Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Men vad är det för dynga med Hitlerhälsning? Jävla idioti, och att det skrivs att det är första gången ska vi nog vara glada för.

Känns ju inte alls bra om NP helt plötsligt ska börja bli förknippad med sådant där.

Vad gör NP denba gång?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klacken

Post by Poet »

Vad har nu hänt?
Källa förutom luleåfans?
2012-05-19
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Klacken

Post by fwd »

Riktigt riktigt dåligt.
Stäng av!
Charter Division
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Klacken

Post by Sketch »

Kan det möjligen vara en av landets största nötter vi har att göra med här? Inte bara själva aktionen utan att han gör det trots att killen ifjol filmades, blev avstängd (och polisanmäld?) samt svärtade ned NP och klubben. Vet att det max brukar bli böter för sånt men är han så korkad kanske det är bäst att sätta honom i fängelse för hans eget bästa... :?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Alla vet att nynazister är/har varit i klacken, samma med andra grupper i utkanten, men vänta till bevisen kommer. Så länge som man sköter sej i klacken så om dom är militanta veganer lr nått annat utanför hockey så är det inget för NP, dock har dom misskött sej i klacken då är det NP problem, men vänta tills bevisen är framlagda.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Klacken

Post by Chippen »

NP ska inte lägga sig i vad varje enskild individ tycker och tänker då de inte står på Västra alt på Bortastå. Det är helt enkelt inte NP´s ensak att styra över, och jag tycker att inte att det är något som AIK ska gå in och sätta ner någon fot i heller.

Sedan ligger det naturligtvis på individen att klara av att skilja på saker och ting. När man är på hockey så är man där för att AIK ska gå i första hand och då lägger man sina personliga värderingar åt sidan. Klarar man inte det utan, som nu igen uppe i Luleå, tydligen måste dra upp armen så har man inget i NP att göra för ett sådant beteende dra ner både AIK och NP i smutsen och är inget som jag kan tänka mig att någon vill bli förknippad med.

Är man däremot som vem som helst och gör sitt för att bära fram AIK så tycker jag att det är fine, oavsett vad jag personligen tycker om nynazister, rasister, Jehovas, militanta veganer etc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Alla vet att nynazister är/har varit i klacken,
va?

I övrigt håller jag med chippen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klacken

Post by Poet »

Tycker det är konstigt att det alltid är mot Luleå.
2012-05-19
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

En klack drar till sej extrema segment, samhörighet osv.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

När/Var/Hur?
Har aldrig sett minsta tillstymmelse av nazism/rasism i klacken, då hade jag aldrig åkt med (än mindre tagit med min son på resan.)
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Klacken

Post by Chippen »

Det är väl självklart att NP ska ta avstånd, och även tar avstånd, från heilande och sådant som är propaganda för sådant tänk. Det tar jag för givet, men man måste skilja på saker och ting. NP kan inte förbjuda någon som t.ex är nynazist att vara medlem med hänvisning till värderingar etc. Då gör ju NP något som du själv inte gillar, nämligen att segregera folk och folk.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Klacken

Post by Markman »

Nolltolerans mot rasism råder inom NP, det kan jag garantera! Det är inte heller nödvändigtvis så att en person med exempelvis nazistiska sympatier har kläder som öppet uttrycker det heller, vilket gör att det kan vara svårt att ha koll på det. Man kan inte gärna förbjuda en person som är öppet nazist/rasist heller, så länge inte personen i fråga inte ger uttryck för det i samband med hockeyn.

Vid något tillfälle har jag sett ett par personer klädda på ett såndant sätt som ofta förknippas med nazister, utan att det för den skull framgår tydligt att det är vad personerna har de åsikterna. Sånt blir givetvis en tolkningsfråga om det är ett uttryck för främlingsfientlighet eller inte, men är det inte så att det framgår tydligt att det är ett sådant uttryck kan jag tycka att det är det svårt att motivera någon form av diciplinär åtgärd mot personen i fråga. Prata kan man givetvis göra ändå, för att få mer klarhet i händelsen i fråga! NP har dessutom klart och tydligt visat att man tar avstånd från alla former av främlingfientlighet.

Så att ingen missförstår mig inte nu: alla former av nazistiska/rasistiska yttringar i samband med NP-händelser ska givetvis motverkas på alla sätt som rimligtvis man rimligtvis kan! Samtidigt ska ju ingen oskyldig "dömas" heller!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Bra tryck idag, i synnerhet för att vara en torsdag mot Örebro.
Södra flanken som vanligt bättre än norra, där behöver vi uppa ett snäpp.
Repertoaren var också ovanligt välvarierad.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Klacken

Post by Jablonic »

sgsk: Kul att Carmina Burana gjorde säsongsdebut (?)!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:Bra tryck idag, i synnerhet för att vara en torsdag mot Örebro.
.
Var verkligen på tiden att vi presterade någorlunda. Nu bygger vi vidare från detta!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Jablonic wrote:sgsk: Kul att Carmina Burana gjorde säsongsdebut (?)!
Hördes det? Kul, tycker vi fick riktigt skapligt tryck i den.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Bobby wrote:
svartgulsubkultur wrote:Bra tryck idag, i synnerhet för att vara en torsdag mot Örebro.
.
Var verkligen på tiden att vi presterade någorlunda. Nu bygger vi vidare från detta!
Jajamensan, Modo away kommer att bli en höjdare. Finns väl cirka tio platser kvar, hoppas några starka strupar kniper dom.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

Bra tryck idag. Förmodligen för att jag var på plats för första gången i år. All cred till mig. Nåja, lite beröm kan väl ni andra också få, men mest jag 8-) :mrgreen:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

svartgulsubkultur wrote: Jajamensan, Modo away kommer att bli en höjdare. Finns väl cirka tio platser kvar, hoppas några starka strupar kniper dom.
Hoppas alla vet att vi åker vid 09...
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Jokard wrote: Hoppas alla vet att vi åker vid 09...
Ja, när 208:an rullar 08:18 så är det färdigförfestat.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Klacken

Post by Ante »

Riktigt bra jobbat igår gubbar! Det lät riktigt bra i tv-rutan och jag kom på mig själv att sitta o klappa med ett flertal gånger! Nu siktar vi på lite skönsång på lördag då ni får lite hjälp av oss i det äldre gardet! Efter det så är det ju bara att öka på hemmaplan också!
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Klacken

Post by robzon »

Kan bara instämma, riktigt bra igår!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Klacken

Post by Humlannitton »

Bara jag som tyckte det var rätt dåligt? Jag försökte verkligen uppe på södra flanken, men det var fan inte lätt att få med sig någon i närheten... Och då tappar man tyvärr själv också. Däremot all cred till SGSK som dominerade som vanligt med både intensitet och variation!

Men kärnan kanske var bra, det är svårt att höra snett uppifrån.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

Alla jag pratat med säger att det var det bästa trycket på länge.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Ante wrote:Riktigt bra jobbat igår gubbar! Det lät riktigt bra i tv-rutan och jag kom på mig själv att sitta o klappa med ett flertal gånger! Nu siktar vi på lite skönsång på lördag då ni får lite hjälp av oss i det äldre gardet! Efter det så är det ju bara att öka på hemmaplan också!
Precis så känner jag nu inför Leksand hemma på torsdag!
Hoppas att det finns fler som låtit sig inspireras av den gångna veckan, både torsdag och lördag, och släpper på handbromsen nu.

FULLA SPJÄLL I SKELLHELL PÅ TORSDAGKVÄLL!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Känner verkligen en extrem hets inför torsdag.
Sångtextskompendiet som kom ut på facebook igår gick ikväll i papperstryck för utdelning i övermorgon, förhoppningsvis bidrar det, framförallt på sikt, till att vi får bredare uppslutning i sången och därigenom bättre tryck.

Ladda nu för helvete, jag kommer att dickwhippa den som inte tar i ordentligt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Klacken

Post by freddus »

Låter som ett väldigt bra initiativ!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

freddus wrote:Låter som ett väldigt bra initiativ!
Att dickwhippa folk? Ja, det är min bästa idé nånsin.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Klacken

Post by freddus »

Och det säger inte lite!
Post Reply