nåt inte står rätt till i vissa årgångar. När tex Tim Söderlund (-98), som jag förstått det är vår mest talangfulla -98:a, först byter till Clemensnäs mitt under säsong och nu är klar för Luleås j-18 till nästa säsong så måste ju nåt ha hänt. Även Elias Hult (-97) är ju klar för Luleå.

Varför byter man från Sveriges bästa juniorverksamhet till en, bevisligen, mycket sämre juniorverksamhet kan man ju fråga sig.
Hult är tillbaks i stan. Uppsatt som 13e forward i Clemensnäs J18 i kvällens match.
Detta med att det "uppenbart inte står rätt till" är väl kanske inte sådär alldeles självklart, speciellt inte när man ser i backspegeln och ser att TV-puckarna tog guld med ett lag som hade väldigt hög andel Skellefteåspelare.
Lubbe:

Inte för att vara den som är den men de va ju i 97:orna de skulle ha varit "turbulent". Tim spelade ju med dem dom underårig. Nu är jag inte säker på att de var du menade men=)
Som det har låtit i juniortrådarna har det varit hittepå-turbulent lite överallt :)
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: J-18

Post by Balotelli »

Hittepå och hittepå.. Finns lite ruttna ägg på juniorsidan.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

Balotelli wrote:Hittepå och hittepå.. Finns lite ruttna ägg på juniorsidan.
Fler än vanligt eller? Vem som anses vara ett ruttet ägg brukar variera rätt kraftigt från person till person. :roll:
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-18

Post by Lubbe »

Balotelli wrote:Hittepå och hittepå.. Finns lite ruttna ägg på juniorsidan.
Det handlar om tonåringar. De flesta är känslomässiga monster i den åldern.
Finns alltid dom som hyser agg mot den ena eller andra lärarn i varje skolklass också. Behöver inte va nån big deal bara för att det sipprar ut en å annan missnöjesyttring emellanåt.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: J-18

Post by Balotelli »

Jag syftar inte på spelarna :)
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

Balotelli wrote:Jag syftar inte på spelarna :)
Jag har ingen som helst insyn i vad du pratar om, syftade bara på "underliga" fenomenet att tränare oftast blir mer omtyckta av spelare och dennes föräldrar ju mer förtroende spelaren ifråga får. ;)
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: J-18

Post by Balotelli »

Tim Söderlund är ett lysande exempel på vad som håller på att ske hos oss, min brors son spelade med honom sista året i Aik. De fick veta att de inte fick umgås med honom om de fortsatt ville tillhöra Skellefteå Aik. Detta är så ruttet att man skäms.

Att det finns en spelare i j18 som inte alls hör hemma där, utan endast spelar där för att pappa har inflytande och är en av juniorsidans större sponsorer är också klandervärt. Den pappan har också betalat en summa pengar till tränaren i TVpucken för något år sedan för att grabben ska komma med..
Jag tror situationen med mobbningen som skrevs om på HG förra vintern inte var en tillfällighet, det är ett problem som snarare växer( får jag känslan av).

Jag blir ledsen när man hör saker som detta om föreningen jag stöttar och älskar. Trodde vi hade kommit mycket längre än så. Se över de som styr på juniorsidan, annars är nog sötbrödsdagarna över.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-18

Post by Zimme »

Vem är denne spelare då och vad är det som gör att du är så säker på att han endast får spela för att farsan har inflytande?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-18

Post by Zimme »

Ang. Tim Söderlund så har han i mina ögon visat att han ska syssla med annat än att spela hockey. Ju längre bort den killen är från AIK desto bättre.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: J-18

Post by Oliman »

Exakt, säg vem det är. Det blr ju rimligtvis vara den som har sämst stats i laget, eftersom hans plats är köpt, ej förtjänad. Så, vem är denne?
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: J-18

Post by Kraxxe »

Oliman wrote:Exakt, säg vem det är. Det blr ju rimligtvis vara den som har sämst stats i laget, eftersom hans plats är köpt, ej förtjänad. Så, vem är denne?
Balotelli känns som en bitter förälder som är sur över att sonen inte var nog bra nog och vill nu kasta skit på aiks ungdomssida. Denna spelare är helt klart värd sin plats och har bra stats också ;)
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: J-18

Post by Bob Probert »

Balotelli, din historia får lite mindre trovärdighet när man ser denna mening.

"Den pappan har också betalat en summa pengar till tränaren i TVpucken för något år sedan för att grabben ska komma med.."

Betalade han pengar till sig själv då eller?... eftersom det var han som var tränare...
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: J-18

Post by Oliman »

Vem snackar vi om? Enklare att se namn så att man kan bestrida påståendena..
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: J-18

Post by Sketch »

Zimme wrote:Ang. Tim Söderlund så har han i mina ögon visat att han ska syssla med annat än att spela hockey. Ju längre bort den killen är från AIK desto bättre.
Lite väl hårt. Jag var inte särskilt mogen när jag var 15 år men jag vill gärna tro att jag är det nu.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-18

Post by Zimme »

Sketch wrote:
Zimme wrote:Ang. Tim Söderlund så har han i mina ögon visat att han ska syssla med annat än att spela hockey. Ju längre bort den killen är från AIK desto bättre.
Lite väl hårt. Jag var inte särskilt mogen när jag var 15 år men jag vill gärna tro att jag är det nu.
Vi får väl hoppas att så är fallet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-18

Post by Trollet »

Oliman wrote:Vem snackar vi om? Enklare att se namn så att man kan bestrida påståendena..
Om han var tränare i TV-pucken "för något år sen" är det inte så svårt att se vem det är det syftas på. Tänker inte outa dock, det är inte svårt att hitta om man vill det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: J-18

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Oliman wrote:Vem snackar vi om? Enklare att se namn så att man kan bestrida påståendena..
Om han var tränare i TV-pucken "för något år sen" är det inte så svårt att se vem det är det syftas på. Tänker inte outa dock, det är inte svårt att hitta om man vill det.
Tänker du på tränaren nu eller på pappa? För jag uppfattar inte de två benämningarna som samma person.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-18

Post by Trollet »

Bob Probert wrote:Balotelli, din historia får lite mindre trovärdighet när man ser denna mening.

"Den pappan har också betalat en summa pengar till tränaren i TVpucken för något år sedan för att grabben ska komma med.."

Betalade han pengar till sig själv då eller?... eftersom det var han som var tränare...
Så ja, samma person.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: J-18

Post by 374 »

Vann mot Löven med 4-0.
Post Reply