#10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 21/22)

Moderator: Styrelsen

Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Mange »

Elitseriens bästa hockeyspelare, räcker väl så nästan.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

Han har inte kommit upp i den målskörd som man kanske hoppades på men under stora delar av året har han ju varit brilliant, speciellt i spelet i anfallszon.

Tycker nog att coachingen kring honom varit lite konstig. Speciellt i slutspelet då jag tycker man borde ha experimenterat lite mer med uppställningar när inte Bud och Jocke-kedjorna levererade så mycket. Nu vann vi iofs guld så jag är helvetes överjävla nöjd ändå. Men det känns ändå onödigt att vi tappade den där matchen mot Linköping ;-)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3082
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Foppas skridskocoach »

smogz wrote:Men det känns ändå onödigt att vi tappade den där matchen mot Linköping ;-)
Domarnas fel!!!!!1 ;)
Tigerränderna går aldrig ur.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Mange »

veritas wrote:http://www.expressen.se/sport/hockey/gu ... uldpucken/" onclick="window.open(this.href);return false;

Joakim Lindström har hittills 52% av rösterna till att bli den sista guldpuckskandidaten.
Vilket han också blev, hoppas att han vinner den också.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #10 Joakim Lindström

Post by 374 »

Blir nog Jimmie som får den.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1871
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #10 Joakim Lindström

Post by GroovyEd »

Att Joakim Lindström är en jävel med puck och klubba har vi vetat ett tag nu, men att han ägnat tid att lära sig virka visste då i alla fall inte jag!
Norrans Hockeyblogg wrote:Joakim Lindström är en trollkarl. Vilken skicklighet! Idag gjorde ett par osannolika mål där han drar tre spelare och virkar in pucken.
Chippen
Posts: 14296
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #10 Joakim Lindström

Post by Chippen »

Så jävla skön start. 3 poäng från Jockes klubba och ett nytt 5 års kontrakt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Special Brew »

Bra start av Jocke! 3 poäng! Nu blir jag väl totalsågad men jag är skeptisk till långa kontrakt med spelare i den åldern.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #10 Joakim Lindström

Post by BubbelVe »

Karln har väl inte fyllt 30 ens.........whats not to like....... :shock:

SHL s bäste spelare förlänger med oss, det var nästan bättre än tre poäng

Carried away by.........
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Special Brew »

Har sett spelare med långa kontrakt bli lite bekväma. Nåja, Jocke är som sagt en av de bästa i SHL så det blir nog bra det här.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #10 Joakim Lindström

Post by 374 »

Lite väl långt kontrakt kanske.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: #10 Joakim Lindström

Post by fwd »

374 wrote:Lite väl långt kontrakt kanske.
Kan inte du bannas?
Charter Division
marre
Posts: 3182
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #10 Joakim Lindström

Post by marre »

För långt? Jocke Lindström??!!
Last edited by marre on 14 Sep 2013, 20:34, edited 1 time in total.
marre
Posts: 3182
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #10 Joakim Lindström

Post by marre »

Helt underbart :D
Chippen
Posts: 14296
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Chippen »

374 wrote:Lite väl långt kontrakt kanske.
och du förnekar dig aldrig.

Jag tycker det är skönt med långt kontrakt på en toppspelare. Ger både Skellefteå och Jocke ett lugn.
Visst finns det fall där långtidskontrakt inte fallit väl ut, Ledin med HV är väl det senaste, och självklart finns det en risk att en spelare som skriver på ett långtidskontrakt faller till ro men i detta fall känner jag mig inteett dugg orolig för det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3182
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #10 Joakim Lindström

Post by marre »

Är ju fan Jocke vi pratar om!! Tack Lasse!! :D :D
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Hank »

Alla vet väl att handleder och spelsinne tar slut efter 30...
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #10 Joakim Lindström

Post by freddus »

Riktigt härlig insats idag och att det kröntes med 5års kontrakt var då verkligen inte fy skam!
User avatar
ossian
Posts: 3692
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #10 Joakim Lindström

Post by ossian »

Så otroligt kul att Jocke skriver på för fem år. Det betyder att vi kommer att vara ett topplag i minst fem år. Elitseriens mest talangfulla forward enligt mig.
User avatar
Markman
Posts: 7854
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Markman »

Underbar förlängning av Jockes kontrakt! Jocke är på tok för mycket tävlingsmänniska för att börja slappna av, det är jag fullständigt övertygad om! Han hatar att förlora och älskar att vinna, och det kommer han att fortsätta göra även framöver!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #10 Joakim Lindström

Post by svartgulsubkultur »

http://www.hockeysverige.se/article/147 ... -i-sverige" onclick="window.open(this.href);return false;?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #10 Joakim Lindström

Post by King Kong »

Har startat den här säsongen på ett makalöst sätt och är tveklöst SHLs starkast lysande stjärna..
En kille som betyder otroligt mycket för AIK både på och vid sidan av isen, och alldeles säkert även ur ett fostrande perspektiv..

En klass-spelare som utan problem hade kunnat glida omkring och petat in lite poäng på en räkmacka och varit nöjd med ok personlig siffror och satt lagets resultat på 2:a plats..

Men Jocke är precis den klass-spelare jag alltid förespråkat, precis som alla andra i AIK idag..
En hårt arbetande 2-vägsspelare med offensiv toppspets..men som jobbar i alla zoner och tar ett blåmärke för laget..

Att han kommer från stan och har sina rötter här gör det hela än bättre och självklart borde Jocke i takt med sina och Skellefteå AIKs framgångar spela sig till en allt starkare position bland legend skaran i AIKs historieböcker..

Jag njuter av varje dansnummer han bjuder motståndarna på där ute..

Jocke Lindström tja, la, la, la, laaaa!!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #10 Joakim Lindström

Post by päran »

Bara att hålla med. Är egentligen för bra för SHL, men ska inte spela 3-4:e line i NHL och vill inte till KHL. Därför får vi fortsätta att njuta av honom.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

När de dessutom kläckt ungar så tror jag inte att Lindström och fru är så sugna på att dra upp pålarna från stan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #10 Joakim Lindström

Post by VonCheese »

Jocke verkar ha tackat permanent nej till landslaget.
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... de-sa-nej/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14296
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #10 Joakim Lindström

Post by 374 »

Frugan vill väl ha honom hemma.
User avatar
Erwynn
Posts: 2425
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Erwynn »

374 wrote:Frugan vill väl ha honom hemma.
Toffel
Hata allt.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #10 Joakim Lindström

Post by addebeck »

Han har väl aldrig fått/tagit en plats i en VM-trupp, så därför kanske han inte känner motivationen att spela dessa B-betonade cuper. Då är det bättre att platsen överlåts åt någon yngre och/eller någon som vill tävla om en VM-plats trots dåliga odds. Synd för Tre Kronor, bra för AIK som slipper potentiella skador/slitage. Sen ska jag inte sticka under stol med att det vore skoj att se Jocke i bra from under ett världsmästerskap, men han nog tagit det beslut som är bäst för honom.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lappmössan »

Erwynn wrote:
374 wrote:Frugan vill väl ha honom hemma.
Toffel
Vänta tills du blir småbarnsförälder, pojk. Toffel är bara förnamnet!
Post Reply