#45 Oscar Möller (kontrakt t.o.m. 22/23)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Spökplumpen »

Vi säger väl samma sak egentligen? Vi pratar väl mer om olika saker.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Tappat enormt sen premiären.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #45 Oscar Möller

Post by barrskog »

Allt blir bra när Belle kommer tillbaka!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #45 Oscar Möller

Post by schteffe »

Helt klart behöver monarkerna lite krispig baguette, men varken Möller eller Bud var bra "i sig själva".
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Spökplumpen »

Tycker Möller visar ett annat spel i år än förra säsongen. Han är bevisligen duktig på att kämpa, åka skridskor, skjuta, täcka puck och har bra kemi med Holloway. Sånt ska inte underskattas, men han har i år börjat hitta vägar inåt banan. Han kommer oftare till avslut i bra lägen. Sen är han stark i kroppen.. Jag gillar Möller och tycker han numera är underskattad.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by King Kong »

Hatten av för Möller som gör 3 fina kassar ikväll!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Återskada på Möller vilket betyder skadat ledband.
Hoppas på kort frånvaro men känns tveksamt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #45 Oscar Möller

Post by Bilderberg »

Säger bara fuck!! när ska fan Skellefteå få ha fullt lag?!
User avatar
Special Brew
Posts: 10024
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Special Brew »

Bilderberg wrote:Säger bara fuck!! när ska fan Skellefteå få ha fullt lag?!
Det lär inte hända den här säsongen att vi kan ställa ett hundraprocentigt lag på isen. Tur att truppen är så pass bred.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Inte för att jag är medicinskt kunnig, men om det pratas om operation för Möller så är det nog inte en lindrig skada och det borde ju betyda att han blir borta iaf fram till jul?

Rent spontant, JÄVLA SKIT!! men efter att ha tänkt lite så är det bättre att operera än att vila ett tag till och försöka bygga upp musklerna runt ledbandet, och sedan kanske slå upp det en 4:e och definitivt vara borta resten av säsongen.

Nåja, bara hålla tummarna och invänta onsdag då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #45 Oscar Möller

Post by Colton »

Chippen wrote:Inte för att jag är medicinskt kunnig, men om det pratas om operation för Möller så är det nog inte en lindrig skada och det borde ju betyda att han blir borta iaf fram till jul?

Rent spontant, JÄVLA SKIT!! men efter att ha tänkt lite så är det bättre att operera än att vila ett tag till och försöka bygga upp musklerna runt ledbandet, och sedan kanske slå upp det en 4:e och definitivt vara borta resten av säsongen.

Nåja, bara hålla tummarna och invänta onsdag då.
Knäet är så oerhört komplicerat så att endast veta "knäskadad" säger inte så mycket. Vissa ledbandskador kan ta 1 vecka, andra fyra månader upp till ett år, eller till och med avsluta nåns karriär.. Känns som att detta inte borde innebära så länge då Anders låtit så lugn i intervjuer. En operation kan ju innebära ett lättare ingrepp i knäet där man tar bort brosk till exempel och det brukar väll inte ta så lång tid?
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Fast det lät i intervjun som om operationen hade direkt anknytning till ledbandet och då tolkar jag det inte som att ska ta bort brosk. Så vida inte brosk bildats runt/på ledbandet tack vare tidigare ska oxh då gör det svagare (om det nu ens är möjligt att brosk bildas på ledband).

Jag hoppas du har rätt och att det inte blir så lång frånvaro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Brosk kan inte bildas i vuxen ålder. Det är en myt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

I vuxen ålder döps det om till "förbening"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1109
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by Fdskebo »

Jag gissar på OP och 6-8 veckor.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #45 Oscar Möller

Post by nr86 »

Fdskebo wrote:Jag gissar på OP och 6-8 veckor.
Enl kuriren i norr så tror man att Möller blir borta resten av säsången!!!!!
Hur kan de veta så mkt???????
Blir det operation och konvalesens i 6-8 veckor tar jag det alla dagar före en chansning som inte visar sig hålla...
Orolig blir man iallafall.......
Möller passar i slutspel!!! Då kommer han och Bud igång :D

Här är länken...http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentr ... ry=6612397" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Äsch, de gissar hej vilt skulle jag tro. De lägger ihop att det är 3:e gången han har samma skada, plus att det eventuellt blir operation och utgår då från att det är en operation modell större och därmed "större" chans att det blir ett längre frånfall av Möller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
PLu
Posts: 1
Joined: 28 Aug 2012, 09:42

Re: #45 Oscar Möller

Post by PLu »

Nu har jag inte läst allt som skrivits om Oscars skada men jag har inte läst att AIK officiellt har sagt att det är knäet som är skadat.
Utan vad jag förstår är att det rör sig om ledbandet och vad jag hört är att det är fotleden som är problemet och att han har kunnat spela tejpad.
Det ska tydligen vara liknande skada som Antos hade i våras.
Jag är ju ingen läkare men det känns som ledbandet i foten är en ”bättre” skada än ledbandet i knäet.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Operation och tre månaders förväntad rehab på Omo.. :(
http://skellefteaaik.se/artikel/30338/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Micke
Posts: 742
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #45 Oscar Möller

Post by Micke »

Som jag skrev i en annan tråd; vi kommer aldrig under den här säsongen ha fullt manskap eller bästa möjliga lag. Det är tråkigt men kunde varit värre, nu ska han förhoppningsvis hålla sig frisk och kunna vara pigg till slutspelet.
Rollie
Posts: 2044
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #45 Oscar Möller

Post by Rollie »

Det är ju fan inte sant hur skadorna smashar oss i ansiktet den här säsongen.
shaquille
Posts: 1969
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: #45 Oscar Möller

Post by shaquille »

fan fan fan
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #45 Oscar Möller

Post by barrskog »

Tre månander.. kukas!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #45 Oscar Möller

Post by Rampa »

Rollie wrote:Det är ju fan inte sant hur skadorna smashar oss i ansiktet den här säsongen.
Exakt. Och det är fan så irriterande att läsa till exempel Anderz Larqvist uttalande
– "Det är bara om någon av målvakterna skadar sig som det kan bli aktuellt med ”Henke”
En eller två skadade i vissa klubbar, då öppnas portarna för "lån" av NHL-spelare.
Blir det inte guld denna säsong så är det inte motståndarna som kuvar oss.
Synd om Oscar, som verkligen verkade vara på gång.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #45 Oscar Möller

Post by Rampa »

Vi får hoppas han hamnar under kniven fortast möjligt. Antagligen blir det kniv, då man förutsäger tre månaders rehab. Men, detta är bara min personliga gissning, jag skulle inte förvånas om dessa tre månader blir till kanske två och en halv. Möller är ju ordentligt vältränad och jag tror han har gott läk-kött. Skulle kännas bra om han hinner tillbaka i matchtempo till slutspelet.
Härstammar nog ur Bure-ätten han med....
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Rampa wrote:Vi får hoppas han hamnar under kniven fortast möjligt. Antagligen blir det kniv, då man förutsäger tre månaders rehab. Men, detta är bara min personliga gissning, jag skulle inte förvånas om dessa tre månader blir till kanske två och en halv. Möller är ju ordentligt vältränad och jag tror han har gott läk-kött. Skulle kännas bra om han hinner tillbaka i matchtempo till slutspelet.
Härstammar nog ur Bure-ätten han med....
Operation på fredag enligt vad jag läste.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by addebeck »

Usch, Oscar måste vara ruggigt frustrerad. Först hattrick sen blir han skadad och borta i tre månader. Var ju ingen fara enligt honom i själv direkt efter matchen, men han är ju å andra sida hockeyproffs och inte ortoped. Forsberg in Möller ut känns ju inte som en bra trade. Men vår fransos kan väl gå på kanten tillsvidare..
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #45 Oscar Möller

Post by Zimme »

Plockade bort lite OT, vi fortsätter ev ortopediföreläsning via PM eller i övrigt. :)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Sitter med som gäst i hockeystudion i Cmore inför dagens match mot Gnaget
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #45 Oscar Möller

Post by Akerman2 »

Kommit lite info om Möller idag, tror själv 1 månad bort.
Skadad 3/11, operation 8/11 (möjligtvis 9:e).
Vi har ett uppehåll mellan 2/2 och 12/2. Vågar man hoppas på comeback 12:e mot Linköping borta?
Isåfall hinner han med 9 matcher innan slutspel och missat total 26 matcher under denna skadeperiod..
Post Reply