#8 Petter Granberg (kontrakt t.o.m. 23/24)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2961
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Foppas skridskocoach »

Warder wrote:Finns det något sanning i Modo-ryktena inför nästa säsong?
Vilka Modorykten? Han har ju kontrakt över nästa säsong och är numera given på sex backar så det låter ruggigt skumt...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Lidlund »

Inget fel att låna ut honom så han kan växa till sig lite :) Men till en annan ES klubb? KNAPPAST!

Kommer bli lite halvtajt på backarna även nästa år..

1Pikken (eller ny)
2Granberg
3Edström
4Alm
5Klingberg
6Lindgren
7Burström
8skogs eller ny
9 styrman
10 Pudas kanske får börja träna med Alaget..

Börjar luta lite åt att Pikken byts mot en ny stabil och snabb 2-vägs back och skogs får inte förlängt
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #8 Petter Granberg

Post by Hank »

Det är väl inte omöjligt att Granberg lånas ut nästa säsong.

Till AIK från Toronto.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #8 Petter Granberg

Post by Warder »

Foppas skridskocoach wrote:
Warder wrote:Finns det något sanning i Modo-ryktena inför nästa säsong?
Vilka Modorykten? Han har ju kontrakt över nästa säsong och är numera given på sex backar så det låter ruggigt skumt...
Det har pipit på lite för många håll för att jag bara ska avfärda det, men det finns inget av sådan substans att jag ska tro på det, men lite nervös blir man ju. Tänkte kolla om det fanns någon som visste mer. Tim och X:et valde ju att inte spela i samma lag, kanske blir surt att ha morsan som lagläkare.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Warder wrote:
Foppas skridskocoach wrote:
Warder wrote:Finns det något sanning i Modo-ryktena inför nästa säsong?
Vilka Modorykten? Han har ju kontrakt över nästa säsong och är numera given på sex backar så det låter ruggigt skumt...
Det har pipit på lite för många håll för att jag bara ska avfärda det, men det finns inget av sådan substans att jag ska tro på det, men lite nervös blir man ju. Tänkte kolla om det fanns någon som visste mer. Tim och X:et valde ju att inte spela i samma lag, kanske blir surt att ha morsan som lagläkare.
Å andra sidan är han så sjukt bästa polare med Alm att jag tror det väger upp att mamma är läkare. Den dispyten tror jag dessutom är rätt soft för att vara ärlig. Knappast något som avgör vilken klubb man spelar i.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #8 Petter Granberg

Post by Hank »

Då borde han väl välja ett lag där han inte får sin morbror som läkare. :)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Fast det är ju rätt stor skillnad på mamma och morbror. Till att börja med just könsmässiga skillnader. Sen vet jag inte hur sugen jag skulle vara att låta min mamma behandla ett problem med t.ex. en ljumske, även om hon vore läkare. Då hade jag lätt valt en morbror istället, om båda har jämförlig medicinsk kompetens och man tvunget måste hålla det i släkten. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #8 Petter Granberg

Post by Zimme »

Känns som att "konflikten" de emellan är ganska oseriös, Petter går knappast upp till Lasse och flännar och vill byta kontraktet för att Mamma är doktor, x-et var ju skillnad iom att han var tränare och det hade kunnat skapa irritation hos andra om pappa favoriserar sonen (se uffe s som ex)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Snart kommer det väl upp att Rundblad oxå ville fort som fan från Skellefteå för att han inte ville ha sin pappas flickvän som läkare..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #8 Petter Granberg

Post by Warder »

1. Warder får rykten från flera källor, från jul o framåt.
2. En med "insyn" i Modos förening blir mussla och skruvar på sig vid Warders förfrågan.
3. Warder ställer frågan på öppet forum om det verkligen kan ligga någon sanning i detta vaga rykte.
4. Warder lägger en egen hypotes om att det inte är kul med mamma i laget.
5. Det är coolt att prata om sig själv i tredje person.

Dvs. det har inte "kommit upp" något alls om att Petter ska sticka därför att... utan det var min egen teori. Från mina källor inom vår förening har jag hört intet.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #8 Petter Granberg

Post by Zimme »

Warder wrote:1. Warder får rykten från flera källor, från jul o framåt.
2. En med "insyn" i Modos förening blir mussla och skruvar på sig vid Warders förfrågan.
3. Warder ställer frågan på öppet forum om det verkligen kan ligga någon sanning i detta vaga rykte.
4. Warder lägger en egen hypotes om att det inte är kul med mamma i laget.
5. Det är coolt att prata om sig själv i tredje person.

Dvs. det har inte "kommit upp" något alls om att Petter ska sticka därför att... utan det var min egen teori. Från mina källor inom vår förening har jag hört intet.
Det som främst tallar mot Warder är att PG har kontrakt över nästa år och jag kan inte se att det finns någon planet där AIK skulle släppa honom till en ES konkurrent.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #8 Petter Granberg

Post by Ante »

Fast o andra sidan så "passar" han ju inte in i lagledningens syn på hur en modern back ska vara så jag skulle inte bli ett dugg förvånad. Ersätts förmodligen med en snabb dvärg som är helt värdelös i egen zon!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #8 Petter Granberg

Post by Zimme »

Ante wrote:Fast o andra sidan så "passar" han ju inte in i lagledningens syn på hur en modern back ska vara så jag skulle inte bli ett dugg förvånad. Ersätts förmodligen med en snabb dvärg som är helt värdelös i egen zon!
Men ge dig...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: #8 Petter Granberg

Post by haggloader »

Hank wrote:Då borde han väl välja ett lag där han inte får sin morbror som läkare. :)
Som är tandläkare.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #8 Petter Granberg

Post by Ante »

Zimme wrote:
Ante wrote:Fast o andra sidan så "passar" han ju inte in i lagledningens syn på hur en modern back ska vara så jag skulle inte bli ett dugg förvånad. Ersätts förmodligen med en snabb dvärg som är helt värdelös i egen zon!
Men ge dig...
Vadå ge mig? Lite glimt i ögat på inlägget men menar allvar på alla sätt i övrigt! Hur ofta har du fått höra det uttrycket då LJ haft en genomgång på hur han ser på spelare?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Å andra sidan har jag för mig att det var det senast i fjol som Lasse J avfärdade någon (minns inte vem) med en motivering i stil med "han är en jävla dvärg, jag vill ha någon större"
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Det var väl en forward?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #8 Petter Granberg

Post by Ante »

Markman wrote:Å andra sidan har jag för mig att det var det senast i fjol som Lasse J avfärdade någon (minns inte vem) med en motivering i stil med "han är en jävla dvärg, jag vill ha någon större"
Jaa, det kan ju vara positivt att Detroit inte går så bra i NHL längre ;)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Vad har Detroit med saken att göra?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Jag gissar att Ante tänker på att då blir det inte en massa dravel och Jonte Ericsson...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #8 Petter Granberg

Post by Ante »

Markman wrote:Vad har Detroit med saken att göra?
Hehe, LJ brukar ofta ta dom o deras framgångar som exempel när man själv suktar efter nån bjässe på backen eller ett råskinn till powerforward!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Där ser man... De har ju å andra sidan ett par lirare runt tresiffrigt också, Bertuzzi, Ericsson, Franzen m.fl. :-)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #8 Petter Granberg

Post by svartgulsubkultur »

Markman wrote:Å andra sidan har jag för mig att det var det senast i fjol som Lasse J avfärdade någon (minns inte vem) med en motivering i stil med "han är en jävla dvärg, jag vill ha någon större"
Det var apropå Brock Trotter och TJ Hensick.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #8 Petter Granberg

Post by Lubbe »

Granberg kritade på för Toronto, 3 år.
http://mapleleafs.nhl.com/club/news.htm?id=632736" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #8 Petter Granberg

Post by svartgulsubkultur »

Lubbe wrote:Granberg kritade på för Toronto, 3 år.
http://mapleleafs.nhl.com/club/news.htm?id=632736" onclick="window.open(this.href);return false;
Sticker han direkt eller lånas han ut ett år måntro?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #8 Petter Granberg

Post by Humlannitton »

Fan, har väntat på att det här skulle komma... Bara att hoppas att han och Toronto är kloka nog att låta honom mogna ett år till i Skellefteå.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Coolt med Toronto, skönast klubben i NHL!

Hoppas sen att han lirar kvar här 1 år, det behöver han!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #8 Petter Granberg

Post by Hedman »

Tror att tyvärr att han sticker! Han kommer att passa i AHL!
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #8 Petter Granberg

Post by bruno »

Hedman wrote:Tror att tyvärr att han sticker! Han kommer att passa i AHL!
Han sa ju iaf själv i gäst hos fahlman denna säsong att han inte riktigt kände sig redo att åka över redan nästa säsong och att det med största sannolikhet skulle bli minst ett år till AIK om jag kommer ihåg rätt.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #8 Petter Granberg

Post by schteffe »

Känns inte som den äventyrlige gossen direkt, tror på en sak i taget-upplägget och ett år till i svartgula färger.
Post Reply