Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

botte
Posts: 2
Joined: 08 Sep 2011, 18:01

Re: Klacken

Post by botte »

Papas är en krog, inte en sportkrog, som valt att visa Skellefteås matcher i flera år nu. Detta är inte ett problem, snarare en möjlighet för alla som vill att se på högklassig hockey tillsammans med likasinnade! Ja, Papas finns omnämnt i Hymnen som alla inte gillar...fine! Vissa gillar att gå dit, andra inte...fine! Men nej, det pågår ingen bojkott av Papas...!!! Detta forum gör kanske någon glad, men inte jag. Nu räcker det för mig. Jag vill heja på mitt lag vart jag vill, sjunga till vilka låter jag vill, ogilla pyroteknik om jag har lust. Stämningen här känns instängd och lite unken, så tills nya vindar blåser - Hej då forumet!
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Klacken

Post by Dr. Gilbert »

botte wrote:Papas är en krog, inte en sportkrog, som valt att visa Skellefteås matcher i flera år nu. Detta är inte ett problem, snarare en möjlighet för alla som vill att se på högklassig hockey tillsammans med likasinnade! Ja, Papas finns omnämnt i Hymnen som alla inte gillar...fine! Vissa gillar att gå dit, andra inte...fine! Men nej, det pågår ingen bojkott av Papas...!!! Detta forum gör kanske någon glad, men inte jag. Nu räcker det för mig. Jag vill heja på mitt lag vart jag vill, sjunga till vilka låter jag vill, ogilla pyroteknik om jag har lust. Stämningen här känns instängd och lite unken, så tills nya vindar blåser - Hej då forumet!
Nej försvinn inte, jag kommer sakna dina inlägg :cry:
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Klacken

Post by micktålbot »

Botte, har ni förlorat mycket intäkter på Papas på senare tid eller?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

botte wrote:muttermuttermutterbittermuttermutter
Vars fick du luft ifrån och vad gör det där inlägget i den här tråden?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Klacken

Post by andy »

Tidernas sämsta insats idag? I alla fall under dom 2 första perioderna. Vara capo idag måste ha känts lika hopplöst som att vara lövensupporter! Jag har då aldrig skrikit så mycket på nån match men man kände ju sig som man stod naken på torget, i negativ bemärkelse då! Jävlar så dött det var. :evil:
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

andy wrote:Tidernas sämsta insats idag? I alla fall under dom 2 första perioderna. Vara capo idag måste ha känts lika hopplöst som att vara lövensupporter! Jag har då aldrig skrikit så mycket på nån match men man kände ju sig som man stod naken på torget, i negativ bemärkelse då! Jävlar så dött det var. :evil:
'Bott' 5 i ES-sammanhang var det nog.
Väldigt trist med så gles ståplats, även mitt i klacken gapade det väldigt tomt.
Det kan bara bli bättre efter dagens match, det är ett som är säkert!
Dä ä bra Mikalsån!
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Klacken

Post by lurch »

Jag har en känsla,en föraning,kalla de va ni vill,att NP kommer att genomgå en metamorfos inom kort. Det finns några gamla dinosaurier kvar som skriker"de va bättre förr! Å på den gamla goda tiden,då.." Jag tror att efter den senaste manifestationen så grävde de gamla sin grav då dom straffade spelarna å inte den som var orsaken till allt de här helvetet. Ni i västra,ni som är emot den härligaste,vackraste å pampigaste sång som någonsin har skrivits om vårt kära AIK,ni har inte förstått vad som gör AIK till de bästa laget i Sverige. LAGET går ALLTID före jaget,ALLTID!!!! Vill man inte passa in,tror man att man är/vet bättre än laget åker man ut! Allt för lagets bästa!!
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Klacken

Post by micktålbot »

lurch wrote:Jag har en känsla,en föraning,kalla de va ni vill,att NP kommer att genomgå en metamorfos inom kort. Det finns några gamla dinosaurier kvar som skriker"de va bättre förr! Å på den gamla goda tiden,då.." Jag tror att efter den senaste manifestationen så grävde de gamla sin grav då dom straffade spelarna å inte den som var orsaken till allt de här helvetet. Ni i västra,ni som är emot den härligaste,vackraste å pampigaste sång som någonsin har skrivits om vårt kära AIK,ni har inte förstått vad som gör AIK till de bästa laget i Sverige. LAGET går ALLTID före jaget,ALLTID!!!! Vill man inte passa in,tror man att man är/vet bättre än laget åker man ut! Allt för lagets bästa!!
Jag hoppas du har fel. AIK har inte så många hockeysupporters kvar numera och att de ska gräva sin grav låter inte trevligt och önskvärt. Volymen på arenan minskar för varje säsong. Att medgångssaikarna ska ta över är fan slutet.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Klacken

Post by Sketch »

lurch wrote:Jag har en känsla,en föraning,kalla de va ni vill,att NP kommer att genomgå en metamorfos inom kort. Det finns några gamla dinosaurier kvar som skriker"de va bättre förr! Å på den gamla goda tiden,då.." Jag tror att efter den senaste manifestationen så grävde de gamla sin grav då dom straffade spelarna å inte den som var orsaken till allt de här helvetet. Ni i västra,ni som är emot den härligaste,vackraste å pampigaste sång som någonsin har skrivits om vårt kära AIK,ni har inte förstått vad som gör AIK till de bästa laget i Sverige. LAGET går ALLTID före jaget,ALLTID!!!! Vill man inte passa in,tror man att man är/vet bättre än laget åker man ut! Allt för lagets bästa!!
Så de som nu i enkom åker ned från Skellefteå till Leksand för att stötta laget på bortaplan är de som inte förstått att laget går före jaget?
OK.

Edit: Gillar den nya innebörden av att kalla någon "saikare". :lol:
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Klacken

Post by freddus »

Visst finns risken när det blir så här kraftigt motstånd att någon känner att de inte orkar, men det hoppas jag verkligen inte. Jag hoppas att alla aktiva idag känner revanschlust och visa vad de verkligen kan samtidigt som att den här diskussionen kan få in fler nya aktiva medlemmar. Uppmärksamheten kan verkligen göra att fler får upp ögonen och ser att det inte sköts automatiskt utan att det behövs riktigt engagerade personer för att laget ska få det stöd de förtjänar. Har de nya personerna lite andra åsikter är det bara positivt för det är genom detta det kan utvecklas.
Det går inte alltid att vara överens utan det krävs olika åsikter för att inte stå stilla.

--------------
micktålbot: Du skrev ju att saik-supportrarna bara fanns på facebook så det är väl ingen risk att de ska ta över?
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Klacken

Post by micktålbot »

Sketch wrote: Edit: Gillar den nya innebörden av att kalla någon "saikare". :lol:
Innebörden har alltid varit densamma, iaf för min egen del.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Klacken

Post by lurch »

Sketch wrote:
lurch wrote:Jag har en känsla,en föraning,kalla de va ni vill,att NP kommer att genomgå en metamorfos inom kort. Det finns några gamla dinosaurier kvar som skriker"de va bättre förr! Å på den gamla goda tiden,då.." Jag tror att efter den senaste manifestationen så grävde de gamla sin grav då dom straffade spelarna å inte den som var orsaken till allt de här helvetet. Ni i västra,ni som är emot den härligaste,vackraste å pampigaste sång som någonsin har skrivits om vårt kära AIK,ni har inte förstått vad som gör AIK till de bästa laget i Sverige. LAGET går ALLTID före jaget,ALLTID!!!! Vill man inte passa in,tror man att man är/vet bättre än laget åker man ut! Allt för lagets bästa!!
Så de som nu i enkom åker ned från Skellefteå till Leksand för att stötta laget på bortaplan är de som inte förstått att laget går före jaget?
OK.

Edit: Gillar den nya innebörden av att kalla någon "saikare". :lol:
Tror inte du är läskunnig.... :lol: :roll:
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Klacken

Post by Sketch »

lurch wrote:
Sketch wrote:
lurch wrote:Jag har en känsla,en föraning,kalla de va ni vill,att NP kommer att genomgå en metamorfos inom kort. Det finns några gamla dinosaurier kvar som skriker"de va bättre förr! Å på den gamla goda tiden,då.." Jag tror att efter den senaste manifestationen så grävde de gamla sin grav då dom straffade spelarna å inte den som var orsaken till allt de här helvetet. Ni i västra,ni som är emot den härligaste,vackraste å pampigaste sång som någonsin har skrivits om vårt kära AIK,ni har inte förstått vad som gör AIK till de bästa laget i Sverige. LAGET går ALLTID före jaget,ALLTID!!!! Vill man inte passa in,tror man att man är/vet bättre än laget åker man ut! Allt för lagets bästa!!
Så de som nu i enkom åker ned från Skellefteå till Leksand för att stötta laget på bortaplan är de som inte förstått att laget går före jaget?
OK.

Edit: Gillar den nya innebörden av att kalla någon "saikare". :lol:
Tror inte du är läskunnig.... :lol: :roll:
Hur tycker du att jag ska tolka det?
Många av de som är emot "Hela sveriges AIK" som hymn är de som skriker sig hesa och lägger ned en massa tid och pengar på att stötta laget både hemma och borta. Utan dem kanske vi inte hade någon läktarkultur att tala om. Ingen av dem tror att de "är bättre än laget" men ingen tror heller att laget eller föreningen är felfria. Som det ska vara.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

lurch wrote:Jag har en känsla,en föraning,kalla de va ni vill,att NP kommer att genomgå en metamorfos inom kort. Det finns några gamla dinosaurier kvar som skriker"de va bättre förr! Å på den gamla goda tiden,då.." Jag tror att efter den senaste manifestationen så grävde de gamla sin grav då dom straffade spelarna å inte den som var orsaken till allt de här helvetet. Ni i västra,ni som är emot den härligaste,vackraste å pampigaste sång som någonsin har skrivits om vårt kära AIK,ni har inte förstått vad som gör AIK till de bästa laget i Sverige. LAGET går ALLTID före jaget,ALLTID!!!! Vill man inte passa in,tror man att man är/vet bättre än laget åker man ut! Allt för lagets bästa!!
Varför skulle man per automatik ha mindre koll på vad som gjort vår förening så framgångsrik om man är emot visan?
Dä ä bra Mikalsån!
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Klacken

Post by skellsupport »

Tar för givet att Lurch också lever efter måttot "laget före jaget" och sluter upp på bortastå i kväll och hjälper till att skrika hem tre poäng. Eller är det bara CD/NP som förväntas göra det?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Trycket i afton var ett steg åt rätt håll. Skönt att se bättre uppslutning i klacken också.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Ska kanske inte säga något då jag inte själv var på plats men hur många ställer sig egentligen och sjunger på matcherna numera? Känns som att botten är nådd.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Klacken

Post by fwd »

Lappmössan wrote:Ska kanske inte säga något då jag inte själv var på plats men hur många ställer sig egentligen och sjunger på matcherna numera? Känns som att botten är nådd.
Tyvärr allt för få. Känns fruktansvärt mättat.
Charter Division
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Klacken

Post by robzon »

Tycker det var rätt ok igår.
Lungo
Posts: 462
Joined: 30 Aug 2012, 21:32
Location: Skellefteå

Re: Klacken

Post by Lungo »

Första och början av andra perioden var okej från min position. Resten var inte det.
Charter Division
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Verkar ha blivit,riktigt tamt.Även dom som är där o tar i,jobbar på bra.Är de många äldre som o lämnat Västra.Samt väldigt mycket barn där nu,som fifflar med mobilerna istället.För o sjunga??
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Just nu ser det verkligen inte ljust ut på västra. Ett gäng starka röster har lämnat och sedan så är det allmänt lite folk i mitten..
Dä ä bra Mikalsån!
Lungo
Posts: 462
Joined: 30 Aug 2012, 21:32
Location: Skellefteå

Re: Klacken

Post by Lungo »

Också mycket barn i mitten som sagt. Många av dem vill nog egentligen bara vara med på tv och äta popcorn på veckodagar. Står man på västra ser jag det som en självklarhet att sjunga, hoppa, skrika och vifta med flaggor hela matchen lång. Alldeles för mycket facebook, instagram, twitter och popcorn ätande nu. Är riktigt skrämande i mina ögon. MOT DEN MODERNA ISHOCKEYN!
Charter Division
User avatar
Tobban
Posts: 44
Joined: 20 Apr 2012, 14:05

Re: Klacken

Post by Tobban »

Baka in ståplatsbiljetter och en guidad tur/sånglektion med t ex svartgul i nästa Ladies Night, vetja! Fler damer på ståplats torde i sin tur locka tillbaka en del av de röststarka gamla krokodilerna...
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Klacken

Post by Nick the little dick »

Fler damer på ståplats? Blir det bättre tryck då tror du?
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

Nick the little dick wrote:Fler damer på ståplats? Blir det bättre tryck då tror du?
Haha, det där var nog bortom din förståelsesektor :D . Han menar snarare att kvinnor kommer locka fler män att komma till ståplats.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Klacken

Post by Nick the little dick »

Jag vet vad han menade din stäihn men det kommer inte få den effekten. Bidragande supportrar ställer sig inte i klacken för att vara nära kvinnor. De står där för att skrika, svettas och kramas med män.

P.S. Varför heter Stäihn Jokard? D.S.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Klacken

Post by 374 »

Jokard wrote:
Nick the little dick wrote:Fler damer på ståplats? Blir det bättre tryck då tror du?
Haha, det där var nog bortom din förståelsesektor :D . Han menar snarare att kvinnor kommer locka fler män att komma till ståplats.
Om inte annat kanske fler män kommer ståplats.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klacken

Post by Jokard »

Nick the little dick wrote:Jag vet vad han menade din underbara älskade pojke, men det kommer inte få den effekten. Bidragande supportrar ställer sig inte i klacken för att vara nära kvinnor. De står där för att skrika, svettas och kramas med män.

P.S. Varför heter Kungen Jokard? Han borde heta "Kungen av allt" D.S.
Då är det ju fortfarande konstigt att du frågade som du gjorde.

P.S. Varför är det inte 18års-gräns på det här forumet? D.S.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Klacken

Post by Nick the little dick »

När fan fick du makt att ändra inlägg??? Avgå ALLA på det här forumet.

Ja, det får gärna vara 18 års-gräns.......
Post Reply