#45 Oscar Möller (kontrakt t.o.m. 22/23)

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #45 Oscar Möller

Post by smogz »

Alltså måste nominera Möller till årets flopp. Skjuter i fel lägen, släpper inte pucken i tid. Ändå har han gjort rätt ok med poäng. Kan han mogna lite och värdera bättre kan han nog bli mycket mycket bra. Men uppe är han en besvikelse. Tycker inte heller att ledningen hittat en klockren kedja för honom. Med Forre och Bud var det ok.

Hoppas de testar honom med Goren och Antos.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: #45 Oscar Möller

Post by EuphoniC »

Att se på Möller är som att se på NHL. Laddar fullt in i anfallszon, slänger iväg pucken mot mål, spelet vänder, upprepa X ggr.

Ingen kan flyga som Möller kan. Är det inte märkligt att han flyger som en vante hela tiden? Ser ibland riktigt otäckt ut men han verkar samtidigt ha en förmåga att inte göra sig illa av samma luftfärder, sådana som de flesta andra spelare skulle ta några sekunder för att hämta sig.

Möller har vid ett antal tillfällen visat att han kan hålla puck och på vackert sätt dra bort motståndare. Det är bara lite synd att han har få bråttom att skjuta så fort han kommer in i zon annars skulle han nog kunna ta sig väldigt mycket närmare där han vid tillfällen visat sig vara farlig att hitta luckor runt burvaktarn, eller snurra bort motståndaren och ge någon annan bättre/närmare placerad chansen att skjuta.

Problemet är också att han kommer med sådan fart att medspelarna knappt hunnit till blålinjen när skotten avlossas. Därmed är också chansen till en farlig retur i princip obefintlig.

Synd. Så mycket potential.
/Jonas
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Instämmer med smogz och Euphonic!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #45 Oscar Möller

Post by ossian »

Möller måste vänja sig att han har mer tid, efter x antal år i Nordamerika. Han är grym på grillorna, bra på att snurra och har ett magiskt vasst skott. Tyvärr spelas han med kedjekompisar som alltid vänder ut mot sargen. Man behöver inte vara hockeyprofessor för att se att omgivningen inte passar hans spel. Med en spelare som Warg som gris framför kassen skulle Oscar göra underverk, Oscar har mer hockey i kroppen än vad Lehtonen hade. Passningsläggare + gris + Möller borde det vara i femman.
Last edited by ossian on 27 Jan 2012, 21:27, edited 1 time in total.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Foppas skridskocoach »

Årets flopp? Själv känner jag nog att Alavaara var snäppet sämre men smaken är ju som baken.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #45 Oscar Möller

Post by smogz »

ok hade redan förträngt Jan Axel
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #45 Oscar Möller

Post by Talbot25 »

Flopp är ett alldeles för starkt ord! Man hoppades att han skulle göra mer poäng men jag ser det mer som ett omgivningsproblem, han får spela med helt fel spelare.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Talbot25 wrote:Flopp är ett alldeles för starkt ord! Man hoppades att han skulle göra mer poäng men jag ser det mer som ett omgivningsproblem, han får spela med helt fel spelare.
Jag tror inte att det spelar så stor roll vilka han spelar med. Han skulle köra sitt race ändå, och jag är inte så säker på att hans spel skulle höjas.

Helt ärligt så vet jag inte riktigt om hans spelstil passar för några spelare i Skellefteå just nu. Tycker faktiskt att Holloway blev bättre då Möller flyttades på, för nu får han ju puckar att jobba på, och har inte en Möller som tar skott i tid och otid, och så fort han kommit över offensiva blå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, det är väl lite grann det som är problemet. Möller har alla verktygen (frånsett spelsinnet möjligtvis) men han spelar ett extremt nordamerikanskt spel som inte alls passar in i vårt spelsystem. Jag har ändå svårt att släppa tanken på att han skulle kunna prestera mer i en mer passande omgivning. Frågan är bara vilken den omgivningen är? Goren som center känns i alla fall som ett steg i rätt riktning.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:Ja, det är väl lite grann det som är problemet. Möller har alla verktygen (frånsett spelsinnet möjligtvis) men han spelar ett extremt nordamerikanskt spel som inte alls passar in i vårt spelsystem. Jag har ändå svårt att släppa tanken på att han skulle kunna prestera mer i en mer passande omgivning. Frågan är bara vilken den omgivningen är? Goren som center känns i alla fall som ett steg i rätt riktning.
Frågan är om Goren verkligen är rätt center oxå, för han har ju som inte på långa vägar samma speed, och som ddet ser ut nu så skulle ju fan inte Goren hinna över röda innan Möller är nere o offensiv zon och tar skott.

Jag tror snarare att det är lättare att försöka få Möller att fatta att han inte är ensam på plan och att han inte behöver ta skott hela tiden utan faktiskt får passa pucken.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #45 Oscar Möller

Post by Bilderberg »

ossian wrote:Möller måste vänja sig att han har mer tid, efter x antal år i Nordamerika. Han är grym på grillorna, bra på att snurra och har ett magiskt vasst skott. Tyvärr spelas han med kedjekompisar som alltid vänder ut mot sargen. Man behöver inte vara hockeyprofessor för att se att omgivningen inte passar hans spel. Med en spelare som Warg som gris framför kassen skulle Oscar göra underverk, Oscar har mer hockey i kroppen än vad Lehtonen hade. Passningsläggare + gris + Möller borde det vara i femman.
Hehe, sällan man behöver säga det till svenska spelare i Elitserien! Enda spelare jag kommer på som har samma speed inom sig i laget är, Söderberg, Bellemare, Lindgren?

Söderberg-Möller borde ju på pappret funka om man nu efterlyser speed... varför är inte Antos där och hugger på returerna? Tycker inte Oscar gör nåt fel faktiskt, han vet vart målet är, om bara fler med honom också visste det...
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Problemet med Antos är att han typ är allergisk mot slottet.. Kolla bara på då han spelar.. Han rundar kassen istället för att gå in på första stolpen, och när han är på väg inåt mot mål så bågar han ut istället.. Inte direkt optimalt när man spelar med en sån som Möller som går på skott i "första bästa läge".. Forre är väl inte heller den som störtar på mål det första han gör..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Markman wrote:Problemet med Antos är att han typ är allergisk mot slottet.. Kolla bara på då han spelar.. Han rundar kassen istället för att gå in på första stolpen, och när han är på väg inåt mot mål så bågar han ut istället.. Inte direkt optimalt när man spelar med en sån som Möller som går på skott i "första bästa läge".. Forre är väl inte heller den som störtar på mål det första han gör..
Är väl rätt naturligt att han inte går mot mål. Han har aldrig varit en sådan spelare, kommer aldrig att bli det och har inte fysiken för att göra det heller.
Det är helt enkelt inte hans spelstil att spela så. Är väl ingen överraskning för någon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #45 Oscar Möller

Post by bsa »

Revans på tisdag, eller så är vi i formsvacka nummer två.
En Atos med giftigt skott och 90 panner spelar inte i elitserien han är någon annan stans, sorgligt men sant.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Naturligtvis är det inte speciellt överraskande, det försöker jag inte påstå.. Givetvis finns det också en anledning till att han spelar som han gör, och att han inte är den spelartypen.. Jag förklarar bara varför jag inte ser Antos och Forre som optimala kedjekamrater till Möller. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Som jag sagt tidigare. Vette fan om det finns någon riktigt bra kedjekamrat till Möller.
Tror fan att det bästa är att försöka få Möller att ändra sitt spel lite grann.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Lundberg tror jag ändå skulle kunna funka, så det skulle jag gärna vilja se faktiskt.. Även om det inte funkade så jättebra i början av säsongen så har faktiskt Lindberg potential att fixa det också.. Jimmie tror jag också skulle kunna funka bra. Alla de tre har tillräckligt med fart för att kunna hänga med Möller, och ingen av dem är blyg för lite trafik.. Lundberg har naturligtvis som uppgift att åka in framför mål i en sån kedja, men är kanske lite för lite målskytt.. Möller-Lindberg-Jimmie skulle dock vara mycket intressant att se, och den uppställningen har väl inte förekommit något under säsongen va? Möller skytt, Lindberg speldosa och Jimmie in och böka på mål i grunduppställning.. Det tror jag faktiskt skulle kunna funka rätt bra om de hittar kemi med varandra..

Därmed inte sagt att Möller inte ska passa mer, för det skulle nog hur som helst bli bättre av det i vilket fall som helst.. Däremot ska han inte sluta skjuta, men någon passning här och var skulle absolut inte skada!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Oki, vem ska du peta ut på kanten då om du helt plötsligt ska in med Lindberg som center?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Goren är väl inte jättesugen på centerplatsen egentligen, så det kan ju vara ett alternativ i alla fall..
Jocke-Bellemare-Holloway
Jimmie-Lindberg-Möller
Goren-Forssell-Antos
Melker-Lundberg-Emanuelsson
Foppa/Hynning

Det ser jag inte alls som ett dumt alternativ, åtminstone att testa lite grann ett par träningar/matcher.. Lite tveksam till Forre-Antos tillsammans, men Lundberg/Forre kan skiftas också, och det skulle ändå se rätt bra ut! Nu blev det lite "Lagbygget/formationer" av det hela, men det får väl funka då.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

och Crippe sätter du på läktaren ser jag?

Helt ärligt...Lindberg ska inte in som center denna säsong. Inte en chans att han är mogen för det helt plötsligt nu. Han fgick en ordentlig chans i början, klarade inte av det och jag ser inte att han mognat på sig för uppgiften nu.

Att placera Forsell i 4:e line känns rent av idiotiskt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Fan, det är alltid någon man glömmer! Chrippe petar Emanuelsson med Foppa och Hynning på läktaren, om alla är hela..

Din åsikt, inte min.. Forre kan absolut funka som center i andra också, men får Lindberg det att stämma så tror jag att kedjan blir bättre på så sätt.. I frågan Lindberg är det självförtroendet som är problemet, inte kunnandet och kapaciteten! Frånsett Lindberg kan Goren centra både andra och tredje beroende på behov, och då hoppar Chrippe upp ett snäpp, liksom Emanuelsson..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Oki, tack vare att du petar in Lindberg som center så ska Crippe ner till 4:e line. Kanonbra byte.

Funkar inte det då sätter du in Goren som center igen, flyttar upp Crippe och Emanuelsson och sätter Lindberg på läktaren?

Du har då inte tänkt skapa lite kaos i laget för att få EN spelare att funka. Så kort och gott, det kostar mera att försöka hitta lämpliga kedjekamrater till Möller så här i slutskedet av grundserien än vad det kostar att försöka få Möller att anpassa sig till spelet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Men sätt ihop kedjorna du då, om du nu kan allt, vet allt och är bäst på allt också.. Snälla jävla nån, det är diskussion på ett forum det handlar om! Jag är inte tränare för AIK, och kommer med största sannolikhet aldrig att bli det heller.. Jag är benägen att säga att samma sak gäller dig, och förmodligen alla andra på forumet också.. Jag skapar inte kaos i något lag, eftersom jag inte är tränare..

Men vem i de tre första kedjorna petar Chrippe som ytter? Ingen i mina ögon i alla fall, det är han för ojämn för!

Jag skrev FRÅNSETT Lindberg.. Han är utlånad om du inte har märkt det! Det betyder att han inte spelar i Skellefteå AIK nu, och således behöver han inte en plats i en kedja heller, såvida inte AIK tar hem honom igen och det sker inte än på ett par matcher.. NÄR han kommer hem tar han platsen för Emanuelsson..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Markman wrote:Men sätt ihop kedjorna du då, om du nu kan allt, vet allt och är bäst på allt också.. Snälla jävla nån, det är diskussion på ett forum det handlar om! Jag är inte tränare för AIK, och kommer med största sannolikhet aldrig att bli det heller.. Jag är benägen att säga att samma sak gäller dig, och förmodligen alla andra på forumet också.. Jag skapar inte kaos i något lag, eftersom jag inte är tränare..

Men vem i de tre första kedjorna petar Chrippe som ytter? Ingen i mina ögon i alla fall, det är han för ojämn för!

Jag skrev FRÅNSETT Lindberg.. Han är utlånad om du inte har märkt det! Det betyder att han inte spelar i Skellefteå AIK nu, och således behöver han inte en plats i en kedja heller, såvida inte AIK tar hem honom igen och det sker inte än på ett par matcher.. NÄR han kommer hem tar han platsen för Emanuelsson..
Haha, blev det känsligt då man inte bugar och tackar för dina förslag och håller med dig?
Precis som du säger så är det en diskussion och då får du väl tåla att man ifrågasätter hur du tänker, eller hur?
Du blandar ju och ger och säger emot dig själv. Du säger att du inte är coach, men du vill vara det, och som du själv skrev tidigare så det väl bara kedjor som man kan tänka sig att laget ska formeras efter som man skriver ut, och därav så kom mitt påstående: "du skapar kaos med laget".

Sedan så skriver du att Lindberg inte behöver en plats i en kedja för att han är utlånad, vilket han även var då du publicerade dina förslag. Så hur ska du ha det? Gäller inte den tesen när det passar dig? För om han inte behöver en plats, varför tar du själv med honom, och när det sedan passar dig så tar du bort honom.

Sedan sätter du honom på den plats som Emanuelsson har idag, vilket betyder att du inte ser honom som center heller, för det har väl inte undgått ditt falköga att Emanuelsson är ytter. Så hur ska du ha det?
Vidare så har du även, efter att du petade in Crippe, satt Emanuelsson på bänken och sedan vill du att Oscar ska ta hans plats..på bänken, men samtidigt vill du ha honom som center på isen?
Det är nog en förjävla tur att du inte är någon tränare i någon sport. Du kan ju inte hålla koll på dina egna tankar verkar det som.

I vilka "tre första kedjorna"? De verkliga som spelas nu eller i dina tre där du petar in en spelare som inte klarar av att spela center?
Svaret blir enkelt. Han behöver inte peta ut någon, utan han tar tillbaka sin plats från Hynning direkt. Tänker inte ens ödsla en tanke åt din tre fictions-kedjor för de lär aldrig ens vara i närheten av verkligheten.

Och ej, jag tänker inte ge mig på att sätta ihop några kedjor alls, för jag anser att det omöjligt att idag hitta rätt omgivning för Möller, och därmed så är det lika bra att köra som de görs idag. Då har vi 2 kedjor som funkar, en 4:e lina som gör sitt jobb. Det tråkiga är att det blir lite av en bortkastad säsong för Antos och Forsell, men men.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Nej, jag har inga problem med att man säger emot mig, absolut inte.. Det jag har problem med är de som bara gnäller och gnäller och aldrig skriver något konstruktivt.. För övrigt orkar jag inte tjafsa med dig längre, för du kan ju bevisligen inte ha fel..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by VonCheese »

Markman wrote:Goren är väl inte jättesugen på centerplatsen egentligen, så det kan ju vara ett alternativ i alla fall..
Jocke-Bellemare-Holloway
Jimmie-Lindberg-Möller
Goren-Forssell-Antos
Melker-Lundberg-Emanuelsson
Foppa/Hynning

Det ser jag inte alls som ett dumt alternativ, åtminstone att testa lite grann ett par träningar/matcher.. Lite tveksam till Forre-Antos tillsammans, men Lundberg/Forre kan skiftas också, och det skulle ändå se rätt bra ut! Nu blev det lite "Lagbygget/formationer" av det hela, men det får väl funka då.. ;)
Håller med dig Markman. Fast skulle nog sätta Crippe med Goren, Forsell, och Antos i 4e.
lh=1
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: #45 Oscar Möller

Post by lh=1 »

Varför inte växla Möller med Holloway nån gång? Skulle vara intressant att se vad som händer.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #45 Oscar Möller

Post by Bilderberg »

Exakt det har jag också funderat på!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #45 Oscar Möller

Post by Skidrow »

När jimmie är tillbaka byt plats på Goren och Forsell, då får du Möller-Goren-Antos/Melker.
lh=1
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: #45 Oscar Möller

Post by lh=1 »

Skidrow wrote:När jimmie är tillbaka byt plats på Goren och Forsell, då får du Möller-Goren-Antos/Melker.
Det bytet tar jag. Vill gärna se Möller tillsammans med Goren, tror det kan funka bättre med lite tyngd.
Post Reply