Supporterresor med flyg

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Supporterresor med flyg

Post by cechise »

Tar upp det här ännu en gång så kanske vi kan få det utrett om det är en möjlighet över huvud taget att kunna flyga till bortamatcher.

Jag hittade nämligen den här: http://www.scandjet.se/hockeyflyget-2" onclick="window.open(this.href);return false;
De verkar ju exempelvis flyga upp en massa örebroare hit för den matchen.

Beror det någorlunda humana priset på att planet är chartrat av laget månntro? Är det nån som har kollat upp vad det skulle kosta att ordna en supporterresa med flyg nån gång?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Supporterresor med flyg

Post by Chippen »

Det var ju faktiskt riktigt bra priser det där, men jag tror att priserna beror på att laget redan chartrat planet och att de säljer ut överblivna platser så att säga, för man skulle ju flyga med laget.

Känns ju tudelat det dära, för laget faktiskt, och jag tror i min enfald att det är något som Skellefteå aldrig skulle göra.
Nu ska ju förvisso de som åker med med Reseproducenten åka med laget hem, men jag känner att Skelefteå skulle aldrig låta utomstående åka med laget ner för att stör uppladdning etc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Supporterresor med flyg

Post by svartgulsubkultur »

Behöver ju inte störa spelarna mer än när de flyger reguljärt.
Mora borta i SA -03 eller -04 fick då supportrar tjacka biljetter på spelarplanet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Supporterresor med flyg

Post by Chippen »

Det är ju sant, men jag vet hur hårda de är numera med att åka med laget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Supporterresor med flyg

Post by cechise »

Jag har skickat en förfrågan till en sk flygmäklare :-) Får se om jag kan få nåt vettigt svar på vad en resa skulle kunna kosta. Ska tydligen gå att få bättre priser genom en sådan än om man går direkt till flygbolagen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Supporterresor med flyg

Post by Zimme »

Det har jag iofs redan prövat men det kanske turar sig så att det lyckas bättre nu.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Supporterresor med flyg

Post by cechise »

Aha. Vad landade det på när du kollade?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Supporterresor med flyg

Post by Zimme »

450.000 för Göteborg ToR (148 platser)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Supporterresor med flyg

Post by Zimme »

Problemet är som jag sagt tidigare att det kostar för mycket att flyga upp kärran till Skellefteå. Hade det stått en 737:a och rostat på plattan i Falmark så hade vi åkt för 1500 per skalle ToR till Götlabörg. Men ska man betala Stockholm-Skellefteå ToR utöver själva resan så blir det svårt att få ekonomi på det.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Supporterresor med flyg

Post by cechise »

Har fått liknande priser.

alt 1:
€46.450 / 148 ≈ €314 / plats (2760kr)

alt 2:
389500 kr / 112 ≈ 3480 kr / plats

Ska höra lite mer med dem. Men det känns ju som man måste komma ner runt 2000 kr åtminstone för att det öht ska kännas intressant. Oavsett, bra att veta inför framtiden.

Jävla trist att SJ ska va såna cepen.
Post Reply