#8 Petter Granberg (kontrakt t.o.m. 23/24)

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #8 Petter Granberg

Post by Skidrow »

Han har skött sej i veckan.
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: #8 Petter Granberg

Post by Henke »

Tycker han var riktigt bra i dagens match mot Modo, spelade rejält och enkelt !

Fortsätt så Granberg !
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #8 Petter Granberg

Post by marre »

Jo,riktigt bra ikväll! :D
Tompa
Posts: 506
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Tompa »

Henke wrote:Tycker han var riktigt bra i dagens match mot Modo, spelade rejält och enkelt !

Fortsätt så Granberg !
Gäller bara att fortsätta så match efter match efter match. Granberg spelande på en stabil nivå behövs i AIK:s defensiv i slutspelet.
Winning isn't everything, it's the only thing
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #8 Petter Granberg

Post by addebeck »

Granberg var lysande idag! Grisade utan puck och spelade svinenkelt med puck. Möcke bra
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #8 Petter Granberg

Post by schteffe »

Använda fysiken - check på det i gårdagens match!
Håller han den här nivån är duon Pikken-Granis inte dum alls.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Med Edströms frånvaro så tycker jag att Stor Foppa skall satsa fullt ut på Granberg eller Alm, så att en av dessa hinner bli så varm i kläderna som det nu bara går..
Mitt val faller på Granberg som jag tycker gjort riktigt bra matcher under säsongen, men som ibland fått vila och inte riktigt kommit tillbaka när han fått chansen igen ibland..
Får han som sagt bara speltid så tror jag att han kan göra ett riktigt bra slutspel..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Granberg är dessutom starkare än Alm rent fysiskt och orkar hålla emot bättre framför egna målet.. Det behövs mer i laget än något annat..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Foppas skridskocoach »

King Kong wrote:Med Edströms frånvaro så tycker jag att Stor Foppa skall satsa fullt ut på Granberg eller Alm, så att en av dessa hinner bli så varm i kläderna som det nu bara går..
Mitt val faller på Granberg som jag tycker gjort riktigt bra matcher under säsongen, men som ibland fått vila och inte riktigt kommit tillbaka när han fått chansen igen ibland..
Får han som sagt bara speltid så tror jag att han kan göra ett riktigt bra slutspel..
Håller med, både om att A-Fop bör välja en av AG att satsa på och att denne bör vara Granberg. Jag måste säga att jag tycker att Granberg har tagit ett väldigt stort kliv i skymundan. Om man jämför hans inhopp vid den här tiden ifjol med den nivån han håller idag så är det en avsevärd skillnad.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #8 Petter Granberg

Post by BubbelVe »

Är det någon fler än mig som tycker att Alm faktiskt känns säkrare än Petter ......känns konstigt att säga....MEN jag tycker att Petter har lite för låg fart i egen zon så när han inte får fast dem definitivt med höften så kommer de ganska enkelt förbi.
Alm är ingen backklippa i egen zon det vill jag inte påstå men känns lite rörligare och kan LIIIIIIIITE bättre jobba tillbaka ett sämre första ingripande .....

Petter är dessutom ljusår bakom Alm i offensiv zon där han inte är ett hot alls egentligen mot motståndarkassen, då han kategoriskt lägger ner efter sarg, och när han får de soooolklara lägen som vi på läktaren har skrikit och övertalat honom att skjuta efter 20 sek så kommer ett riktigt löst skott som resultat....varför inte klämma till så byxan blir brun ??

Tar vi grundförutsättningarna å andra sidan så skulle jag välja Petter, han är starkare, lika bra skridskoåkare, lika bra taktiskt (om inte bättre), har ett sundare TÄNK på hur man spelar i egen zon men tyvärr tar han med det tvärs över banan så hans offensiv blir fullständigt handikappad. Han har bra skott men skulle önska att någon verkligen pressade honom att använda det oftare, för de lama avsluten sitter i huvudet, inte i handlederna på denne yngling.

Skulle man bara få lite mer aggresivitet på Petter, lite snabbare beslut och beslutsamhet att när han tagit ett beslut så fullföljer han det med kraft, så kommer killen att bli en försvarklippa modell Helm's Deep. . .
Är det mamma Karin som varit en för mjuk och go mamma som berättat för många gånger att det är fult att göra någon illa, då Petter vill jag klargöra för dig att mamma har fel, på hockeyplan är det OK att göra någon illa, men man ska hålla sig ifrån att skada så långt det är möjligt ....
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: #8 Petter Granberg

Post by Henke »

Tycker återigen att han gör en riktigt bra match och grattis till 1:a målet !

Fortsätt spela enkelt och GÄRNA fysiskt så kommer det bli grymt bra !

Till nästa säsong:
(1. Snabbare "första skär"
(2. Ta snabba beslut och gör dem rejält
(3. Tackla mer mer mer :D
(4. Första passet är ibland sådär
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Grymt bra just nu!
Tillför lite av den tyngd vi "saknar", han och Alm kanske är svaret på den bristen trots allt..!?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Riktigt stabil idag! Det beror inte på målet han gjorde heller, även om det naturligtvis var bra också, men han använde kroppen riktigt bra i defensiven också! Tyckte mig se många tillfällen när han klev på ordentligt och smällde på modoiterna! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Humlannitton
Posts: 1505
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #8 Petter Granberg

Post by Humlannitton »

Markman wrote:Riktigt stabil idag! Det beror inte på målet han gjorde heller, även om det naturligtvis var bra också, men han använde kroppen riktigt bra i defensiven också! Tyckte mig se många tillfällen när han klev på ordentligt och smällde på modoiterna! :)
Jag tycker faktiskt att han varit bra hela slutspelet. Grinig som fan emellanåt, och kliver inte undan.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

Det kan nog fan stämma.. Har missat ett par matcher på grund av jobb och lite annat, så jag har nog inte tänkt på det förrän nu, men jag gillar det som fan!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Helt jävla fabulös ikväll!
Bästa back helt klart, även om man bortser från målet!
Granberg är en bjässe på backsidan och han tillför helt klart något vi har brist av!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Foppas skridskocoach »

Yes, ännu en jävligt bra match av Granberg, även bortsett från målet. Var det i första perioden han hade ett byte där han drog på två kalastacklingar inom loppet av fyra-fem sekunder?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #8 Petter Granberg

Post by Bobby »

Foppas skridskocoach wrote:Yes, ännu en jävligt bra match av Granberg, även bortsett från målet. Var det i första perioden han hade ett byte där han drog på två kalastacklingar inom loppet av fyra-fem sekunder?
+1! Riktigt kul att se.
Han hade ett byte där han proppade en spelare rejält och sedan gjorde en patenterad omkullvräkning. 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #8 Petter Granberg

Post by marre »

Vilken utveckling på Granberg!! Är ju sjukt bra nu!! :D
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #8 Petter Granberg

Post by micktålbot »

Petter lirar ju som en NHL back! Askul att se. Klapp klapp
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #8 Petter Granberg

Post by smogz »

Sen är det så kul att se hans leende när han kommer ut ur såna där slagsmålsungar. ett glatt leende som säger "fan gjorde jag det där med han - kul, mera!"
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #8 Petter Granberg

Post by svartgulsubkultur »

The babyfaced assassin!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #8 Petter Granberg

Post by Hank »

Klart han inte bangar för en fight när mamma kan sy ihop honom direkt. :)
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #8 Petter Granberg

Post by marre »

Bara älskar killen!! Verkar ju njuta varenda sekund där ute!! Vem hade trott detta innan säsongen!! :shock:
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #8 Petter Granberg

Post by Lubbe »

marre wrote:Bara älskar killen!! Verkar ju njuta varenda sekund där ute!! Vem hade trott detta innan säsongen!! :shock:
Grym utveckling på Petter. Nu använder han kroppen och tar för sig. Märks att hans självförtroende vuxit med raketfart.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #8 Petter Granberg

Post by 374 »

Det är inte alls överraskande att han är så här bra.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #8 Petter Granberg

Post by schteffe »

Fick den blå gruvhjälmen, fullt rättmätigt!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #8 Petter Granberg

Post by Ante »

Får den här grabben en bra sommar till på gymmet kommer han ju agera ångvält nästa säsong.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Ja, skogsbjörkarna till armar uppgraderas till giant redwood!
Fan han e stark redan nu, kommer att vara som en jävla björn nästa säsong!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #8 Petter Granberg

Post by Warder »

Finns det något sanning i Modo-ryktena inför nästa säsong?
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Post Reply