Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

Nick the little dick wrote:När fan fick du makt att ändra inlägg??? Avgå ALLA på det här forumet.

Ja, det får gärna vara 18 års-gräns.......
Om du kollar igen så ser du att jag inte har ändrat något inlägg.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Klacken

Post by Nick the little dick »

Eller så har du det.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Klacken

Post by freddus »

Vet inte alls om det är genomförbart eller ens något som skulle ses som positivt. Aktiv sitt som ändå var lite åt det hållet vart inte någon höjdare t.ex.
Jag är lite ute efter att minska storleken på ståplats för att få det tightare. Det finns röststarka personer även ute på kanterna som jag tror att man skulle kunna få med i högre utsträckning om de kom närmare kärnan.
Varför inte ha 2-3 olika lägen på ståplats. 1 för fullsatt då hela ståplats används, 1 för hyfsat med folk och 1 för de sämre publikdagarna. Allt för att försöka klumpa ihop (inte så att det blir överjävligt trångt) och undvika att det sprids ut så mycket. Ja, ingen vidare förklaring men jag tror ändå att ni förstår grundtanken iaf.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Klacken

Post by dovienya »

Känns som att det kräver att väggen bakom är fixad?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

dovienya wrote:Känns som att det kräver att väggen bakom är fixad?
AIK är så sega på den biten.Känns som att det aldrig blir av.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Klacken

Post by Pontusbackstrom »

I hela Sverige håller supporterkulturen att förändras. Det är inte alls samma drag i någon arena som det var för 10-15 år sedan. Mycket på grund av att de flesta väljer att sitta hemma framför TVn och titta på matcherna. Det är bara att kolla på stockholmspubliken också, I fotboll så har Djurgården, Solna och Bajen tappat mycket publik också.

Nu är den även på väg att nå hockeyn, Alla lag i SHL, (Förutom Örebro och Leksand) har tappat mycket publik. Och just i Skellefteå är det väl nog att de flesta sitter och väntar på slutspelet redan nu, tyvärr.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Klacken

Post by Draper »

Pontusbackstrom wrote:I hela Sverige håller supporterkulturen att förändras. Det är inte alls samma drag i någon arena som det var för 10-15 år sedan. Mycket på grund av att de flesta väljer att sitta hemma framför TVn och titta på matcherna. Det är bara att kolla på stockholmspubliken också, I fotboll så har Djurgården, Solna och Bajen tappat mycket publik också.

Nu är den även på väg att nå hockeyn, Alla lag i SHL, (Förutom Örebro och Leksand) har tappat mycket publik. Och just i Skellefteå är det väl nog att de flesta sitter och väntar på slutspelet redan nu, tyvärr.
Både AIK och DIF har höjt sitt hemmasnitt avsevärt i Allsvenskan. Hela Allsvenskan har faktiskt höjt snittet så det har inte drabbat fotbollen i samma utsträckning, eller alls. SHL är väl inte en tillräckligt attraktiv produkt.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Klacken

Post by ante08 »

Någon som sitter på mer info?

https://twitter.com/L_Dahlgren/status/3 ... 8245724160" onclick="window.open(this.href);return false;
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Klacken

Post by bruno »

ante08 wrote:Någon som sitter på mer info?

https://twitter.com/L_Dahlgren/status/3 ... 8245724160" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.a ... id=7047787" onclick="window.open(this.href);return false;

Enligt Lars lindberg på twitter tre killar med "ett onämnt motorcykelgängs logga på ryggen" som gått in i AIK-klacken och startat ett slagsmål.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Hittade detta:

Kolla in denna tweet av @MickeLundgren: https://twitter.com/MickeLundgren/statu ... 2758451201

Hoppas att det bara är fabler.
Last edited by Chippen on 29 Oct 2013, 23:44, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

bruno wrote:
ante08 wrote:Någon som sitter på mer info?

https://twitter.com/L_Dahlgren/status/3 ... 8245724160" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.a ... id=7047787" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Enligt Lars lindberg på twitter tre killar med "ett onämnt motorcykelgängs logga på ryggen" som gått in i AIK-klacken och startat ett slagsmål.
Betvivlar å det starkaste att Lars har korrekt info där.
Känns alldeles för otroligt att HA-killar skulle göra en så korkad manöver då det är fullt med snutar på plats.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Var där.stämmer en del.Men NP får väl säga nått första uttalande tycker jag.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Klacken

Post by Sketch »

Fick detta från en som var där:
"Det sprang in ett par killar i tjocka vinterjackor, när de kommit till mitten drog de av sig dem och hade HA-västar under. En snubbe hetsade och ropade "heja lule" och en annan började knuffas och måttade ett slag på en skelleftekille vilket fick halva läktarn att hoppa på dem. Såg inte så mycket mer förrän de blivit utdragna. Var väl nån initieringsrit eller så."
Stämmer?
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Sketch wrote:Fick detta från en som var där:
"Det sprang in ett par killar i tjocka vinterjackor, när de kommit till mitten drog de av sig dem och hade HA-västar under. En snubbe hetsade och ropade "heja lule" och en annan började knuffas och måttade ett slag på en skelleftekille vilket fick halva läktarn att hoppa på dem. Såg inte så mycket mer förrän de blivit utdragna. Var väl nån initieringsrit eller så."
Stämmer?
Låter inte som HA utan mera som Red and White Crew.

Håller på att forska i detta. Återkommer i ärendet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lungo
Posts: 462
Joined: 30 Aug 2012, 21:32
Location: Skellefteå

Re: Klacken

Post by Lungo »

Hade ett HA-märke på ryggen. Tror de var från Karlstad. Men det Sketch skrev stämmer ganska bra med min bild.
Charter Division
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Klacken

Post by Sketch »

Låter bara korkat.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

Tre killar. Sketch har beskrivit det helt korrekt. Stryk fick de iallafall.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Klacken

Post by Zimme »

Skulle väl visa sig tuffa. Hoppas att det gjorde ont.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Klacken

Post by Wolfman »

Hell Angels Karlstad... :roll:
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Klacken

Post by Chippen »

Vad ni som var på resan att att säga om den påstådda nazisthälsningen igen, och även denna gång ska lett till polisanmälan?
Sant eller falskt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Klacken

Post by Jeloin »

Chippen wrote:Vad ni som var på resan att att säga om den påstådda nazisthälsningen igen, och även denna gång ska lett till polisanmälan?
Sant eller falskt?

Jag kan säga "att att" jag inte såg nånting
Framåt kamrater!
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Klacken

Post by arsenal »

Jeloin wrote:
Chippen wrote:Vad ni som var på resan att att säga om den påstådda nazisthälsningen igen, och även denna gång ska lett till polisanmälan?
Sant eller falskt?

Jag kan säga "att att" jag inte såg nånting

Såg ingenting heller!!Tror detta är falska rykten
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Klacken

Post by arsenal »

Killarna som kom och bråkade i period 2,försökte redan ta sig till våran läktare i period 1,men polisen/vakterna hann avstyra allt,men i period 2 gick säkerheten fel
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Sv: Klacken

Post by Ante »

Chippen wrote:
bruno wrote:
ante08 wrote:Någon som sitter på mer info?

https://twitter.com/L_Dahlgren/status/3 ... 8245724160" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.a ... id=7047787" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Enligt Lars lindberg på twitter tre killar med "ett onämnt motorcykelgängs logga på ryggen" som gått in i AIK-klacken och startat ett slagsmål.
Betvivlar å det starkaste att Lars har korrekt info där.
Känns alldeles för otroligt att HA-killar skulle göra en så korkad manöver då det är fullt med snutar på plats.
Du kan sluta tvivla...
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Jo, jag insåg det igår efter att rykt i lite gamla bekanta i Luleå/Boden.
Dock är inte alla överens om det var HA ell RWC, men det är i gemene mans ögon samna sak.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

Står det HA på västarna är det väl HA och inte RWC? Jag kan inte gängreglerna.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Det där kan inte jag riktigt heller. Dock känns det otroligt att de skulle ha sina västar på sig och sedan dölja dem med jackor. Känns mer som om det var någon typ av klubbtröja eller liknande.

Som jag fattat det har de bara västar vid tillfälle då de gör klubbsaker.
Kan dock fattat fel, och säger de som var där att det var västar så är det nog så.

Låter iaf inte som en HA grej utan mera som en RWC grej detta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

Ja jag såg ju alltihop. Det var västar.

Att de hade jackor (ziptröjor) berodde på att de inte kom in med västarna synliga i första perioden. I andra perioden testade de med neutrala svarta tröjor över. De drog av sig dem på läktaren sen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14291
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Oki. I trust you.
Men frågan är ju oxå varför de gjorde som de gjorde. Var det oprovocerat eller hade det varit någon händelse innan?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Klacken

Post by Talbot25 »

Nu är jag ingen expert på MC-gäng men att fullvärdiga medlemmar från HA skulle skämma ut sig sådär känns inte så troligt.
Post Reply