#45 Oscar Möller (kontrakt t.o.m. 22/23)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #45 Oscar Möller

Post by Zimme »

Småbarn och sånt talar ju mot att han ger sig in i NHL-karusellen i år. Kontraktet Kings erbjuder lär ju inte vara på några 5 miljoner dollares. Ett envägs på 600-750k känns väl som max. Som jag skrev tidigare så hade inte Möller skrivit på för 4 år om målet var NHL så fort som möjligt. Det signalerar snarare en vilja av att ha kontinuitet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: #45 Oscar Möller

Post by dj_tobias »

Å andra sidan säger han själv:
Oscar Möller wrote:- Jag har slitit hårt i Skellefteå för att ta mig tillbaka. Det skulle vara ett bra kvitto.
Så jag tror nog att han gärna åker över om förutsättningarna är de rätta.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #45 Oscar Möller

Post by nr86 »

Precis kan inte klandra honom. Han är i rätt ålder och har gjort sitt bästa år i AIK. Han har fått vara skadefri. Så chansen kanske går "förlorad" om han inte tar den nu.......
Jag är mer orolig att 10an drar..................
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #45 Oscar Möller

Post by p-play »

Ett skäl att stanna kvar skulle vara att vänta på att bli UFA.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

Zimme wrote:Småbarn och sånt talar ju mot att han ger sig in i NHL-karusellen i år. Kontraktet Kings erbjuder lär ju inte vara på några 5 miljoner dollares. Ett envägs på 600-750k känns väl som max. Som jag skrev tidigare så hade inte Möller skrivit på för 4 år om målet var NHL så fort som möjligt. Det signalerar snarare en vilja av att ha kontinuitet.
Tja, nog kan han ha skrivit på ett 4 års kontrakt och ändå haft målet att komma tillbaka till NHL så snabbt som möjligt.
Jag menar, han skrev 4 år, för att inte behöva stressa fram något, men utan har sitt på det torr i 4 år trots allt. Nu har han jobbat fantastiskt bra och utvecklats som spelare och säkerligen blivit starkare och snabbare. Så nu har Kings fått upp ögonen för honom igen, och som det verkar så ska de ju erbjuda honom ett kontrakt iaf.

Om han sedan har skrivit på för 4 år eller 1 år känns ganska oväsentligt om Möller själv känner sig redo för att dra över igen. Så vad han skrev för kontraktslängd tycker jag betyder väldigt lite i sammanhanget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #45 Oscar Möller

Post by lobo »

Hans 4 år betyder exakt det det är, "det finns ingenstans jag hellre vill spela de kommande 4 åren, såvida inte..."
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #45 Oscar Möller

Post by Fdskebo »

p-play wrote:Ett skäl att stanna kvar skulle vara att vänta på att bli UFA.
Ja, det är möjligt.
Man vet ju inte hur relationen mellan Möller och LA är...
Jag hoppas att den inte är speciellt bra, för då kanske han stannar ett år till. :roll:
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #45 Oscar Möller

Post by lobo »

Fan, han är för bra .. förlorad. Sjukt snabbt skott han har!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
petterrr_dd
Posts: 299
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: #45 Oscar Möller

Post by petterrr_dd »

Hört ett rykte om att han är väldigt nära att krita på för Detroit! Kan ju hoppas på att det inte stämmer.... :cry:
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #45 Oscar Möller

Post by GroovyEd »

Men, han tillhör väl ännu Kings organisation, eller?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #45 Oscar Möller

Post by don_tomassso »

Jo han tillhör LA.Måste ske en trade om de ska bli så.
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: #45 Oscar Möller

Post by a.f.n »

Den av stjärnorna som jag såg mest given som förlorad, är alltså den enda som blir kvar. Gött mos! Ser fram emot ytterligare en säsong med #45. Kaptensämne?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Foppas skridskocoach »

Så jävla grymt! Känns nästan som ett klassförvärv!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #45 Oscar Möller

Post by smogz »

Som jag sa tidigare min känsla var att han skulle stanna. Kings har redan ett bra lag och är inte beredda att släppa till det Oscar begär. Visst är han free agent nästa år? Gissar att även det spelar in i Möllers beslut.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hyland (I'm back) »

Vår givne lagkapten.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

smogz wrote:Som jag sa tidigare min känsla var att han skulle stanna. Kings har redan ett bra lag och är inte beredda att släppa till det Oscar begär. Visst är han free agent nästa år? Gissar att även det spelar in i Möllers beslut.
Enligt Mrmadhawk så har Kings rättigheterna till 2016.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #45 Oscar Möller

Post by smogz »

Ok, tycker vi har diskuterat här att han var free efter iår. Men det vore ju logiskt, annars kan man tycka att de hade försökt trejda honom om det var sista året.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #45 Oscar Möller

Post by Chippen »

smogz wrote:Ok, tycker vi har diskuterat här att han var free efter iår. Men det vore ju logiskt, annars kan man tycka att de hade försökt trejda honom om det var sista året.
Mjo, för att inte försöka få till en deal med honom nu, och inte trejda honom om det hade varit sista året är ju rent av dumt.

Fast här kommer det ju in en annan fråga. Jag har noll koll på datum i NHL, och har inte hittat något heller när jag sökt. Kan det vara så att det inte är öppet på trejdmarknaden ännu? Vet ju att de brukar vara tredjer vid drafthelgen, men när får klubbarna börja trejda spelare/rättigheter?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: #45 Oscar Möller

Post by Perli »

Han kan fortfarande lämna, trade:as rättigheterna och han får ett bra bud så kommer AIK gå med på att släppa honom. AIK kommer inte stå i vägen om han vill lämna..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Foppas skridskocoach »

Känns nästan som att han börjar ha tjänat ihop till en egen ramsa va?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #45 Oscar Möller

Post by snokia »

Norran, Skellefteå » ”Flera klubbar var intresserade”
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/f ... ade-217601" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

Foppas skridskocoach wrote:Känns nästan som att han börjar ha tjänat ihop till en egen ramsa va?
Han har ju "Eeeeeeett (två/tre/fyra) Oscarmöllermååål"
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #45 Oscar Möller

Post by Akerman2 »

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/n ... annan-roll" onclick="window.open(this.href);return false;

Bra levererat Elin Ala.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hank »

Grymt bra, både av Ala och Möller.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: #45 Oscar Möller

Post by Hyland (I'm back) »

Skoj att du stannar kvar Oscar. Du borde få bli kapten nu.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #45 Oscar Möller

Post by jokarfo »

Ja, min tidigare avvikande åsikt till trots måste jag erkänna att Oscar nu känns självklar som lagkapten. Med den attityden, viljan att axla ett ännu större ansvar och sin fantastiska arbetsmoral har Oscar alla förutsättningar att bli en respekterad och hyllad lagkapten.

Ju mer jag tänker på det så känns det som att det rent symboliskt vore helt rätt också. Oscar är den av våra spetsspelare som blir kvar när andra flyger vidare och kan på så sätt leda och symbolisera generationsväxlingen i A-laget.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: #45 Oscar Möller

Post by karjala »

"Det var bara att försöka tänka på att älska varje dag som vi fick tillsammans."

Poesi av Möller :)
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #45 Oscar Möller

Post by lobo »

Verkar vara klar för KHL..... Skiiiiiiiit!!
http://pucksnack.com/2014/06/22/khl-osc ... -spel-khl/" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Trollet »

lobo wrote:Verkar vara klar för KHL..... Skiiiiiiiit!!
http://pucksnack.com/2014/06/22/khl-osc ... -spel-khl/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Står iofs bara i ryssartikeln att de "planerar att signa honom", dvs samma som MrMadhawk hade. Men han lär ju dra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #45 Oscar Möller

Post by Lappmössan »

Speciellt med tanke på att AIK redan innan alla andra tapp sa att man räknade bort Möller. Kan tänkas att denna affär varit på tapeten länge om det skulle skita sig med NHL.
Post Reply