Löven

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Löven

Post by freddus »

Aja fortsätt du att skämmas över dina grannar på läktaren. Leder säkert till något positivt :)
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Löven

Post by micktålbot »

SAIKarna är mest på Facebook, så ingen fara.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Löven

Post by cechise »

Är nog ingen risk för att det är läktargrannar. Antagligen så går de inte ens på matcher och gör dom det står dom med största sannolikhet inte i mitten på västra.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Löven

Post by Chippen »

Sitter och tittar på Rögle-Löven. Edström får bra ned istid och gör det bra. Nu gör det ju inte lika snabbt i Allsvenskan som i SHL men han får spela mycket med puck.
Dock han inte lira BP som han får göra.

Annars så:
Dåliga domare
Andreas Lilja är stor pajas.
Insåg typ 12 min in i 3:e perioden att Nylander×2 spelar i Rögle. Fattar absolut inte hypen på Nylander JR. Känns inte som någon märkvärdig spelare
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Löven

Post by Sketch »

Visst var det tredje matchen och därmed sista matchen för Rasmus? Borde väl inte vara någon risk för att klubbledningarna fortsätter skita i fansens åsikter.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Löven

Post by Chippen »

Detta var den tredje ja.
Kan nog fan bli en förlängning. Tror inte att Lövens skadesituation har lättat och vi har inte riktigt plats för honom än heller. Speciellt inte så som Lundberg spelade senast.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Löven

Post by 374 »

Låt honom fortsätta spela.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:Detta var den tredje ja.
Kan nog fan bli en förlängning. Tror inte att Lövens skadesituation har lättat och vi har inte riktigt plats för honom än heller. Speciellt inte så som Lundberg spelade senast.
Skulle inte vara smart att fortsätta samarbeta efter reaktionerna de senaste dagarna.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Löven

Post by Chippen »

Näe, men jag tror faktiskt inte att Lasse tänker på det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

Tycker att han kan stanna, han har redan spelat 3 matcher med Löven, skitsamma om han spelar några till.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Zimme wrote:Tycker att han kan stanna, han har redan spelat 3 matcher med Löven, skitsamma om han spelar några till.
Med andra ord: "De har redan samarbetat med Löven, skitsamma om de fortsätter."?
Rimmar ju illa att bli irriterade över utlåningen när den sker men sen inte bry sig. Själv hoppas jag att NP genomför fler protester om de inte tagit till sig meningen med förra. Rädda Rasmus!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

Att genomföra fler protester kommer bara att skada NP:s anseende bland allmänheten. Oaktat vad man tycker om utlåningen så är det en dum idé att ta den striden.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Löven

Post by Chippen »

Har någon från NP ens varit upp på kansliet och tagit detta öga mot öga med Lasse t.ex, eller är det bara så att den tysta protesten genomfördes och sedan var det nog med det?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Löven

Post by Sketch »

Zimme wrote:Att genomföra fler protester kommer bara att skada NP:s anseende bland allmänheten. Oaktat vad man tycker om utlåningen så är det en dum idé att ta den striden.
Tyckte den tysta protesten var klumpig och tillsynes ogenomtänkt, men om inte NP tar striden för att bevara vår supporterkultur, vem ska då göra det?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

Sa inte att NP ska säga ja till allt utan bara att publika protester bör undvikas.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Löven

Post by Larzon »

Sketch wrote:
Zimme wrote:Att genomföra fler protester kommer bara att skada NP:s anseende bland allmänheten. Oaktat vad man tycker om utlåningen så är det en dum idé att ta den striden.
Tyckte den tysta protesten var klumpig och tillsynes ogenomtänkt, men om inte NP tar striden för att bevara vår supporterkultur, vem ska då göra det?
Saikarna på facebook!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Löven

Post by fwd »

Zimme wrote:Sa inte att NP ska säga ja till allt utan bara att publika protester bör undvikas.
Och vem säger att NP säger ja till allt?
Kritiserar man hymnen så får man fan av allmänheten tex.

Nog för det inte hör till denna tråd men.
Charter Division
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Löven

Post by Hank »

Ja, ner med publika protester!

I framtiden är det att knyta handen lite hårdare i fickan som gäller!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Löven

Post by fwd »

Hank wrote:Ja, ner med publika protester!

I framtiden är det att knyta handen lite hårdare i fickan som gäller!
Japp, det blir bäst effekt av det.
Charter Division
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Löven

Post by 374 »

Det är lätt att protestera när man inte riskerar något.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

Löven förlorar alltså Volvo som sponsor iom flytten till Göteborg (kan inte tänka mig annat). Umeå har väl därmed i praktiken inga större industriföretag kvar som kan stoppa in pengar i Grodpungen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Löven

Post by Larzon »

Rövarna tror alltså att Rasmus har 65.000 i månaden. Parodi.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Löven

Post by Foppas skridskocoach »

Hank wrote:Ja, ner med publika protester!

I framtiden är det att knyta handen lite hårdare i fickan som gäller!
Eller så kan man ta dialogen direkt med klubben i stället.
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Löven

Post by 374 »

Zimme wrote:Löven förlorar alltså Volvo som sponsor iom flytten till Göteborg (kan inte tänka mig annat). Umeå har väl därmed i praktiken inga större industriföretag kvar som kan stoppa in pengar i Grodpungen.
Volvo är ju fortfarande kvar i Umeå. Det kommer väl fortfarande vara ett tusental som går och drar.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Löven

Post by Talbot25 »

Larzon wrote:Rövarna tror alltså att Rasmus har 65.000 i månaden. Parodi.
Är väl inte så tokig gissning! Alm får 80000/månaden på sitt nya kontrakt. Och han var inte speciellt bra ifjol då kontraktet skrevs.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Löven

Post by Zimme »

374 wrote:
Zimme wrote:Löven förlorar alltså Volvo som sponsor iom flytten till Göteborg (kan inte tänka mig annat). Umeå har väl därmed i praktiken inga större industriföretag kvar som kan stoppa in pengar i Grodpungen.
Volvo är ju fortfarande kvar i Umeå. Det kommer väl fortfarande vara ett tusental som går och drar.
Stämmer nog, var inte jättetydligt i tidningarna. lät som att allt skulle bort.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Ungefär 500 berörs direkt, kvar i Umeå blir pressning, måleri och lite annat (om jag förstår rätt). Det lär dock få multiplikatoreffekter på så sätt att lokala underleverantörer också drabbas, tyckte jag såg en siffra på att totalt 1000-1200 skulle drabbas på ett eller annat sätt.

Tråkigt för Umeå, känner ganska många som jobbar där och åtminstone några av dom lär drabbas.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Löven

Post by 374 »

Umeå lär väl suga ut resten av länet än mer nu.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Löven

Post by haggloader »

Jag förstår egentligen inte att någon kan vara emot utlåning till Löven. Det är ju AIK som ensidigt väljer vilken spelare som lånas ut och det är höjden av förnedring för umeborna.

Däremot är det riktigt jävla tragiskt att trästockfestivalen byter datum för att någon fjoll-festival arrangeras i Ume samma datum.
Vad är det för fjoll-festival?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Löven

Post by Bilderberg »

Haha alltså vilken jävla skadeglädje att sitta och läsa runt på diverse Lövensidor. - "Vi var med men ändå inte" - "Vilken krigarinsats" - "Uddamålsförlust igen" - "4 snabba efter Lövens förlust" osv osv men det roligaste återkommande av allt måste nog ändå vara - "Det grinar oss illa i ansiktet" Det verkar närmast ha utvecklats till någon slags standardfras i A-kasseland.

Alltså fyfan vilka tragiska liv dom lever. Kan ju inte vara hälsosamt direkt.

Deras elemination är inte det roligaste - det är deras lidande!

Björklövens lidelse är liksom den sista pusselbiten en AIK:are behöver i ett annars ganska glatt och idylliskt liv som mästare.
Är ju lite sjukt egentligen att må bra över nån annans motgång men i det här fallet känns det både berättigat och stämningshöjande.

Och som vi alla vet så ger ett glatt humör ringar på vattnet :D
Last edited by Bilderberg on 20 Oct 2013, 12:42, edited 1 time in total.
Post Reply