#45 Oscar Möller (kontrakt t.o.m. 22/23)

Moderator: Styrelsen

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #45 Oscar Möller

Post by Rampa »

Jag tar också gärna på prov ett byte med Goren mot Forsell. Forre har varit ovanligt osynlig offensivt i vinter. Ett byte där kanske, var väl Jimmie och Chrippe han centrade i fjol. Och jag ser gärna Melker med Goren och Möller. Då hade vi en som åtminstone hinner med Möllers framfart. Dessutom är han ju överallt, samtidigt.
Melker eller Oscar L, som var riktigt bra senast.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by King Kong »

Vill ge lite plus för Möller också som jag tycker gör en av sina bättre matcher ikväll mot Luleå och det känns som att han är lite på G lagom till slutspelet..
Tycker han känns mer aggressiv och fysisk i sitt spel, Möller känns nästan som en slutspels-joker på något sätt..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #45 Oscar Möller

Post by Bilderberg »

Är han även snabbaste skridskoåkaren i årets trupp månne?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by King Kong »

Möllers drömfemma:

Målvakt:
Jonathan Quick http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11798" onclick="window.open(this.href);return false;
Backar:
Drew Doughty http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10430" onclick="window.open(this.href);return false;
Jack Johnson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9205" onclick="window.open(this.href);return false;
Forwards:
Johan Forsberg
Bud Holloway

Ett namn sticker helt klart ut..! :lol:
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lidlund »

Hahahahaha... Skapligt :D
User avatar
Humlannitton
Posts: 1505
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #45 Oscar Möller

Post by Humlannitton »

Tycker han slet jävligt bra idag! All cred, även om målskyttet inte funkar.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #45 Oscar Möller

Post by Zimme »

Humlannitton wrote:Tycker han slet jävligt bra idag! All cred, även om målskyttet inte funkar.
Klart inte målskyttet funkar om Bud skriker som en galning så fort Möller får pucken. :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Boork på frågan om Möller är en besvikelse:
Leif Boork: Både ja och nej. Oskar är en bra spelare. Men min kommentar att han inte lever upp till den lön som presenterades som hans för några månader står fast.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #45 Oscar Möller

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:Boork på frågan om Möller är en besvikelse:
Leif Boork: Både ja och nej. Oskar är en bra spelare. Men min kommentar att han inte lever upp till den lön som presenterades som hans för några månader står fast.
Stämmer väl ganska bra, men nu har Boork ingen aning om hur mycket Möller lyfter.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #45 Oscar Möller

Post by svartgulsubkultur »

Skulle tro att han var bäst betald i AIK tills Lindström återvände.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #45 Oscar Möller

Post by Talbot25 »

svartgulsubkultur wrote:Skulle tro att han var bäst betald i AIK tills Lindström återvände.
Det stämmer men jag tror inte Boork vet det.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #45 Oscar Möller

Post by Zimme »

Hade Möller fått fortsätta med Bud & Bell hela säsongen hade han lätt nått 40+poäng så att kalla honom flopp eller misslyckad är orättvist när han hämmades av att petas från första när Jocke kom.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #45 Oscar Möller

Post by bsa »

Han værvade Buud, så han må va førlåten 8-)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Foppas skridskocoach »

Att säga att han inte riktigt levt upp till förväntningarna är en sak. Men skillnaden mellan att "inte leva upp till förväntningarna" och att vara en flopp är milsvid. I synnerhet när förväntningarna var så höga som Möllers.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Oscar fortsätter att ha det tungt. Tycker inte han har samma driv under rören som i inledningen av säsonge, och han skjuter inte lika mycket heller. Han kommer helt enkelt inte fram i lägena.

Vad beträffar betyg hit och dit så ser jag det som följande:
"Inte leva upp till förväntningar": Oscar Möller
"flopp": Jan-Axel Alaavara
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 360
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #45 Oscar Möller

Post by Oliman »

Bara jag som blir galen på att han varje gång han passerar blålinjen prompt MÅSTE skjuta? Har han någonsin gjort ett mål på så sätt? Eller har pucken någonsin varit kvar i anfallszon efter ett sånt skott?
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by BubbelVe »

Tillsammans med Melker de enda forward som drog upp mina mungipor med någon typ av frekvens. Visst var Buds undanhopp/dragning med efterföljande pass ren och skär PORR . Bellemares avslut och skridskoåkning gjorde gott men sett över hela matchen inte på samma nivå som den rolige Möller .
Hoppas han fortsätter mata på .
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #45 Oscar Möller

Post by Warder »

Möller kollade upp mot jumbotronen och såg att det filmade honom, då flinade han och lade handsken på Buds huvud och klappade honom några gånger på hjälmen. Matchens höjdpunkt.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Foppas skridskocoach »

Han har varit grym i hela semifinalserien.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Trollet wrote:
Markman wrote:
Colton wrote:Alltså inget ont om Möller, Lär han bara sig värdera lite mer kommer han bli ruskigt bra. Bra krigarinstinkter.
Han har vilja, kunskap, skott, åkning och alla verktyg för att bli bra, men han får det inte att samverka på ett bra sätt. Får han det kan han ta plats i NHL, men till dess får han nöja sig med ES, AHL eller motsvarande.
Han hamnar knappast i NHL någonsin, för liten fysiskt och kompenserar det inte tillräckligt bra. Men han är ändå ruskigt bra för Elitserien.
Nja, han både är större och spelar mer fysiskt än vad t.ex. Martin St. Louis är/gör, så just storleken tycker jag inte är stora problemet. St. Louis är naturligtvis bättre på många andra saker, men det finns även gott om andra exempel på spelare som är mindre än Möller, men som ändå klarar av NHL: Brad Marchand, Marc Savard, Mike Cammalleri, Jiri Hudler m.fl.
Jag är mer inne på det Colton skrev, lär han sig värdera bättre så kommer han bli ruskigt bra. Kan han dessutom kombinera det med att kunna utnyttja sina styrkor bättre tillsammans så tror jag att han kan ta en NHL-plats.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Visst finns det mindre spelare men de måste kompensera för sin storlek och det klarar inte Möller. T.ex. är han inte så snabb som de flesta mindre spelare.
Vet inte hur mycket man ska ha spelat för att betraktas som att ha en NHL-plats, men med vettiga förutsättningar kan jag hålla ett vad om valfri summa i ärendet :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Jag menar inte att han kommer att ha det i framtiden, men jag menar att han har förutsättningarna för att kunna ta sig dit. Sen kommer det att krävas en hel del jobb, självklart. Sen är det ju som vi alla vet skillnad på att ha förutsättningar att klara av någonting och att faktiskt klara av det. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Ja jo jo, men det är så lösa begrepp att nästan vem som helst kan sägas ha förutsättningar. Det finns ju inga motargument. Enda sättet att mäta det är att spelaren testas för NHL-spel och dit tror jag inte Möller når. Till NHL alltså.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Det är ju visserligen helt sant. Om jag säger att jag tror att Möller, om han lyckas med de saker som jag nämnde tidigare, har en realistisk chans att ta plats i NHL. Kanske inte i ett topplag, men i NHL lika fullt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: #45 Oscar Möller

Post by Harks »

Problemet med Möller är ju att han har absolut noll spelsinne (hockey-sense) och passar väl egentligen sämre in i Elitserien än vad han gör i t.ex AHL där han kan skjuta från vinklar och det renderar i nåt. Känns långsökt att han ska komma tillbaka till NHL och ta en ordinarie tröja nånstans.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Markman wrote:Det är ju visserligen helt sant. Om jag säger att jag tror att Möller, om han lyckas med de saker som jag nämnde tidigare, har en realistisk chans att ta plats i NHL. Kanske inte i ett topplag, men i NHL lika fullt.
Gillar evighetsdiskussioner så jag drar ett varv till :D

Tycker det finns väldigt bra grund att tro att han inte tar sig dit, att förutsättningarna inte finns helt enkelt. Det finns så otroligt många, bättre spelare som inte lyckas ta en plats där. Att han dessutom har fysiken lite emot sig innebär att antalet möjliga platser att ta i ett lag är ännu färre. Bud har problem att slå sig in i NHL och han har fysiken och det mesta med sig, men är ändå ingen brunkare, BP-spelare osv. Han behöver komma in i en första- eller andraline för att fylla en funktion.

Möller är inte lika bra som Bud och har därmed ännu mindre chanser.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Good point, på flera ställen. Jag slutar diskutera nu! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #45 Oscar Möller

Post by smogz »

Tycker ändå att det finns nått riktigt bra där, men han värderar situationerna lite för dåligt för att få ut det som finns. Kommer han till rätta med det tror jag kan kan vara med och slåss i Aiks poängligatopp.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Spökplumpen »

Tycker det känns som att hans USA-hockey präglat hans ryggmärg väl mycket. Oscar är egentligen ganska hyfsad i kreativitet och ta sig in i slottet, men han glömmer bort det när det är pistolen mot tinningen. Då blir det nord/sydlig riktning, dumpa/skjut.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #45 Oscar Möller

Post by smogz »

Du ligger förstås mycket närmare sanningen idag än jag gör. Jag hoppas fortfarande att hans ryggmärg kan programmeras om.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply