#45 Oscar Möller (kontrakt t.o.m. 22/23)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lidlund »

Foppas skridskocoach wrote:Jo, fast samtidigt - vad ska han säga när Norran ringer upp honom och frågar om nästkommande säsong innan allt är klappat och klart?
Fast allt var inte klappat och klart då!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Det var nog ganska klart att han inte skulle spela i AIK iaf, för varför skulle annars Sevc ha vetat det redan under VM efter samtal med Möller, och som det går att läsa så fick han ju förfrågan redan i våras.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lidlund »

Jo, men det var inte klart! Då kan han ju inte säga; jag kommer också lämna, bara inte för NHL så därför får nu fråga nån annan.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Känns iofs som om det kvittar nu. Vi har hyrt ut honom till Kazan, och det är för mig den bästa spelarförlusten hittills iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

Tror ni missuppfattade min kommentar, menade att det kändes okaraktäristiskt att ljuga, så förmodligen var det så att Möller ville dra redan vid VM men att AIK till en början vägrade då de ville ha kvar honom efter alla andra spelarförluster. Således kunde han inte säga något annat.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by BubbelVe »

Möller hade inget att vinna på att stanna. Dra ett superlass och kanske (bara kanske) vinna ett till sm-guld. Alltså en säsong där inget nytt kunde skrivas på cv:t. Däremot var risken större att få för mycket förväntningar för mycket ansvar som i bästa fall skulle uppnås, inte överträffas.
Möller vill vidare, inte stanna och bli vattenbärare, han har givetvis känsla och tacksamhet för Skellefteå AIK och i viss mån oss knasbollar som tror att detta (lag) är det viktigaste i livet.

Skellefteå kommer att klara sig rätt bra utan Möller men givetvis hade det gått bättre med honom, för i ärlighetens namn så kommer nästa säsong vara den minst (i förväg) intresantaste säsongen på mycket länge. Det finns ju knappt någon i Skellefteå man längtar att se och ännu färre i något motståndarlag.

Nu är det dags att skapa nya stjärnor och det är i mina ögon kanske den största lockelsen att se OM och VEM som kommer att vilja ha rubrikerna i kvällstidningen.
Kanske bara att slippa Boorken och andra "experter" som bara fokuserar på negativa saker på planen kan lyfta SHLs varumärke.
Oskar Möller kommer att vara nått så in åt helvete saknad på isen, till och med av vissa motståndarfans som begriper att sporten ishockey förlorar på sådana tapp som skett i år, inte bara hos Skellefteå AIK
En sådan profil som tillför även vid intervjumikrofonen är värd betala för att se, nu är det stora skor som ska fyllas och jag hoppas det går.
Lasse J kanske inte bara behöver värva hockey utan även "entertainer" (stavning?) för Forsell, Lindgren, Petterström, Lundberg, Burström, Lindholm, etc sprutar ju inte kreativitet och vid en intervju passar man ju på och hämtar kaffe
En halvloj Lehtonen på "cool" engelska drar inte i min baguette

Möller kom tillbaka!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #45 Oscar Möller

Post by Bilderberg »

Lappmössan wrote:Då finns det med andra ord ingen anledning för Arvidsson att stanna heller.
Var inne på samma fundering faktiskt.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #45 Oscar Möller

Post by snokia »

Så ser Oscar Möllers kedja i nya klubben ut
http://www.hockeysverige.se/2014/07/22/ ... lubben-ut/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Möller inleder starkt med att göra det han gör bäst i KHL. Mål direkt i försäsongsdebuten för Ak Bars Kazan. 1-0 SH i första perioden.
Hans kedja i matchen delade han med Alexander Burmistrov och Mikhail Varnakov.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Tog ett matchstraff i första perioden igår.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

Lär dra till DIF när han återkommer till Sverige.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hank »

Har de råd att lösa honom från kontraktet med oss?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Hank wrote:Har de råd att lösa honom från kontraktet med oss?
I det fallet handlar det ju inte bara om pengar, utan även om konkurrenssituationen. AIK lär inte släppa honom inom Sverige under kontraktstiden!
Sen tror jag inte att han är särskilt intresserad av att flytta från Skellefteå heller, han vet att han får det bra här, och att han är jävligt uppskattad dessutom!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

Det kontraktet går väl ut inom ett par år? Han lär lira i KHL ett eller två år, sedan dra till NHL och sedan kommer han hem till Sthlm och avslutar karriären.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hank »

Det räcker väl till 2019. Men visst, vi kan ju sitta här och negga över vad som kommer hända efter det.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

2019? Var väl ett fyraårigt kontrakt han skrev på 2013?

Tycker det är bättre än att förvänta sig att han ska komma tillbaka.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: #45 Oscar Möller

Post by cechise »

Lappmössan wrote:2019? Var väl ett fyraårigt kontrakt han skrev på 2013?

Tycker det är bättre än att förvänta sig att han ska komma tillbaka.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/55981/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oscar Möller har skrivit på ett tvåårigt avtal med AK Bar Kazan. Efter dessa två säsonger i KHL återvänder Möller till SHL för spel i Skellefteå AIK till och med säsongen 18/19.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Precis som Cechises inlägg anger så är det 18/19. Jag vill få det till att kontraktet med oss "pausas" under tiden han är utlånad på något sätt. Jag vet inte riktigt hur det funkar rent skrivtekniskt, men slutresultatet är i alla fall så.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hank »

Man förlängde väl helt enkelt avtalet som ett villkor för att släppa honom de här två säsongerna, som jag fattade det. Sen vet jag inte om det är någon här som går omkring och tänker att Möller snart är tillbaka?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

Okej, lät konstigt.
Hank: Kanske inte du, men vet flera som betraktar honom som våran spelare och tror att han kommer tillbaka nästa säsong. Tror tyvärr inte att vi får se honom i svartgult mer.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #45 Oscar Möller

Post by bruno »

Lappmössan wrote:Okej, lät konstigt.
Hank: Kanske inte du, men vet flera som betraktar honom som våran spelare och tror att han kommer tillbaka nästa säsong. Tror tyvärr inte att vi får se honom i svartgult mer.
Att han kommer tillbaka nästa säsong är väl väldigt optimistiskt att tro i och med att han skrev på för två säsonger med AK Bars Kazan. Men att tro att han kommer tillbaka efter två säsonger där borta är väl det troligaste scenariot. Finns väl ingen anledning att misstro det AIK skriver på sin hemsida.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #45 Oscar Möller

Post by Bob Probert »

NHL är ju rätt troligt ändå med tanke på att han vid kontraktets slut inte är upplåst av LA längre. (tror jag?)
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

Stämmer.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by Fdskebo »

Om han lyckas i KHL så lär vi knappast se honom i svartgult igen.

Han kan inte spela för något annat SHL-lag innan säsongen 18/19 är passerad, men han kan ju fortsätta sin karriär i KHL, NHL eller övriga Europa. Om han inte kommer tillbaka till Sverige förrän om 5 år och då väljer DIF istället för oss så må det vara hänt. Då har han dessutom passerat 30-sträcket.

Jag tycker det var jävligt coolt av Lasse och Co att säkra upp honom från övriga SHL-lag under så pass lång tid ändå.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hank »

Fast han är ju säkrad även gentemot KHL/övriga Europa efter två år. Sen kan det ju hända att någon slantar upp. Igen.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by Fdskebo »

Hank wrote:Fast han är ju säkrad även gentemot KHL/övriga Europa efter två år. Sen kan det ju hända att någon slantar upp. Igen.
Nja, är du säker på det?
Som jag fattade det så gäller det bara om det blir spel i SHL.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #45 Oscar Möller

Post by Markman »

Eftersom han blev tvungen att bli "uthyrd" för att kunna gå till KHL nu, torde väl det innebära att han inte har någon KHL-klausul i sitt kontrakt. Har han inte KHL-klausul tvivlar jag på att han har klausul för t.ex. NLA eller annan Europaliga heller, vilket torde innebära att de måste gå genom AIK för att kunna kontraktera Möller efter utlåningen till Ak Bars Kazan är färdig.

Detta är dock ingenting som jag kan bekräfta, utan bara spekulationer.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Lek med tanken att han skulle fallera totalt alt bli långtidsskadad kommande säsong, och därmed spolad av Kazan.
Vad händer då? Är han fri att spela vart han vill innan kontraktet börjar gälla med oss igen?
Nu är det nog ingen förutom ett fåtal som kan svara på det, men vad tror ni?

Känns ju som en unik sits att ha att kontrakt med en ny klubb, och samtidigt ha ett som ligger klart och väntar med föregående klubb.
Är ju inte direkt som då t.ex blev utlånad av LHC va?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Gjorde precis som Jimmie mål i debuten. Tog lite längre tid dock.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #45 Oscar Möller

Post by 374 »

Har blivit av med sitt mål. Två assist dock.
Post Reply