#8 Petter Granberg (kontrakt t.o.m. 23/24)

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Sv: #8 Petter Granberg

Post by Sed »

Sevc...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #8 Petter Granberg

Post by Zimme »

EA skulle jag gissa på.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Om Granberg ska spela så finns det ingen annan än EA att bänkar. Visst finns scenariot att ha 8 backar på bänken och då ha EA som reserv på forwardssidan oxå, men det hoppas jag inte sker.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Skadad igen!?!?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

King Kong wrote:Skadad igen!?!?
Ingen återskada, utan en mjukdel denna gången. Han är lite otursförföljd pajken! :(
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Bekräftad återskada nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

En vild gissning från min sida är att det är typ nyckelbensfäste eller något som är skadad från början och inte en fraktur.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #8 Petter Granberg

Post by don_tomassso »

Han har då ingen rolig säsong hittills Nån som vet hur länge han blir borta denna gång?
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #8 Petter Granberg

Post by rock »

Fraktur och ev. operation. Konvalecensen blir lång. :cry:
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Fan, förra året fick vi Edström skadad då han gick mot en bra säsong.
Nu får vi Granberg skadad då han skulle ta nästa steg.

Detta är väl även det som öppnar upp och gör det definitivt att EA får stanna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Foppas skridskocoach »

Så jävla trist... Hoppas nu att man låter honom vila till dess att han är fullt återställd.

Det tråkiga är ju att det här förmodligen är hans sista säsong hos oss innan han drar till nordamerika. :(
Tigerränderna går aldrig ur.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #8 Petter Granberg

Post by rock »

Den sorgliga mannen som skötte båsdörren i mitten av frikyrkobältet bör se sig om efter en ny hobby. Petters stora år skulle vara den här säsongen och nu ser det ut som det blir minimalt med speltid innan resan över till Nhl. Fucking asshole säger jag bara.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rampa »

Tio till tolv veckors rehab, väntar för Petter. Opereras i morgon i Göteborg.

http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... norran.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #8 Petter Granberg

Post by don_tomassso »

Rampa wrote:Tio till tolv veckors rehab, väntar för Petter. Opereras i morgon i Göteborg.

http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... norran.se/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Fy satan så trist för grabben.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rampa »

Fick "gräva" djupt för att hitta tråden om Petter.
Nåväl, Granbergs come-back börjar närma sig (peppar peppar....) och jag funderar över hur hans fysiska status och matcoträning o allt ska visa sig i spelet. Sedan om den långa frånvaron skulle hämma honom, att han stannade i Skellefteå en säsong till. Jag vet inte hur Toronto har det på backsidan eller hur dom resonerar, men för Petters del kanske det skulle vara en fördel. Och så klart för oss supportrar.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #8 Petter Granberg

Post by Markman »

I dagsläget har de fyra etablerade backar plus en 18-årig jvm-back kontrakterade till nästa säsong, varav åtminstone Komisarek och Phaneuf är av modell stor/stark. Jag tror inte att de plockar över honom om han inte kommer tillbaka och gör en grym säsongsavslutning och/eller de vill att han ska börja lära sig att spela på liten is så snart som möjligt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Pratade med Petter förra veckan. Enligt honom är det tänkt att han ska över till nästa säsong.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #8 Petter Granberg

Post by Rollie »

Trollet wrote:Pratade med Petter förra veckan. Enligt honom är det tänkt att han ska över till nästa säsong.
När trodde han att han kunde gå för fullt efter skadan?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Efter uppehållet i februari trodde han.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #8 Petter Granberg

Post by Zimme »

Torde bli campen som avgör var han spelar men jag kan inte se att en ES-säsong till skulle vara mer utvecklande än en säsong i AHL så nog lär han lämna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #8 Petter Granberg

Post by King Kong »

Granberg verkar vara på G nu inom kort..
Är såklart enormt bra om vi har han frisk och igång innan slutspelet drar igång!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Spelade med J20 igår, en assist. Bör inte vara långt borta nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Jag gissar att man håller honom till efter uppehållet, om inte någon mera skada sker och om Klingberg är tillbaka ikväll.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Chippen wrote:Jag gissar att man håller honom till efter uppehållet, om inte någon mera skada sker och om Klingberg är tillbaka ikväll.
Granberg spelar inte ikväll i vilket fall. Före uppehållet lär det inte bli något.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Är nog inne på det oxå, om inte något förutsett händer till matchen mot Timrå.

Dock riktigt jekla kul att han är tillbaka på isen och jag hoppas att han hinner få komma i spelform till slutspelet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Petter Granberg

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Chippen wrote:Jag gissar att man håller honom till efter uppehållet, om inte någon mera skada sker och om Klingberg är tillbaka ikväll.
Granberg spelar inte ikväll i vilket fall. Före uppehållet lär det inte bli något.
Ok, och där hade vi fel. Granberg kliver in trots allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #8 Petter Granberg

Post by BigGuyJohan »

Klart godkänd comeback av PG. Märktes dock att han varit borta ett tag, men på de hela taget klart godkänt!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #8 Petter Granberg

Post by Trollet »

Mer än godkänd, topp 3 på plan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #8 Petter Granberg

Post by Bobby »

BigGuyJohan wrote:Klart godkänd comeback av PG. Märktes dock att han varit borta ett tag, men på de hela taget klart godkänt!
Tycker faktiskt inte det syntes alls. Riktigt bra idag och visar vilken tillgång han kommer bli i ett slutspel då det blir tuffare tag!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #8 Petter Granberg

Post by BigGuyJohan »

Bob Sacamano wrote:
BigGuyJohan wrote:Klart godkänd comeback av PG. Märktes dock att han varit borta ett tag, men på de hela taget klart godkänt!
Tycker faktiskt inte det syntes alls. Riktigt bra idag och visar vilken tillgång han kommer bli i ett slutspel då det blir tuffare tag!
Lite grann i början tycker jag att det syntes. Lite otajmad några gånger i första halvan av matchen.
Men jag har höga krav på honom så.
Tycker han var riktigt bra idag och ju mer matchen gick desto bättre kändes han.
Håller med om att han kommer bli enormt nyttig i slutspelet med sin tyngd i spelet. Men att han varit borta ett bra tag syntes lite i första delen av matchen. Sen får vi har våra olika syn på hur hans match var.
Som sagt, har höga krav på honom.
Post Reply